Venner av Avantgarde Acoustic hornhøyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.232
    Antall liker
    6.350
    Spørsmål!

    Ettersom økonomien er litt vel trang til også Nano, må jeg nok gjøre et kompromiss prismessig på forsterkerfronten. Har sett at Almarro-forsterkere får skryt, særlig med rørbytte. Har hørt 10W 300B på Nano, men lurer på om Almarroens 4.8W holder til å spille ganske høyt? Jeg kommer evt til å ha disse i et lite rom, 13kvadrat nåværende, evt 20 senere. Kommer uansett til å sitte ganske nærme.

    Spilte aldri over klokka 10 på volumkontrollen med 300b-integrerte fra Cary, da var det jo ganske så høyt.

    Vurderer også audio-note selvbygg, men vet ikke om disse er støyfri nok?

    Andre tips er velkomne!
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    emokid skrev:
    Spørsmål!

    Ettersom økonomien er litt vel trang til også Nano, må jeg nok gjøre et kompromiss prismessig på forsterkerfronten. Har sett at Almarro-forsterkere får skryt, særlig med rørbytte. Har hørt 10W 300B på Nano, men lurer på om Almarroens 4.8W holder til å spille ganske høyt? Jeg kommer evt til å ha disse i et lite rom, 13kvadrat nåværende, evt 20 senere. Kommer uansett til å sitte ganske nærme.

    Spilte aldri over klokka 10 på volumkontrollen med 300b-integrerte fra Cary, da var det jo ganske så høyt.

    Vurderer også audio-note selvbygg, men vet ikke om disse er støyfri nok?

    Andre tips er velkomne!
    almarro er gode greier.
    har du råd, så bør du gå for modellen med vorterøret.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.232
    Antall liker
    6.350
    Jau, fordi 4.8w er litt lite, eller fordi vorteampen er generelt bedre?

    Det kommer faktisk litt an på om jeg finner Nano brukt eller om jeg må krype til korset og tømme kontoen for et par nye. Jeg må uansett ta tida til bruk økonomisk sett. Et brukt sett vil muligens åpne for å bruke litt mer penger på amp. MAE set-1 er muligens ikke stille nok? Jeg kan lodde og herje litt selv.
     

    KnB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.517
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Vermin skrev:
    Dritdigg bilder KnB, er det tilfeldig at bikkja og hønna matcher? 8)
    Hønna ble valgt for å matche bikkja ;D
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    emokid skrev:
    Spørsmål!

    Ettersom økonomien er litt vel trang til også Nano, må jeg nok gjøre et kompromiss prismessig på forsterkerfronten. Har sett at Almarro-forsterkere får skryt, særlig med rørbytte. Har hørt 10W 300B på Nano, men lurer på om Almarroens 4.8W holder til å spille ganske høyt? Jeg kommer evt til å ha disse i et lite rom, 13kvadrat nåværende, evt 20 senere. Kommer uansett til å sitte ganske nærme.

    Spilte aldri over klokka 10 på volumkontrollen med 300b-integrerte fra Cary, da var det jo ganske så høyt.

    Vurderer også audio-note selvbygg, men vet ikke om disse er støyfri nok?

    Andre tips er velkomne!
    Kjører med 1.8 Watt på Duo, er som regel mer enn nok. Kan en SJELDEN gang ønske meg LITT mer trykk/hurtighet i bunnen. Men bare sjelden.......
    Men det kommer jo an på gain foran, og på følsomheten til forsterkerne.
    Tror Almarro'en er meget bra, utfra det jeg har lest (har aldri hørt den sjøl).
    Mvh
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    emokid skrev:
    Jau, fordi 4.8w er litt lite, eller fordi vorteampen er generelt bedre?

    Det kommer faktisk litt an på om jeg finner Nano brukt eller om jeg må krype til korset og tømme kontoen for et par nye. Jeg må uansett ta tida til bruk økonomisk sett. Et brukt sett vil muligens åpne for å bruke litt mer penger på amp. MAE set-1 er muligens ikke stille nok? Jeg kan lodde og herje litt selv.
    A318A er rett og slett den beste ampen til almarro.
    jeg har riktignok ikke hørt den på ag, men den imponerte på alt jeg har hørt den på.

    A205A har jeg hørt på ag uno, og det låt helt ålreit.
    mangler dog litt grip og detaljer.
    litt for varmt og plysjete etter min smak.
    fungerer godt på enkelte typer musikk, though.

    antall watt er ikke så viktig, det viktigste er strøm og klangkarakter.
    gå for en amp som er kjapt og kontant.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.160
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Nido skrev:
    @olaps og LMC: hvilke supertweetere hadde dere blinket ut som kandidater?
    Acapella men savner ikke noe lenger etter fjerning av bugscreen
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.232
    Antall liker
    6.350
    joaquin skrev:
    emokid skrev:
    Jau, fordi 4.8w er litt lite, eller fordi vorteampen er generelt bedre?

    Det kommer faktisk litt an på om jeg finner Nano brukt eller om jeg må krype til korset og tømme kontoen for et par nye. Jeg må uansett ta tida til bruk økonomisk sett. Et brukt sett vil muligens åpne for å bruke litt mer penger på amp. MAE set-1 er muligens ikke stille nok? Jeg kan lodde og herje litt selv.
    A318A er rett og slett den beste ampen til almarro.
    jeg har riktignok ikke hørt den på ag, men den imponerte på alt jeg har hørt den på.

    A205A har jeg hørt på ag uno, og det låt helt ålreit.
    mangler dog litt grip og detaljer.
    litt for varmt og plysjete etter min smak.
    fungerer godt på enkelte typer musikk, though.

    antall watt er ikke så viktig, det viktigste er strøm og klangkarakter.
    gå for en amp som er kjapt og kontant.
    Hva med Yamamoto-ampene? Eller Pass first watt? Leben?
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    disse har jeg ikke hørt.
    kanskje noen andre har erfaringer.
    vet i alle fall at gutta i egersund har prøvd leben på ag.
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.319
    Torget vurderinger
    5
    olaps skrev:
    Nido skrev:
    @olaps og LMC: hvilke supertweetere hadde dere blinket ut som kandidater?
    For min del spesielt denne:
    http://www.stoneaudio.co.uk/
    Følsomhet 95 dB



    Men også denne:
    http://www.enjoythemusic.com/Magazine/equipment/1004/murata.htm
    Følsomhet 90 dB

    Mvh
    Vil tro at Tonian er et bedre valg enn begge disse. http://www.tonianlabs.com/tonianacoustic.htm
    P.S. Er eier av både Avantgarde og Tonian - bånddiskanten er best sammenlignet med Uno.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Leben passer godt til AG, vil tro den er bedre på Uno/Nano enn Duo også, den er litt fyldig men med god attack
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.232
    Antall liker
    6.350
    Vermin skrev:
    Leben passer godt til AG, vil tro den er bedre på Uno/Nano enn Duo også, den er litt fyldig men med god attack
    Er den tyst nok da?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    LMC skrev:
    Nido skrev:
    Er det noen som har forsøkt seg med superdiskanter(i tillegg) på sine AG'er?
    var på nippet ,men droppet det etter å ha fjernet bugscreenen,idet det korrigerte det jeg savnet
    noen flere som har prøvd etter forrige runde rundt temaet?
    mvh
    Jeg har i det minste skrudd opp og kikket, er nå i planleggingsfasen ;D
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Vermin skrev:
    LMC skrev:
    Nido skrev:
    Er det noen som har forsøkt seg med superdiskanter(i tillegg) på sine AG'er?
    var på nippet ,men droppet det etter å ha fjernet bugscreenen,idet det korrigerte det jeg savnet
    noen flere som har prøvd etter forrige runde rundt temaet?
    mvh
    Jeg har i det minste skrudd opp og kikket, er nå i planleggingsfasen ;D
    Antar at denne modifiseringen også kan ha som resultat at man får litt MER diskant (eller hva LMC?).
    Dermed er det sannsynlig at den passer bedre på enkelte AG'er enn andre.
    Ser ikke bortifra at standard Duo muligens kan trives med litt ekstra diskant (eller hva Vermin?).
    Ville dog vært mer skeptisk med f.ks. Uno...........
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.160
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ikke mere.....bedre definert og mere finttegnende
    nivået er uforandret
    armin krauss fra AG var enig men de kan ikke anbefale det til kunder pga risken
    mvh
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    LMC skrev:
    ikke mere.....bedre definert og mere finttegnende
    nivået er uforandret
    armin krauss fra AG var enig men de kan ikke anbefale det til kunder pga risken
    mvh
    Har snakket med Armin om dette ja (over en bedre middag :)
    Armin er jo en realistisk mann så han er jo helt enig at dette etter all sannsynlighet fører til bedre lyd og presser man litt vil man også kunne få høyttalerne levert slik fra fabrikk, men da forsvinner automatisk garantien på diskantene (forståelig nok).
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.160
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    vil du ha garanti......kjøp kjøleskap ;D
    seriøst;hva skal skje en kolibri inn i diskanten?
    mvh
     

    Timba

    Medlem
    Ble medlem
    14.10.2007
    Innlegg
    43
    Antall liker
    0
    Gjorde dette på mine Unoar i helga, ein meire lettflytande og delikat diskantgjengivelse vil eg seie. Verka som eg vart kvitt ein peak i toppen som eg har slitt med som eg før tilskreiv rommet. Takkar dykk så mykje for tips
    Er det nokon som har prøvd og dempa "hornkammeret" i aluminium med feks bitumen o.l?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.160
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    NO GUTS , NO GLORY
    gratulerer, endelig noen som tør! 8)
    mvh
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    LMC skrev:
    vil du ha garanti......kjøp kjøleskap ;D
    seriøst;hva skal skje en kolibri inn i diskanten?
    mvh
    For de med noe litt større enn kolibri i huset (les: små barn med nysgjerrige fingre), kan men vel bruke de "gamle" bugscreenene med f.eks en gummiring el.l. utvendig (eller noe helt annet??) som man sette inn i diskanthornet når man ikke spiller......

    Husker at min lille datter for over tjue år siden klarte å putte BEGGE pluggene til en av høyttalerledningene (som lå løst på gulvet noen minutter i påvente av noen modifikasjoner), inn i et veggstøpsel!! Det smalt godt kan man si :eek:

    Barnlig kreativitet bør mao ikke undervurderes :D

    Mvh
     

    stianG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    628
    Antall liker
    663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    Jeg tok vekk tesilene for noen uker siden. Hos meg virker det som det ble mer nivå, men også litt mer definisjon. Omega diskantene er relativt friske i toppen (øker ca 5 db fra 2k og oppover til 10K i mitt rom), så det kan bli for mye av det gode.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    stianG skrev:
    Jeg tok vekk tesilene for noen uker siden. Hos meg virker det som det ble mer nivå, men også litt mer definisjon. Omega diskantene er relativt friske i toppen (øker ca 5 db fra 2k og oppover til 10K i mitt rom), så det kan bli for mye av det gode.

    jeg har omega-elementer på mine mezzoer.
    diskanten virker glattere og litt roligere enn på standard-duoene jeg hadde.
    synes å huske at jens her på forumet snakket noe om at nye omegaer låter varmere enn gamle omegaer, men jeg vet jo ikke hvor nyproduserte elementene dine er. kanskje jeg husker feil, muligens var det trio omega han snakket om.

    uansett, nå kan det godt hende at bassen på mezzo er med og rydder litt opp oppover i frekvensene, slik at horna virker litt roligere.

    nb! snakker ikke dag og natt her, men små og likevel klart hørbare forskjeller.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Kan tesilene saes vekk , for så å montere de tilbale igjen , eller er de ødelagte ved fjerning første gang ?

    Mvh Espen
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    ixos_76 skrev:
    Kan tesilene saes vekk , for så å montere de tilbale igjen , eller er de ødelagte ved fjerning første gang ?

    Mvh Espen
    Se svar fra LMC tidligere i tråden.......... :)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.160
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    feiging ;D skal du helgardere,kan du gå til norsk tipping! :eek:
    du vil ikke ha de tilbake! du hører umiddelbart at de tilførte en slags turbulens i lyden.rent logisk;hva kan et gitter foran en diskant bidra med i positiv retning for lyden?den virker ikke som noen linse
    mvh
    Leif
     

    Nido

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2008
    Innlegg
    232
    Antall liker
    7
    ad Høyde på diskant og mellomtone horn på Uno: AG anbefaler "beed and notch"; dvs når en sitter i lytteposisjon skal en se fronten av mellomtonehornet tangere baksiden av diskanthornet. Ved en slik plassering hos meg kommer diskanten under ørehøyde. Andre produsenter anbefaler ofte diskant i ørehøyde.

    Så, er det noen som har erfaringer med dette, og hvilke parametre endrer seg?
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    LMC skrev:
    feiging ;D skal du helgardere,kan du gå til norsk tipping! :eek:
    du vil ikke ha de tilbake! du hører umiddelbart at de tilførte en slags turbulens i lyden.rent logisk;hva kan et gitter foran en diskant bidra med i positiv retning for lyden?den virker ikke som noen linse
    mvh
    Leif
    Ettersom vi snakker om kostbart utstyr synes jeg vi skal være forsiktig med å utfordre hverandre for sterkt på denne type modifisering. Jeg synes det er interessant å høre på kloke tilbakemeldinger fra de som med kunnskap og vurdering har tatt steget (les: LMC) men selv er jeg for "feig" til å begynne å sage på mine høyttalere. Måtte i så fall svært god dokumentasjon på at både framgangsmåte og resultat er bra. I tillegg er det vel muligens forskjeller i driverne på ulike versjoner av AG modellene.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.160
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    uavhengig av driver eller andre forhold kan en bugscreen umulig tilføre noe positivt,men er
    kun montert som et sikkerhets gitter.tror man at man er istand til å hindre fremmedelementer i å entre tweeterhornets indre gemakker,kan man trygt fjerne det ,med bedre oppløsning og presisjon som bonus.
    mvh
    Leif
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    HSobstad skrev:
    LMC skrev:
    feiging ;D skal du helgardere,kan du gå til norsk tipping! :eek:
    du vil ikke ha de tilbake! du hører umiddelbart at de tilførte en slags turbulens i lyden.rent logisk;hva kan et gitter foran en diskant bidra med i positiv retning for lyden?den virker ikke som noen linse
    mvh
    Leif
    Ettersom vi snakker om kostbart utstyr synes jeg vi skal være forsiktig med å utfordre hverandre for sterkt på denne type modifisering. Jeg synes det er interessant å høre på kloke tilbakemeldinger fra de som med kunnskap og vurdering har tatt steget (les: LMC) men selv er jeg for "feig" til å begynne å sage på mine høyttalere. Måtte i så fall svært god dokumentasjon på at både framgangsmåte og resultat er bra. I tillegg er det vel muligens forskjeller i driverne på ulike versjoner av AG modellene.

    LMC skrev:
    uavhengig av driver eller andre forhold kan en bugscreen umulig tilføre noe positivt,men er
    kun montert som et sikkerhets gitter.tror man at man er istand til å hindre fremmedelementer i å entre tweeterhornets indre gemakker,kan man trygt fjerne det ,med bedre oppløsning og presisjon som bonus.
    mvh
    Leif
    Jeg tror nok at Avantgarde har konstruert "tesilene" slik at de har minst mulig innvirkning på lyd. At de har en viss negativ virkning synes likevel sannsynlig, og er tildels bekrefta gjennom modifikasjoner slik som bl.a LMC har gjort. Man tar jo gjerne vekk stoff-fronten på andre høyttalere når man spiller, og det er vel gjengs akseptert at dette er gunstig rent lydmessig.

    Jeg har ikke studert dimensjonene på gitteret, men ut fra disse vil det vel faktisk være mulig å gjøre noen overslag mht dempning (el. andre effekter) for et visst frekvensbånd.

    At mange vegrer seg for å gjøre har jeg full forsatåelse for, det KAN jo være en risiko i selve operasjone (om man er litt klønete), og det KAN vel også tenkes at enkelte kjøpere av slike hjemmemodifiserte elementer er en smule skeptiske; uansett hva man hevder om gevinst i lydkvalitet.

    Mvh
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    olaps skrev:
    ...og det KAN vel også tenkes at enkelte kjøpere av slike hjemmemodifiserte elementer er en smule skeptiske; uansett hva man hevder om gevinst i lydkvalitet.
    Når man har fått Trio i hus bortfaller enhver tanke på framtidig salg av ht. Dermed bortfaller også dette argumentet. ;D ;D ;D
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    HSobstad skrev:
    olaps skrev:
    ...og det KAN vel også tenkes at enkelte kjøpere av slike hjemmemodifiserte elementer er en smule skeptiske; uansett hva man hevder om gevinst i lydkvalitet.
    Når man har fått Trio i hus bortfaller enhver tanke på framtidig salg av ht. Dermed bortfaller også dette argumentet. ;D ;D ;D
    Vær nå ikke altfor skråsikker på dét ;D
     

    Vedlegg

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    olaps skrev:
    HSobstad skrev:
    olaps skrev:
    ...og det KAN vel også tenkes at enkelte kjøpere av slike hjemmemodifiserte elementer er en smule skeptiske; uansett hva man hevder om gevinst i lydkvalitet.
    Når man har fått Trio i hus bortfaller enhver tanke på framtidig salg av ht. Dermed bortfaller også dette argumentet. ;D ;D ;D
    Vær nå ikke altfor skråsikker på dét ;D
    Ja, jeg har sett slike høyttalere anvendt i brylluper osv. Populære blant danseband. De skal lage mye og høy støy, men ikke spille avslørende?
    Men jeg skjønner ikke helt sammenhengen hva dette hadde med topics å gjøre?
    ....eller kanskje du har funnet Trio-killeren? :eek:
    Finanskrise ht? Merke: Fuckitall.
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    HSobstad skrev:
    olaps skrev:
    HSobstad skrev:
    olaps skrev:
    ...og det KAN vel også tenkes at enkelte kjøpere av slike hjemmemodifiserte elementer er en smule skeptiske; uansett hva man hevder om gevinst i lydkvalitet.
    Når man har fått Trio i hus bortfaller enhver tanke på framtidig salg av ht. Dermed bortfaller også dette argumentet. ;D ;D ;D
    Vær nå ikke altfor skråsikker på dét ;D
    Ja, jeg har sett slike høyttalere anvendt i brylluper osv. Populære blant danseband. De skal lage mye og høy støy, men ikke spille avslørende?
    Skal ikke avsløre for mye i et bryllup vet du ;)


    HSobstad skrev:
    Men jeg skjønner ikke helt sammenhengen hva dette hadde med topics å gjøre?
    ....eller kanskje du har funnet Trio-killeren? :eek:
    Hehe, CV er vel i en litt annen (lavere) divisjon ja ;D
    Går vel noen titalls par av disse på et Trio-system
     

    Vedlegg

    ns61

    Fersking
    Ble medlem
    25.05.2006
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Jeg trodde mine Duo var uten netting foran diskanten, men ved nærmere ettersyn..
    Hvordan går man frem for å ta den bort - a til å ?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.160
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    OBS vær forsiktig grunnet MEGET sterk MAGNET!
    tenk på dette ved valg og håndtering av verktøy og når du skal sette inn igjen driver/horn assembly i røret
    JEG TAR INGEN ANSVAR FOR HVA DEN ENKELTE GJØR IFLG DENNE OPPSKRIFT
    skru ut platen i front av røret til diskantelementet.
    (den runde i enden som diskanthornet er festet til)
    løsne ledningene fra filteret(pass på polariteten!)
    løsne driveren fra platen som selve hornet sitter i
    bruk en skalpell/tynn linoelumskniv/barberblad og lirk mellom bugscreen og driver og løsne med en roterende skjære-bevegelse rund baut til gitteret løsner
    remonter...husk riktig fase!
    lykke til
    mvh
    Leif
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn