Valg av forsterker til AKG K601 (tips ønskes)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gorg

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Antall liker
    119
    Sted
    Bodø
    Sitter her med min Muse AT HA20 hodetelefonforsterker til 2-300kr på ebay, og vurderer å handle noe nytt, som kan matche K601.

Har lett masse på nett, men det er jo ikke så lett å finne ut av det allikavel.

Kommet frem til disse alternativene.

Burson Audio - HA 160 5625,- NOK moiz.no
    John Blue Hydra ?,- NOK moiz.no
    Matrix M-Stage 270,- USD ebay
    Nuforce HAP 100 5000,- NOK stilimento
    Schiit Lyr 4000,-NOK Audionorge
    jbhdra.jpg

Burson-HA160-990x505.jpg
    matrix_mstage_01.jpg
    HAP-100 BLACK 45 RIGHT .jpg
    5ee30ce0_lyr-group-6401.jpg

Dette skal stå på arbeidsrommet med pc, John Blue JB3 og HRT Music Streamer II DAC.

Leter også etter en god forsterker til JB3

Vedlegg

gorg

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Antall liker
    119
    Sted
    Bodø
    Denne er også aktuell, skader heller ikke at den har pre out, line out

Da kan jeg koble til forsterkeren til JB3 til denne og bruke den som dac.

Musical-Fidelity-M1HPA-990x505.jpg

gorg

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Antall liker
    119
    Sted
    Bodø
    Da går jeg kanskje bare for M1 HPA, hvis ingen vil styre meg i en annen retning?

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.12.2011
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Du kan vel ikke gå veldig feil med den, bestilte meg nettop M1 HPA og Beyerdynmic T70 selv... Men skal innrømme, Schiit har sjelden sett så fristende ut ;) (Yes, ordspill)

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Jeg har ingen erfaring med AKG K 601 og har lest lite om den. Det er dog allikevel mulig at hodetelefonforsterkere som er egnet for AKG K 70x/Q 701 også kan være egnet for AKG K 601, men vær oppmerksom på at disee hodetelefonenes spesifikasjoner er forskjellige.

gorg

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Antall liker
    119
    Sted
    Bodø
    Du kan vel ikke gå veldig feil med den, bestilte meg nettop M1 HPA og Beyerdynmic T70 selv... Men skal innrømme, Schiit har sjelden sett så fristende ut (Yes, ordspill)
    Schiit frister, men har fått blandede tilbakemeldinger i kombinasjon med K601 så er litt usikker på den.

Hvordan er DACen på M1 HPA? Har en annen i fall den ikke er så bra.

Jeg har ingen erfaring med AKG K 601 og har lest lite om den. Det er dog allikevel mulig at hodetelefonforsterkere som er egnet for AKG K 70x/Q 701 også kan være egnet for AKG K 601, men vær oppmerksom på at disee hodetelefonenes spesifikasjoner er forskjellige.
    Har tenkt å oppgradere til K701 etter hvert, så er ingen krise hvis den ikke spiller helt optimalt. Er nok MYE bedre enn den jeg har nå :D

Hvem andre enn stereofil selger denne?

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.009
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Burson HA160 spiller i det minste godt sammen med 501/701/702 - skulle ikke forundre meg om 601 også kommer godt ut. Broderen har 601, men har ikke prøvd denne på burson ampen. Inntrykket er nok at 5/6/7 er like i både lyd og en god amp skader ikke :)

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Min QED MB45 fungerer bra med K701 iallfall, den gir den noe ekstra i bunn og det har man behov for med AKG.

EN gammel QED bør kunne oppdrives for rundt 500 kroner.

gorg

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Antall liker
    119
    Sted
    Bodø
    Burson HA160 spiller i det minste godt sammen med 501/701/702 - skulle ikke forundre meg om 601 også kommer godt ut. Broderen har 601, men har ikke prøvd denne på burson ampen. Inntrykket er nok at 5/6/7 er like i både lyd og en god amp skader ikke :)
    Har lest mye om den, så det står mellom M1 Hpa og HA160.

Begge har fått veldig gode skussmål, men lineout og preout på M1 gjør den hakket mer aktuell.

Bart

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.03.2007
    Antall liker
    59

Burson Audio - Tvilsom bedrift, linker til tester/specs som viste seg å ikke stemme med produktet, som forøvrig er bygget i Kina.
    John Blue Hydra - Fra Taiwan, pris gjenspeiler ikke at dette er et taiwanprodukt.
    Matrix M-Stage 270 - Orginalen er et bra produkt fra Lehmann (Black Cube Linear). Klonen går for å være bra i forhold til pris.
    Nuforce HAP 100 - Bedrift tatt med "buksene" nede med produkter som kan ødelegge hodetelefoner og produkter med måledata langt fra det som er oppgitt i specs/reklame.

I denne litt tvilsomme gjengen, ville jeg valgt Matrix :)

LESSisdox@

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Antall liker
    262
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Hei :) Du skal kansje oppgradere til 701 som du sier , litt av erfaringene som eg har av akg.
    Har selv akg 500 /701 og 430.
    synest selv den akg 500 er den beste av disse som eg har, og har også Stax .
    Den mellomtonen som er i 500 er vanskelig å slå den er mye mere på kontra 701 som er tynn /slank .
    det er også rom /dybde /topp /detaljer i denne Akg500 men mere mellomtone.
    Bruker flere forsterkere på disse Øreklokkene , Bla denne ,med nye russiske eff rør og USA rør /ivertfall kjøpt der , Kjekk forsterker forandrer lyden totalt med og bytte 1 stk 12ax7 rør (det Usa røret ) og har masse andre rør til denne , utrolig billig å forandre lyd signaturen med ett rør til dei forskjellige øreklokkene som en måtte ha. det er 32 ohm , 300ohm ,600ohm velger også på denne.
    Mvh Roy K
    MING Da Mc66.jpg

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Meixing Ming Da MC66-AE?

^
    Bildefilnavnet er "MING Da Mc66.jpg". Er dette "Meixing Ming Da MC66-AE headphone tube amplifier"?

Jeg fant flere nettbutikker som selger den, men ble ikke uten videre klok på hvilket firma som lager den og dermed dets vevside.

LESSisdox@

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Antall liker
    262
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    ^
    Bildefilnavnet er "MING Da Mc66.jpg". Er dette "Meixing Ming Da MC66-AE headphone tube amplifier"?

Jeg fant flere nettbutikker som selger den, men ble ikke uten videre klok på hvilket firma som lager den og dermed dets vevside.
    Hei
    Ja det er den . utrolig fornøyd med den , tuberolling for små beløper i hifi sammenheng :)
    Dessuten kan du også bytte nett/strøm kabel også, har 5 forskjellige av disse så mulighetene er mange på å få den lyden som du vil ha til dei forskjellige øreklokkene som en måtte /har ha.
    kjører fra cd til dac og inn på Mc66 nå.
    Mvh Roy K
    http://www.china-hifi-audio.com/meixing-mingda-amplifier-c-17.html
    PS står i spec det er 2 stk 12ax7 ,,,det er kun 1.

Sist redigert:

gorg

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Antall liker
    119
    Sted
    Bodø

Burson Audio - Tvilsom bedrift, linker til tester/specs som viste seg å ikke stemme med produktet, som forøvrig er bygget i Kina.
    John Blue Hydra - Fra Taiwan, pris gjenspeiler ikke at dette er et taiwanprodukt.
    Matrix M-Stage 270 - Orginalen er et bra produkt fra Lehmann (Black Cube Linear). Klonen går for å være bra i forhold til pris.
    Nuforce HAP 100 - Bedrift tatt med "buksene" nede med produkter som kan ødelegge hodetelefoner og produkter med måledata langt fra det som er oppgitt i specs/reklame.

I denne litt tvilsomme gjengen, ville jeg valgt Matrix :)
    tvilsomme gjengen, haha :D

Du har ikke tatt med Musical Fidelity M1 HPA i vurderingen, har du testet den?

Bart

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.03.2007
    Antall liker
    59
    tvilsomme gjengen, haha :D

Du har ikke tatt med Musical Fidelity M1 HPA i vurderingen, har du testet den?
    Har ikke hatt den gleden.
    Prismessig ligger M1 HPA et stykke over de andre forsterkerne nevnt i tråden.
    De får stort sett bra omtaler, men har sett lite til objektive tester med måledata.
    Får håpe innerfidelity.com snart kommer igang med sine amp-tester.

M

Morpheus

Gjest
    Jeg bruker for det meste AKG-K550.
    Jeg har vært borti en del forsterkere, også en del av de du nevner i ditt første innlegg. Matrixen er solid bygget, og lyden heller mot det mørke. Den mangler litt oppløsning, men forsvarer prisen sin med glans. Jeg modifiserte min og fikk en mer oppløst og nøytral forsterker. Nuforce HAP-100 har jeg. Jeg liker designet og funksjonaliteten den bringer. Lyden er bra, men den koster 5k. Til den prisen vil jeg hevde at den er et godt kjøp, men kansje ingen "best buy"..

Personlig liker jeg best hybrid-forsterkere med rør. Jeg kan anbefale Prosjekt Sunrise som en forsterker som yter meget bra for pengene. Denne har en ganske lang tråd her inne. Min favorittforsterker for tiden er en engelsk forsterker som heter Custom Hifi Cables HA10SE med en oppgradert strømforsyning.

Blir interessant å se hva du lander på :).

gorg

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Antall liker
    119
    Sted
    Bodø
    Da var ny hodetelefonforsterker bestilt.

Det ble den hemmelige luke X, ingen av de som ble nevnt i tråden.

Denne er en gammel traver, men det jeg har lest er veldig bra. Den passer meg utmerket mtp oppsettet med stereo på samme system

desktopamp_combo.jpg

Headroom Desktop Amp/DAC med Astrodyne strømforsyning. Mulig jeg oppgraderer til Headroom Desktop Power Supply senere

Takk for hjelpa, skal legge ut bilder etterhvert

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn