Vennetråden for Denon

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.311
    Torget vurderinger
    2

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.626
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Generelt, og ikke spesielt for Denon: Hva er greia med differensiell overføring i hifi?

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    827
    Hvordan ender dette da?
    Jeg så tilfeldig en am. YouTube-video om dette, og det ble poengtert der at det har vært mange eierskifter oppgjennom, så sånn sett er ikke det noe nytt. Men hvis det er slik at dagens eier vil selge fordi inntjeningen er dårlig, og det ikke står en ny kjøper klar, kan jo dette faktisk bli litt kritisk.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.311
    Torget vurderinger
    2
    En del av Hifi merkene er desverer bare en merkelapp satt på et kinesisk produkt fra en kinesisk oem produsent . . Vi ender opp med merker som i seg selv er en juridisk enhet med en postkasse reklameavdeling og bankforbindelse men ingen egen produksjon eller utvikling.Litt som Tung-Sol rørmerket..HanPin fabrikken feks lager platespillere for en rekke merker.

Vi kan håpe på at Denon og Marantz får jobbe som selvstendige merker , mange kjente merker er eid av investorer eller konglomerat , Bose eier McIntoch, men hvem eier Bose? MIT er største aksjonær!!

Sist redigert:

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.289
    Generelt, og ikke spesielt for Denon: Hva er greia med differensiell overføring i hifi?
    Nostalgi. Redd for det ukjente :D

Hvis du ser på baksiden av den nye toppmodellen til Denon, hva skiller den fra en Denon CD spiller fra 1984? Svar: absolutt ingenting! Rca left/right ut, samt optisk og coax ut.
    Hvilken kundegruppe i 2024 er det Denon henvender seg til?

Her er baksiden på en Technics SLG-700m2. Et langt mer fremoverlent produkt på alle måter.

IMG_3041.png

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.626
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Totalt sidespor, men man ser til stadighet dyr hifi med XLR-kontakter der pinne 3 ikke er koplet til. :)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.626
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    High end vet du!
    Men XLR-kontakter er uansett bedre enn RCA da så det er ikke bare tøys.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.289
    …godt nok å gjøre det halvveis tenker de dyre hay-end brands det er :D

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.626
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Til stadighet er en overdrivelse. Beklager. Her et eksempel fra Atmasphere, vist i innmattråden:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.626
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Mk. I ja. Det ser ut av bilder som at Mk. II hadde ekte differensielt signal ut på XLR.

Sist redigert:

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    1.508
    Sted
    VestBredden
    Jeg har min her enda, og får sin tilmålte spilletid. :cool:
    Og der er det XLR, men det hjelper jo lite ;)

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.289
    Torget vurderinger
    1
    -Uforståelig omgåelse. Ikke rare kretsen som trengs for å summere det balanserte inngangssignalet.

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.442
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Siden jeg har fått en ny DP-3000NE i hus: hva er en fair pris for en DP-47F? Den er kjøpt ny av meg ca 1988. Byttet ut til ny DL-160 som ikke er mye brukt. Selve spilleren ser strøken ut, men lokket er noe eldret. Den andre jeg tenker kan forlate redet er en DP-59L. Den har noen merker på kassen, men fungerer helt som den skal. Noen som har tanker om pris på disse?

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.196
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Hvordan ender dette da?
    Vel for denon ser det vel ut som det finnes en løsning da det virker som det er avtalt et salg i starten av neste år.
    Men for B&W, Marantz og de andre merkene så er det jo noe mer usikkert.

Dog er nok hele denne saken et såkalt PR stunt for å vekke interesse fra kjøpere som har uteblitt hittil i prosessen.

Men uteblir kjøpere så står jo Masimo fritt til å faktisk bare stenge dørene..

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Vel for denon ser det vel ut som det finnes en løsning da det virker som det er avtalt et salg i starten av neste år.
    Men for B&W, Marantz og de andre merkene så er det jo noe mer usikkert.

Dog er nok hele denne saken et såkalt PR stunt for å vekke interesse fra kjøpere som har uteblitt hittil i prosessen.

Men uteblir kjøpere så står jo Masimo fritt til å faktisk bare stenge dørene..
    Som X sier, dette er bare et PR-stunt for å si «hei, vi vurderer å selge Sound United med tilhørende merker - hvem er interessert?».

Ingen legger ned selskaper som har drevet i 50 år med et sterkt merkevarenavn og tar hele investeringen ( på 1,5 milliarder) som tap. Det er helt urealistisk.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.196
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Som X sier, dette er bare et PR-stunt for å si «hei, vi vurderer å selge Sound United med tilhørende merker - hvem er interessert?».

Ingen legger ned selskaper som har drevet i 50 år med et sterkt merkevarenavn og tar hele investeringen ( på 1,5 milliarder) som tap. Det er helt urealistisk.
    Nja, aldri si aldri.. et styre offrer fort den investeringen når den ser de blør ganske mye årlig i tillegg.
    Og de har jo sikret seg litt penger vis det avtalte salget av denon stemmer.

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.442
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Mange kjekke navn i porteføljen til Sound United, men dessverre er de mest interessante av historiske grunner.

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.132
    Torget vurderinger
    1
    Uenig, jeg synes både Denon og Marantz er interessante merker som leverer kvalitet og mye for pengene. Samtidig er det ikke vanskelig å finne ting å kritisere for, men det gjelder jo mye annet også.

Personlig kunne jeg tenkt meg å kombinert Denons forsterkerteknologi med Marantz' Dac-teknologi. Og med en moderne streamingplattform.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.196
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Uenig, jeg synes både Denon og Marantz er interessante merker som leverer kvalitet og mye for pengene. Samtidig er det ikke vanskelig å finne ting å kritisere for, men det gjelder jo mye annet også.

Personlig kunne jeg tenkt meg å kombinert Denons forsterkerteknologi med Marantz' Dac-teknologi. Og med en moderne streamingplattform.
    Marantz er nok på tur til å prise seg litt bborti forhold til hva man får.. det er bra, men til prisene de nå tar for de litt grommere tingene så finnes det mye annet der ute som danser ringer rundt det.

Denon er mer edruelige og gir nok enda value for money.. men at de tviholder på tape out og ikke inkluderer pre out er for meg et merkelig valg..

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.442
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7

Jeg har selv kjøpt Denon i stor grad av nostalgi. Når det gjelder stereo så leverte de bra forsterkersett allerede på 80’tallet. Den platespilleren som jeg nylig kjøpte, DP-3000NE virker for meg bra, men egentlig ikke så mye bedre enn det de leverte på 80 tallet? På surround siden ligger de lenger framme, og feks var det er framskritt å kunne sette opp hjemmekinoen med Dirac. Det fremskrittet ligger nok mer hos Dirac enn hos Denon…

Så med hånden på hjertet kan jeg ikke helt se at de har bidratt til så mange teknologiske nyvinninger de siste 30 årene.

Selskaper som Hypex, Trinnov, Dirac og diverse produsenter av aktive høyttalere har nok i mine øyne og ører gjort mer for å flytte standarden.

Skulle gjerne sett at Denon var mer frampå i forhold til å implementere slik teknologi også i stereo modeller.

Connoisseur

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.04.2016
    Antall liker
    87
    Sted
    Trøndelag
    I mangel på kvalifiserte tilbakemeldinger, gikk jeg hen og kjøpte meg en PMA-A110.
    Det foreløpige inntrykket er at denne blir værende, og da tenker jeg ikke bare på byggekvaliteten, som er enestående god, men primært på selve lydkvaliteten. DAC'en som er satt opp i differensialmodus er faktisk overraskende god. Denne er så langt kun testet via optisk inngang, men du verden for en detaljrikdom, spilleglede og DYNAMIKK!

Dette er mitt første møte med noe Denon-produkt, men jeg ble fristet når det nå så ut for at disse jubileumsproduktene ikke lenger skulle være å få tak i.
    Jeg har ikke angret, for å si det slik.

De mange gode testene av akkurat denne jubileumsmodellen var det altså noe i. (HiFi & Musik, HiFi Test.de, HiFi News, Audioholics m.fl.)
    Selv på apparatets bakside bekreftes det at produktet er laget på Shirakawa-fabrikken i Japan, som er forbeholdt de mest eksklusive modellene fra Denon og Marantz.
    HiFi News i England målte ellers den dynamiske effekten i 8, 4, 2 og 1 ohm til h.h.v. 95w, 184w, 346w og 618 w. Den er altså ultrastabil ved alle tenkelige laster.

Denne er virkelig en verdig representant for Denon's forsterkerteknologi. En single push-pull MOS-FET pr. kanal med 210 Ampere spisseffekt (samme transistortype som i SX-11, som er forbeholdt det japanske markedet). Forsterkeren bruker visst rundt 100 watt på tomgang, og skal etter sigende levere de første 5 watt i klasse A.

Slik ser den ut:

P1080232.JPG
    P1080233.JPG
    P1080237.JPG
    P1080242.JPG
    P1080246.JPG

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn