Vennetråd for WLM

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.291
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    WLM Stella kontra WLM LaScala...

    Tja... Litt slankere i lyden. Ikke den tunge bassen som man får på LaScala, men dog dyp bass... Trodde denne skulle passe godt inne på et relativt lite rom, men den gir nok litt for mye bass alikevel. De har også bakoverrettet bassport slk at de må stå et stykke fra bakvegg.

    Ellers så er det veldig gode ht og ganske like LaScala ellers. Spillestilen er frisk og rytmisk. Oppløsningen er som på LaScala og den har du jo hørt. Stella er kanskje litt mer frempå i mellomtonen en LaScala og trenger nok litt mer effekt for å spille på sitt beste.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Frode , skriver under på at La scala fra wlm er flotte saker rett og slett , de spiller flott , men var ikke en god match i toppen med min an otose når jeg vurderte , derfor ble det ikke noe kjøp....

    Med tiden kunne jeg kanskje tenke meg disse opp til vurdering på annet forsterkersett , flotte høyttalere , såvel til lyd som beskuelse. Smart ring til bassporten , som kan regulere lyden , selv falt jeg vel for gjengivelsen uten ringen innmontert.

    gleder meg til å høre dine lyra mkII

    Espen
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Disse har jeg virkelig kunne tenkt meg og fått hørt engang, Spesielt Diva som ser unektelig spennende ut!
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.291
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Da ble det ikke til at jeg kjøpte WLM Gamma DAC likevel... ;)




    Kjøpte denne i stedet :D



    WLM Gamma Reference DAC.
    En aldeles utmerket DAC i mine ører! Den har litt mer dynamikk, bedre oppløsning, setter opp et større og mer presist lydbilde og er vesentlig bedre definert over hele registret enn WLM Gamma DAC.
     

    Vedlegg

    K.V.S

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    30.04.2009
    Innlegg
    88
    Antall liker
    10
    Hei, Jeg har hatt Gamma dacen til test mot bla Hegel og Ec der Gamma dacen låt best, hva er prisforskjellen på gamma og reference? Har forresten Leben cs-600 og Klipsch Cornwall lll. Trenger en god dac til blu-ray spillern som jeg bruker som drivverk.....

    Mvh Kjell
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.291
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Det er ca10.000,- mer for Gamma Reference...

    Selv så er kjeden min slik pc(linux)->Gamma Reference->Leben CS600->WLM Lyra MkII.

    Har dog et sett med Cornwall III i kjelleren. Har ikke prøvd DAC og Leben sammen på de ennå...
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.300
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    3
    Kan jo melde meg inn i vennegjengen jeg og, wlm diva-sugden a21se-mhzs cd88e.
    Angrer ikke på kjøpet av disse :D gikk fra harbet compact 7.

    noen som har prøvd å kople til super tweeter til diva for om mulig å få enda mere 3d følelse?
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.872
    Antall liker
    2.854
    Torget vurderinger
    1
    Hei WLM-venner!

    Jeg lurer på hvordan WLM er i forhold til andre merker med høyttalere bygd litt over samme lest, f.eks Zu audio og Tannoy? Har jo lest de gode omtalene av WLM på nettet og i bladene. Synes særlig La Scala virker spennende med sin pappdiskant. Er allergisk mot skarpe sibilanter og er mer opptatt av generell ørevennlighet enn å få den aller mest ultraoppløste detaljerte lyden, blir fort lei og sliten av at musikken 'overfaller' en...


    :)
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.291
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Nå her jeg ikke hørt ZuAudio, men jeg har hørt Tannoy ved fler anledninger og har hatt flere WLM høyttalere hjemme. Blandt annet hadde jeg WLM Lyra MkII i 1,5år og WLM Diva i ca 1år, samt at jeg har testet ut WLM LaScala og WLM Stella i noen måneder.

    Til tross for helt forskjellige diskantløsninger hører man tydelig familelikheten i disse ht. De er alle svært musikalske ht som har en rytmisk spillestil. Aldri hatt problemer med skarp lyd, ei heller manglende diskant nivå. De er velbalanserte i så måte, og det er mulighet for å justere diskant- og bassnivå på de for å lettere kunne tilpasses miljøet de står i. Leste en test av WLM Diva et sted(kanskje Lyd & Bilde...?) som beskrev de som en "Tannoy med bedre diskant". En ganske god beskrivelse det der...

    WLM LaScala er den av de WLM høyttalerne jeg har hørt som er varmest i lyden, og har mest bass. I mitt rom foretrakk jeg de trangeste innleggsringene i bassporten. Da ble det dyp stram bass og passe nivå. "Pappdiskanten" overrasket svært positivt i La Scala. Vellopløst og behaglig, og man kan spille svært høyt uten at den komprimerer lyden. De setter opp et ganske stort og presist lydbilde, og er en ht det er lett å like/leve med. Med bassporten i bunn er de også relativt plasseringsvennlige, men har du plass så trives de(etter min smak) et stykke unna hjørner, men de kan stå litt nærmere enn ht med bakoverrettet port.
    Det eneste som hindret meg å beholde WLM LaScala var at jeg fikk WLM Lyra MKII til utprøving, og da falt valget på de... :)
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Da får jeg også melde meg inn her. Har fått tak i sett La Scala, som ikke virker! Dvs, diskantene er helt døde. Noen som vet hvordan man får løs ringene som sitter rundt yttersiden av diskanten? Disse må av for å komme til skruene. Jeg er også interessert i tuning-ringene for bassportene hvis noen har..

    Klør etter å få liv i disse. Skal brukes i en liten kjellerstue med Abrahamsen V2 og Benchmark DAC1.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn