Politikk, religion og samfunn Valgdagstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• V

vredensgnag

Gjest
    Jeg registrerer at Frp fikk få stemmer i Oslo - kun 11,5% (Ned fra 17,6% i 2009). Man skulle trodd at partiet stod sterkere der, om fremmedfrykten nå er så avgjørende for nordmenn.
    Tenker da på alle advarslene fra Frp-folk i Oslo om hvor galt det går i hovedstaden, der det snart skal stå en moské på hvert gatehjørne.

Og det er vel noe å tenke over for enkelte HFSere som er så overbeviste om at innvandring skulle stått mer i fokus i valget. Kanskje det ikke er den avtrekkeren de trodde det kunne være? Kanskje TV2 kan få lov til å fortsette å kringkaste?

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    730
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Vel, selv om det ikke har vært en del av vært debattert i valgkampen tror jeg den manglende administrasjon fra AdministrasjonsPartiet som kom for dagen i kjølvannet av 22.juli likevel har åpnet øynene hos mange for den tafatthet som har preget partiets gjennomføringskraft. Samtidig er det vel ikke først og fremst regjeringen, men et bunnsolid byråkrati i departementene og oljemilliarder som har loset oss gjennom tider da resten av Europa sliter. Det gikk jo bra selv med Kristin Halvorsen ved finansroret !

Samtidig skal man huske på at i Europeisk og ikke minst amerikansk sammenheng så er de norske høyrepopulistene for sosialister og kommunister å regne.
    Dog, jeg skulle veldig gjerne ønske at Venstre, tross et kjempevalg, kom enda sterkere ut enn de 9 mandatene de ser ut til å få, for bedre å balansere ut Siw og bikkjekoppelet hen
    Helt enig,litt gøy med den redslen for skifte de neste 4 år,norsk høyrepopulisme :) blir jo bare tull når du mixer disse partiene på borgelig side

Att folk vil ha forandringer i ett enormt offentlig byrokrati,fart på bygging av infrastruktur,forandringer i helsevesen,mer oppdaterte og rettferdige innvandrings regler mo jo bare være sunt

Viser jo bare att velgerne generelt MULIGENS føler att vi har stagnert,så for noen andre prøve seg,må bare være sunt IMO

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.184
    Torget vurderinger
    4
    Regjeringskabalen blir mildt sagt spennende. Skulle gjerne visst hvor mye Erna & Siw har avtalt på forhånd. Om KrF eller V...eller begge kommer med på laget. Mest sannsynlig er det vel at alle 4 borgerlige kommer med.

Erna er selvsagt på enden av bordet.
    Siw kommer til å legge mye prestisje i å få finansministerposten.
    Børge Brende blir nok kalt hjem av Erna for å bli utenriksminister.
    Vi kommer mye sannsynlig til å få tidenes peneste forsvarsminister i Ine "Titten Tei" Marie Eriksen.
    Jan Tore Sanner er sugen på samme kontor som Siw, men blir plassert et annet sted. Administrasjonsminister ?
    Bent Høie blir helseminister.
    Per Sandberg (gud forby!) eller Anders Anundsen blir justisminister.
    Trine Skei Grande har årets høyest profilerte jobbsøknad og kommer til å kreve posten som utdanningsminister.
    Hareide som administrasjons-, fornyings- og kirkeminister ?
    Hans Olav Syversen som næringsminister?

Folk som venter på telefon fra Erna er nok Abid Raja (kulturminister ?), Ketil Solvik-Olsen, Julie Brodtkorp, Hilde Frafjord Johansen (hun har venter vel ikke presis...), Torbjørn Røe Isaksen, Kristin Clemet, Ola Elvestuen, for ikke å glemme veteraner som PK Foss, Svarstad Haugland og Dagfinn Høybråten.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Regjeringskabalen blir mildt sagt spennende. Skulle gjerne visst hvor mye Erna & Siw har avtalt på forhånd. Om KrF eller V...eller begge kommer med på laget. Mest sannsynlig er det vel at alle 4 borgerlige kommer med.

Erna er selvsagt på enden av bordet.
    Siw kommer til å legge mye prestisje i å få finansministerposten.
    Børge Brende blir nok kalt hjem av Erna for å bli utenriksminister.
    Vi kommer mye sannsynlig til å få tidenes peneste forsvarsminister i Ine "Titten Tei" Marie Eriksen.
    Jan Tore Sanner er sugen på samme kontor som Siw, men blir plassert et annet sted. Administrasjonsminister ?
    Bent Høie blir helseminister.
    Per Sandberg (gud forby!) eller Anders Anundsen blir justisminister.
    Trine Skei Grande har årets høyest profilerte jobbsøknad og kommer til å kreve posten som utdanningsminister.
    Hareide som administrasjons-, fornyings- og kirkeminister ?
    Hans Olav Syversen som næringsminister?

Folk som venter på telefon fra Erna er nok Abid Raja (kulturminister ?), Ketil Solvik-Olsen, Julie Brodtkorp, Hilde Frafjord Johansen (hun har venter vel ikke presis...), Torbjørn Røe Isaksen, Kristin Clemet, Ola Elvestuen, for ikke å glemme veteraner som PK Foss, Svarstad Haugland og Dagfinn Høybråten.
    Monica Mæland, byrådsleden i Bergen, har vel mer eller mindre blitt lovet plass allerede også. Kommunalminister er nok sannsynlig, men justis blir også trukket frem som en mulighet.

Håper dog på Venstre i kultur, skole og justis.

Skrekken måtte vel være Apelthun Sæle som kultur, Tybring Gjedde som justis og Hareide som skole.

Per Sandberg kan få bli landbruks- og forbrukerminister.

Sist redigert av en moderator:

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det burde ikke kommer som noen overraskelse i utlandet at det kommer regjeringskifte. Vi svømmer i oljepenger, men har alikevel helsekøer som vi ikke får bukt med, pasienter som ligger i korridorene eller blir plassert på et bad, eldre som ikke får plass på sykehjem, skoler som er direkte helseskadelige, elendig veinett, og jernbane som bare halveis fungerer. Forøvrig kan jeg ikke huske at vi har hatt en regjering med større og flere løftesbrudd.

Egentlig er det overraskende at AP har gjort et så bra valg og at de borgerlig ikke har vokst mer. AP er utrolig dyktige i valgkamp. I tillegg har de og de andre regjeringspartiene blitt behandlet meget godt av media og sluppet unna de ubehagelige spørsmålene.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.646
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.098
    Torget vurderinger
    23
    Klassisk journalistisk sensasjonsjag, den der fra Independent. Ikke bare trist men også ksadelig.

Meanwhile, Støre's anale dilemma....

dialog.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.098
    Torget vurderinger
    23
    1. Ukas gladmelding
    2. Det finnes muligens en Gud allikevel....

inga.png

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg vil gjette på at H og FrP kaster gulrøtter i gode porsjoner til V, men ikke til KrF, slik at KrF skvises ut. Hvis ikke: Kan noen forklare meg oppsiden med å ha med flere partier enn det som er nødvendig for å ha et parlamentarisk grunnlag?

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    1. Ukas gladmelding

Vis vedlegget 215773
    At Inga Marte er ute varmer, og da mener jeg på ordentlig. Å ikke lenger ha denne skrikhalsen av et måneansikt på Tinget blir bra. Jeg synes dog det er veldig leit at ikke SV sank under sperregrensen med Audun ved roret. Det var et nederlag jeg fra mitt innerste unnet ham.

V

vredensgnag

Gjest
    Jeg vil gjette på at H og FrP kaster gulrøtter i gode porsjoner til V, men ikke til KrF, slik at KrF skvises ut. Hvis ikke: Kan noen forklare meg oppsiden med å ha med flere partier enn det som er nødvendig for å ha et parlamentarisk grunnlag?
    Flere som har sett den. Raymond Johansen begynte å flørte med Krf i går. Frps angrep på søndagen, alkohol i butikker og frislepp på andre områder kan by på noen kameler i gapet til den ene eller den andre.
    Som jeg skrev i en annen tråd er det større sammenfall mellom V og Frp enn velgerne for begge er klar over - men det skjærer seg på innvandring og asylpolitikk.
    Skulle gjerne vært flue på veggen under de regjeringsforhandlingene, og regjeringserklæringen blir sikkert godt lesestoff. Også vanskelig for H å ikke invitere både V og Krf i første omgang, den som ikke kommer med straks kan lett bli fornærmet.

Skulle ikke forundre meg om vi ender opp med H, V og Krf. Spesielt om Hagen mente alvor med den 10-punktslisten ...

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.098
    Torget vurderinger
    23
    Tror jeg lanserer et nytt produkt, Kamel Sluke fett - kan nok bli behov for en del av dette fremover ja! Ser flere komme, mothårs også.

Stenna

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.10.2004
    Antall liker
    9
    1. Ukas gladmelding

Vis vedlegget 215773
    Helt klart en gladnyhet. Hadde en drøm om at hun en gang kunne innrømme at det fantes tilfeller der kvinnen misbrukte sin makt mtp. barnefordeling ved samlivsbrudd, men det var selvsagt en helt urealistisk drøm.

En kuriositet fra VGs side ang. hvem skal ut og hvem blir:
    "Næringsminister Trond Giske (Ap)
    Har stortingsplassen fra Sør-Trøndelag å gå tilbake til.
    Siste ikke-politiske jobb: Giske har ifølge Stortingets biografi aldri hatt en vanlig jobb."

V

vredensgnag

Gjest
    1. Ukas gladmelding

Vis vedlegget 215773
    Helt klart en gladnyhet. Hadde en drøm om at hun en gang kunne innrømme at det fantes tilfeller der kvinnen misbrukte sin makt mtp. barnefordeling ved samlivsbrudd, men det var selvsagt en helt urealistisk drøm.

En kuriositet fra VGs side ang. hvem skal ut og hvem blir:
    "Næringsminister Trond Giske (Ap)
    Har stortingsplassen fra Sør-Trøndelag å gå tilbake til.
    Siste ikke-politiske jobb: Giske har ifølge Stortingets biografi aldri hatt en vanlig jobb."
    Veldig morsomt om SVs valgvake: Nær-døden opplevelse - VG Nett om Anders Giæver kommenterer

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.098
    Torget vurderinger
    23
    - men trønderne, er ikke de rasende på Giske etter at han visstnok tok æren for et eller annet lokalt tiltak??

Stenna

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.10.2004
    Antall liker
    9
    Jeg tror vi får en 4-parti regjering, særlig Venstre virker veldig tent på statsrådsposter og bevisst på at en kan ha mer gjennomslag i enn utenfor en regjering. Etter å ha hørt politisk kvarter en av de siste dagene før valget, der V, Krf og Frp fikk snakke om likheter og ulikheter, er jeg optimist til et slikt samarbeid. Men det forutsetter at den realistiske fløyen i Frp, type Ketil Solsvik-Olsen, styrer innad i Frp.

I Sverige var ikke det største tapet for sosserna at folket forstod at Sverige klarte seg helt fint uten dem, men at de selv måtte innse det.
    En slik utvikling i Norge også ville vært ideelt. Den som ville tjene mest på det er Ap selv. Går det an å tenke seg et Arbeiderparti med et par ekte arbeidere i ledelsen?

Og så et spørsmål til alle de rødgrønne støttespillere her inne på HFS:
    Dersom Norge etter 4 år med høyreregjering fortsatt ligger høyt oppe på internasjonale kåringer i levestandard osv., vil dere da også ta til orde for at et skifte (da tilbake til rødgrønt) ikke er nødvendig?
    (Og ja, det må jeg vel kanskje nevne: Svar type "det vil ikke skje", "Norge vil gå nord og ned" er ikke et svar på spørsmålet)

V

vredensgnag

Gjest
    Vanskelig å rive ned Norge på 4 år, selv om enkelte her mener at de rødgrønne har rasert landet på to perioder.

Det jeg vet med sikkerhet er at den borgerlige koalisjonen som overtar nå, ikke ligner på den som sitter om fire år - det vil skje omkalfatringer pga regjeringsslitasje. Og hvorvidt vi får en fireparti-regjering nå, er eventuelt avhengig av at enten Frp eller V/Krf dropper noen helt sentrale partipunkt, som partiene er tuftet på og har gått til valg på (såkalte løfter til velgerne).
    Det var derfor partilederne satt på sine kamre og talte mandater i går - et BlåBlått alternativ ville vært å foretrekke fremfor den spagaten Erna skal ut i nå.

Alternativ:

1. Ren Høyreregjering, med hovedstøtte fra Frp, som fisker støtte blant andre partier. F.eks. vil utbygging av Lofoten-Vesterålen få støtte fra Ap.

2. Høyre + Frp. En blåblå koalisjon. Hadde Frp fått 41 mandater, som i 2009, ville dette vært et plankealternativ. Et solid stortingsflertall som ville gitt regjeringen blankofullmakt. Men Frp fikk 29 mandater, og de trenger ett av mellompartiene -- eller også fleksible fisketurer ut blant alle partiene. Faktisk er dette et ganske attraktivt regjeringsalternativ om man ser for seg at målet er handlekraft. H/Frp vil kunne formulere sine planer, og vil så jakte støtte for disse uten at sentrumspartiene lider SV-døden i regjering. De støtter det de liker, uten å bli stemplet som "i regjering."

3. Høyre + V + Krf (uten Frp). Kan bli konsekvensen dersom Frp føler de ikke får nok gjennomslag for sin politikk. Da gambler Frp på at H vil søke støtte hos dem, og partiet vil likevel kunne tillate seg å kritisere det som V og Kr tvinger H til å gå med på.

4. Krf + V + H + Frp. Det minst attraktive alternativet, faktisk. Der man risikerer mest utvanning av hvert partis plattformer, og der motsetningene mellom ytterfløyene blir tydeligst. Men det vil bli veldig underholdende, så kanskje skal man ønske seg dette.

Sist redigert:
    C

Cyber

Gjest
    Det blir mildt sagt spennende å se denne bøtteballetten i sving. Det er mye motstridende politikk mellom de 4 aktuelle herkser-partiene.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Inga Marte Thorkildsen var fantastisk å følge i debatter. Hun klarte ikke å følge enkle logiske resonnement til motdebattanter og mistolket konstant. Snakket med utifra følelser enn vett. Meget humoristisk. Akkurat det blir et savn.

KrF kan trolig presse både H og FrP i noen av sine kristne kjernesaker som f.eks tydeligere støtte til Israel og kanskje til og med partnerskapsloven. Presser de derimot på med sin bistands -og innvandringspolitikk, så kan det fort skjære seg.

C

Cyber

Gjest
    Inga Marte Thorkildsen var fantastisk å følge i debatter. Hun klarte ikke å følge enkle logiske resonnement til motdebattanter og mistolket konstant. Snakket med utifra følelser enn vett. Meget humoristisk. Akkurat det blir et savn.

KrF kan trolig presse både H og FrP i noen av sine kristne kjernesaker som f.eks tydeligere støtte til Israel og kanskje til og med partnerskapsloven. Presser de derimot på med sin bistands -og innvandringspolitikk, så kan det fort skjære seg.
    Det kan også bli artig når V og FrP skal forenes om en klimapolitikk.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.098
    Torget vurderinger
    23
    Vi kan fort havne her.......

NM i kamelsvelging - åpen klasse!

dialog.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.098
    Torget vurderinger
    23
    For ikke å snakke om her!!

Haralog.jpg

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Anders Anundsen som justisminister høres helt OK ut, meget bra til og med. Men, Per Sandberg? Christian Tybring-Gjedde?

Høyre renner over av bra folk, så tilgang på statsrådsemner er ingen bekymring totalt sett. Ine Eriksen som forsvars høres riktig bra ut, Børge Brende som utenriks minst like bra.

Min bekymring ligger i hvilke posisjoner FrP Klarer å karre til seg, men aller mest hvem de selv ønsker å plassere i de viktigste posisjonene. Siv Jensen som finansminister blir vel like fint holdt i øra som Kristin Halvorsen ble, så ikke overvettes bekymret for det (hvorfor er det så mange som skriver Siw, forresten?).

Jeg håper det ikke ender med en storkoalisjon, og tror det vil være uklokt av Høyre. De vil i så fall 'ødelegge' en naturlig retrettposisjon mot sentrum, en retrettposisjon de nok kommer til å trenge.

Forresten, enda en gang: Hva med å se forbi den tradisjonelle tenkingen om norsk politikk som to blokker? Hva med en AP/Høyre-koalisjon? Jeg kan virkelig ikke se at de er mer forskjellige enn AP/SV eller H/FrP. Så, om man kan få be, ta med V, og utelat interesseorganisasjonene i sentrum (SP/KrF/MDG). Noe bedre svar på velgernes ønske er vanskelig å se for seg. Snakk sammen, glem valgkampretorikken, glem fortidens uenigheter. Det gjelder nå og fremtiden og grunnlaget for samarbeid er definitivt tilstede.

V

vredensgnag

Gjest
    Kåre Willochs første regjering var ren H, etterhvert tok han inn Krf og Sp (juni 1983).
    Etter den har vi hatt følgende koalisjonskombinasjoner:
    H, Krf, Sp
    Krf, Sp, V
    Krf, H, V
    Ap, SV, Sp

Borten klarte det kunststykket å sjonglere en 4-partiregjering - Sp, H, V og Krf - men ga til slutt opp, og avleverte sin udødelige "sprikande staur" replikk.

Erna vil ikke ønske å sette sammen en regjering som blir til latter i media, så her tenkes det nok så det knaker.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Også vanskelig for H å ikke invitere både V og Krf i første omgang, den som ikke kommer med straks kan lett bli fornærmet.
    KrF blir invitert med på forhandlinger, men gis så lite både når det gjelder symboler og penger at det ikke blir rom for enighet. Det vil da være uproblematisk for Erna å legitimere en 3-parti-regjering:
    -Når det er så stor avstand mellom de 4 borgerlige partiene kan ikke KrF, som ikke en gang er nødvendig for det parlamentariske grunnlaget, forvente at de 3 andre skal være med på overdrevent mye KrF-politikk.
    -KrF er et miniparti, og de rene KrF-sakene deler de i liten grad også med Ap/SV. At det ikke gis rom for KrF-politikk er ikke akkurat overkjøring av meningene til en stor del av befolkningen.
    -H, V og FrP må ta ansvar for å gi landet en flertallsregjering når KrF dessverre var for kravstore.

Men H og FrP må nok betale V litt for å kjøpe dem ut av lojaliteten mot KrF. Da vil jo også V kunne si at de har fått et godt forhandlingsresultat å kjøre Venstrepolitikk i regjering fra, og det er jo det viktigste for V, ikke å leke med Knut Arild som ble lovt å få være med.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg tror vi kan få en 4-parti-regjering. I alle fall i starten. Her vil det være muligheter for alle å trekke seg underveis med æren i behold om det kommer saker de absolutt ikke kan stå inne for.

Miljø- og klima kommer ikke til å bli det helt store problemet. Lofoten kommer til å bli droppet.. det er funnet nok olje lenger nord til at man kan bygge ut der i stedet, men Høyre og Frp vil forlange godt betalt for dette. Da kan Venstre og Krf triumfere med en 'stor seier for miljøet' og de andre får heller gjennomslag for viktigere saker.

Polet vil nok bestå og det kan Krf vise som en seier for seg og sine... det er jo intet folkekrav med vin i butikk uansett, så det koster ikke Høyre og Frp stort å gå med på dette.

Åpningstidene blir nok utvidet, og Kfr må kanskje tåle noe timer ekstra med øl i butikk og dagligvare på søndager, men polet er nok viktigere for dem.

Så ingen av disse tilsynelatende viktige sakene er umulig å enes om for partiene.

Frp vil få viss innstramninger på asyl, spesielt på håndtering av kriminelle og dem som utnytter systemet. De kan de bruke som en delseier i det minste, selv om de ikke får gi full gass med alle sine saker. Kanskje et nytt fengsel for utlendinger også, men de må nok holde en viss standard og ikke bli så spartansk som Sandberg ville forstrukket.

