Velg meg VINYLPAKKE 2008!

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
RÅD PÅ KOMPLETT PAKKE (spiller, arm, pu, riaa, annet) - pris opptil 30' +/-.

Kjære vinylfreaks:
Jeg bruker litt mye tid (vil konen påstå) på allskens musikk, hvor ulike sjangere gjerne har sine perioder. 
Har bestemt meg for å pusse støv av gammel platesamling og komplettere samlingen og erfare nye opplevelser - men jeg trenger NY SNURRER m/tilbehør. 
Er så takknemlig, skal dere vite, om noen vil hjelpe meg med å bidra til at jeg får stokket i sammen en løsning basert på eders kunnskap/erfaring.
Jeg har lest det jeg har lest av vinyltråder på forumet, men føler allikevel behov for litt guidance ifht. mitt behov.
Håper dere ikke er gått helt lei av alltid å bli sugd kunnskap av fra oss stadig tilbakevendende uvitere, men kjenner litt på gleden av å gjøre det også - I hope so!

Korte som lange råd/anbefalinger verdsettes like mye - kjenner allerede lukten av nypresset vinyl og kjenner sterkt gleden ....gleden over å glede seg til noe!  

Lydpreferanse hvis jeg måtte velge mellom høyeste og laveste hertz: "Mer glad i varme og fyldig dypbass en den tynneste tynne spissen i toppen".

Jeg drister meg av litt uvitenhet - as nube - å stille følgende spørsmål basert på følgende foreløpige utvelgelser som jeg har fått en magefølelse for (hjelp meg så langt du føler og har tid for - gjerne på PM om du foretrekker det - tenk gjerne sammensetning som matcher):

Spillere:
VPI (Scoutmaster), JR Trans Rotor (ZET-1) (ZET-3), Nottingham (Interspace/Spacedeck/Ace Space) Consonance LIU, Michell (Gyro SE) (GyroDec) ...andre?

ARM:
SME 309,  jmw9, RB250, RB300, Mørch ....?

PU:
Benz Glider M2, Lyra Argo ...?

RIAA:
JoLida JD 9, ASR Mini Basis/Mini Exclusive, ECP-1

Mine (håpløse?) ?-mål:

1. Hva er din(e) favoritt(er) spiller, eller hva ville du ha valgt basert på egne erfaringer og om du var i mitt ståsted.  (Most value-for-the-money (lyd-/betjening og vedlikeholdsmessig)). 
    - Kort hvorfor?
    - Andre gode alternativer som jeg har oversett og burde vurdere?

2. Hvilken arm?

3. Hvilken PU?

4. Hvilke(n) RIAA a) kan matche godt, b) ville du aller helst anbefale?

5. Must av annet "tilleggsutstyr" - hvilke(t)?

6. Hvor har dere handlet og hvorfor (inn- eller utland)? (Best pris, produktkunnskap, serviceinnstilling?)

7. Er det helt vesentlige ting jeg bør ha i minnet og/eller være klar over i den fasen jeg er i nå og frem t.o.m. handelen er gjort og evt. senere? (Her er det plass for spydige OT'er ser jeg... ;D)

Er spørsmålene, eller annet helt på snørra, så får jeg ta ansvaret og konsekvensene for det ...og bare beklage bryderiet. Alternativt blir jeg bare ekstatisk glad om du korrigerer meg inn på rett spor.

Dersom bransjeaktører ønsker å "bidra", vil jeg sette pris på både innspill, samt om du ønsker å sende meg et godt "januartilbud" på PM eller til min e-post: jan-petj@online.no .
- Gjerne på demo- og/eller pent brukt utstyr som du mener duger ihht. ovennevnte prisleie/produkter
.

Mvh
Grumpy
(Jan P.)

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Jeg gjorde dette valget rundt påsketider i fjord, da jeg handlet Michell gyro. Hadde egentlig samme budsjett og alternativer som deg. Hvis jeg skulle gjort det samme i dag tror jeg VPI hadde blitt valgt. Det virker som en lettere inpass i vinylverdenen.

Mvh,
Terje

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
2.927
Sted
Kongsberg
Min anbefaling :):

Spiller/arm: VPI Scout (m/JWM-9)
PU: Ortofon Kontrapunkt H / Dynavector 17D III / Lyra Argo
RIAA: DACT CT-100 / GS ERA Gold + Lundahl / ASR Mini Exlusive

Lykke til ;)
Gunnar Brekke

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.477
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Gunnar_Brekke skrev:
Min anbefaling :):

Spiller/arm: VPI Scout (m/JWM-9)
PU: Ortofon Kontrapunkt H / Dynavector 17D III / Lyra Argo
RIAA: DACT CT-100 / GS ERA Gold + Lundahl / ASR Mini Exlusive

Lykke til ;)
Gunnar Brekke
Eg er i grunnen veldig einig i 17DIII og VPI, men ville gått opp til ein Scoutmaster, og dermed sikra bruk av platekrans for tynne plater. ASR er også veldig bra, men det finnest ein ikkje heilt hysterisk prisa rørsak frå Cary som matchar 17DIII veldig bra også...

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Nottingham Analogue Spacedeck
+ RB250/RB300 (evt. fra Moth eller Origin Live) eller en brukt arm av godt merke
+ Benz-Micro Glider eller bedre
+ Graham Slee Era V + Elevator XP
= evigvarende vinyl-lykke.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Så mye dissens er det visst ikke her... :D Mitt forslag blir en vri på de foregående forslagene. Lille Adams forslag til element, riaa og step-up støtter jeg helhjertet. I forhold til ønskene du skisserer, tror jeg Benz Glider/ Graham Slee Era og Elevator er en fantastisk kombinasjon. Og selv om jeg også er veldig begeistret for Nottingham og også applauderer det inspillet, ville jeg nok også vurdert VPIs fantastiske Scout. Tror det skal godt gjøres å finne noe bedre enn den til prisen..og et godt stykke over. Dessuten er det noe med å kjøpe arm og drivverk fra samme produsent når kvaliteten er så fremragende som her. I min bok er det på vinylsiden synergi er aller viktigst, og det sikrer du deg med en VPI-kombinasjon.

VPI/Benz/Graham Slee blir mitt forslag til relativt evigvarende vinyllykke, altså. Lykke til !

K

kbwh

Gjest
En VPI Scout bør vel kjøpes med JWM-9 Signature-armen heller enn standard? Det skal være lettere å treffe den perfekte og evigvarende vinyllykke med en Sig.

(Støtter meg til tidligere uttalelser fra Parelius her. Han kommer kanskje innpå så snart han får ryddet unna gullkabler og tomflasker nedi Riga.)

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Har aldri angret på at jeg valgte Scoutmaster framfor Scout. Bruker periferiringen (ekstrautstyr) hver gang jeg spiller, enten det trengs eller ei. Ringen tilfører en litt eksklusiv schwong over spilleren. Ville også gått for signaturarmen med en gang. Det virker som om denne er det første folk ønsker å oppgradere til, så hvorfor utsette!? Gode muligheter for fine priser fra Tor, nå som dollarkursen ligger rundt 5,35. Lykke til med valg og kjøp :).

Mvh. Frank

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Tusen, tusen takk alle sammen! Jeg får jo ikke tid til å jobbe sånn som dere skriver  ;D.

Jeg sitter her og suger til meg info og googler frem både bilder og annen info for å lese meg opp på de ulike forslagene. 

Håper det er greit at jeg "får lov" til å komme med noen detaljerte ?-mål etterhvert.

Lover at jeg først skal forsøke å finne ut info på egen hånd før jeg spør for mye, bl.a. om sånne ting som betydning av high kontra low output knyttet til sammensetning/valg av pu og riaa - der er jeg mørkegrønn!). 

Igjen, tusen takk for uvurdelige tilbakemeldinger sålangt, dog er det dere som har "hands on" og ikke nødvendigvis et kommersielt perspektiv å ivareta. 

Jeg vil bli glad for enda flere innspill :-*. 

Mvh
Jan P.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.477
Sted
Torget vurderinger
0
F.R.A.N.K skrev:
Ringen tilfører en litt eksklusiv schwong over spilleren.
Berre sånn til ortografien: Heiter det schwong eller schwung?

Men elles er eg forbausa over kor god VPI 9 signature er, saman med ein del pickupar. (Må åtvare mot Denon 103R, som er aldeles pyton i denne armen, same kor mange lodd du hektar på) Benz og Dynavector er aldeles symbiosiske, og ein Sumko EVO III syner også gode takter, men treng litt meir innspeling, trur eg....
Eg er eigentleg tangentialarmfanatikar, men har moderert meg etter at SSM kom i hus....(platekransen hadde ikkje fungert med andre tangentialarmar enn Clearaudio)

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Lille_Adam skrev:
+ RB250/RB300 (evt. fra Moth eller Origin Live) eller en brukt arm av godt merke
Kort ?-mål til dette forslaget hvor både "RIAA" og en "step-up" inngår:

Vil det være et absolutt must å ha en step-up i tillegg til RIAA?   (ovenstående quote er bare tatt med som et eksempel).

(Har forstått at dette har noe med intern- og eksternimpedanser i alle MC pickup'er).

Mvh
Jan P.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Neida, du får selvsagt MC-RIAAer også. Masser å velge mellom, f.eks Fanfare fra Graham Slee (kun for MC). Ellers er det flere RIAA-tråder i denne seksjonen, så om du søker finner du (alt for) mange forslag.

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
983
Torget vurderinger
18
Jeg var også i din situasjon for et års tid siden, og led valgets kvaler. Hadde samme budjett, ca 30k. Jeg endte tilslutt opp med Gyrodek/RB300/argo i. Dette fordi OHFC hadde en grei pakkepris på utstyret og fordi jeg hadde forferdelig lyst på Michell. Lyra'en også fordi den fikk så god omtale av bla "Rudi" i audiophile.no. I ettertid har jeg fundert på om jeg kanskje skulle valgt en PU med litt varmere klangbalanse, feks en Benz L2 eller Glider. Du antyder ønske om en varmere klang så dette er jo evt noe å tenke på. Ellers har jeg brukt ASR mini, som er et meget godt kjøp. Nå som nevnt tidligere i ny utgave (Mini Exclusive)

Lykke til :)

Mvh

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Lille_Adam skrev:
Neida, du får selvsagt MC-RIAAer også. Masser å velge mellom, f.eks Fanfare fra Graham Slee (kun for MC). Ellers er det flere RIAA-tråder i denne seksjonen, så om du søker finner du (alt for) mange forslag.
Ahaaa - du verden, nå vet jeg hva kvelden skal gå til ....takk ;D

Takk Lille_Adam

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
SOA skrev:
Jeg var også i din situasjon for et års tid siden, og led valgets kvaler. Hadde samme budjett, ca 30k. Jeg endte tilslutt opp med Gyrodek/RB300/argo i. Dette fordi OHFC hadde en grei pakkepris på utstyret og fordi jeg hadde forferdelig lyst på Michell. Lyra'en også fordi den fikk så god omtale av bla "Rudi" i audiophile.no. I ettertid har jeg fundert på om jeg kanskje skulle valgt en PU med litt varmere klangbalanse, feks en Benz L2 eller Glider. Du antyder ønske om en varmere klang så dette er jo evt noe å tenke på. Ellers har jeg brukt ASR mini, som er et meget godt kjøp. Nå som nevnt tidligere i ny utgave (Mini Exclusive)

Mvh
Flott, takk at du nevnte det SOA - jeg fikk et tilbud fra OHFC i går med tilnærmet likt innhold, men med en SME-arm. Tør jeg spørre (via PM kanskje) om hvilken pris du ble tilbudt? ;)

Mvh
Jan P.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Audiophile-Arve skrev:
F.R.A.N.K skrev:
Til informasjon: Jeg kunne like gjerne ha funnet på å skrive schwing, schwang,...eller kaboff for den saks skyld. Ortografien har liten betydning i denne sammenhengen ;). Poenget var at periferiringen er fin å ha, men kan ikke brukes på Scout.

Mvh. Frank

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Grumpy skrev:
Lille_Adam skrev:
Kort ?-mål til dette forslaget hvor både "RIAA" og en "step-up" inngår:

Vil det være et absolutt must å ha en step-up i tillegg til RIAA? (ovenstående quote er bare tatt med som et eksempel).

(Har forstått at dette har noe med intern- og eksternimpedanser i alle MC pickup'er).

Mvh
Jan P.
RIAA'en som sitter i preen min har 62db i gain på MC delen, det blir altfor svakt utsignal (synes jeg) da min Dynavector har output på 0.26mv.
Jeg vil absolutt anbefale deg og vurdere MM RIAA med step-up, da har du også muligheten til senere gå for en MM pick-up uten og investere i flere bokser.
Så jeg henger meg på anbefalingen av Graham Slee EraV + Elevator XP. :)

A

aair

Gjest
SOA skrev:

Mvh
Bare en liten oppklaring i forhold til dette med ASR. I 2008 kommer det to helt nye versjoner av riaa'en, der den ene heter Mini Basis 2008 og den andre Mini Basis Exclusive.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Audiophile-Arve skrev:
Kommer an på lokasjonen, på Grorud heter det "schwong", mens det heter "schwung" i Bærum.
Det burde vel du vite som er lærer. Du bør nok søke om å få igjen skole-penga ;)

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
983
Torget vurderinger
18
aair skrev:
SOA skrev:

Mvh
Bare en liten oppklaring i forhold til dette med ASR. I 2008 kommer det to helt nye versjoner av riaa'en, der den ene heter Mini Basis 2008 og den andre Mini Basis Exclusive.
Stemmer det ;). Disse er omtalt i en annen tråd her på HFS. Forskjell på mini 08 og mini exclusive er at den inneholder en bedre IC ( AD843 SQ opamp) og en medfølgende pwr cord av god kvalitet.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
F.R.A.N.K skrev:
Audiophile-Arve skrev:
F.R.A.N.K skrev:
Til informasjon: Jeg kunne like gjerne ha funnet på å skrive schwing, schwang,...eller kaboff for den saks skyld. Ortografien har liten betydning i denne sammenhengen ;). Poenget var at periferiringen er fin å ha, men kan ikke brukes på Scout.

Mvh. Frank
Vet noen hvorfor den ikke kan brukes på scout??

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Du skal se du har noen skolepenger tilgode du også, FZ. eller var det kanskje en glipp at du skrev "skolepenga" med bindestrek? ;D

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
impulse skrev:
Du skal se du har noen skolepenger tilgode du også, FZ. eller var det kanskje en glipp at du skrev "skolepenga" med bindestrek? ;D
Får legge inn en søknad tydeligvis, men norskundervisninga på NTNU er overvurdert 8)

Edit: Trodde forøvrig det var tillatt å bruke bindestrek i sammensatte ord. Hva sier du Arve?

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
VPI er jeg utvilsom overbevist om at vil kunne dekke både mine våte og tørre drømmer, både Scout og Scoutmaster.

For å få litt bredde har jeg et ønske om at Transrotor-kjøpere forteller om sine erfaringer, gjerne i samspill med JoLida JD 9.  -Alt fra plint og oppover - og låter det like bra som det ser ut til?

Jeg ser at Hifi-stasjonen nå har fått lagt ut hele produktspekteret på http://www.hifi-stasjonen.no/produkter/view/?page=2

Mvh
Jan P.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
transrotor er flotte saker det og,skal du feks kjøpe dette med en eksklusiv arm,koster det fort mye penger,feks sme..Det leveres også med trans armer,minns jeg å høre her,samtidig som en regaarm til pakkepris var det vel.......sånn sett mener jeg at du får en bedre arm i en vpi løsning,men dette er jo bare min mening,ikke glem riiatrinn,dette er meget viktig for lyden,i en annen tråd var jolidaen innkjøpt her,husker ikke hvilken tråd det var,skal se om jeg finner det,spennende å høre hvordan den er....asr er visst safe,ellers finnes jo saker fra vår danske venn Steen Thorhauge,jeg er makeløst imponert over dette settet,med riia og mc forsterker til 10k-.........må bestilles fra DK da.

Lykke til uansett,

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.828
Torget vurderinger
27
Jeg må teste du innlegg fra mobilen her, ny på dette, hifistasjonen utøver i hvertfall en fantastisk service. Tror det er mange gode forlag i tråden allerede.

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Jeg vil annbefale deg å skjekke ut:
Michell GyroDeck
SME 309
Dynavector 17DIII
Graham Slee Era V + Elevator XP

Jeg tror det kommer til å bli en fantastisk fin kombo!!
Har selv en Michell Orbe SE med SME 309 arm , og de spiller veldig fint på lag.
Litt jobb med Michell spillerne, men når de er riktig satt opp er de utrolig fine.
Dv pu ene er fantastisk fine, har hatt en dv23rs. Det var en nydelig pu.
Graham Slee Era V + Elevator EXP har jeg også, og de selger jeg aldri(Tror jeg ;D )!!
Beste riaa kombinasjonen jeg har hatt i hus!

Mvh
Kjetil

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Fosse skrev:
Jeg må teste du innlegg fra mobilen her, ny på dette, hifistasjonen utøver i hvertfall en fantastisk service. Tror det er mange gode forlag i tråden allerede.
At det er gode forslag her, har jeg aldri vært i tvil om Fosse.  For meg er dette "læring og vekst" og mye av den gleden er ihvertfall for meg, å samle mest mulig info før kjøp, for deretter å sortere ut retning mot "valget".  I tillegg har jeg erfart (for ofte...) at det alltid er noe man burde ha tenkt på i forkant, eller tatt hensyn til - spesielt på ting man ikke har tilstrekkelig kunnskap om.  Da er det gjerne for sent. 

Artig er det også at noen bransjeaktører også har utvist interesse på PM /tlf. og både bidratt med råd og kommet med konkrete tilbud.
- Dog kommersielt, men det er jo de man handler av uansett ...eller her da. ;)

Takk til alle for råd - det har gjort det enklere for meg å argumentere meg fram til en handel jeg vil være fornøyd med.   ;D

Men jeg har fremdeles ønske om å få kontakt med en Transrotoreier, slik at jeg kunne få med en review på den også.

Mvh
Jan P.

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Da avsluttes tråden. Tusen takk for all bistand til alle som har bidratt!

Helgen har vært benyttet til trådlesing og butikkrunder, telefoner med en avsluttende vurdering av "best-value-for-the-money" ut i fra de tilbudene som var innhentet. Valget falt på denne:

Takk til Unto på Hifi-Stasjonen som åpnet døren i dag (søndag) og solgte meg en magisk spiller ...sålangt, med garanti på at det vil låte enda mer magisk ettersom Jolida RIAA "rører" seg til. ;D .

Mvh Jan P.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.828
Torget vurderinger
27
Her er det bare å gratulere med ny spiller Grumpy. Tørr vi håpe på et nærbilde når dagslyset seter inn? Vi hører dessuten mer enn gjerne litt om hvordan det låter, og hva du har valgt av pickup og arm.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Gratulerer så mye med flott spiller!
Slit han med helsa! :D

Dagslysbilder vil vi ha. :)

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.700
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Dette så lekkert ut! Håper det lyder like lekkert :)

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Nydelig snurrer, noen nærbildet hadde ikke skadet. Noe med arm og PU.
Må henge meg på Fosse her og spørre om hvordan arm og pu som du benytter?

josi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Må bare gratulere med ny spiller. Tilbragte selv et par timer på lørdag i godstolen på Hi-Fi Stasjonen og er ikke i tvil om at du har fått mye for pengene. Transrotor er utrolig lekkert og spiller - i mine ører -like bra som det ser ut!

