;D det går nok braLMC skrev:det gjelder å sette seg i respekt hos naboen umiddelbart, så slipper man plagsom "oppfølging"
mvh
Leif
;D det går nok braLMC skrev:det gjelder å sette seg i respekt hos naboen umiddelbart, så slipper man plagsom "oppfølging"
mvh
Leif
Hehe, jeg satte tøfflene i skapet for et par år siden og har ikke sett dem siden!KnB skrev:Skal jo litt til når en oppgraderer fra mezzo, håper i alle fall det kan bli enda litt bedre.kjoenik skrev:Det der blir bra!!
Visuelt så vet jeg ikke, jeg har ikke tøffler så det spiller mindre rolle ;D
Nice!! Gratulerer med nye trio-horn!!KnB skrev:
Takker, du savner ikke horn?MPT skrev:Gratulerer så mye!! Dette blir sikkert meget bra!
TakkHSobstad skrev:Nice!! Gratulerer med nye trio-horn!!KnB skrev:
Jepp, mange takk!KnB skrev:Fikk du kablene?
og mezzo eiere bruker ikke tøffler hehe
sant nok, sant nok.KnB skrev:hehe, småtassene kommer jo helt bort her nå ;D
KnB skrev:Noen som har sett de før kanskje?
Kun en kasse pr side, tror det holder.
Bilde er tatt av BertCanales skrev:KnB skrev:Noen som har sett de før kanskje?
står det en swing 2 og koser seg baki der? :
LMC skrev:klarlakk på kryssfineren er kult
mvh
Leif
HeiLeifi skrev:Noen av dere som eier eller har kjennskap til noen som har Mezzo G2 her i Norges land ?
Kjøpte meg eit par Duo i fjord (fra 300b her på forumet) dette gav virkeligen mersmak , så jeg har vært ganske fast bestemt på at min neste høyttaler skulle bli Mezzo. Vel den dagen er kommet . Nytt hus er kjøpt , så neste uke starter jeg bygginga av lytterom.
Men dilemeat mitt er om jeg skal handle brukt eller nytt. Det er noe med det å kjøpe nytt , i tillegg til at man får velge farge combo selv. Men om jeg handler brukt får jeg rå til elektronikken jeg har sett for meg med enn gang i steden for og vente til sommeren og brenne av alle ferie pengene på hifi( i år igjen) . Jeg veit om et par her på forumet , men liker desverre ikke fargen på kassene spesielt godt . Men om noen andre her kjenne til eller har hørt om mezzo eiere som går med tanken på å oppgradere eller nedgradere(gud forby) så hadde jeg satt pris på eit lite pip.
Grattis med spennende oppsett KnB. Blir nok knallbra. Vet du hva som skiller dine BD basser ifra TAS sine BD basser? Ser jo at kassene til TAS har mer volum, men er det samme elementer? Lydmessige forskjeller?KnB skrev:Noen som har sett de før kanskje?
Jeg savner litt hornlyd men fikk det aldri helt til i denne stuen som er ganske liten.KnB skrev:Takker, du savner ikke horn?MPT skrev:Gratulerer så mye!! Dette blir sikkert meget bra!
Fant ut av det. trodde jeg hadde prøvd alt men det var bare powerknappen som sto i posisjon 2 og ikke i 1. (2 er vist for remote av/på styring). :-[hans skrev:check igen at den øverste omskifter xlr/mute/speaker står på speaker position
Har hele tiden trodd det har vært lukket bak på mine G2, men ved nærmere ettersyn ser jeg at det er åpent mellom to av rillene på hver side.. :SannaX skrev:Jeg bumper litt på spørsmålet lenger opp. Har fått mail fra Armin Krauss igjen. Han sier at på de nye G2 er "røret" bak hornet et lukket kammer, mens på G1, så er det "åpne finner". Noen av dere med G1 som gidder å sjekke dette kjapt?
Kjenner ikke duo. Men på trios øvre mellomtonehorn er elementet i seg selv hermetisk lukket på baksiden. Dermed har det intet å si om hornsylinderen er åpen. Har ikke inntrykk av at disse hornsylindrene er laget for å være trykktette...SannaX skrev:Takk ceroxol!
Fikk avklart det i KnB sin tråd i går. Jeg har svart på hvitt fra A.Krauss at G2 er lukket, men da fungerer disse i kvasi åpen baffel slik G1 gjør likevel. Noe annet ville jo vært rart egentlig, da AG ikke har gjort noen forandring på elementene (dette også ifølge A.Krauss).
Edit: Noen som forøvrig har mulighet til å kjapt måle diameter og lengde på sylinderen til mellomtonehornet?
Er på hytten, så det kan ikke bli ennå. Men det er ikke nødvendig å sjekke FORDI flensen bak har ikke pakning mot hornrøret (så langt jeg kan huske). Dermed er ikke det tett uansett...SannaX skrev:Hmmm...kanskje godeste A.Krauss hadde rett likevel? Mulig det er forskjell på Trio og Duo. Kunne du gjort en rask titt HSobstad, hvis du har tid, og sett om Trio har disse åpningene i flensene?