Apropos Marie S.....
Sivs store triumf
Til ettertanke..."
En topartiregjering betyr at Frp får langt flere statsråder enn tidligere spekulert i. Det blir ikke Ketil Solvik-Olsen på alle plasser."
Folk er ganske rare når de innbiller seg at en politisk kommentator har råd til å ha en sterk politisk slagside, om vedkommende vil få innpass i alle politiske parti med gjennomslagskraft ... men det orso og Stenna presenterer her er jo typisk for norsk polarisert politikk, der man slenger om seg med fordommer og mistro mot antatte motstandere, som alle frakjennes enhver legitimitet eller integritet, bare fordi de ikke er enige med en selv. Barnslig.
Nå er Stanghelle politisk redaktør i Aftenposten, men han var tidligere sjefsredaktør i Dagbladet. Jeg mistenker at han i sin Dagbladet-tid var høyst suspekt, mens han er OK nå. Og omvendt.
Slagside? Hva er det som er rart med det? En journalist fra Dagen vil gjerne legge vekt på andre spørsmål enn en journalist fra Klassekampen. Dette er jo noe politikere er fullt klar over og bør forholde seg profesjonelt til.
Vi er uenige om DB og MS sin faglige kvalitet, jeg har ikke kritisert personen Simonsen, kun produktet som leveres.
"...
slenger om seg med fordommer og mistro mot antatte motstandere, som alle frakjennes enhver legitimitet eller integritet, bare fordi de ikke er enige med en selv. Barnslig.
"
Det er OK å bli revet med, men prøv å være litt mer saklig, for i setningen over gjør du vel akkurat det som du beskylder meg for å gjøre.
Og så avslutter du med "barnslig". Er ikke det...ehh...barnslig?
Jeg har tidligere fremhevet Klassekampen som en god avis, der de f.eks. kan rose Frps Solsvik-Olsen sine politiske evner og samtidig være kritisk til Frps politikk. Tilsvarende har Bergens Tidende omtalt deler av Aps politikk i rosende ordelag selv om de er kjent for være Sentrum-Høyre vennlig. Det er i mine øyne god journalistikk.
Det er her jeg mener DB svikter, og derfor mener jeg det er en dårlig avis. Ikke kontinuerlig dårlig, innlegget "Sivs triumf" er interessant lesing og i mine øyne et balansert innlegg. Og så har du SOS Rasisme saken og Lysbakken saken som vitner om godt journalistisk håndtverk, ikke fordi det rammet deler av venstresiden, men fordi de ikke gav opp før alle kortene var kommet på bordet.
Men totalt sett blir DB for min del for mye forbrukerforsider (type bli slank på 3 uker) og for lite balansert politisk.
Du skal få lov å være uenig i det, uten at jeg skal beskylde deg for fordommer og mistro.