Tror du kan få en bra match med MI og Sirius rør-dac.Jeg kan legge Musical Innovation til den lista di Baluba.
Blir spennende dette.
Tror du kan få en bra match med MI og Sirius rør-dac.Jeg kan legge Musical Innovation til den lista di Baluba.
Nå var jeg oppe hos RM i kjelleren på Hokksund i romjula.tror at mengden MI har produsert opp gjennom årene kanskje ikke helt tendere til et garasjeproduktJeg kan legge Musical Innovation til den lista di Baluba.
men at det var det en gang er det ingen tvil om
Foreslått kombinasjon som setter tusenvis av ingeniører i den etablerte audiobransje i skammekroken og stiller alvorlige spørsmålstegn med de siste 50 årenes utvikling av teknologi:Altså, de rørforsterkerne som finnes på markedet i dag bygges stort sett på bakgrunn av aldre design. Så derfor er jeg helt enig med deg baluba. En liten garasjebedrift kan gjøre dette like godt som noen andre. Ondrej er nok en smart fyr. Han er kun 35. Har en doktorgrad og er oppslukt i Audio. Han har ikke doktorgraden sin innen dette fagfeltet. Siden han hørte en rørforsterker første gangen har han vært frelst. Lest det ha kan om det. Jeg antar at doktorgraden hans på et felt sier noe om evnen han har til å sette seg inn i kunnskaper på et annet feltVeridian og MonoPulse kan vi skryte av som "norske" merker etterhvert. Det påstås at garasjeprodusenter ikke kan konkurrere med store konserner i produktutvikling og derfor ikke kan matche dem i pris. Mer sprøyt enn det skal du lete lenge etter i denne prisklassen i alle fall. Under 30.000 vil jeg hevde at de to garasjeprodusentene er nesten uten konkurranse på ytelse.Mener det finnes et strømfilter også fra Veridian i Norge.
Hvis noen skulle ha interesse av å ha oversikt. Ellers har vel HCS, HIFI-girl77, meg og en som jeg antar er norsk og som heter Stig, dac'er i Norge.
Nå er det vel 3 i bestilling hos han, meg, Bilia og cbarth. Da er det vel snart totalt 7 dac'er her. Og så tror jeg det finnes iallefall 1 til slik jeg forstod det på Ondrej. Norge er vel det landet han har solgt mest til. Så vi snakker ikke storproduksjon her.
Haavard
Har dessverre aldri hørt Monopulse. Men har trua.
Håvard
Takk for velmenende råd, men jeg har full-balanserte forsterkere som gjerne ser en balansert kilde. Kommer derfor til å benytte de balanserte xlr utgangene.Hadde vel spandert på meg wbt rca i stedet.
Joda, det er rhodium i de, men mye brass (messing) også
Blir bra likevel dette HaavardMin er vel i bestilling også nå.
Dro den ikke helt ut på psu til dac, og kjører Audiophiler som han vanligvis bruker
Enig i det, men mest i forhold til hvordan den er bygd.Har stor tru på strømforsyningens rolle for best mulig resultat innen hifi.
Dette koster, men når man først gjør dette så optimaliserer jeg maks.
Litt utenfor min kompetanse å svare, men det som er vanlig å bruke som norm som gain på en kilde som DAC/CD-spiller er 2-4V ut. På rør-preamper er det vanlig med rundt 12db ut. Men min erfaring så er det vanlig med for høy gain fra DAC/preamper, så lav gain er et stort pluss....Ondrej foreslår å sette gain til -8dB!!!
Høres det rimelig ut?
Finnes det noen switcher som kan benyttes for å regulere gain i ettertid eller er dette ødeleggende for lyden?
Ja, eller som Hifigirl sin -20db.Jeg foreslår 4,5 +/- 0,5 V for XLR og at han måler dette!
Har sendt mail om dette!
Her tror jeg kanskje det er en misforståelse. -20 er ikke laveste volum. 0 db er full guffe -67 er laveste. Jeg setter min fast til -20 fordi dette er et behagelig utgangspunkt, hvor jeg benytter forsterker til å justere volum videre. Det skal sies at disse tallene er lest direkte av digitaldisplayet på DAC, det er ingen målinger ute og går her. Poenget mitt var uansett at justeringsmuligheter burde være tilgjengelig, så det er kjekt å lese at Ondrej nå tenker mer på dette enn tidligere.Som noen nevnte her hadde en gainjustering vært ideelt.
En kan se for seg en løsning med middel, lav og høy gain som vribryter inni eller bak
Når Hifi girl snakker om -20db på sine, så betyr det at hennes volumkontroll har -20 db som laveste volum i forhold til 0db som er full guffe.
Den beste løsningen hadde nok vært et attenuator med faste motstander som regulerte gain. I praksis har man jo da en volumkontroll. Skal spørre Ondrej om det.
Takk for det Hifi-girl77. Det låt helt fantastisk. Åpent og klart. Den gamle Sony cdspilleren har fått en oppgradering ut av en annen verdenGratulerer med flott DAC og velkommen i klubben!
Fikk svarHvordan spiller den Nikko?
Herlig! Tenker du nye rør på den også?Takk for det Hifi-girl77. Det låt helt fantastisk. Åpent og klart. Den gamle Sony cdspilleren har fått en oppgradering ut av en annen verdenGratulerer med flott DAC og velkommen i klubben!