Da får jeg dra min PS Audio story da, for å fortelle om god service.
Jeg kjøpte jo veldig ganske tidlig min PP600 (Powerplant) ikke lenge etter kom det et oppgraderingskit til mkII
Det var snakk om et kretskort og to chipper (eller så var det en) dette kjøpte jeg gjennom de jeg hadde kjøpt PP600 av og jeg skulle foreta oppgraderingen sjøl :-\
Hadde jo aldri drevet med noe slikt før og var nok noe skvetten for dette.
PP600 er TUNG og jeg valgte å gjøre jobben der den sto på gulvet.
Det var også noe slikt med forsøksvis å unngå statisk ladning?
Legger med bilde her.
To chipper den ene er den før oppgradering og den som sitter i den sorte puta er nok da den som er ny og for MKII versjonen føre min.
Så da veit dere det der ute, har dere PP600 MKII versjon (ikke siste) og denne styringschippen (for meny og display) skulle ryke så har antagelig jeg en ny som er i orden
Tannlegespeil og chiputtager (det hadde jeg glemt at jeg hadde sjøl gitt) og selve kretskortet.
Det båndet skulle jeg feste rundt håndleddet og den andre enden på et eller annet i apparatet lenge siden så jeg husker ikke detaljert, men det var nok til at jeg var svett før jeg begynte.
Fikk ordnet litt lys og satte i gang, det første problem var jo at denne PP 600 sto på gulvet så jeg måtte jobbe obenfra og ned og da på enslik måte at brillene satt jævli dårlig ;D
Kretskortet gikk rimelig greit men da jeg kom til chippen så ble det litt dårligere lys strengt tatt var heller ikke brillene egnet for den avstanden selv når de ikke datt av.
Her begynte jeg å plundre og svette og jeg var nervøs for å gjøre noe galt/ødelegge noe.
Ikke lett å få den chippen ned på riktig plass og særlig ikke når en føler seg svært usikker på om .....kan jeg trøkke den ned nå ;D
Det gikk litt på skeis og beina på chippen vart litt bøyde og je vart rimelig våt i håret og andre steder.
Til slutt ble jeg nå ferdig og skulle sette dette på og igang igjen..................................virket ikke...........
Da var jeg moden for en dusj og pause.
Det var da jeg sendte min første mail til PS Audio (husker ikke helt om
det var Paul mc. Gowan (er det vel han heter) men tror det.
Mailet litt frem og tilbake og jeg skulle gjøre dette en gang til og på nytt igjen, flere mailer frem og tilbake og det tok svært kort tid å få svar.
Til slutt fant vi ut av det, det viste seg at jeg hadde absolutt siste versjon av PP600 og oppgraderingskittet var til versjonen føre, da tok det 5 dager før nytt kit var hos meg (tror det bare var chipen og den var for styringen av displayet og menyene).
Jeg var i hvert fall fornøyd med
den servicen, ikke minst hvor raskt jeg fikk svar på henvendelsene.
Hva andre kan ha opplevd med apparater sendt over dammen kan jo forholde seg anderledes, slikt tar nok uansett noe tid.
Mvh.KW