Var ikkje 60talet litt tidleg Arve?

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
1.521
Antall liker
888
Torget vurderinger
1
Eg høyrde Audiophile-Arve på PopQuiz i dag, men det vart visst eitt stutt innslag er eg redd ;). Burde jo prata litt vinyl med finn tykkjer eg.
 

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
1.521
Antall liker
888
Torget vurderinger
1
Ein av 3 rette og ingen svar på siste spursmålet når Finn Bjelke seier verdas beste band...
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.946
Antall liker
19.799
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Palmaris skrev:
Ein av 3 rette og ingen svar på siste spursmålet når Finn Bjelke seier verdas beste band...

Det er enkelt:

De Galaktiske Førere, De Til Alle Tider Beste, The Royal All Time Band; THE BEATLES!!!!!

Arve må håpe på at han oppnår bedre resultater ved neste gjenfødelse :eek:
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.077
Antall liker
34

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.705
Antall liker
7.947
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg vart psyka ut. Motstandaren hadde vore og høyrt the Who i 1966.
Kva kan ein stakkar stille opp mot slikt?
Det gjekk betre sist. Og Det Betales-låtar har eg berre på the best of...(med unntak av Stg. Pepper og ei Let it Be som eg fekk med einkvan)
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.946
Antall liker
19.799
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Audiophile-Arve skrev:
Eg vart psyka ut. Motstandaren hadde vore og høyrt the Who i 1966.
Kva kan ein stakkar stille opp mot slikt?
Det gjekk betre sist. Og Det Betales-låtar har eg berre på the best of...(med unntak av Stg. Pepper og ei Let it Be som eg fekk med einkvan)
Du burde skamme deg; skjemme oss ut på denne måten! :mad:
 

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
1.521
Antall liker
888
Torget vurderinger
1
Slik kan det gå veit du, men har du høyrd litt på unge Bjelke opp gjennom tidene so burde nok svaret vori der før du høyrde fyrste tonene :)
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.946
Antall liker
19.799
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Palmaris skrev:
Slik kan det gå veit du, men har du høyrd litt på unge Bjelke opp gjennom tidene so burde nok svaret vori der før du høyrde fyrste tonene :)
Ikke så sikkert det; Herr Bjelke lefler meget med The Kinks.
 

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Hei Arve!

Det er tøft nok i seg selv å stille opp i progranmet synes nå jeg. I motsetning til oss andre kan du sitte og glise i den magiske t-skjorten. ;)

mvh Elektron
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.946
Antall liker
19.799
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Elektron skrev:
Hei Arve!

Det er tøft nok i seg selv å stille opp i progranmet synes nå jeg. I motsetning til oss andre kan du sitte og glise i den magiske t-skjorten. ;)

mvh Elektron
Han fikk den? Skandaløst :eek:
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Noen ganger, herr rektor, er det greit å sitte musestille, og ikke la folk skjønne at du ikke har full oversikt. (Finn Bjelke)
Hadde bare noen og enhver på sentralen skjønt det fra tid til annen, så hadde det vært fred i verden. ;)
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.705
Antall liker
7.947
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det går rykte om at det har kome ny T-skjorte-modell. Eg har dei to gamle, og manglar altså denne. Og så er det mykje billegare med Popq-skjorte enn å gå i butikken. For ikkje å snakke om postordre. Då må ein betale porto også. Eg har andre ting å bruke pengane på.
Unge Bjelke har dette flåseriet med at desse Liverpull-gutane skulle vere så storarta, men dei var no ikkje veldige...kunne han ikkje spurt om kva for eit Creedence-album "Long as I can see the light" var på? Eller kva Stones-album som hadde "Angie".
Men det er rett som spørsmålet til strengen seier - 60-talet var i tidlegaste laget. Vel fekk eg med meg heile tiåret, til liks med tiåra etter, men det var på denne tida eg stort sett brukte pengane mine på Donald Duck & co. Når det kom til vinyl, var det berre Creedence eg hadde i ungdomsåra. (Trur eg kjøpte Green River i 1970 som fyrste eiga investering, etter å ha motteke singelplater frå tante Malfrid med Barnas Plater og Ingebrikt Davik....
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.705
Antall liker
7.947
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
baluba skrev:
Noen ganger, herr rektor, er det greit å sitte musestille, og ikke la folk skjønne at du ikke har full oversikt. (Finn Bjelke)
Hadde bare noen og enhver på sentralen skjønt det fra tid til annen, så hadde det vært fred i verden. ;)
Det var det eg prøvde på då eg ikkje kom på kva album som hadde denne hersens Beatles-låten....
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.946
Antall liker
19.799
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Audiophile-Arve skrev:
baluba skrev:
Noen ganger, herr rektor, er det greit å sitte musestille, og ikke la folk skjønne at du ikke har full oversikt. (Finn Bjelke)
Hadde bare noen og enhver på sentralen skjønt det fra tid til annen, så hadde det vært fred i verden. ;)
Det var det eg prøvde på då eg ikkje kom på kva album som hadde denne hersens Beatles-låten....

