For noen dager siden mener jeg at du forsøkte å kritisere meg for usaklighet og hersketeknikker. Velkommen i klubben.Hyggelig å se hvor enige dere er og klør hverandre på ryggen preaching to the choir. Gasse seg i misnøye
Du har selvfølgelig rett. Problemet er at fanden vet hva Drumpf vil gjøre om han skulle være så uheldig å bli valgt. Politisk har han motsagt seg selv så mange ganger at det er umulig å forstå hva han egentlig står for, bortsett fra noen overordnede idéer som immigrasjonskontroll, proteksjonisme og ytterligere skatteletter for eiendomsutviklere. Derfor er hans impulsivitet, manglende dømmekraft og manglende selvkontroll et tema i seg selv. CNN Money skrev forleden atDet mest bekymringsfulle ved denne valgkampen, noe som vi har sett i økende grad de siste 30 årne i alle fall, er at det er nesten null fokus på politikk og masse fokus på personene. Det hele har blitt en avart av Paradise Hotel! Det blir mere og mere på samme måte her på berget også, skjønt vi har heldigvis et stykke å gå før vi er riktig så ille her som i USA!
Til og med her på HFS er det mye mer fokus på personene og lite på politikken de står for. Jo jeg forstår dette siste da det ikke har vært alt for mye snakk om hva disse to egentlig vil gjøre om de vinner. Ikke mye informasjon har tilflytt oss fra media på dette punktet. Men jeg ser det som et tegn på at noe er usundt når håret til Trump er av interesse!
http://money.cnn.com/2016/10/05/inv...-trump-fed-dollar/index.html?iid=hp-stack-domThe financial markets continue to view Trump warily. His unpredictable nature is scary. Remember that one of the key clichés about Wall Street is that investors hate uncertainty. He's uncertainty with a capital U. Heck, he's ALL CAPS.
Takk skal du ha ! gjør som jeg sier - ikke som jeg gjør - dessuten var dette med Glimt i øyetFor noen dager siden mener jeg at du forsøkte å kritisere meg for usaklighet og hersketeknikker. Velkommen i klubben.Hyggelig å se hvor enige dere er og klør hverandre på ryggen preaching to the choir. Gasse seg i misnøye
Kunne du tenke deg å utdype standpunktene dine saklig, slik at vi kan forstå hvorfor du eventuelt mener det du ser ut til å mene? Contrarians kan ha et poeng, men de bør kunne underbygge synspunktene sine for å bli tatt seriøst.
Her treffer du nok midt i blinken.Nå er det vel ikke Tump vs Clinton som er problemet her egentlig, og spørsmålet om hvem som er mest usympatisk eller uegnet.
Det -virkelige- problemet, slik jeg oppfatter det, er at dette er de to kandidatene som kom lengst. Av mange millioner av svært politisk engasjerte amerikanere ender folket opp med å velge mellom to kandidater de i utgangspunktet ikke ønsker å ha som president.
Hvordan ble det slik?
Etter min mening er dette et resultat av at den jevne velger er langt mer interessert i å la seg underholde. Og hvor morsomt er det å høre på nøkterne, fornuftige og godt gjennomtenkte synspunkter om samfunnet vi lever i og om fremtiden?
Sannsynligvis ville Chuck Norris eller Hulk Hogan fått betydelig større oppslutning dersom de hadde stilt til presidentvalg, enn hva f.eks Bernie Sanders fikk.
Sirkus selger. Og Trump ER sirkus. Og han vet veldig godt at det er dette som gjør at han kan bli president, så han kan egentlig bare fortsette.
Hmm du misforstår jo med overlegg her. Det er berettighet å kritisere Trump. Det er derimot slett journalistikk å bedrive cherry picking slik norsk media gjør der man stort sett kun kritiserer republikanere og hyller demokrater.Ny forside på CNBC, mer av det samme som RRR kritiserer norske media for.
"Patetisk og slett journalistikk" fra "potetåkeren" tror jeg det var i VGs tilfelle:
Vis vedlegget 403884
+1Personlig er jeg godt plassert på den norske høyresiden. Ikke i nærheten av sentrum heller. Jeg har bodd lenge nok i USA til å forstå hvem jeg er mest enig med, og "heier på" dem heller enn på folk som står milevis fra meg politisk. Egentlig ville jeg regnet meg som moderat republikaner, men den arten er dessverre utryddet for lenge siden. Partiet er overtatt av kristenfundamentalister, spinnville rabulister og autoritære høyrepopulister.
Begynner vel å bli noen år siden de moderate republikanere sto sterkt i det partiet?Personlig er jeg godt plassert på den norske høyresiden. Ikke i nærheten av sentrum heller. Jeg har bodd lenge nok i USA til å forstå hvem jeg er mest enig med, og "heier på" dem heller enn på folk som står milevis fra meg politisk. Egentlig ville jeg regnet meg som moderat republikaner, men den arten er dessverre utryddet for lenge siden. Partiet er overtatt av kristenfundamentalister, spinnville rabulister og autoritære høyrepopulister.
