Velgerguiden

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Ble jaggu SV på Tv2 også. Det blir jo så tåpelig med disse velg ditt og velg datt.

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
73
Torget vurderinger
1
geiraa skrev:
Venstre kunne vært interessant, men jeg mener jeg hørte for ikke lenge tilbake at de ville kjempe for fri nedlasting og bort med opphavsrett; dette kom vel gjerne like etter EU-valget for litt tilbake, der Piratpartiet gjorde det stort hos våre gule og blå naboer.
Venstre er mot opphavsrett og for lovlig fildeling. Gutta i en Enslaved mente at gratis nedlasting av musikk var det sammen som å dra på fjellet og hente andres sauer så de tok turen til gården til Sponheim, kidnappa en av sauene hans, spiste dyret* og vidoefilmet hele greia.

*nesten i hvert fall.

G

Gjestemedlem

Gjest
Aftenpostens valgomat var bra. Her får man vekte hvert svar man gir selv. Selv om også sakene som jeg ser som viktigst ikke er tatt med her heller i stor nok grad.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article3191988.ece

For meg det ble forøvrig Venstre som vant her også (44%), med AP som nummer 2 på 36%. Helt på jumboplass som seg hør og bør: FrP med 10%.

Men beste test så langt.

Tuxflux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2008
Antall liker
0
Venstre faktisk med Aftenpostens valgomat. 45%. Det var et svar jeg likte, og det stemmer egentlig ganske bra.

Høyre kom på en nær andreplass med 40%. Klarer ikke å bestemme meg for hvilke hjertesaker jeg synes er viktigst. Vil liksom ha både utbedret kollektiv trafikk OG bedre veier. Vi trenger faktisk begge deler her i landet i min mening. Hihi ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Har lurt på hvor venstre-velgerne egentlig befant seg hen, nå innser jeg at de alle som en henger her inne. Der datt mye på plass...

Jo Sponheim blir nok en god statsminister, han kan vel ta på seg alle ministerpostene selv og kjenner jeg han rett.. ;D

Har tatt tre tester og kom ut med Frp på alle, noen må vel ta ansvar og stemme på de og. :)

Det blir i alle fall ikke V, SV, AP, SP Rødt, Krf eller H..

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
8.856
Torget vurderinger
1
Hos VG scorer jeg 52% på Frp. Hos Aftenposten 19% Frp: laveste score av alle partier.
Kan bare fastlå at Aftenpostens barometer er mest treffsikkert.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Samme som før via Aftenposten og, godt å se noe er konsekvent. Frp 5%, phui det var godt!

G

Gjestemedlem

Gjest
Voff skrev:
Hos VG scorer jeg 52% på Frp. Hos Aftenposten 19% Frp: laveste score av alle partier.
Kan bare fastlå at Aftenpostens barometer er mest treffsikkert.
VG er vel det nermeste man kommer et partiorgan for FrP i avisnorge. Det er ikke forbausende at de formulerer og vekter spørsmålene slik at Frp skal komme best mulig ut og folk skal lures til å tro at de faktisk er frpister.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.774
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
frpist.

Nytt fint og beskrivende ord, men hvordan uttales det?

G

Gjestemedlem

Gjest
Valentino skrev:
frpist.

Nytt fint og beskrivende ord, men hvordan uttales det?
æferpist, med trykk på siste stavelse.

Kanskje 'eferpist' er en bedre skrivemåte.

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.405
Torget vurderinger
1
Arbeidarpartiet på fyrste plass, venstre på andre og naturleg nok Frp på siste.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.761
Effærrpisst på grenlandsk. ;D

Aftenposten ga meg 11 % til FrP, 59% til SV og 58% til SP. Puhhh.........................

Topp Bunn