"Verdens beste" gitarist(innen rock)?

S

Smorte24

Gjest

Jeg liker Joe Satriani best, men det er så mange bra gitarister så det blir vel en smak sak hva man mener er best.

M

Medlem 1792

Gjest
Joda, jeg er enig i det. Det som er litt artig med Yngwie Malmsteen er at han foruten om å være en meget teknisk god gitarist så har han latt seg inspirere av de gamle klassiske mesterne (les, klassisk musikk). Her er en til men Yngwie Malmsteen på akustisk gitar:

M

Medlem 1792

Gjest
Og her er et par til:

Men min egentlige gitar favoritt er egentlig Ry Cooder men det blir liksom for lite "gitar" i forhold til Yngwie Malmsteen ;D:

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
59
Synes også "Hughie Thomasson" fra bla. "The outlaws" og "Lynyrd Skynyrd", bør nevnes i dette selskapet...
En liten smakebit:

.tore.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.06.2007
Antall liker
3
Her var det mye onani, med venstrehånda i hvert fall. Vi må balansere med litt ukulele. Her er det høyrehånda som får kjørt seg. Ukulelehelt Jake Shimabukuro:

O.M.M

Fersking
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
0
Vel, siden det var innen rock så begrenset jeg det litt. Men snakk om fingerspill:

AndreWerdenskrieg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.05.2007
Antall liker
11
Jason Becker skrev låten da han var 16 år og spilte den inn da han var 17. Skiva ble utgitt da han var 18.
Da han overtok jobben som gitarist etter Steve Vai for Davis Lee Roth som 20-åring, begynte han på å oppdage sin sykdom, Amyotrophic Lateral Sclerosis (Lou Gehrig's Disease).
Han sitter nå i rullestol, nesten lam i hele kroppen, forutenom øynene som han bruker å kommunisere med.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jason_Becker
Jason Becker spiller Paganini 5th Caprice som 18-åring.

Jasons makker Marty Friedman har også imponert meg:
Totalt original og annerledes.

Marty Friedman og Jason Becker tilsammen;

Ellers er jo soloen til Frank Gambale som kommer ca 3:00 i denne videoen helt fantastisk på alle måter:

Topp Bunn