Hvorfor kom de ikke med alt dette før han ble valgt til presidentkandidat?Begynner vel å bli noen år siden de moderate republikanere sto sterkt i det partiet?Personlig er jeg godt plassert på den norske høyresiden. Ikke i nærheten av sentrum heller. Jeg har bodd lenge nok i USA til å forstå hvem jeg er mest enig med, og "heier på" dem heller enn på folk som står milevis fra meg politisk. Egentlig ville jeg regnet meg som moderat republikaner, men den arten er dessverre utryddet for lenge siden. Partiet er overtatt av kristenfundamentalister, spinnville rabulister og autoritære høyrepopulister.
Pratet forøvrig med en gammel (han var en av seniorrådgiverne til McGovern alt i 1971) demokratisk valgkampstrateg i dag. Han hevdet at den siste videoen med Trump bare er småtteri om hva som vil komme, der formålet ikke er å diskreditere Trump, som han klarer fint på egen hånd, men å drive hans republikanske surrogater, og da særlig teselskapsgjengen og populistene som av prinsipp har blokkert eller trenert Obama, ut i åpent lende.
Nettopp derfor.Hvorfor kom de ikke med alt dette før han ble valgt til presidentkandidat?Begynner vel å bli noen år siden de moderate republikanere sto sterkt i det partiet?Personlig er jeg godt plassert på den norske høyresiden. Ikke i nærheten av sentrum heller. Jeg har bodd lenge nok i USA til å forstå hvem jeg er mest enig med, og "heier på" dem heller enn på folk som står milevis fra meg politisk. Egentlig ville jeg regnet meg som moderat republikaner, men den arten er dessverre utryddet for lenge siden. Partiet er overtatt av kristenfundamentalister, spinnville rabulister og autoritære høyrepopulister.
Pratet forøvrig med en gammel (han var en av seniorrådgiverne til McGovern alt i 1971) demokratisk valgkampstrateg i dag. Han hevdet at den siste videoen med Trump bare er småtteri om hva som vil komme, der formålet ikke er å diskreditere Trump, som han klarer fint på egen hånd, men å drive hans republikanske surrogater, og da særlig teselskapsgjengen og populistene som av prinsipp har blokkert eller trenert Obama, ut i åpent lende.
Det er jo likevel "ingen" som vil ha ham.
Riktignok ville demokratene foretrukket Cruz som motkandidat (ufyselig type, ekstrem politikk) fremfor den løse kanonen Drumpf, men hvorfor skulle de legge seg opp i et annet partis nominasjonsprosess?Hvorfor kom de ikke med alt dette før han ble valgt til presidentkandidat?
I den grad demokratene hadde noen som helst grunn til å mene noe som helst om republikanernes nominasjonsprosess, så ville de naturlig nok foretrekke at den kandidaten som gir dem selv størst sjanse for å vinne blir nominert.Hva da om ens egen kandidat viser seg å ha nok svin på skogen til at folket ikke vil ha henne, vil man da risikere å bli sittende igjen med svarteper (Trump).
Eller mener de at det var helt usannsynlig?
Er vel i ferd med å bli politiker han og daRart med Trump, han bruker veldig mange ord for å ikke si noe. Stort sett babling.
Ingen av delene, såvidt jeg kan se. Mange skriver "uavgjort", noen refererer til CNN's flash poll som viser Clinton-seier. Ingen er engang i nærheten av å skrive noe i retning av dine alternativer.Jeg "undrer fælt" på hva som står i norske aviser i morgen tidlig - velg fritt mellom:
"Clinton knuste Trump" - "Trump er nå ferdig i valgkampen" - "Dundrende nederlag for Trump" - eller "Enveiskjøring for Clinton" - usikker på bruk av utropstegn.
Trump har lite å ta Hillary for, så han prøver å sverte henne med å angripe Bill.The debate is already a burning outhouse and we haven't even gotten started yet.
Det ser ut som han leverte over forventningene for å si det slik. Vanskelig å ta en person som står oppreist etter avsløringer og debatt mot Hillary Clinton på samme helg.Ingen av delene, såvidt jeg kan se. Mange skriver "uavgjort", noen refererer til CNN's flash poll som viser Clinton-seier. Ingen er engang i nærheten av å skrive noe i retning av dine alternativer.Jeg "undrer fælt" på hva som står i norske aviser i morgen tidlig - velg fritt mellom:
"Clinton knuste Trump" - "Trump er nå ferdig i valgkampen" - "Dundrende nederlag for Trump" - eller "Enveiskjøring for Clinton" - usikker på bruk av utropstegn.
Reality check?