verdens beste stativhøyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • A

    Audio Optimum

    Gjest
    Min kandidat er neppe verdens beste, men j....g god og leverer langt over forventningene..

    Totem Acoustic Mani 2... :) :) :) :)

    mvh
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    RoDa skrev:
    Valentino skrev:
    Det er jo hele poenget med å lese hifiblader: Få et begrep om hva det er noe poeng i å låne øre til. Escalante Fremont er ikke i den kategorien, men i kategorien High End gone wrong.
    Sorry, men du leser ikke. Du ser på kun grafer hvis du finner ut at denne er "gone wrong".
    At du tolker grafene på en måte som sier at denne ikke låter bra, stemmer ikke med de lytteinntrykk du kan lese på trykk/nett.

    R
    Det er mer interessant å lese at høyttaleren mangler en oktav nederst i diskanten og har invertert festpukkel enn å lese at noen liker slikt.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Audiophile-Arve skrev:
    Så verda har gått vidare.......takk for tipset! Fint om du også kan tipse om importør, om det skulle vere ein slik her i landet....veit du noko meir om banddiskanten til Dick?
    For 20 år siden var det Audio Art som importerte Sequerra, men nå virker det som om det er direkte handel fra produsent som gjelder. Det skyldes kanskje at i det volumet de produseres så er verdensveven nok det beste alternativet. Men hva vet jeg? Muligens Nevaton kan opplyse oss om det, eller kanskje han kan hjelpe til med å skaffe dem? Han vet jo åpenbart hvor gode de er, så det er mulig han kan lokkes til å ta agenturet?

    Det er verdt å merke seg at Dick selv har hatt fingrene i hvert eneste par som sendes ut til kunder. Sitat fra hjemmesiden:
    - Each pair hand matched by Dick Sequerra.

    @ Pedal: Takk for de varme ordene. Slikt får meg til å fortsette her. Jeg er langtfra den som har størst teoretisk bakgrunn. Tvert imot er jeg nok blant de svakeste på det området, og det er så mye annet å konsentrere seg om til at jeg kommer til å forbedre meg radikalt på det området. Jeg stoler kun på det jeg hører, og bryr meg ikke stort om hvorfor og hvordan, sett bort fra mikrofonteknikk og lignende. Den dagen jeg ikke hører godt nok lenger kjøper jeg meg noe lite med god guff, og fokuserer mer på de visuelle kunstformer teknisk. Men så lenge høreselen holder så vil hifi være en hyggelig hobby å holde på med. Spesielt når man kan møte så hyggelige folk som her på sentralen å dyrke den sammen med. :D

    Og takk til alle sammen for å ha lært meg mye i året som har gått. For jeg har faktisk lært mye om hifi, om ikke lyd som sådan. Dette stedet er en ressurs for oss som liker god lyd til musikken vår, men som ikke er oppdatert på den teknologiske utviklingen og dagens marked. Det har vært endel overraskelser for meg i det siste.

    Edit: Bånddiskanten til Met 7 koster ganske mye mer enn selve høyttaleren, nærmere bestemt 4000 USD. Det gir en totalsum på ca. 4850 USD. Rimelig dyr oppgradering av en høyttaler til 850, he he he. :eek:
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.106
    Antall liker
    24.507
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Valentino skrev:
    Det er jo hele poenget med å lese hifiblader: Få et begrep om hva det er noe poeng i å låne øre til. Escalante Fremont er ikke i den kategorien, men i kategorien High End gone wrong.
    Sorry, men du leser ikke. Du ser på kun grafer hvis du finner ut at denne er "gone wrong".
    At du tolker grafene på en måte som sier at denne ikke låter bra, stemmer ikke med de lytteinntrykk du kan lese på trykk/nett.

    R
    Lytteintrykkene man finner på nett passer godt sammen med denne kurven:

     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Imperial skrev:
    Imperial skrev:
    Faktisk er det en produsent som alltid benevnes med "naturlig låtende" overalt av alle...

    Vaessen Audio!!!

    Dette er Vaessen Aquarius... kjent som "The natural speaker"


    Kort sagt... Det er INGENTING som ikke låter max på denne...INGENTING...
    http://www.6moons.com/industryfeatures/roadtourbrasschaat/1.html

    :D Hey! Dette er sjeldent! Her får Vaessen Aquarius spalteplass!

    mvh
    A long runningthread this...
    http://www.6moons.com/audioreviews/vaessen/aquarius.html
    Se det, først testa de på store transistorsaker, og nå på 6 watt SET...
    Det låter nydelig okke som!
    Jeg er en fan av disse høyttalerene, utrolig bra altså!!!
    Priskurven på disse sakene har variert litt over åra, men altså... De koster fremdeles ikke mye, sett i sammenheng!
    3 elementer og TO delefilterkomponenter pr kabinett, det må bare bli effektivt det!

    Hm... prolonged exposure may lead to some unusual side effects... LIKE THIS... :p

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn