Verdens beste øl??

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
He, he, men en kjenner bør ta en Corrona fra en lettøl.
Tja, hvorfor det egentlig?
Corrona er ikke så ulikt lettøl, totalt uten smak. (for å spisse det litt).
Har vært med på blindtester av øl selv, og øl uten særpreg er selvsagt vanskelig å ta. Samtidig som noe smaker relativt likt.

Men om du ikke kjenner forskjell på Tuborg og Ringnes i en blindtest trenger smaksløkene en overhaling! ;D

T

Thomas_Lutro

Gjest
MACK!!!!!!!!   ;D ;D ;D ;D ;D
Å herregudsåjævligfyllesjuk!!! Det er noe med Mack som kroppen min ganske enkelt ikke tåler. Aner ikke hva det er men ett eller annet er det, som gjør at to Mack gir like spektakulær fyllesjuke som en drøy liter Whisky..

A

Affa

Gjest
Du har sikkert ikkje greie på øl heller.......
Skolelærer. Jeg har vunnet en årlig smakskonkurranse (+2.,3. og 4. plass) der det deltar 20-25 personer hvert år. En nisse kan identifisere alkoholsvakt øl fra pilsner selv om den er lys som sola. Alkoholmengden setter smak. Den er ikke bare der for at skolelærere skal glemme de spydige bemerkningene fra snørrete elever.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.384
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Skolelærer. Jeg har vunnet en årlig smakskonkurranse (+2.,3. og 4. plass) der det deltar 20-25 personer hvert år. En nisse kan identifisere alkoholsvakt øl fra pilsner selv om den er lys som sola. Alkoholmengden setter smak. Den er ikke bare der for at skolelærere skal glemme de spydige bemerkningene fra snørrete elever.
Opp til 25 personar? Gratulerer, dette var verkeleg overtydande. Så etter eige utsegn føler du deg no altså kvalifisert som nisse. Var det alkohol i ølet også?

A

Affa

Gjest
Opp til 25 personar? Gratulerer, dette var verkeleg overtydande. Så etter eige utsegn føler du deg no altså kvalifisert som nisse. Var det alkohol i ølet også?
Nisser er undervurdert. De har imidlertid en enorm makt. De sitter bla i regjering denne perioden.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.384
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Nisser er undervurdert. De har imidlertid en enorm makt. De sitter bla i regjering denne perioden.
Nissevesenet er ein uting, spør du meg. Det høyrer med til det demokratiske systemet vårt at nissar alltid kjem i posisjon til å gjere eller meine eitkvart. Nissevesenet gjer alltid sånt, og det er definitivt ikkje noko eineståande korkje for noverande eller den tidlegare regjeringa. Heller ikkje her på forumet.
Nokre har også fått sin avatar modifisert med NISSEHUE, har eg registrert....så poenget er klart.

Nissar er altså eit must. Men me liga det ikkje...!

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Å herregudsåjævligfyllesjuk!!! Det er noe med Mack som kroppen min ganske enkelt ikke tåler. Aner ikke hva det er men ett eller annet er det, som gjør at to Mack gir like spektakulær fyllesjuke som en drøy liter Whisky..
Ja, dette støttes 100%. Den gule flaska (slik jeg husker den fra et år i Bardufoss på sent 80-tall) har en egen evne til å gi skallebank som bare kan overgås av skikkelig dehydrering kombinert med fysisk vold mot kraniet. Samme med magen: Det er som en kjemisk fabrikk i magen dagen derpå, og utslippene, som gjerne kommer begge veier er en sak for miljømyndighetene.

Det verste av alt er at Mack-ølet slett ikke er så verst på konsumtidspunktet. Det tok meg to fester i nord for å skjønne hva dette kom av. Etter det har jeg aldri rørt stoffet.

Stereofix

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2005
Antall liker
595
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
1
haha så dåkker får ondt i haue av Mack øl, steike ta dåkker e bra urutinert! ;D ;D ;D ;D ;)

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
haha så dåkker får ondt i haue av Mack øl, steike ta dåkker e bra urutinert!  ;D ;D ;D ;D   ;)
Ja, sammenlignet med en folkegruppe der barna har fått mack-øl og måsegg fra før de lærte å gå, så er vi kanskje det...
;) ;)

T

Thomas_Lutro

Gjest
haha så dåkker får ondt i haue av Mack øl, steike ta dåkker e bra urutinert!  ;D ;D ;D ;D   ;)
Legg merke til at jeg sammenlikner med fylllesyken etter en drøy liter whisky. Du som er så rutinert legger vel i deg en liter av dette stoffet og smiler deg gjennom en tretusenmeter på under 9 minutter dagen etter??
;D

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
330
Sted
Oslo Vest
Avkjølt Bok-øl, drakk noen Aass i helga innkjøpt for høy pris på vinmonopolet, men var verdt det. Den får bare 4 stjerner
på aperetif.no, men jeg synes det er det beste dessert-ølet.

Affa har noen poenger i denne tråden synes jeg, mye opphypa lyst lagerøl.

Jämtlandsbryggeriet utefor Østersund lager en del gode varianter,de fikk virkelig sving på sakene etter at David
ble bryggemester der.

Topp Bunn