Høyre får skattesakene sine, og krf får noen flere ghettoskoler for obskure menigheter, samt litt større pengestrøm til "frivillige organisasjoner" på et eller annet nivå.

..

Så jeg kan ikke se noen store og alvorlige saker som skal kunne stikke kjepper i hjulene for en storkoalisjon. Da kan også alle med hånden på hjertet si at de har prøvd så godt de kan, og kan som sagt trekke seg underveis uten å felle regjeringen og måtte se på at AP tar over igjen.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    V er også et miniparti. Når det gjelder klimapolitikk så tror man kan bli enig med både KrF og V på flere områder. Å fortsette e-bil fordelene en stund til er trolig uproblematisk og det samme å gi større avgiftslette til plug-in hybrider. Jernbanesatsning er også fult mulig å få til dersom det privatiseres vel og merke. Og større fokus på fornybar energi skulle også gå fint. Dagens regjering har i grunnen gjort ekstremt lite for miljø og H med Børge Brende fremsto som mer offensive. Jeg tror vi vil se større miljøsatsing med ny regjering uansett hvem av de borgerlige som vil styre.

Men det kan godt tenkes at vi får en mindretalls regjering med H og FrP. Spesielt FrP kan fint samarbeide med AP i flere saker.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    V er også et miniparti.
    Javisst, men ett av minipartiene V og KrF behøves for å få en flertallsregjering dominert av H/FrP, enten man liker det eller ei.
    Hvorfor man skal gjøre 4-parti-diskusjonen til mer enn en pliktøvelse før man står igjen med 3 partier (eller 1 eller 2 for den saks skyld, og dermed en mindretallsregjering) er fullstendig uforståelig for meg.

Edit: Jo mer en regjering spriker, desto dårligere fungerer den og desto raskere bryter den sammen. Å hive inn et ekstra parti for å vise borgerlig samhold er parodisk.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Oljeborring i Lofoten droppet? Særlig.
    Vent å se! Om ikke droppet så i alle fall lagt på is hele 4-års perioden. Nett som med EU.

Det er nøkkelen til å kjøpe Venstre.

Men står de utenfor regjeringen så kommer Lofoten til å bygges ut...

Venstre har ikke noe valg.. de må med i regjering og de må gå med på mye rart i bytte.

Og Krf kan dele æren ved at det ikke blir noen utbygging nå.

... selv Frp kan få miljøkred om de gir i denne saken, og det er ingen fanesak for dem hva som skjer der oppe i "sameland" uansett.

V

vredensgnag

Gjest
    Gjestemedlem - din analyse er på syre.

H har et meget konkret handlingsprogram fremover, og vet partiet vil få best støtte til dette fra Frp. Å utvanne dette handlingsprogrammet for syns skyld er dårlig politikk. Har forresten radioen på, og Erna meldte nettopp at hun holdt muligheten åpen for ulike partikombinasjoner i regjeringen.
    Med hennes ord skal de nå kartlegge hva slags samarbeidsgrunnlag de har, og hvor skoen trykker.
    Og så skal de hestehandle til de blør. Kommer til å ta uker, så vi kan være godt tålmodige.

Men en 4-partiregjering har jeg liten tro på. Du bør kanskje ta en kikk på partiprogrammene til disse borgerlige?

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    4.023
    Torget vurderinger
    4
    Mitt stalltips: Etter mye krangel blir det en hestehandel og så ender vi med Høyre+SP+FrP i regjering! :D

N

nb

Gjest
    Oljeborring i Lofoten droppet? Særlig.
    Vent å se! Om ikke droppet så i alle fall lagt på is hele 4-års perioden. Nett som med EU.

Det er nøkkelen til å kjøpe Venstre.
    Oljeborring i Lofoten er en gigantisk inntektskilde, EU en utgiftspost. Klarer ikke å se parallellen. Så mye er ikke Venstre verdt.
    Eneste som kan stoppe oljeborring uansett sted er at oljeprisen blir såpass lav at det ikke er lønnsomhet i prosjektet, det er et ganske kostbart sted å drive med den slags.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn