Hehe, da er det ikke forsterkerenMine forsterkere er ikke 100% stille, nei, men duringa er der selv om de er avslåtte.
Hehe, da er det ikke forsterkerenMine forsterkere er ikke 100% stille, nei, men duringa er der selv om de er avslåtte.
Må skru de ut ?Hm, hvordan kommer jeg til disse jumpere?
Subbene i mine Duo er heller ikke helt stille, og støynivået er ikke helt konstant heller. Det hjelper mye med et galvanisk skille, som isotrafo eller en PS Audio regenerator.Mine forsterkere er ikke 100% stille, nei, men duringa er der selv om de er avslåtte.
Har du koblet USB til PC ? Hva kan man gjøre med disse funksjonene, har ikke fått testet selv .Vis vedlegget 519942 Vis vedlegget 519943 Vis vedlegget 519945
Avantgarde Zero XD kan nå i ennå større grad romtilpasses , USB A/B fra Zero til PC , og du kan trylle.....
Nei,ble aldri testet, de ble solgt før jeg kom så langtHar du koblet USB til PC ? Hva kan man gjøre med disse funksjonene, har ikke fått testet selv .
Jøss , hvorfor detNei,ble aldri testet, de ble solgt før jeg kom så langt
Bransjeaktør:Hei! vet ikke om dette er riktig område å poste i, men har lenge vurdert å slå til på et par avantgarde. Har vurdert både Duo (de i den eldste generasjonen), G2 uno/duo, og Zero XD. Mezzo også, hvis jeg vinner i lotto først.
Jeg lurte på om noen har noen tips eller kommentarer til praktiske ting å ta høyde for her i valget, som f.eks hvilken type rom de passer i osv. Planen er å bruke de i en vanlig størrelse stue. En ting jeg opplevde litt når jeg hørte på et oppsett av de gamle duo'ene var at de var veldig sære i lyd-retning og "ego sone". Kunne omtrent tilte hodet fra side til side og høre forskjell på lyden fra 4m unna. - Dette kan også ha hatt noe med rommet de stod i da å gjøre. Men har også hørt at Zero'ene er mye flinkere på å spre lyd i en stue?
All info og tips mottas med takk
Jeg har Uno XD, og synes ikke det du nevner over er noe problem.Hei! vet ikke om dette er riktig område å poste i, men har lenge vurdert å slå til på et par avantgarde. Har vurdert både Duo (de i den eldste generasjonen), G2 uno/duo, og Zero XD. Mezzo også, hvis jeg vinner i lotto først.
Jeg lurte på om noen har noen tips eller kommentarer til praktiske ting å ta høyde for her i valget, som f.eks hvilken type rom de passer i osv. Planen er å bruke de i en vanlig størrelse stue. En ting jeg opplevde litt når jeg hørte på et oppsett av de gamle duo'ene var at de var veldig sære i lyd-retning og "ego sone". Kunne omtrent tilte hodet fra side til side og høre forskjell på lyden fra 4m unna. - Dette kan også ha hatt noe med rommet de stod i da å gjøre. Men har også hørt at Zero'ene er mye flinkere på å spre lyd i en stue?
All info og tips mottas med takk
Jeg ha hatt de «gamle» Duo’ene, og har nå Duo Mezzo (G1). Langt bredere sweet spot på Mezzoene, og generelt er de svært lettplasserte. Og skikkelig gode høyttaleretakk for tilbakemelding. Da er det sikkert som Skink sier, at det er i hovedsak noe som plager de eldre modellene.
Sørg i alle fall å få tak i en støyfri forsterker, er absolutt ikke alle SET-amper som er tyste nok på AG horn.Valvet, Grandinote, Pass Labs, First Watt sit-3 og Constellation ser jeg jeg får skryt en del plasser.
Avantgarde sin egen XA serie får ikke mye rosende omtale.
Er en som hadde testet mange ss amper som likte MBL best.
Er selv på leting etter mono blokker, helst SET.
Er jo en del interessante amper, men beklageligvis meget dyrt.
Triode Corp, Viva Audio, VAC, Air Tight, Lamm og Ayon Crossfire får mye skryt. Men ikke Crossfire EVO pga for høy gain?
Avantgarde leverer vel SSamper , de låter kanskje ok på horna de lager? Har kun Hørt den gamle mod 5, tror den het det? Men har kun hatt røramp på mine Uno og Duo selv. Avsluttet min hornkarriere med Zero og er nå tilbake til « ordinære» htSørg i alle fall å få tak i en støyfri forsterker, er absolutt ikke alle SET-amper som er tyste nok på AG horn.
Har tilgode å høre SS-amper som jeg synes spiller godt på AG-horn, men kanskje kombinert med rør-pré.......
Har Duo Ω G2 linjeinngang til bassene?
LM låter flott, har selv hatt en 218 og 501( tror det var modbeteg.), men de var ikke støyfrie på mine ikkehorn den gang. Men det er jo bare å prøveHar hørt litt blandede tilbakemeldinger på AG sine SS amper. Tenkte kanskje å prøve lykken med line magnetic 518ia eller noe sånt.
Hvilen Trafomatic-modell er det du har?Har prøvd over 10 forskjellige forsterkere på mine AG, og landet på Trafomatic 300b. Helt tyste, med masse jern bak. Relativt fornuftig priset også, og ser ut som en million.
Det er en Experience Two mkII (flere bilder av den i min tråd)Hvilen Trafomatic-modell er det du har?
Og hvilke 300B-rør bruker du?
Selv har jeg 300B fra KR Audio, men de begynner nok å nærme seg slutten på levetida..............
Er det en viss Hicham som står bak?har en custom 300B forsterker fra Oslo Vakuum Lab nå
Jepp! utrolig hyggelig og ordentlig type som virkelig anbefales på det varmeste.Er det en viss Hicham som står bak?
Veldig interessante saker, og vakre. Men siden jeg har lett for å falle for fristelser, så er DIY ikke det som er lettest å selge (til en fornuftig pris), så jeg har stått over den retningen så lenge. Det er forsåvidt samme argument som at jeg holder meg til ferdigbygde ht, som AA, fremfor DIY-ht.
jeg driver og ab tester LV/KR og WE 300B om dagen......Hvilen Trafomatic-modell er det du har?
Og hvilke 300B-rør bruker du?
Selv har jeg 300B fra KR Audio, men de begynner nok å nærme seg slutten på levetida..............
Han har masse bilder på insta: https://www.instagram.com/oslovakuum/bilder? mere info om Oslo Vakuum Lab?
Spennende Leif Hva har du brukt de siste årene?jeg driver og ab tester LV/KR og WE 300B om dagen......
EML 300B/300B mesh er nok et godt steg opp, er min erfaring (fra noen år tilbake).Det er en Experience Two mkII (flere bilder av den i min tråd)
Bruker nå TJ 300 mesh. Veldig fornøyd, men Trafomatic anbefaler EML 300b Mesh, så det må prøves ut. Må bare først overbevise gjerrigknarken i meg at det er verdt pengene.
Ikke et knyst fra selve forsterkeren (alltid et spennende moment. Har hatt min del av trafobrum - alt fra First Watt, LM til ayon).. Hører sus dersom man vrir volumhjulet høyt opp (uten musikk).EML 300B/300B mesh er nok et godt steg opp, er min erfaring (fra noen år tilbake).
Fin amp Støyfri?
Aldri prøvd. Ser gjerne at du gjør det og rapporterer dIne funnHar et par Uno Fino som jeg er svært fornøyd med. De har jo innebygget forsterker for sub, og de har en egen kontakt for jord. Noen som har synspunkt på om det gjør forskjell å koble opp disse?