|
ZYX R100-02: Varm, detaljert med god dybde, punch og gjengivelse i lavere oktaver, men jeg har foreløpig ikke tilstrekkelig sammenligningsgrunnlag til å kunne konkludere med hold i noe som vil være i nærheten av vitenskapelig forskningsstudie. ...Så det får stå for min regning ;D. Er ikke plaget av Sssss'er, men er mer lei for dårlig pressekvalitet på enkelte Classic-titler som jeg hadde tenkt å nyte (må være slurv i "støpen") . Flere som har dårlige erfaringer med Classic Records?argh skrev:Nydelige bilder, er det zyx Pu som står på armen.
Hvordan er du fornøyd med denne?
Jo takk Espen. Jeg var skrekkelig nære på å bli ekte VPI'er jeg også. Vet at jeg hadde blitt knallfornøyd med det også, men sånn er det av og til; foretrekker man brunetter, så hender det at en blondine plutselig blir jæklig attraktiv...... kanskje spesielt når prisen er god ifht. vare og innhold..... ;Dixos_76 skrev:Hvilken arm vil du i tilfelle gå for på denne? Flott spiller,en vpi ist bare bøyer seg for å gratulere!!
Håper den spiller som den fryder for øyet!-Espen
Grumpy skrev:Ja, nå har jeg vært treg og ikke holdt avtalen om å oppdatere tråden med "resultater.
- Nå står jeg på farten til Tyskland og vil bli der noen dager.
Det får bli med et par bilder ...så får jeg lage meg noen nye frister med noe mer utførlig beskrivelse. Dog kan det sålangt konkluderes med et lydbilde som ihvertfall har tilfredstilt de fleste lyttere som har vært på besøk. Noen stygg andunge er jo heller ikke ...Transrotoren.
Litt subjektivt, innbiller jeg meg om at dette er jeg fornøyd med! Eller er jeg ikke det?
...Joda, for all del. Lydmessig smaker det av fugl og lyder som engler. ;D Sammenligningsgrunnlaget har vært mot EMC 1 Up. Dog er det ingen sammenligning mot andre vinylrigger, men det sier noe om lydbildet. Dette vil jeg beskrive mer om senere. Vurderer seriøst å oppgradere arm - her vil det være ting å hente på alle fronter. Ting er allerede på gang......
Pt. er ZET 3'en satt opp med: JR Trans Rotor 250STR (arm), ZYX R100-02 (pu) i tillegg til Jolida JD 9 (riaa)
Noen nesten dagslysbilder:
![]()
![]()
![]()
More to come
Jan P.
Må gratulere deg med flott vinylrig, Har selv handlet på hifistasjonen. Det blei en Jr trans rotor New Classic 25/40 på meg og jolida Riaa og zyx R50 Blom på meg. Samme arm som deg. Må si at jeg er fornøyd med kjøpet.
DV505, det er gamle saker, tror det står en brukt slik hos Lyric.Grumpy skrev:Edit: Arm ja .....ehhh er i forhandlinger og vil helst ikke røpe for mye. Men det står trolig i mellom: JR Trans Rotor 9.1 og Dynavector DV-505.
Any comments eller råd, til det?
Fosse skrev:Hadde en standard Denon DL103 på min DV507MKII og jeg likte absolutt det jeg hørte. Har du hørt Zu 103 Rudi?
(Beklager off-topic).
http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?anlgcart&1207946773Rudi skrev:Sorry, vet ikke helt hva en Zu 103 er for noe.
Jeg tror heller ikke EMC 1 up er noen umulig motstander, poenget mitt var bare at det finnes styrker og svarkheter med begge medier, og det krever ganske mye av en platespiller om den på SAMTLIGE parametre skal parkerer en habil cd-spiller (uten dermed å ha sagt at det er umulig. Denne typen sammenligninger har vært gjennomført mer eller mindre vitenskapelig holdbart av flere her inne, OG når flere lyttere er invitert er det ikke alltid at konklusjonene er entydige for alle ører og låter.kaap skrev:Hei
mulig det var klomsete å bruke uttrykket "parkere", men ser ikke EMC1 som en umulig motstander. Har en oppegående cd-rig selv og har også hadde EMC 1 på besøk, uten at den blåste sokkene av meg. Men det som er mitt ståsted, eller point of view på saken, er at jeg har opplevd alt for få sikkelig gode vinyl rigger(!). Det er ikke enkelt når man bor der jeg bor. Har derfor bare min gamle (stakkarslige-) Thorens TD318, med low-end orginal arm og en Ortofon Rondo Blue, som forsåvidt ikke spiller bedre i denne spillern enn min gamle Denon 103. MEN mitt poeng er/var, er at når denne Thorensen + Denon103, bet såpass bra ifra seg som det gjorde, så har jeg litt forhåpninger til hva en moderne og solid spiller som en Transrotor kan prestere. Hvis jeg ikke går på en økonomisk smell de kommende årene, så er faktisk planen å spare til en Transrotor Zet 1, men transrotor 2.6 arm og kanskje en Lyra PU. Så i og med at jeg dette er en rigg som koster en pen stabel med lapper, har jeg forventninger at det blir en invistering jeg ikke vil angre på. Prøver av beste evne å forøke LP samlingen, slik at det lar seg forsvare å ha en slik spiller, men er vanskelig når man bor her nord. Både brukt og nytt blir kun kjøpt på reiser til større byer. Derfor har jeg kanskje fulgt ekstra godt med på denne tråden til Grumpy, som jeg må si har fått seg et smykke av en spiller !! (Designet til ZET 1 er faktisk godkjent av administrasjon for interiør og husholdning.......)
mvh Kai
Hyggelig tilbakemelding emotikon - takk for det.emotikon skrev:Takk for kort lyttebeskrivelse og ikke minst NYDELIGE stemningsbilder i siste innlegg Jan P!
Men "ukontrollert" og "uslepent".......
Det er noe jeg ikke kjenner igjen fra min rigg sammenlignet m cdmediet.
Men regner med at du bare brukte ordene for å beskrive noe som du oppfattet som annerledes......?
De andre parametrene kjenner jeg godt igjen ;D
Takker Fosse - YOU ARE BEHAVING WELL TOO....... ;DFosse skrev:Dette var flotte stemningsbilder Grumpy, akkurat slik emotikon påpeker.
Jeg synes også du skal ha stor takk for at du er så oppriktig og ærlig i dine formuleringer. Her vant du i hvert fall min tiltro. Dessuten synes jeg det er fint at du nevner hvilke utgaver av vinyl og cd du har testet.
Takker for fine betraktninger. Forskjellen gjør det verdt å samle på begge medier etter mitt skjønn.
La det være klart Kai - Trans Rotoren is no waste of money! Jeg har forsøkt å være litt balansert og ikke altfor overivrig - noe som er lett å bli når man har kjøpt noe nytt som ser ut som en lekker dame som ønsker å elske med deg...kaap skrev:- har PU'n fått tilstrekkelig med timer på baken?
- er arm optimalt justert?
Må innrømme at jeg hadde forventet at Transrotor'n skulle parkere EMC på alle punkter. Har selv en gammel Thorens med std arm og greit PU, og håper virkelig at en transrotor har langt større "kapasitet" som denne... (ellers betyr det at jeg kaster pengene ut vindu neste år.......)
-Kai
Du skal ikke skjemmes over størrelsen Bjørn ;D.bjornendrestad skrev:Heisan legger in et bilde av Jr Trans rotor her jeg da, Handlet den i januar noe mindre utgave her da..