POB
Hi-Fi freak
Jålebukk
Hehe.. I et maksimalsitisk hjem fylt med ræl bør en ha noen mørke farger.. Sølv er minimalitisk og moderne.. ( Ulikt meg...)Jålebukk
Jålebukk
Rødt er aldri helt galtTror det er sølv de selger mest av.
Mine er sølv, og det er fru POB glad for.
Personlig synes jeg de røde er hakket penere.
Hva er det av (tyste) forsterkere dere bruker til slike høyeffektive høyttalere? Jeg kunne ønske meg en røreffektforsterker til et horn jeg har med følsomhet på rundt 112 dB (eller mer).
(Hornet er et JMLC 200T parret med BMS 4590)
Mvh Gisle
You'n'me both Dawg!
Thank you!Utrolig kult oppsett!
For noen ENORME rør i de forsterkerne. Hvilke er det?
Kommer fra en kompis av meg hele pakka.
Trioene er verdt og satse på, men IKKE med Defintive Subwoofere. De kan ikke spille høyere enn ca 80hz uten forvrengning og Trio krever hjelp fra 120-140hz ca.
Trancendent og Counterpoint kommer fra undertegnede og er bra greier, dog litt varmklingende og "koselig".
Merk også at han har ett litt forvrengt syn på prissetting når han skriver at 10år gamle Trio 8ohm har en nypris på 500K. Men at de spiller bra er det ingen tvil om.
Takk for svar Vermin.
Spesielt takk for spesifisering av sub mismatch. Hvilke subwoofere anbefaler du?
Trioene er verdt og satse på, men IKKE med Defintive Subwoofere. De kan ikke spille høyere enn ca 80hz uten forvrengning og Trio krever hjelp fra 120-140hz ca.
Trancendent og Counterpoint kommer fra undertegnede og er bra greier, dog litt varmklingende og "koselig".
Merk også at han har ett litt forvrengt syn på prissetting når han skriver at 10år gamle Trio 8ohm har en nypris på 500K. Men at de spiller bra er det ingen tvil om.
Bass til Trio er vanskelig, fordi de skal spille såpass høyt er de fleste subwoofere ubrukelige til formålet. Det beste er nok og kjøpe noen gode og lettdrevne 12" elementer og bygge en trykkammer kasse med passelig volum. Da slipper du garantert unna med en billigere og bedre bass enn andre subwoofer alternativer.
Men dette er jeg ingen ekspert på da jeg ikke bygger selv.
Takk for svar Vermin.
Spesielt takk for spesifisering av sub mismatch. Hvilke subwoofere anbefaler du?
Trio-ene er bra. Men hvis det er de gamle 8-ohms er det ikke det samme som Omega-utgaven på 19 ohm. Sistnevnte er bedre. Ikke betal for mye for dem.FINN.no - Mulighetenes marked
Hva sier Horn gutta til et slikt bytte?
Mine B&O BL5 mot dette oppsettet med Trio?
Undertegnedes Horn kunnskap og kjennskap er svært begrenset. Har en bakoversveis demo hos Emokid som eneste referanse til horn.
Ellers vet jeg lite. Noen tanker?
Ikke la deg lure av Trancendent 1,5 watt, de spiller høyt nok på 103db/m fulltoner hos meg- jeg synes det er meget gode greier men de har liten annenhåndsverdi, 4-5000 kanskje.
de gamle triohornene har jeg ingen greie på, men jeg vil alikevel tro at du beveger deg over inn helt annen liga kontra B&O- horngreier er kjempegøy og et stort steg mot audio nirvana- B&O derimot spiller bare høyt og det er ikke like gøy i lengden
Blir litt på kanten å anbefale det jeg har selv, men jeg synes Mezzo er en veldig komplett ht, som også tåler å stå i ei stue.Hvilke Avantgarde modeller er spesielt anbefalt?
Prod år og modell.
Hvilke Avantgarde modeller er spesielt anbefalt?
Prod år og modell.