Ventetid på ombygging av PU

Caron

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.09.2014
Innlegg
349
Antall liker
482
Sted
Svelvik, Vestfold
Skulle gjerne sett noen erfaringer folk har gjort seg rundt ventetider på å få ombygd/oppgradert sine PU'er hos produsent?

Jeg har nemlig en liggende borti Japan på 5. måneden nå, og må si jeg begynner å bli en smule utålmodig. Uten at jeg ønsker å utdype noe om merke, butikk osv., er det rimelig at det tar så lang tid?

Jeg har purret et par ganger, én rett før jul og én i går, men får kun en kjapp tilbakemelding om at kun én mann hos fabrikken utfører disse ombyggingene, at det tas i rekkefølge, og at det er covid osv...

Hva er deres erfaringer?
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
8.065
Antall liker
8.908
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Jeg tror det er umulig å si noe fornuftig om ventetid. Det vil avhenge av pågang, COVID har gjort sitt og som regel er det snakk om et fåtall personer som faktisk gjør jobben.

Jeg ventet 4-5 måneder på min pickup fra Soundsmith for en del år siden. Har sett noen nevne at de ventet et par måneder og andre mer enn et år fra samme sted. 5 måneder er dermed hverken spesielt lenge eller spesielt kort tid.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.994
Antall liker
13.448
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
Skulle gjerne sett noen erfaringer folk har gjort seg rundt ventetider på å få ombygd/oppgradert sine PU'er hos produsent?

Jeg har nemlig en liggende borti Japan på 5. måneden nå, og må si jeg begynner å bli en smule utålmodig. Uten at jeg ønsker å utdype noe om merke, butikk osv., er det rimelig at det tar så lang tid?

Jeg har purret et par ganger, én rett før jul og én i går, men får kun en kjapp tilbakemelding om at kun én mann hos fabrikken utfører disse ombyggingene, at det tas i rekkefølge, og at det er covid osv...

Hva er deres erfaringer?
jeg ventet 1 år på min Titan"i"....produsent ikke nevnt..... :ROFLMAO:
helt greit...ble advart
 

knuhe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.04.2007
Innlegg
150
Antall liker
151
Skulle gjerne sett noen erfaringer folk har gjort seg rundt ventetider på å få ombygd/oppgradert sine PU'er hos produsent?

Jeg har nemlig en liggende borti Japan på 5. måneden nå, og må si jeg begynner å bli en smule utålmodig. Uten at jeg ønsker å utdype noe om merke, butikk osv., er det rimelig at det tar så lang tid?

Jeg har purret et par ganger, én rett før jul og én i går, men får kun en kjapp tilbakemelding om at kun én mann hos fabrikken utfører disse ombyggingene, at det tas i rekkefølge, og at det er covid osv...

Hva er deres erfaringer?
Et halvt års ventetid må du nok regne med. Hadde selv en Dynavector (DRT XV-1t) PU til gjenoppbygging i Japan for halvannet år siden (under korona). Mener at det tok ca et halvt år før jeg fikk den tilbake. Den gang fikk jeg samme tilbakemeldinger som deg at det var få som kunne gjøre jobben og at de måtte gjøre ferdig leveranser av nye PU som alt var bestilt før de kunne gjenoppbygge min. Men det skal sies at de gjorde meget godt arbeid når de først gjorde jobben. Sluttresultatet var som om jeg fikk en helt ny PU.
Så - at det tar noe tid må du nok regne med.
 

Caron

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.09.2014
Innlegg
349
Antall liker
482
Sted
Svelvik, Vestfold
Jau, da begynner jeg å skjønne tegninga her. Vel, da får man jo bare senke skuldrene, finne fram tålmodighetstuben og smøre tjukt på, hehe... Og fortsette å gnage på eksisterende PU, og håpe at den holder noen timer, ehh... og måneder til.

Takk for tilbakemeldinger 😊
 

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.690
Antall liker
1.573
Sted
Sunndalsøra
Har også vært på tanken å få oppgradert/reparert min Ortofon. Men det blir fort 10k for det, selv om den skal bli som ny. Kanskje bedre å legg til mere og få en ny/bedre model. Men kan ikke høre noe som demper kvalitet fra den var ny. Men har heller i mellomtiden kjøpt meg en bedre RIAA. Det har vært veldig oppløftende :)
 

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.106
Antall liker
4.399
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Hmm, lite fristende å vente et halvt år +++ på reparatur.
Har ikke fått noe estimat på tiden, kun prisen for reparaturen, men det tok allerede en god stund til jeg fikk den når jeg kjøpte den nytt. Hjelper litt at det går mot sommeren og ferietiden da en har håp om å være litt mer ute . 🥴

527E73AB-8F1A-48F8-A934-51A2F40563C3.jpeg
13A4F9CB-54C0-44DF-8552-EE4A62457959.jpeg
 
Topp Bunn