Hilsen josi

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Gratulerer med vinylsnurrer!

Bare å holde kamera varmt i slike tilfeller :)

Om du starter en ny tråd, får du ta med deg gratulasjonene dit.
Og som tidligere nevnt, detaljer om resten av comboen er ønskelig.

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Mer takk til dere alle.

Lover å ta frem dullionpixel-kameraet + Monfrotto-stativet å rigge noen hi-res bilder asap.

Om dagen har jeg mer enn nok med å bli kvitt mine misunnerlige "musikalske" venner når klokken nærmer seg midnatt. - Det er ulempen ;D

Har varpet endel "audiofile" titler hos Big Dipper og sammenlignet disse mot tilsvarende både vanlige cd'er og i enkelte tilfeller SACD ....so far - not bad!

Fler detaljer følger om både det sebare og hørbare.

Mvh
Jan P.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.700
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Hvilken PU / arm ble det?
Sier ikke nei takk til noen bilder heller :)

mvh Kai

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.477
Sted
Torget vurderinger
0
FZ skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Kommer an på lokasjonen, på Grorud heter det "schwong", mens det heter "schwung" i Bærum.
Det burde vel du vite som er lærer. Du bør nok søke om å få igjen skole-penga ;)
No har eg stort sett undervist i trygge nynorskdistrikt........eg er dessutan usikker på om det er nyanseskilnad mellom schwong, swong, svong og dei u-skrevne variantane...det er ikkje godt å vite før ein har snakka/brevveksla med dei innfødde.

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Grumpy skrev:
Mer takk til dere alle.

Lover å ta frem dullionpixel-kameraet + Monfrotto-stativet å rigge noen hi-res bilder asap.

Om dagen har jeg mer enn nok med å bli kvitt mine misunnerlige "musikalske" venner når klokken nærmer seg midnatt. - Det er ulempen ;D

Har varpet endel "audiofile" titler hos Big Dipper og sammenlignet disse mot tilsvarende både vanlige cd'er og i enkelte tilfeller SACD ....so far - not bad!

Fler detaljer følger om både det sebare og hørbare.

Mvh
Jan P.
Venter stadig spent på de HØRBARE detaljene! Er i sluttfasen med vurdering av ny vinylrigg selv, og burde kanskje føye Transrotor Zet-3 til min liste med TW Acustik Raven One og VPI Super Scoutmaster Reference??!!

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Ja, nå har jeg vært treg og ikke holdt avtalen om å oppdatere tråden med "resultater.
- Nå står jeg på farten til Tyskland og vil bli der noen dager.

Det får bli med et par bilder ...så får jeg lage meg noen nye frister med noe mer utførlig beskrivelse. Dog kan det sålangt konkluderes med et lydbilde som ihvertfall har tilfredstilt de fleste lyttere som har vært på besøk. Noen stygg andunge er jo heller ikke ...Transrotoren.
Litt subjektivt, innbiller jeg meg om at dette er jeg fornøyd med! Eller er jeg ikke det?

...Joda, for all del. Lydmessig smaker det av fugl og lyder som engler. ;D Sammenligningsgrunnlaget har vært mot EMC 1 Up. Dog er det ingen sammenligning mot andre vinylrigger, men det sier noe om lydbildet. Dette vil jeg beskrive mer om senere. Vurderer seriøst å oppgradere arm - her vil det være ting å hente på alle fronter. Ting er allerede på gang......

Pt. er ZET 3'en satt opp med: JR Trans Rotor 250STR (arm), ZYX R100-02 (pu) i tillegg til Jolida JD 9 (riaa)

Noen nesten dagslysbilder:

More to come

Jan P.

Topp Bunn