Det er da to komplett ulike høyttalere som er umulig å like begge to, KEF representerer det ypperste av det læreboken og teori og forskning tilsier låter bra. PMC er det motsatte, dvs noe noen liker men ser for jævlig ut på papiret. Det er kun ett knallkjøp her og det er KEF.
Hehe, den var bastant gitt.
Ble revet med da jeg uansett anser det som e
t meget godt kjøp til prisen selger forlanger for de. Ikke ofte å se nye PMC ned mot 1/4 pris. En engasjerende høyttaler som mange liker. På det grunnlaget kan det være en god eller dårlig anbefaling. Smaken til trådstarter kjenner jeg ikke.
At målemessig ulike høyttalere er "umulig å like begge to" tja. Er det en bastant påstand og hva du mener? Har to par høyttalere selv som jeg liker der de står i sine respektive rom. Byttes de om funker de langt dårligere. Du kan godt si at jeg ikke liker noen av de, eller liker begge. Litt av utfordringen med hobbyen dette i tillegg til lytteavstand/lyttevolum/musikksmak/fim/tv/vinyl/cd/forsterker og alle andre variabler og bruk som påvirker sluttresultatet og hva vi liker.
I et stort rom med litt lang lytteavstand og brukbar demping kan KEF fort bli dølle mens PMC kompenserer og låter fortsatt engasjerende. PMC får til mye lyd med et beskjedent fotavtrykk i forholdvis store rom. Personlig ville jeg foretrukket den høyttaleren som låt best i rommet med egne bruksvaner og ikke vært låst på KEF grunnet anekoiske måleresultater. KEF er godt håndverk, men det er vel ingen garanti for at innsteg serien til KEF låter subjektivt bedre enn PMC under ukontrollerte forhold. Min mening