Bx skrev:
@ OMF,
Det er linker tidligere i tråden. Blant annet til en svært relevant tråd på DIY Audio. De som deltar i diskusjonen der er såvidt jeg kan forstå ikke smågutter. Der finner du også linker videre til datablader og annet materiale.
@ DIY Dude & Lydkaj,
Hvordan vet dere at det er den analoge filtreringen som skaper trøbbelet og ikke noe annet? Har dere lyttet til ESS?
@ Lydkaj,
Jeg er helt enig i at dac'ens arbeidsmiljø, som I/V konvertering, strømforsyning, evt analog output buffer mm har svært mye å si for lydkvaliteten - og i mange tilfeller meget mere enn selve dac chipen.
Og: Jeg har ingen ting imot Wolfson vinklingen i tråden. Jeg synes egentlig dere har gjort tråden ganske interessant med diverse betraktninger rundt strømforsyninger bl.a.
Men det jeg leser og hører om ESS Sabre dac'en tilsier at den også fortjener sin plass i solen.
Ja jeg har nu læst hele tråden og kan da bidrage med et link til databladet:
http://www.4shared.com/file/39002019/8023812b/ES9008_DataSheet.html for ESS kredsen.
Ellers må jeg sige det er den samme smøre som det plejer at være en der forsøge at sælge et produkt og resten følger med og når de så har købt produktet så er det ohh... så fantastik, jeg kan huske jeg en gang hoppede på sådan en tråd det var omkring Gaincard og kredsen LM 3886 , aldrig har jeg hørt noget så dårligt hvordan nogle i fuldt alvor kan sige at noget sådant lyder godt, det må står hen i det uvisse, så efter det tager jeg alt hvad der står i disse tråde med et alvoligt gran salt specielt lytte indtrykkene.
Twisted Pear manden skriver i øvrigt I am not good at subjective speak. The final sound of the Buffalo DAC will depend very much on how it is configured and what I/V stage is used. han glemte så bare strømforsygning men for ham er det jo bare et par LM et eller andet med 100nF over.
nogen lytteindtryk fra tråden:
Quite neutral, i think. Lots of detail, especially in the lower (bass) regions
exceptionally transparent results
It is a very detailed sound and is neutral.
the sound is very detailed
More low level detail. If transparency is your thing, you'll like it!
Ps. Tilsæt noget tredje ordens forvrængning eller godt med modkobling
så kan du også for disse beskrivelser.
Når folk skriver sådan så er jeg næsten klar over hvad klokken er slået noget ligende skrev de vist også om LM3886
Der skal ingen detaljer være i musikken, kun instrumenter ,man skal ikke høre nogen bas, kun instrumenter , men skal ikke høre nogen diskant, kun instrumenter og hvor hulen ved de fra at den er neutral, og sådan kan jeg blive ved.
Men stadigvæk det betyder bestemt ikke at ESS dacen ikke dur, men den gør det ikke til mine krav i det opsæt der sælges fra Twisted Pear det er jeg næsten 100% sikker på.
Og jeg er igen enig med Diy_dude ingen komponenter er bedre end komponenter og specielt kondensatorer som skal afkoble.