HSobstad
Overivrig entusiast
gut_man skrev:Takker for gode råd så langt. Ikke meningen å skape splid i Avantgarde leiren Jeg har vel egentlig bestemt meg nå. Jeg går for Uno (og har vel praktisk talt kjøpt dem i dag) og prøver med både et og to effekttrinn på dem. Da får jeg gjort meg mine egne erfaringer og kan endatil påta meg å rapportere om hva vi erfarer hos meg med henholdsvis 80 og 160 klasse A triode watt . Det vi hørte hos Vermin med ett effekttrinn var en noe varmere klang enn med VTL'en hans sine 30 triode watt, en fyldigere mellombass og i mine ører en thightere, bedre integrert og bedre kontrollert bass. Vermin mente at mellomtonen mistet litt atakk og ble litt mindre in your face med EAR forsterkeren min tilkoblet. Ble litt mer laidback (har vi hørt det før Vermin ;D?) Jeg likte lyden bedre med EAR og syntes mellomtonen ble enda mer homogen og naturlig, men er kanskje preget av min facinasjon av EAR lyden. Vermins meninger er nok preget av at han har tweaket sitt anlegg til sine preferanser over lang tid.. Hva som er best? Si det... Poenget her er at det jeg har erfart tidligere med to EAR 890 effekttrinn, er en fantastisk autoritet og kontroll over musikken. Bedre oppløsning all over, mer dynamikk og dynamisk kontrast i både mellomtone, mellombass og bass og bedre separasjon i lydbildet. Dette blir det veldig spennende å se om også skjer med to effekttrinn på lettdrevne horn høyttalere. Hvis det viser seg å være en flopp, ja da havner nok et av mine effekttrinn også på bruktbørsen
Gratulerer og velkommen i "leiren".
Mvh Helge