Stilig......god plass til albuene på kantenNei og nei og nei.
Vis vedlegget 1030134
Stilig......god plass til albuene på kantenNei og nei og nei.
Vis vedlegget 1030134
Det finnes en god del reservedeler her:Noen som vet hvor det er mulig å få tak i et slikt deksel til knapp på en TD 126 Mk3?
Vis vedlegget 1032985
Ser ut som det er samme. Prisen var... stiv, men hva gjør man ikke for å få liv i disse igjen!
Takker. Skal ta en titt derDet finnes en god del reservedeler her:
Thorens® Gehäuse | Plattenspieler Reparatur (plattenspieler-reparatur.de)
Litt omstendelig bestillingsmåte og kun på tysk:
Thorens Ersatzteile | Plattenspieler Reparatur (plattenspieler-reparatur.de)
Aiai! Det var et godt tilbud! Mulig jeg skal innover til Oslo neste helg. Kjører da bil. Gir beskjed!Jeg har stående et vrak av en 126 mk I, med opptil flere slike ubrukte deksler, som jeg ikke har prøvd meg på å pølsefingre løs. Det kan jo forresten kanskje være flere mekaniske ting her som kunne være av interesse å ha i reserve til maskinen din? I såfall er det bare å komme og hente - dersom du kjører forbi Larvik en gang.
mvh
Valentino holder målingerne stadig?Etter noen titalls timer:
Vis vedlegget 991938
Finnes det noen rimeligere anbefalinger til en Thorens TD 321? Jeg har i dag en Ortofon OM (husker ikke tallet for øyeblikket).Må det være HOMC, @gujo? Om ikke er standardsvaret mitt AT33PTG/II.
Sorry, det er selvfølgelig en TD 320 Mk II. Armen er standard. Dette er en platespiller jeg har hatt siden sent 80/tidlig 90-tall. Med ny reim så snurrer den og går og jeg har begynt å høre på vinyl igjen.Hvilken arm har du på din 321?
Man trenger alltid en til ...521 er en kul spiller. Spurte meg selv mer enn en gang om jeg skulle ha solgt min sorte med samme arm. Her med et par andre Thorens varianter i tillegg.
Vis vedlegget 1048959
Det finnes forskjellige klasser for platespillere.Denne visste eg ikkje at fanst eingong.
Vis vedlegget 1054877
Bilete frå FB-gruppa "Thorens turntables"
Thorens Turntables | Facebook
Dies ist eine Gruppe für alle Thorens Liebhaber. Tips, Tricks, Verkaufsangebote und Reparatur Hilfen werden hier gerne ankommen.www.facebook.com
Glad for alt jeg ikke vet 33/45 ok men 16 på hastigheten hva var den tiltenkt for noe rart ?Og forresten....
..det står en arbeidsledig TD 125 her - uten arm. Er åpen for bud / bytte / whatever ...
Vis vedlegget 1057242
Ble visstnok brukt av radiostasjoner til forskjellige ting som var innspilt på forhånd , og ikke sent live. Altså ikke til musikk, da kvaliteten ble for dårlig til det.Glad for alt jeg ikke vet 33/45 ok men 16 på hastigheten hva var den tiltenkt for noe rart ?
Takk måtte snoke litt på 16 ( seriøst lydbøker til blinde de har da langt bedre utviklet hørsel ) hadde fortjent bedre . Men 16 gir jo longplayBle visstnok brukt av radiostasjoner til forskjellige ting som var innspilt på forhånd , og ikke sent live. Altså ikke til musikk, da kvaliteten ble for dårlig til det.