Mulig det ser verre ut enn det erHvis skala til venstre er dB, så er vel ikke en smal dipp på åtte uvanlig eller kritisk i et vanlig rom.
Mulig det ser verre ut enn det erHvis skala til venstre er dB, så er vel ikke en smal dipp på åtte uvanlig eller kritisk i et vanlig rom.
Skal teste videreDet er nok det, men å måle, flytte høyttalere noen cm, måle, flytte… kan gi deg bedre lyd og forståelse av rommets bidrag og kanselleringer.
Gratulerer! Tror du kommer til å bli fornøyd, det er etter min mening utrolig mye for pengene. Og en fin mulighet til å prøve litt EQ, som hvis du er litt forsiktig med vil gi deg et fint verktøy for å få bedre lydDa var det lønningsdag og en wiim pro plus på vei i posten fra finn... Parametrisk EQ here we come.
Betryggende å høre at det er godt nok for de adelige også (for en periode i det minste )Fortsatt fornøyd her
Vis vedlegget 1067257
Kan det hende iPhone resampler og allerede kjører en EQ profil? Jeg opplevde det på en laptop mange år tilbake som sendte meg ut på en kostbar head-fi galei. Først med ekstern DAC og head-amp og siden nye hodeklokker. Når alt kom til alt var det en teit EQ profil på laptoppen som gjorde at alt man sendte ut av den låt dritt. Selvsagt enkelt å omgå når en lærte å bruke lydinstillinger i Windows.Jeg kjøpte denne primært for EQ-mulighetene, men nå må jeg si det låter bedre fra Wiim via BT enn det gjorde med USB direkte fra iPhone.
Iphone sender opp til 24/192 rett ut på USB, har meg bekjent ingen EQ-profil. Kjenner innstillingene fra windows - der er det litt mikk å unngå resampling. Har tidligere brukt USB fra dockingstasjon, men det hadde egne problemer.Kan det hende iPhone resampler og allerede kjører en EQ profil? Jeg opplevde det på en laptop mange år tilbake som sendte meg ut på en kostbar head-fi galei. Først med ekstern DAC og head-amp og siden nye hodeklokker. Når alt kom til alt var det en teit EQ profil på laptoppen som gjorde at alt man sendte ut av den låt dritt. Selvsagt enkelt å omgå når en lærte å bruke lydinstillinger i Windows.
Airplay (1) er bitperfect så lenge sync opprettholdes og det ikke resamples fra 16/44.1.Jeg vet , AirPlay er begrenset til 24bit/48kzh fungerer fint når jeg skal se på tv. Spørsmålet er om det er noen latency mellom bilde og tale . Har opplevd det med andre streamere
Hei dere.
Er Wiim Ultra i grå utgave også svart i fronten/ den siden der skjermen er?
Stilrent det der. Jeg har vel ikke annet valg enn å trykke på "kjøp"? (Det riktige spørsmålet å stille i vennetråden når man trenger det siste dyttet i ryggen for å åpne pengepungen litt.)
Da klarte du faktisk å KJØPE deg selv et behov for å kjøpe den. Det er ganske bra jobba - du kvalifiserer for medlemskap i hifisentralen.Det er det! Jeg er i alle fall veldig fornøyd. Hadde en Pro Plus, som var mer enn bra nok.
Men så var det der med impulskontroll… Høyttalerne ble byttet, og plutselig hadde jeg behov for sub. Da var veien kort til Ultra.
Jeg leste først «fruens sutrekrok».Vis vedlegget 1074290
Fra stuens furtekrok. Min nye Ultra står på stylter.
Ja, jeg kunne jo faktisk ha kjørt både koaks og optisk ut fra WiiM til henholdsvis koaks inn og optisk inn på DAC-en og så lagret ulike EQ-profiler på hver av dem. Hm, godt tips. Skal teste det.Peq per utgang er i kjømda. Hjelper det Wiim Pro-oppsettet ditt, @parafinoksen 2.0?
Du er ikke alene om å ha det slik. Kjøpte lukkede hodetelefoner til fruen. Det er blåtann i tvn. God investeringFruens furtekrok er 8 m unna min. Der går det i romantiske komedier på TV-en. Hun har en jobb der hun bruker opp hodet hver dag. Lite plass til flere intellektuelle utskeielser.
Jeg vet ikke per dags dato.@Høvdingen noen plan for når Wiim amp pro kommer i nettbutikken?
Men den fungerer som spotify connect?Må bare være obs på at Ultra ikke støtter AirPlay (hvis du er Apple-bruker), så bare sjekk at radio-appen du skal bruke støtter Chromecast (eller Google Cast som det heter nå)
Om du primært skal bruke den som radio og ikke har erfaring med streaming så velg noe annet cast. Jeg satte opp en Chromecast audio for min far når FM nettet ble lagt ned. Var ikke en stor suksess. Nå byttet han mellom noen NRK kanaler og et par andre i løpet av en dag, så om det bare går i en kanal går det nok bedre.Har aldri hatt en streamer i hus og lurte på en wiim ultra . Men da som hovedsaklig nettradio. Hvordan er denne på å søke etter nettradio kanaler?
Har sett utalige videoer,men aldri sett dette nevnt.