Rystende, dette. "Eg hadde kome til å svara feil likevel..."
:'(
 

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Innlegg
1.054
Antall liker
15
Arve da! ;) "Storarta med The beatles?". Nei man kan jo saktens spørre.. Lik de eller ikke,men ikke frata de den inflydelse de har hatt på nærmest alt som kryper og går av musikk etterpå.Tom.de samtidige ble sterkt påvirket av de,selv om det ikke direkte behøver å gå fram av musikken forøvrig.
De av de andre bandene og artistene(og det er da noen,av en eller annen,annen grunn..) ( som sier noe annet lyver; enkelt og greit!
Det er kanskje ikke så vanskelig å forstå,i det alle artister vil framstå som nye og stilskapende,noe som forøvrig er en fullstendig forkastet musikalsk leveregel i dag. Nå skal jo helst det meste høres mest mulig likt ut,og etter en mal som gud vet hvem,har lagt ut..
Mvh Rune
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Arve, du har fått en gullstjerne i boka mi, med plass på popquizlaget mitt når som helst. Er sikker på at du gruser de fleste av de musikalskt enfoldige her når som helst. ;)
Forøvrig er 60-tallet for omfattende til å sovne mett av dage på Beatles´ alter. ::)
 

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.627
Antall liker
1.320
ErosLoveking skrev:
Arve, du har fått en gullstjerne i boka mi, med plass på popquizlaget mitt når som helst. Er sikker på at du gruser de fleste av de musikalskt enfoldige her når som helst. ;)
Forøvrig er 60-tallet for omfattende til å sovne mett av dage på Beatles´ alter. ::)
amen
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.705
Antall liker
7.947
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Rune.U skrev:
Arve da! ;) "Storarta med The beatles?". Nei man kan jo saktens spørre.. Lik de eller ikke,men ikke frata de den inflydelse de har hatt på nærmest alt som kryper og går av musikk etterpå.Tom.de samtidige ble sterkt påvirket av de,selv om det ikke direkte behøver å gå fram av musikken forøvrig.
De av de andre bandene og artistene(og det er da noen,av en eller annen,annen grunn..) ( som sier noe annet lyver; enkelt og greit!
Det er kanskje ikke så vanskelig å forstå,i det alle artister vil framstå som nye og stilskapende,noe som forøvrig er en fullstendig forkastet musikalsk leveregel i dag. Nå skal jo helst det meste høres mest mulig likt ut,og etter en mal som gud vet hvem,har lagt ut..
Mvh Rune
Jau då Rune, du har rett i noko her, men (etter mitt syn) ikkje i alt....(legg merke til at eg ikkje seier meir om Beatles. Ein er då diplomat)
Når det gjeld utviklinga av dagens musikk, er det eit spennande tema. Kanskje litt deperimerande for oss 50+, men ikkje desto mindre interessant (bortsett frå det som skjer mainstream, der er det hovudsakleg uinteressante ting som skjer...)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Det er nå bra og delta i dette utmerkede programmet. Tror kanskje jeg hadde kommet sånn nogenlunde akseptabelt fra 60tallet, og kanskje tilogmed 70tallet. Men så hadde det nok blitt bråstopp. Finn Bjelke presenterer vel mest pop fra 80 og 90 tallet. Og der har jeg gigantiske huller i min kunnskap.

Men jeg har nå ei t-skjorte liggende noe sted her. :)

Tror du hadde kommet bra fra det med mer Kinks, Arve. Du vet en del om de så vidt jeg har forstått?
 
Topp Bunn