Tipper det er en del av de nye vibrasjons føtter/spikes/oppheng basert på olje eller ''fjør'' konstruksjon ;DLMC skrev:er den futuristiske "proppen" en faseplugg tro?
mvh
Leif
Ser vel ut til å være de nye spike'sene.... eller?? Hmmmm....LMC skrev:er den futuristiske "proppen" en faseplugg tro?
mvh
Leif
Tipper dagens Trio/Duo modeller kan oppgraderes til G2 status, både med ramme og drivere...genialt! 8)Gago skrev:nye elementer/drivere.
nye horn.
nye basskasser.
en helt ny generasjon med ag-høyttalere, med andre ord.
LMC skrev:og ganske sikkert oppgraderte priser!
mvh
Leif
Men at lyden blir så mye bedre er jo ikke sikkertGago skrev:nye elementer/drivere.
nye horn.
nye basskasser.
en helt ny generasjon med ag-høyttalere, med andre ord.
Enig Janly!janly skrev:Men at lyden blir så mye bedre er jo ikke sikkert
AG må vel forsøke å øke/opprettholde salget og en måte er jo å lansere nye modeller.
Torsdag er D-dagGago skrev:nå, noe mer info her?
Begynte også å bli utålmodigGago skrev:ok, trodde det var torsdagen som var, jeg.
Oppvarming til Munchen messa? Trodde det gikk i liter der nede?Vermin skrev:Medisin gutter
Tyskere er pyser i forhold til oss svorne norske AG-eiere, vi har jo traktene klar hjemme i stua ;Dprnesse skrev:Oppvarming til Munchen messa? Trodde det gikk i liter der nede?Vermin skrev:Medisin gutter
Hehe..du kjører hardt på med Clausthaler Vermin ;DVermin skrev:Medisin gutter
Alle G2 lydforbedrende oppgraderinger er retrofitable, priser blir ca 15% over dagens nivå....ikkje så gale detta....blir spennende å se de nye rammene! 8)Gago skrev:har endelig fått litt info.
større endringer:
* nye rammer for nano, duo, grosso og trio.
mindre endringer:
* ny bakplate for alle modeller.
* ny kabling i alle modeller.
* nye kondensatorer i alle delefiltre.
* alle basselementer får nye magneter. virker umiddelbart som en større oppgradering, men ifølge avantgarde er forskjellene knapt hørbart. magnetene skiftes ikke pga lyden, men fordi produsenten av elementene ønsker det.
picco, mezzo og primo er de modellene som endres minst.
har foreløpig ikke fått noen bilder eller info om pris og oppgraderingsmuligheter, dette kommer vel på torsdag.
men det ser jo ut som fullverdig oppgradering til s2 er mulig for samtlige modeller...?
Og hvilke type kabler.....?LMC skrev:hvilke kondensatorer?
mundorf silver/gold in oil?
mvh
L
Förhoppningsvis EKKJ 10mm2......olaps skrev:Og hvilke type kabler.....?
Mvh
olaps skrev:Og hvilke type kabler.....?LMC skrev:hvilke kondensatorer?
mundorf silver/gold in oil?
mvh
L
Mvh
Det mener jeg bestemt er for mye, du bør ned på nærmere en tiendepart av dette.empty skrev:Et lite teknisk spørsmål til dere som kan slikt. Jeg har en forsterker på handa der eieren har målt støynivå til 1,9mV i den ene kanalen. Han sier det er litt hørbart. Hvordan vil det oppføre seg med mine Uno Nano på 3 meters avstand? Noen som kan dette?
Hilsen Tommy
Hei.olaps skrev:Det mener jeg bestemt er for mye, du bør ned på nærmere en tiendepart av dette.empty skrev:Et lite teknisk spørsmål til dere som kan slikt. Jeg har en forsterker på handa der eieren har målt støynivå til 1,9mV i den ene kanalen. Han sier det er litt hørbart. Hvordan vil det oppføre seg med mine Uno Nano på 3 meters avstand? Noen som kan dette?
Hilsen Tommy
Når selger sier han har målt 1.9 mV på den ene kanalen, hva betyr dét?
At han bare har målt på én kanal?
Eller at det er langt mindre på den andre?
Om det er stor forskjell på kanalene er det enten en feil på den som støyer mest, evt en justering.......
Hva slags støy er det egentlig snakk om? Brum? Annen dominerende frekvens enn pga 50 Hz? Bredbåndsstøy/sus?
Mvh
TAS skrev:Alle G2 lydforbedrende oppgraderinger er retrofitable, priser blir ca 15% over dagens nivå....ikkje så gale detta....blir spennende å se de nye rammene! 8)
Bilder kommer.Gago skrev:bilder av de nye stativene?
hva slags internkabling og kondiser?
Hei!empty skrev:Hei.olaps skrev:Det mener jeg bestemt er for mye, du bør ned på nærmere en tiendepart av dette.empty skrev:Et lite teknisk spørsmål til dere som kan slikt. Jeg har en forsterker på handa der eieren har målt støynivå til 1,9mV i den ene kanalen. Han sier det er litt hørbart. Hvordan vil det oppføre seg med mine Uno Nano på 3 meters avstand? Noen som kan dette?
Hilsen Tommy
Når selger sier han har målt 1.9 mV på den ene kanalen, hva betyr dét?
At han bare har målt på én kanal?
Eller at det er langt mindre på den andre?
Om det er stor forskjell på kanalene er det enten en feil på den som støyer mest, evt en justering.......
Hva slags støy er det egentlig snakk om? Brum? Annen dominerende frekvens enn pga 50 Hz? Bredbåndsstøy/sus?
Mvh
Takk for svar. Den ene kanalen måler 1,9mV på det verste, den andre 0,9mV. Han opplyser at det er sus, og at støyen er der til tross for rørbytter. Jeg er skeptisk til støyende forsterkere, etter å ha prøvd noen i det siste ;D, men jeg aner ikke hva støyen tilsier i mV. Jeg vil helst ikke høre noe større til den når det er pause i musikken. Når du sier den helst bør være en tiendedel blir jeg veldig skeptisk.
Vennlig hilsen
Tommy
Her kommer noen svar. Hvert bilde sier som kjent mer enn tusen ord. Sparer oss for en del verbal utredning. Først Trio:Gago skrev:bilder av de nye stativene?
hva slags internkabling og kondiser?