Høyttalere Valg av forsterker til Audio Physic Virgo 3

TorErik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.11.2011
Innlegg
148
Antall liker
24
Sted
Horten
Torget vurderinger
1
Hei.
Jeg prøvde Audio physic scorpio for noen få år siden. De gikk relativt godt sammen med min oppo 105 og Hegel 200.

Nå har jeg kjøpt referanse høyttaleren Audio physic virgo 3. Har lest meg opp etter (??) kjøpet, og ser at Hegel 200 er en dårlig match... Faktisk den forsterkeren som får mest negativ kritikk på disse høyttalerene..

Typisk, jeg er innehaver av en Hegel 200...

Halografi, mellomtone og diskant er langt fra dårlig. Men, får ikke like mye sprut i bassen som på Scorpioene.
Tilsynelatende har virgo3 mye mer å gå på..

Har du hatt eller hørt et vellykket forsterkeroppsett med virgo3 som ikke er i +50.000.- klassen?

Tar i mot tips med stor iver og glede ??????????????????
 
Sist redigert:

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.389
Torget vurderinger
13
Hadde Virgo III på Hegel H200, verste lyd jeg noensinne har opplevd selv i en slik prisklasse - om du kommer over Sim Audio Moon så er det bare å kjøpe da det er en match made in heaven.
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.556
Antall liker
15.826
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Hadde Virgo III sammen med Bryston SST 4B for noen år siden. Låt meget bra:)
 

TorErik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.11.2011
Innlegg
148
Antall liker
24
Sted
Horten
Torget vurderinger
1
Hadde Virgo III på Hegel H200, verste lyd jeg noensinne har opplevd selv i en slik prisklasse - om du kommer over Sim Audio Moon så er det bare å kjøpe da det er en match made in heaven.
Takk for tips. Hvilken Simaudio moon sikter du til?
 

TorErik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.11.2011
Innlegg
148
Antall liker
24
Sted
Horten
Torget vurderinger
1
Noen fler med erfaring med virgo3?
 

pak.k

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2009
Innlegg
489
Antall liker
157
Sted
Charlottenberg
Torget vurderinger
1
Bara du inte försöker med dynamic precission...
Hade 6.3 ihop med virgo 3 och det va trist!
Vilken tabbe... :( Urs!
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.389
Torget vurderinger
13
Hadde Virgo III på Hegel H200, verste lyd jeg noensinne har opplevd selv i en slik prisklasse - om du kommer over Sim Audio Moon så er det bare å kjøpe da det er en match made in heaven.
Takk for tips. Hvilken Simaudio moon sikter du til?
10 år siden, fant fram ett gammel bilde. Sim Audio P-5 og Sim Audio W-5.

 

kinell hz

Medlem
Ble medlem
01.06.2023
Innlegg
8
Antall liker
10
Sted
begen
Hei.
Jeg prøvde Audio physic scorpio for noen få år siden. De gikk relativt godt sammen med min oppo 105 og Hegel 200.

Nå har jeg kjøpt referanse høyttaleren Audio physic virgo 3. Har lest meg opp etter (??) kjøpet, og ser at Hegel 200 er en dårlig match... Faktisk den forsterkeren som får mest negativ kritikk på disse høyttalerene..

Typisk, jeg er innehaver av en Hegel 200...

Halografi, mellomtone og diskant er langt fra dårlig. Men, får ikke like mye sprut i bassen som på Scorpioene.
Tilsynelatende har virgo3 mye mer å gå på..

Har du hatt eller hørt et vellykket forsterkeroppsett med virgo3 som ikke er i +50.000.- klassen?

Tar i mot tips med stor iver og glede ??????????????????
Det blir vel kansje ikke innenfor ditt budsjett. men med Musical innovation MI23,5 pre, og MI18 Balanced låter det bra slik de skal. Virgo 3 trenger også litt krefter for å komme til sin rett. Parasound JC5 har masse pondus i bunn foreksempel. Ligger mye gull på finn.no

Ligger en Mark levinson effektforsterker til 24k, som sammen med en god pre hadde blitt sinnsykt bra.

Styr unna hegel, ec og bryston etc til virgo 3.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.772
Antall liker
36.061
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Det blir vel kansje ikke innenfor ditt budsjett. men med Musical innovation MI23,5 pre, og MI18 Balanced låter det bra slik de skal. Virgo 3 trenger også litt krefter for å komme til sin rett. Parasound JC5 har masse pondus i bunn foreksempel. Ligger mye gull på finn.no

Ligger en Mark levinson effektforsterker til 24k, som sammen med en god pre hadde blitt sinnsykt bra.

Styr unna hegel, ec og bryston etc til virgo 3.
Tråden er fra 2018... Regner med han har funnet noe på den tiden.
 
Topp Bunn