Vennetråd Wiim Streamer's

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• hvego

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    462
    Hei dere. Jeg har en utfordring med min Wiim Mini. Det virker som at mine forskjellige mobile enheter - mobiltelefon og PC - sliter med å finne Minien på nettet. Jeg bruker Tidal og prøver både med Wiim app og med Tidal connect. Minien dukker opp når jeg bruker Bluetooth, men jeg har lyst til å spille med Connect eller Wiim app. Jeg har satt opp en wifi-forsterker, så det trådløse nettverket har godt med signal. Har noen av dere en ide om hva jeg bør gjøre?
    Takk! -hvego

1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    6.691
    Hei dere. Jeg har en utfordring med min Wiim Mini. Det virker som at mine forskjellige mobile enheter - mobiltelefon og PC - sliter med å finne Minien på nettet. Jeg bruker Tidal og prøver både med Wiim app og med Tidal connect. Minien dukker opp når jeg bruker Bluetooth, men jeg har lyst til å spille med Connect eller Wiim app. Jeg har satt opp en wifi-forsterker, så det trådløse nettverket har godt med signal. Har noen av dere en ide om hva jeg bør gjøre?
    Takk! -hvego
    Jeg hadde et tilsvarende problem med at ingen av tlf mine fant Wiim Mini når jeg spilte fra Spotify. Det viste seg å være en bugs i appen til Spotify, nyttet ikke å oppdatere heller. Jeg slettet appen helt og lastet inn på nytt, siden har det fungert strålende.

hvego

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    462
    Jeg hadde et tilsvarende problem med at ingen av tlf mine fant Wiim Mini når jeg spilte fra Spotify. Det viste seg å være en bugs i appen til Spotify, nyttet ikke å oppdatere heller. Jeg slettet appen helt og lastet inn på nytt, siden har det fungert strålende.
    Takk!
    Jeg har nettopp kjøpt ny telefon og det er samme utfordringen der som på den forrige. Da er jo i grunn appen helt ferskt lasta ned på den nye telefonen.

(Jeg gikk fra iPhone til Android og det funka helt fint å bli vandt til nytt brukergrensesnitt på ca én dag. Overraskende knirkefritt!)

• Liker
    Reaksjoner: KMR

1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    6.691
    Takk!
    Jeg har nettopp kjøpt ny telefon og det er samme utfordringen der som på den forrige. Da er jo i grunn appen helt ferskt lasta ned på den nye telefonen.

(Jeg gikk fra iPhone til Android og det funka helt fint å bli vandt til nytt brukergrensesnitt på ca én dag. Overraskende knirkefritt!)
    Jeg og hadde ny tlf og problemet ble med over på den nye for det at jeg lastet alt over fra den gamle, men om du installerte alt manuelt på din nye tlf. så er det lite sannsynlig at det er feil med appen.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    3.346
    Takk! -hvego
    Er det en såkalt wifi repeater eller meshnett? Om det er en repater som er det jeg vanligvis assosiserer med wififorsterker hopper telefonen mellom ulike SSID som muligens forvirrer appen?

Enkelste måten å teste om det er dette som skaper konflikt er å deaktivere wififorsterker mens du feilsøker. Og heller opphold deg hvor det er dekning.

hvego

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    462
    Takk!

Og en metakommentar: Vi har lett for å krangle litt her på sentralen, men vi må heller ikke glemme hvor mye koselig prat, entusiasme og som i dette tilfellet, hjelpsomhet vi møter her!! Takk igjen.
    Hvego

duc916

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    2.943
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    De gangene jeg har hatt trøbbel har det vært fordi 'fonen var på et annet nett enn mini'n...

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    1.975
    Sted
    Polen
    Wiim Pro eller Pro Plus?

Fraværet av kontinuerlig avspilling (gapless playback) på min tilårskomne Google Chromecast irriterer såpass at det er på tide med en oppgradering. En Wiim Mini hadde sikker holdt lenge, men jeg vil ha en boks, ikke en puck. Tenker derfor på en Wiim Pro, ev. en Pro Plus. Den skal kun brukes som ren strømmeenhet inn i ekstern DAC. Tilkobling til nettverket via WiFi. Jeg har ikke bruk for den bedre ADC/DAC-kapasiteten til Plus-utgaven. Er det i så fall noen grunn for meg til å betale 1000-lappen ekstra for Plus?

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.666
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Wiim Pro eller Pro Plus?

Fraværet av kontinuerlig avspilling (gapless playback) på min tilårskomne Google Chromecast irriterer såpass at det er på tide med en oppgradering. En Wiim Mini hadde sikker holdt lenge, men jeg vil ha en boks, ikke en puck. Tenker derfor på en Wiim Pro, ev. en Pro Plus. Den skal kun brukes som ren strømmeenhet inn i ekstern DAC. Tilkobling til nettverket via WiFi. Jeg har ikke bruk for den bedre ADC/DAC-kapasiteten til Plus-utgaven. Er det i så fall noen grunn for meg til å betale 1000-lappen ekstra for Plus?
    Nei det er ingen grunn til å betale ekstra for Plus-versjonen i ditt tilfelle :)
    Som du sier er det bedre DAC og ADC-kapasitet (samt støtte for inntil 24/192 mot 24/48 via digital inngang) som skiller disse to modellene.

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    1.975
    Sted
    Polen
    Men er ikke ideal-lengden 1.57m da? 🤭
    1,53 m, muligens 1,57 m, men derom strides de gærne. Og dessuten gjaldt det strømkabler :ROFLMAO:

1727101965615.png

(Men akkurat dette med ideell lengde på digitale coax-kabler mener jeg å ha lest en (halv)fornuftig forklaring på. Noe med jitter og «refleksjoner» (?).)

hvego

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    462
    Er det en såkalt wifi repeater eller meshnett? Om det er en repater som er det jeg vanligvis assosiserer med wififorsterker hopper telefonen mellom ulike SSID som muligens forvirrer appen?

Enkelste måten å teste om det er dette som skaper konflikt er å deaktivere wififorsterker mens du feilsøker. Og heller opphold deg hvor det er dekning.
    Jeg sjekka dette nå: Jeg har en "extender". Nærmere bestemt Asus RP-AX58.

hvego

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    462
    Var det selve Spotify appen du sletta? Nå har jeg sletta og så lasta inn Tidal på nytt. Det samme problemet er tilstede. Det neste nå er nok å slette Wiim appen og se om det hjelper.

1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    6.691
    Var det selve Spotify appen du sletta? Nå har jeg sletta og så lasta inn Tidal på nytt. Det samme problemet er tilstede. Det neste nå er nok å slette Wiim appen og se om det hjelper.
    Ja det var Spotify appen jeg måtte slette.

hvego

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    462
    Nå trakk jeg ut min Asus extender fra strømtilførselen, åpna wiim appen og vips var wiim mini synlig igjen! Men da er problemet at internettsignalet er svakt i det rommet jeg bruker den. Hva skal man gjøre da, da? Bygge om huset? Signalet er sterkt nok til at jeg sitter her og taster både på PC og telefon og at jeg faktisk akkurat nå spiller på wiim mini, men det er altså svakt signal.

1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    6.691
    Nå trakk jeg ut min Asus extender fra strømtilførselen, åpna wiim appen og vips var wiim mini synlig igjen! Men da er problemet at internettsignalet er svakt i det rommet jeg bruker den. Hva skal man gjøre da, da? Bygge om huset? Signalet er sterkt nok til at jeg sitter her og taster både på PC og telefon og at jeg faktisk akkurat nå spiller på wiim mini, men det er altså svakt signal.
    Hva skjer når du kobler den til igjen?

hvego

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    462
    Hehe. Har ikke prøvd. Skal gjøre umiddelbart!

hvego

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    462
    Stevie Wonder har spilt uavbrutt, men Wi-Fi strength står fortsatt merket som Weak (i røde bokstaver!) også etter at extenderen er kobla tilbake på strømmen her.

1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    6.691
    Jeg må brokoble min ruter for at extender skal virke, har du gjort det?

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.340
    Torget vurderinger
    1
    Repeater er noe herk, bytt heller ut til MESH utstyr.
    Var nødt til å kjøre repeater tidligere før MESH utstyr kom på markedet, det var både ustabilt og tregt.

hvego

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    462
    Så mesh lager et slags edderkoppnett av signalet som oppleves som det samme nettverket i hele nettverkets utstrekning i motsetning til extender som deler ut forskjellige SSID?

hvego

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    462
    Er det noen som vet om det er forskjell på de forskjellige Wiim-modellene på evne til å koble seg på wifinettet?

hvego

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    462
    Jeg må brokoble min ruter for at extender skal virke, har du gjort det?
    Oi. Brokoble vet jeg ikke hva er engang. Kan det hende at jeg ikke engang har kobla extenderen opp uten at jeg har merka det? (Flaue greier i så fall.)

1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    6.691
    Oi. Brokoble vet jeg ikke hva er engang. Kan det hende at jeg ikke engang har kobla extenderen opp uten at jeg har merka det? (Flaue greier i så fall.)
    Ja, det kan være du må brokoble, jeg har Altibox ruter og brokobling må gjøres på mine sider Altibox.

1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    6.691
    Brukte du app for å installere extenderen? Det finnes i såfall for å forenkle det hele.

hvego

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    462
    Brukte du app for å installere extenderen? Det finnes i såfall for å forenkle det hele.
    Jeg er faktisk litt usikker - til tross for at det ikke er lenge siden - en måned eller så. Jeg har ihvertfall en app... Dette må jeg undersøke bedre - men nå en treningsøkt for å få rumpa opp av godstolen...

Peter

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    765
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Extender er noe herk. Prøvde flere (og dyre!) løsninger som egentlig ikke ga noen betydelig forbedring. Gikk over til mesh, og har hatt full dekning i 2 etasjer + hage siden. Dønn stabilt og null problemer. A no brainer…

1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    6.691
    Extender er noe herk. Prøvde flere (og dyre!) løsninger som egentlig ikke ga noen betydelig forbedring. Gikk over til mesh, og har hatt full dekning i 2 etasjer + hage siden. Dønn stabilt og null problemer. A no brainer…
    Enig, dønn stabilt her og.

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.381
    Torget vurderinger
    8
    Hatt min Pro i 9 mnd som ren streamer og den har hvert dønn stabil

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.666
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ikke så opptatt av Amir, men for noen er det sikkert fint å ha fått et OK fra han:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn