Alt til sin tid....og kjelleren er derfor tom for Lundetangens Sommerøl....og jeg er i ferd med å drikke de siste av sommerens mange innkjøpte varianter av hefeweisse.
Mørkere og kaldere tider er også tid for mørkere øl.....en hefeweisse som passer perfekt nå på høsten er Schneider Weisse som polet endelig nettopp har tatt inn i bestillingsutvalget...en litt mørkere og dypere hefe. Mørke høstkvelder er også perfelte for innhogg i lageret fra sommerens øltur til Belgia: blå Chimay, Westmalle,
Rockefort no. 8 og 10, forskjellige varianter Leffe, Ramèe, Corsendonk...og så videre ;-)
Av norske må jeg anbefale Nøgne Ø i ymse varianter, Meny supermarkedene har heldigvis nettopp tatt inn Bitter (min favoritt), Havre Stout og Brown Ale. Av pol-variantene er IPA (Imperial Pale Ale) en stor favoritt spesielt sommertid. Og snart kommer jo juleølet...Nøgne Ø har hatt noen absolutt utrolige juleøl.
Av absolutt ferskvare anbefaler jeg en tur til Mikrobryggeriet i Hegdehaugsveien hvor de brygger sitt eget øl....deres Steamer er helt nydelig.