Vennetråd Wiim Streamer's

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    1.792
    Sted
    Horten
    Ja Amir og noen andre har målinger på produktene de tester. Synes det er bra, målinger er viktige. (for alle produsenter måler, selv om de mest haifai hevder de lytter mest)
    På høyttalere og hodetelefoner så er det lytting også fra Amir, som også teller i score han gir foresten.

    Vil anbefale å se på den videoen som er linket inn i review av Wiim Amp Pro, den er veldig nyttig i hvordan/hvorfor slike målinger gjøres og hva man får ut av de. :cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: RS1

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.308
    Antall liker
    24.924
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Amir/ASR har målt Ultra:
    Ser riktig godt ut til min tiltenkte bruk, som ikke inkluderer platespillerinngang eller hodetelefonutgang.
     

    hvego

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Innlegg
    372
    Antall liker
    445
    Amir/ASR har målt Ultra:
    Ser riktig godt ut til min tiltenkte bruk, som ikke inkluderer platespillerinngang eller hodetelefonutgang.
    Og tenk så bra dette er for folk flest da. Det faller oss fanatikere lett å stille høye krav, men for en barnefamilie som kanskje skal dempe lillebrors herjinger ved å sette på Kardemomme by på lydbok med et par øretelefoner i håp om at politimester Bastians verdier etableres i podens hjerte og hode, er trolig hodetelefonutgangens kvalitet helt ok.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.231
    Antall liker
    9.489
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Amir/ASR har målt Ultra:
    Ser riktig godt ut til min tiltenkte bruk, som ikke inkluderer platespillerinngang eller hodetelefonutgang.
    Som ren streamer koblet med digitalt ut ser jeg at WiiM Pro måler enda litt bedre, men dette er garantert under hva som er hørbart uansett - så for de som trenger de ekstra funksjonene til Ultra så bør det på ingen måte være utslagsgivende for valget 👍


    WiiM Pro

    WiiM Pro_1.jpg


    WiiM Pro_2.jpg
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.308
    Antall liker
    24.924
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Transparent og transparentere!
    Volumhjul, squeezelite, analog inn fra phonoforsterker, analog ut til hodetelefonforsterker, optisk ut til MiniDSP Flex Eight og coax ut i reserve. :)
     
    Sist redigert:

    Kristi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2018
    Innlegg
    144
    Antall liker
    90
    Sted
    Sarpsborg
    Har ett dilemma

    Skal jeg selge min Anaview effektforsterker 2x170w 8ohm og Node 2i for å gå over til wiim amp pro.

    eller skal jeg beholde effektforstereken å kjøpe en wiim ultra.

    hva hadde dere gjort i mitt tilfelle ?
     

    Sinsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2008
    Innlegg
    253
    Antall liker
    76
    Torget vurderinger
    1
    Effektforsterkeren din har vel vesentlig mer krefter. Jeg ville beholdt den, og kjøpt en ultra. Jeg bruker ultra -> Buckeye-purifi, og savner ikke noe.
     

    parafinoksen 2.0

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Innlegg
    306
    Antall liker
    1.061
    Sted
    Polen
    WiiM-streamer i hus

    1000005935.jpg


    Fin liten boks, kjekk app, enkelt oppsett, koblet til Rega-dac med koakskabel. Låter som det skal dette. Å, så deilig med avbruddsfri avspilling! Testet på Ildfuglen av Stravinski; musikk i fri flyt. Skjønt ikke akkurat aftenvennlig 🤣 Musikken altså.​
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.231
    Antall liker
    9.489
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    WiiM-streamer i hus

    Vis vedlegget 1062686

    Fin liten boks, kjekk app, enkelt oppsett, koblet til Rega-dac med koakskabel. Låter som det skal dette. Å, så deilig med avbruddsfri avspilling! Testet på Ildfuglen av Stravinski; musikk i fri flyt. Skjønt ikke akkurat aftenvennlig 🤣 Musikken altså.​
    Gratulerer! Kjøpte lik i mai ifjor og har aldri hatt noe problemer med den - dønn stabil. Regner med du blir fornøyd 👍🏻
     

    parafinoksen 2.0

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Innlegg
    306
    Antall liker
    1.061
    Sted
    Polen
    Gratulerer! Kjøpte lik i mai ifjor og har aldri hatt noe problemer med den - dønn stabil. Regner med du blir fornøyd 👍🏻
    Takk! Ja, lover bra dette. Den står like ved en mesh-ruter, så tilkoblingen er topp. Ser ingen grunn til å kjøre kablet tilkobling.
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.862
    Antall liker
    1.649
    Sted
    Sætre
    Noen her som har en WiiM mini bit perfekt ? Fungerer den greit om man streamer lyd over AirPlay i lyd og bilde ? Ingen delays?
     

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    153
    Antall liker
    92
    Torget vurderinger
    2
    Airplay er vel ikke bit perfect. Så du må bruke Wiim Home appen og spille av fra strømmetjenesten din der.
    Airplay har aldri vært en god løsning om du ønsker bit perfect lossless.



    1728491514552.png
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.862
    Antall liker
    1.649
    Sted
    Sætre
    Airplay er vel ikke bit perfect. Så du må bruke Wiim Home appen og spille av fra strømmetjenesten din der.
    Airplay har aldri vært en god løsning om du ønsker bit perfect lossless.



    Vis vedlegget 1064077
    Jeg vet , AirPlay er begrenset til 24bit/48kzh fungerer fint når jeg skal se på tv. Spørsmålet er om det er noen latency mellom bilde og tale . Har opplevd det med andre streamere
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    820
    Antall liker
    366
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    kjøpe ultra, den har hdmi?
     

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    153
    Antall liker
    92
    Torget vurderinger
    2
    HDMI ARC (audio return channel) er nok bedre ja om du vil ha lyden ut på streamer, og bildet et annet sted
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.862
    Antall liker
    1.649
    Sted
    Sætre
    Airplay er tilkoblet en prosjektor. Overføring av lyd fungerte knirkefritt med eversolo a8 , men den er solgt . Skulle helst gått for noe kablet men det blir en del jobb så prøver helst trådløs overføring av lyd først
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.368
    Antall liker
    151
    Finner denne reklamen i siste utg av Stereo, men ikke produktet i nettbutikken. Noen som vet hvorfor?
    2024-10-10_12-55-27.jpg
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.840
    Antall liker
    594
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Airplay er tilkoblet en prosjektor. Overføring av lyd fungerte knirkefritt med eversolo a8 , men den er solgt . Skulle helst gått for noe kablet men det blir en del jobb så prøver helst trådløs overføring av lyd først
    Hvorfor solgte du ES a8? Var det lyden?
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    2.381
    Antall liker
    5.190
    Torget vurderinger
    1
    Grattis, bruker du den som ren streamer??
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn