Ventetid på service...?

Torek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.07.2008
Innlegg
217
Antall liker
0
Vil gjerne ha litt innspill på hva som er normal ventetid på service av Hifi-produkter.

Jeg leverte en høyttaler og en forsterker for snart sju uker siden. Purret nok en gang i dag og fikk svar om at høyttalerelement ankom i forrige uke. Forsterkeren må jeg kanskje sende videre da de ennå ikke har fått tak i skjema til den og ikke vet om den kan repareres på stedet. Er ikke dette noe man burde funnet ut for lenge siden? ???

Har sittet uten annlegg i flere måneder nå, og abstinensen begynner å melde seg... :-\
 

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
1.070
Antall liker
536
Sted
Jæren
Jeg har ventet på en forsterker i over 5 mnd.Andre jeg kjenner har ventet lenger.
Vi holder oss unna en viss repratør!
Hadde det vært meg ville jeg fått tingene hjem mens de ennå finnes.
 

oymehus

Medlem
Ble medlem
16.06.2009
Innlegg
11
Antall liker
0
Tok over 3 måneder før forsterkeren min kom i retur. Uholdbart og desverre ganske vanlig i alle bransjer hvor butikker drives av "glade amatører" og entusiaster.
 

ModernArt

Medlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
40
Antall liker
0
Torek skrev:
Vil gjerne ha litt innspill på hva som er normal ventetid på service av Hifi-produkter.

Jeg leverte en høyttaler og en forsterker for snart sju uker siden. Purret nok en gang i dag og fikk svar om at høyttalerelement ankom i forrige uke. Forsterkeren må jeg kanskje sende videre da de ennå ikke har fått tak i skjema til den og ikke vet om den kan repareres på stedet. Er ikke dette noe man burde funnet ut for lenge siden? ???

Har sittet uten annlegg i flere måneder nå, og abstinensen begynner å melde seg... :-\
Greit da å vise til hvordan det skal gjøres....


http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=39980.0


Regards
Art
 

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
Ventet 3 mnd +...på å få oppgradert min forforsterker 47.5 fra Classe, men det ble gjort og den ble levert...

"Leverandør" har imidlertid et ansvar for å tidsestimere ventetiden...
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.682
Antall liker
3.192
Hvis dette er en garantireperasjon har du etter 7 dager krav på å få et erstatningsprodukt for hjemlån.
 
N

nb

Gjest
Espen R skrev:
Hvis dette er en garantireperasjon har du etter 7 dager krav på å få et erstatningsprodukt for hjemlån.
En reparatør som bruker 7 uker eller 5 mnd på å fikse noe har sannsynligvis et relativt avlsappet forhold til forbrukerkjøpsloven i utgangspunktet.
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
Min amp ble levert til en service i februar... er der ennå. Blir sikkert veldig bra når de tar seg god tid og ikke slurver....


-Y.
 

Torek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.07.2008
Innlegg
217
Antall liker
0
YEL skrev:
Min amp ble levert til en service i februar... er der ennå. Blir sikkert veldig bra når de tar seg god tid og ikke slurver....


-Y.
Skulle de reparere den eller bygge en ny en??? :eek:
 

consen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2006
Innlegg
386
Antall liker
61
Sted
STORD
Har vært reparatør både på radio/tv-verksted, vaskemaskin/kjøleskap-verksted og nå på sveiseapparat-verksted.

Jeg ser at det kan ta uker å få ting reparert. Leverandørene sitter ofte ikke med deler i Norge lengre. Og ofte er de tom for reservedel i utlandet også. Hva gjør en stakkars reparatør da?

I mars bestilte jeg en vifte til et kjent sveiseapprat-merke. Det tok 6 mnd. !!! før den kom. Og da var den knust. Det kan ikke ha skjedd i transporten, for esken var ikke skadet og skaden var av en slik art at selv 500 kg trykk vanskelig kunne ført til den skaden.

Hva sier jeg da til kunden som maser og maser på meg???

Skal jeg da skytes....

Før i tiden drepte kongen postbudet om budskapet var dårlig. Var det også rett?

Dere må ta leverandørene for den dårlige servicen som er i dag.

Mvh Consen
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
@consen!
Har forståelse for det du skisserer, men uansett så vil det være et absolutt krav å holde kunden underettet underveis.
Tror kanskje det noen ganger kan være problemet som kan være vanskelig å takle.

Mvh.KW
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
Torek skrev:
YEL skrev:
Min amp ble levert til en service i februar... er der ennå. Blir sikkert veldig bra når de tar seg god tid og ikke slurver....


-Y.
Skulle de reparere den eller bygge en ny en??? :eek:


Reparere... for å slippe å sende den over dammen for på den måten spare tid... kjempe blemme!! BTW venter ennå.. :-\
Men satser på at den blir bra da!....

-Y
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.681
Antall liker
881
Torget vurderinger
8
Leverte min 2mnd gamle PS-Audio PPP til reperasjon i juni, venter enda.....
Men, dette skyldes PS-Audio som ikke skaffer til veie reservedeler. Importor (Sverige) har vert eksemplarisk med oppdateringer. Det gode oppi alt dette er at jeg visstnok faar installert det nyutviklede regenereringskortet som forhaapentligvis gjor at denne ikke tar fyr!!!!!!!!!!!!!
Har jo hatt 3 stk som har "brunne ;D"
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.279
Antall liker
2.896
Torget vurderinger
16
Torek skrev:
Vil gjerne ha litt innspill på hva som er normal ventetid på service av Hifi-produkter.

Jeg leverte en høyttaler og en forsterker for snart sju uker siden. Purret nok en gang i dag og fikk svar om at høyttalerelement ankom i forrige uke. Forsterkeren må jeg kanskje sende videre da de ennå ikke har fått tak i skjema til den og ikke vet om den kan repareres på stedet. Er ikke dette noe man burde funnet ut for lenge siden? ???

Har sittet uten annlegg i flere måneder nå, og abstinensen begynner å melde seg... :-\
Nå vet jeg ikke hvor du har levert sakene men "har ikke fått skjema" unskyldningen har jeg fått servert fra en viss reparatør som mange her på forumet har blandet erfaring med (for å si det pent). Er det hos denne personen du har forsterkeren din så ville jeg rett og slett bedt om å få den tilbake, reparert eller ikke.
Dahlens har jeg hørt skal være bra, jeg kjenner folk som har brukt de og de har utført godt og raskt arbeide.
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
9.325
Antall liker
31.181
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Plutselig hadde vi en hat-tråd gitt.....

:-\
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.279
Antall liker
2.896
Torget vurderinger
16
Lagga skrev:
Plutselig hadde vi en hat-tråd gitt.....

:-\
Mer en fakta-tråd slik jeg ser det, en beskrivelse av de harde realiteter. Greit å vite hva man går til om man skulle velge denne reparatøren.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.682
Antall liker
3.192
consen skrev:
Har vært reparatør både på radio/tv-verksted, vaskemaskin/kjøleskap-verksted og nå på sveiseapparat-verksted.

Jeg ser at det kan ta uker å få ting reparert. Leverandørene sitter ofte ikke med deler i Norge lengre. Og ofte er de tom for reservedel i utlandet også. Hva gjør en stakkars reparatør da?
En kar med en 4-5 år gammel Grundig TV måtte vente 4-5 måneder på å få Tv'en reparert. Dette fordi den aktuelle delen ikke fantes på lager noe sted og at Grundig ventet med å få denne delen produsert til et tilstrekkelig antall av denne delen ble etterspurt.
Dessverre er ikke dett helt uvanlig.

Verden er ikke som før.
Dette er en av grunnene til at det er uaktuelt for meg å kjøpe f.eks et produkt fra Grundig. Sony er blant dem som ennå har en forholdsvis høy leveringsgrad på deler.
 

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
630
Antall liker
26
Sted
Bergen
Service på en av mine CD spillere dvs. skift av drev/laser ca. 15 minutters jobb. Tok 3 mnd. og 1 uke hos ********* i Sverige. I tillegg til heftige e mailer vedr. reklamasjon eller ikke. 4,5 år gammel. Endte opp med å betale det halve av først forlangte. Regnet med at det var en garantisak, men fikk vite av ******** at i EU er garantien kun 2 år. Måtte få produsenten i USA på banen for i det hele tatt få spilleren igjen. Hadde selvsagt skiftet drevet selv om jeg hadde vist dette på forhånd. Be alert.....

Samleren
 

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Innlegg
831
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
Har selv hatt komponenter inne til reparasjon hos to forskjellige forhandlere opp igjennom årene. Begge steder tok det flere måneder å få de reparert. Men så lenge komponentene mine var borte fra meg fikk jeg låne produkt fra forhandler istedet. I begge tilfeller fikk jeg låne et langt bedre produkt enn det jeg hadde til reparasjon. Så det var jo ingen lei situasjon ;D (Forhandlerne var forresten Norsk Audio Teknikk og Lyric)
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
HC skrev:
Torek skrev:
Vil gjerne ha litt innspill på hva som er normal ventetid på service av Hifi-produkter.

Jeg leverte en høyttaler og en forsterker for snart sju uker siden. Purret nok en gang i dag og fikk svar om at høyttalerelement ankom i forrige uke. Forsterkeren må jeg kanskje sende videre da de ennå ikke har fått tak i skjema til den og ikke vet om den kan repareres på stedet. Er ikke dette noe man burde funnet ut for lenge siden? ???

Har sittet uten annlegg i flere måneder nå, og abstinensen begynner å melde seg... :-\
Nå vet jeg ikke hvor du har levert sakene men "har ikke fått skjema" unskyldningen har jeg fått servert fra en viss reparatør som mange her på forumet har blandet erfaring med (for å si det pent). Er det hos denne personen du har forsterkeren din så ville jeg rett og slett bedt om å få den tilbake, reparert eller ikke.
18 mnd venting - er det mye? :'(

Men ble jo bra når den først kom tilbake da. ;D
 

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
2.435
Antall liker
502
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Jeg vinner denne konkurransen. Min GRAAF GM-20 som jeg kjøpte ny var på verksted(er) i to år :eek: Til sist visste jeg ikke om jeg skulle le eller grine.

EDIT: Vil bare understreke at GRAAF meister nr.1 her i landet, Audiomix, ikke var et av "verkstedene" i mitt tilfelle.

A
 

Karla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
319
Antall liker
5
Och jag som sitter och är :mad: för att fått vänta 3 månader
på utbyte av trasig gain cell i min PS Audio Riaa. Och missade
garanti-tiden med 3 uker över....

Man kanske borde påpeka för PS Audio om internets makt?
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.681
Antall liker
881
Torget vurderinger
8
Karla skrev:
Och jag som sitter och är :mad: för att fått vänta 3 månader
på utbyte av trasig gain cell i min PS Audio Riaa. Och missade
garanti-tiden med 3 uker över....

Man kanske borde påpeka för PS Audio om internets makt?
Ja PS-Audio fabrikken "suger" naar det gjelder service!! Skulle ikke vere mulig aa i det hele overleve dagens marked med den der slette servicen amerikanerene leverer!!!
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Da får jeg dra min PS Audio story da, for å fortelle om god service.
Jeg kjøpte jo veldig ganske tidlig min PP600 (Powerplant) ikke lenge etter kom det et oppgraderingskit til mkII
Det var snakk om et kretskort og to chipper (eller så var det en) dette kjøpte jeg gjennom de jeg hadde kjøpt PP600 av og jeg skulle foreta oppgraderingen sjøl :-\
Hadde jo aldri drevet med noe slikt før og var nok noe skvetten for dette.
PP600 er TUNG og jeg valgte å gjøre jobben der den sto på gulvet.
Det var også noe slikt med forsøksvis å unngå statisk ladning?
Legger med bilde her.

To chipper den ene er den før oppgradering og den som sitter i den sorte puta er nok da den som er ny og for MKII versjonen føre min.
Så da veit dere det der ute, har dere PP600 MKII versjon (ikke siste) og denne styringschippen (for meny og display) skulle ryke så har antagelig jeg en ny som er i orden ;)
Tannlegespeil og chiputtager (det hadde jeg glemt at jeg hadde sjøl gitt) og selve kretskortet.



Det båndet skulle jeg feste rundt håndleddet og den andre enden på et eller annet i apparatet lenge siden så jeg husker ikke detaljert, men det var nok til at jeg var svett før jeg begynte.

Fikk ordnet litt lys og satte i gang, det første problem var jo at denne PP 600 sto på gulvet så jeg måtte jobbe obenfra og ned og da på enslik måte at brillene satt jævli dårlig ;D
Kretskortet gikk rimelig greit men da jeg kom til chippen så ble det litt dårligere lys strengt tatt var heller ikke brillene egnet for den avstanden selv når de ikke datt av.
Her begynte jeg å plundre og svette og jeg var nervøs for å gjøre noe galt/ødelegge noe.
Ikke lett å få den chippen ned på riktig plass og særlig ikke når en føler seg svært usikker på om .....kan jeg trøkke den ned nå ;D
Det gikk litt på skeis og beina på chippen vart litt bøyde og je vart rimelig våt i håret og andre steder.
Til slutt ble jeg nå ferdig og skulle sette dette på og igang igjen..................................virket ikke...........
Da var jeg moden for en dusj og pause.
Det var da jeg sendte min første mail til PS Audio (husker ikke helt om det var Paul mc. Gowan (er det vel han heter) men tror det.
Mailet litt frem og tilbake og jeg skulle gjøre dette en gang til og på nytt igjen, flere mailer frem og tilbake og det tok svært kort tid å få svar.
Til slutt fant vi ut av det, det viste seg at jeg hadde absolutt siste versjon av PP600 og oppgraderingskittet var til versjonen føre, da tok det 5 dager før nytt kit var hos meg (tror det bare var chipen og den var for styringen av displayet og menyene).
Jeg var i hvert fall fornøyd med den servicen, ikke minst hvor raskt jeg fikk svar på henvendelsene.

Hva andre kan ha opplevd med apparater sendt over dammen kan jo forholde seg anderledes, slikt tar nok uansett noe tid.

Mvh.KW
 

Vedlegg

Ble medlem
15.04.2002
Innlegg
25
Antall liker
0
når det gjelder service er jeg meget glad for å være eier av Electrocompaniet. De har vært kjappe med mine servicer. Desuten slipper man å sende utstyret til et fjernt og fremmed land. Blir ofte tull med tollen (tullen). Og dyrt.
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
9.325
Antall liker
31.181
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
cannot skrev:
(-) &¤#"#%¤&% rett å slett svindel og tjuveri!!!!
HC skrev:
(-) en fakta-tråd slik jeg ser det, (-)
Eller skittkasting over en lav sko.... :-\

Ikke at det bryr meg så veldig, men siden jeg vet hvem dere hetser, og jeg selv har hatt én platespiller, ett kassettdeck, to forsterkere, to cd-spillere, samt tre høyttalerelement som måtte vikles opp på nytt, da elementene ikke er å få tak i lenger,
til reparasjon hos vedkommende, mener jeg å ha litt erfaringer å trekke veksler på.

Ja, en av cd-spillerne tok tid, det hadde sin forklaring, men alt det andre var ferdig raskere enn jeg kan si "loddebolt".

Blir derfor litt trist av å se at noens dårlige erfaringer uten videre kan smelles opp på internettet som universell sannhet,
det er smålig, for ikke å si løgnaktig.

Akk ja, hvor er moderatoren hen, når han trengs som mest. ::)

Vennlig hilsen

Morten
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.681
Antall liker
881
Torget vurderinger
8
PS-Audio produkter blir reparert i Sverige og blir ikke sendt over dammen. Problemet er at PS-Audio ikke fremskaffer og sender deler, spesielt ikke garanti deler ser det ut som!
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.279
Antall liker
2.896
Torget vurderinger
16
Lagga skrev:
Eller skittkasting over en lav sko.... :-\

Ikke at det bryr meg så veldig, men siden jeg vet hvem dere hetser, og jeg selv har hatt én platespiller, ett kassettdeck, to forsterkere, to cd-spillere, samt tre høyttalerelement som måtte vikles opp på nytt, da elementene ikke er å få tak i lenger,
til reparasjon hos vedkommende, mener jeg å ha litt erfaringer å trekke veksler på.

Ja, en av cd-spillerne tok tid, det hadde sin forklaring, men alt det andre var ferdig raskere enn jeg kan si "loddebolt".

Blir derfor litt trist av å se at noens dårlige erfaringer uten videre kan smelles opp på internettet som universell sannhet,
det er smålig, for ikke å si løgnaktig.

Akk ja, hvor er moderatoren hen, når han trengs som mest. ::)

Vennlig hilsen

Morten
Løgnaktig? Så dine erfaringer er sanne men når andre må vente halvannet år på å få igjen utstyr så er det løgn?
Det er ikke ett enkelt tilfelle det er snakk om her og da må det være lov å dele erfaringer uten å bli beskyldt for å være en smålig løgner.
 

Karla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
319
Antall liker
5
JK skrev:
PS-Audio produkter blir reparert i Sverige og blir ikke sendt over dammen. Problemet er at PS-Audio ikke fremskaffer og sender deler, spesielt ikke garanti deler ser det ut som!
Ett ytterligare problem för mig är att verkstaden Golden Age (Generalagenten för
PS Audio) använder är känd som Stockholms långsammaste... :(

Nåt som gjorde mig :mad: var att det bara var 1 års garanti. jag överskred den
med 3 uker. I framtiden ska jag kontrollera garantitider och allmänt rykte av
hififabrikanter innan köp. PS Audio/Golden Age handlar jag aldrig mer av.

När jag läser trådar som denna så är 3 månader inte så farligt. Men jag hoppas
jag får lyssna till mina vinyler till jul i alla fall ;)

Och värt att nämna är suverän service jag fått av Hegel, SVS och REL. Där
handlade det om 1 - 2 uker ibland bara några dagar. Sånt gör mig märkestrogen!!
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
9.325
Antall liker
31.181
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Du store,

poenget mitt var at måten dette ble framstilt, eller uttrykt, gjorde det vel egnet til å kunne forstås som om
dette var en "universell sannhet", og som dermed gjaldt for "alt og alle."

Og det er ganske enkelt ikke sant. ::)

At du, og flere med deg, har måttet vente unødig lenge på reparasjoner, tviler jeg overhodet ikke på, og det
har du selvfølgelig rett til å være misfornøyd med, det var da heller ikke, som nevnt ovenfor, det som gjorde kommentaren nødvendig....

Vennlig hilsen

Morten
 

cannot

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
90
Antall liker
0
....mulig jeg har missforstått et eller annet.....

Hvor vanskelig kan det være å svare tlf og si beklager dette klarer jeg ikke reparere...har ikke deler..dette tar 2år...jeg er sjuk..jeg er på jordomseiling.. Poenget er at jeg vil ha sakene mine tilbake reparert eller ikke.

MVH
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Min Densen DM-10 er tilbake!! Etter å ha slitt litt med mr. densen, Thomas Sillesen, fikk jeg svar fra en kjempeok sørvistekniker hos Densen. Forsterkeren ble pakket og sendt med Posten. Den brukte 14 dager på turen nedover....På mandag ble den oversett, testet og reparert - en utgang ble byttet, volumkontroll ( Alps ) og kabel til kanalvelger ble byttet. Den har også fått nye føtter. Og i dag står den her og spiller!! Den har såvidt blitt smålunka, men Lisa Ekdahl's "Olycksyster" låter vakkert, vakkert...

Det var ingen målbar reduksjon på andre komponeneter - OG det synes jeg er veldig bra. Forsterkeren er tross alt 10 år, og har i henhold til "boka", stått påslått hele tida. Jeg ser da bort fra ferier og perioder hvor vi har vært borte fra heimen over flere uker. Da slås den av.

Men ang. sørvis, arbeidstid osv., gikk dette over all forventning. Stor takk til Henrik H. Jensen hos Densen!!

Jeg fikk velvilligst prøve en Electrocompaniet ECI5 i et par uker. Det er også en veldig god forsterker, men den har ikke samme klarheten, ikke samme kontantheten og kontrollen som DM-10 har. Yepp, det er godt å ha den heime igjen!!

;D ;D
 

Torek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.07.2008
Innlegg
217
Antall liker
0
cannot skrev:
....mulig jeg har missforstått et eller annet.....

Hvor vanskelig kan det være å svare tlf og si beklager dette klarer jeg ikke reparere...har ikke deler..dette tar 2år...jeg er sjuk..jeg er på jordomseiling.. Poenget er at jeg vil ha sakene mine tilbake reparert eller ikke.

MVH
God kommunikasjon med kunden er et veldig viktig poeng som mange tydeligvis glemmer ja. Det er mye lettere å forholde seg til lang ventetid om man får god informasjon om hva som skjer og hvorfor man må vente.

Har vært uten mitt kjære annlegg siden Juli nå, og må si det er dypt savnet på mørke, triste høstkvelder :-[

Men, da blir det vel desto bedre å endelig få det igjen og da tror jeg at jeg går i hi med noen bedre flasker rødvin og blir der en stund ;)
 

Vinyldust

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.02.2002
Innlegg
148
Antall liker
1
Utforbakken startet for ca 10 år siden. Da bestemte de fleste importører at garantireprasjoner skulle kun repareres på sentralt verksted\er. Det som da skjedde var at verksted lokalt mistet største delen av omsetningen, og ble sittende igjen med vanlig betalbar service for kunder. Ofte syntes kundene det kostet for mye, og det var ikke lønsomt. Enten leverte verkstedet da apparatet tilbake med ok sorry uten å ta seg betalt, eller de som rimelig er forlangte en halv time betalt fro jobben de hadde utført. Det var det mange som nektet å betale, eller bare droppa å hente aparatet. Tror det var nesten ingen som orket å kjøre kunden på inkasso for å få sine 250,- + mva eller hva det var. Så verksted ble serdeles dårlig butikk og det ene etter det andre ble lagt ned. I dag finnes det noen få store frittstående verksteder igjen i Oslo. De livnærer seg hovedsaklig av å ha faste store firmaer som importerer hifi, som kunder. Stort sett har "japsemerkene" egne verksteder. Alle disse merkeverkstedene, f. eksempel Yamaha tar ikke imot andre merker. Dette fordi de ikke har skjemaer og deler, og det er sitt eget merke de er ekspert på, og har kapasitet til. Så det finnes tragisk få seriøse verksteder som reparerer hifi. Ett av de er Service Companiet i Oslo som reparerte min eldre ES Sony til fulle tilfredshet. Det var dyrt ca 3000,- men da det kosta 20 000,- nytt syntes jeg det var verd det. Det tok ca 3 uker tror jeg, men da presiserte jeg at det ikke hastet. (Den hadde stått i 1 år hjemme i eske , he he).
Såååå, handler du på nettet billig, ønsker du levert varen samme dag, pruter du noe jævlig?
Da kan du bare klappe igjen kjeften, fordi du er en av de som har bidratt til denne negative utvikling på service nivå. Da jeg er en gammel mann husker jeg tilbake til den gang alle handlet i lokal butikk. Ekspeditøren kjente meg, servicen var topp, nesten aldri feil. Hifi kostet mye i forhold til lønnsnivået sammenlignet med i dag. Men jeg mener at i hovedsak var det aller meste av elektronikk av høyere kvalitet, lenger levetid, bedre testet; mindre behov for service.
Når politikere maser om Co2 blir hele greia nesten tragisk. Vi kjøper ting i dag som havner på søpla lang tidligere og oftere! Jeg kan ikke snu denne utviklingen, men som forbruker har jeg et valg, og jeg har valgt å ikke bidra selv til denne negative trend.
Så neste gang man syter på dårlig service, tenk litt på hvor, til hvilken pris og hvordan du kjøpte produket!
Og selvsagt finnes det i tillegg useriøse, dårlige og surrete firmaer og service teknikere !
Personlig syntes jeg krav om reprasjon ny vare innen 7 dager er nesten latterlig. Det er ikke nesten ikke mulig når man ser på fraktid og kostnader. 14 dager syntes jeg er helt fair, om man ikke er proff og lever av produktet. Det er ikke mulig å ha ett slikt servicenivå og en sådan lav fortjeneste, som er i markedet idag.
Vi som forbrukere forlanger verdens beste serevice og rettigheter, på apparater solgt billig, i ett av verdens dyreste land, Norge.
vennlig hilsen ::)
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.428
Antall liker
11
Har sletta et innlegg i denne tråden.

Mbare - moderator
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.306
Antall liker
2
Etter å ha blitt lovt 1 ukes leveringstid på ny forsterker til min defekte Velodyne DD-18 fra Neby, kom ingen ting. Etter å ha purret først på mail for en uke siden, hørte ikke noe og så ringt idag hørtes det ut som om de ikke hadde bestilt den i det hele tatt. Bare unnskyldninger.

Det som skulle ta en uke har nå tatt over en mnd og min DD-18 er enda ikke iorden. Går vel enda en mnd.

Dette er kun en delebestilling, de skal ikke montere noe som helst. Suben er utenfor garanti.

Sløvt.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.919
Antall liker
4.120
Torget vurderinger
96
Nightpuma skrev:
Jeg vinner denne konkurransen. Min GRAAF GM-20 som jeg kjøpte ny var på verksted(er) i to år :eek: Til sist visste jeg ikke om jeg skulle le eller grine.

EDIT: Vil bare understreke at GRAAF meister nr.1 her i landet, Audiomix, ikke var et av "verkstedene" i mitt tilfelle.

A
Unnskyld meg, men hvorfor i all verden finner du deg i noe sånt?
Har jeg ting på service ringer jeg i ett sett etter en uke. Er det garantisak, tropper jeg opp med kjøpsloven og gir meg ikke før
butikken eller forhandler kommer til fornuft. Folk er ALT for tilgivende på lang servicetid.
 

Karla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
319
Antall liker
5
JK skrev:
PS-Audio produkter blir reparert i Sverige og blir ikke sendt over dammen. Problemet er at PS-Audio ikke fremskaffer og sender deler, spesielt ikke garanti deler ser det ut som!
4 månader and counting. Det blir ingen vinyl till jul. Att PS Audio vågar ha
sån usel kundservice i dessa tider med internetforum??
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
Jeg venter også fortsatt.... Hjelp...? Savner ampen min jeg.


-Y
 
Topp Bunn