I mangel på kvalifiserte tilbakemeldinger, gikk jeg hen og kjøpte meg en PMA-A110.
Det foreløpige inntrykket er at denne blir værende, og da tenker jeg ikke bare på byggekvaliteten, som er enestående god, men primært på selve lydkvaliteten. DAC'en som er satt opp i differensialmodus er faktisk overraskende god. Denne er så langt kun testet via optisk inngang, men du verden for en detaljrikdom, spilleglede og DYNAMIKK!
Dette er mitt første møte med noe Denon-produkt, men jeg ble fristet når det nå så ut for at disse jubileumsproduktene ikke lenger skulle være å få tak i.
Jeg har ikke angret, for å si det slik.
De mange gode testene av akkurat denne jubileumsmodellen var det altså noe i. (HiFi & Musik, HiFi Test.de, HiFi News, Audioholics m.fl.)
Selv på apparatets bakside bekreftes det at produktet er laget på Shirakawa-fabrikken i Japan, som er forbeholdt de mest eksklusive modellene fra Denon og Marantz.
HiFi News i England målte ellers den dynamiske effekten i 8, 4, 2 og 1 ohm til h.h.v. 95w, 184w, 346w og 618 w. Den er altså ultrastabil ved alle tenkelige laster.
Denne er virkelig en verdig representant for Denon's forsterkerteknologi. En single push-pull MOS-FET pr. kanal med 210 Ampere spisseffekt (samme transistortype som i SX-11, som er forbeholdt det japanske markedet). Forsterkeren bruker visst rundt 100 watt på tomgang, og skal etter sigende levere de første 5 watt i klasse A.
Slik ser den ut: