Verdens teiteste sport...

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Jeg trodde det var casting, men etter å ha sett på de første minuttene av bronsefinalen i VM i rugby, må det være rugby.. takke meg til amerikansk fotball, der har man i allefall plass til reklame pauser..pluss at taktikken gir mening, men klyngespillet rugby må være bånn i bøtta...Muligens at Cricket værre, men har adri fulgt godt nok med på det...

Sleiven

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
787
Torget vurderinger
5
Har du ikke hørt om damefotball?
Eller hva med kappgang?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
Holmium skrev:
Eller hva med kappgang?
Stryk dame, er ikke så mye mer intelligent det du sitter igjen med da heller.....

B

bendis

Gjest
skyting! de kaller det sport faktisk..har treninger og egne unge "talenter" i avisene. finnes det noe dummere å bruke tiden sin på

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Fotball. 22 mann springer etter ei lærkule.

B

bendis

Gjest
det er vel mer en hobbygreie? bowling istedenfor kino. og dartkasting på pubn ;D

skyting derimot har sin egen bane langt ute på landet.. og skyterene ser ut som soldater fra madmax

G

Gjestemedlem

Gjest
Rugby er da morro det. En sport for menn og ikke pusetryner.

Amerikansk fotball derimot er bare tull. Et animert sjakkspill med speedete astronauter. 15 sekunders spill og 10 minutters planlegging og oppstilling. Ikke rart det er god tid til reklamepauser.

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Synes polo er en god kandidat

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Antall liker
1
Min stemme går til poker. Poker er isolert sett helt greit det, byr meg ikke i mot, men satt i kategorien sport (som det faktisk blir klassifisert som), synes jeg det er verdens teiteste. Til og med noe så gørrkjedelig som seiling gjør seg bedre som sport da gitt.

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
326
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
GOLF

Denne "sporten" er en oppvisning i å kaste bort flere timer på en gressplen, når så mye annet fornuftig kunne være gjort der. Det aller verste med denne formen for fritidsbeskjeftigelse er de store pengene som er i dette. Like interessant å se dette på tv som å se på avriming av frysern

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Antall liker
1
cox skrev:
Like interessant å se dette på tv som å se på avriming av frysern
Helt enig. Det er svært lite golf (uheldigvis) på de norske kanalene, så det blir svært mye avriming av kjøelskapet her i gården.

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Antall liker
55
Hva med orientering? Trikset for å vinne er å være rask og smart. Da sjekker man ut hvem som er flinkest til å finne postene og løper fort. Følg etter han/henne og slå han/hun i spurten!!! I skiorientering kan man bare følge sporene.

Varianten nattorientering er jo skikkelig publikumsvennlig i tillegg!

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
joje skrev:
Varianten nattorientering er jo skikkelig publikumsvennlig i tillegg!
Selvsagt, derfor har jo NRK ved en del anledninger overført slike stevner. ;D ;D ;D

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Kimmern skrev:
Min stemme går til poker. Poker er isolert sett helt greit det, byr meg ikke i mot, men satt i kategorien sport (som det faktisk blir klassifisert som), synes jeg det er verdens teiteste. Til og med noe så gørrkjedelig som seiling gjør seg bedre som sport da gitt.
Hva med bridge? Det må vel være enda kjedeligere å følge med på? Det er jo ingen som kan reglene i det spillet.

O

OldBoy

Gjest
Det er (nesten) ingen som kan reglene i fotball heller. Uten sammenligning forøvrig.

:) :) :)

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
OldBoy skrev:
Det er (nesten) ingen som kan reglene i fotball heller. Uten sammenligning forøvrig.

Løgnhals! Det er bare halvparten av jordas befolkning som ikke kan reglene i fotball. ;)

O

OldBoy

Gjest
AlexanderK skrev:
OldBoy skrev:

Løgnhals! Det er bare halvparten av jordas befolkning som ikke kan reglene i fotball. ;)
Og den andre halvparten bare TROR at de kan dem!

Jeg har faktisk lest gjennom FIFA's offisielle regler, man finner dem på FIFA's hjemmesider, og man trenger vel ikke noe særlig mer enn et middels bøttekott for å få plass til dem som virkelig KAN disse reglene.

Men for all del: hvis alle hadde kunnet reglene, hadde fotball vært på nivå med bridge hva angår underholdningsverdi.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Verdens teiteste sport er ikke engang noen konkurranse: Fotball!
En gjeng med overbetalte femiklædder, eller metroseksuelle som det heter. Tjener uhorvelig mye penger og bruker det på kun på seg og sitt i form av penisforlengede biler og prangende bløtkakevillaer...
Tilskuerene, eller de ølldrikkende brøleapene som ikke har noen egen identitet, de som ikke tør å åpne kjeften før de har fått et halvt bryggeri innabords og da kommer det ut noe så hjertefølt som fotballsanger - gjærne akompagnert av DDE.
Nei fotball er den ultimate harrysport og harrysport ER teit.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
ErosLoveking skrev:
Holmium skrev:
Eller hva med kappgang?
Stryk dame, er ikke så mye mer intelligent det du sitter igjen med da heller.....
Enig med deg. :)

Og så blir de jo aldri ferdige, hele kvelden går jo i det... gjesp..

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
wotg skrev:
En gjeng med overbetalte femiklædder, eller metroseksuelle som det heter. Tjener uhorvelig mye penger og bruker det på kun på seg og sitt i form av penisforlengede biler og prangende bløtkakevillaer...
Tilskuerene, eller de ølldrikkende brøleapene som ikke har noen egen identitet, de som ikke tør å åpne kjeften før de har fått et halvt bryggeri innabords og da kommer det ut noe så hjertefølt som fotballsanger - gjærne akompagnert av DDE.
...enig med deg og... ;)

O

OldBoy

Gjest
Komponenten skrev:
Og så blir de jo aldri ferdige, hele kvelden går jo i det... gjesp..
De blir egentlig ferdig i ett sett.

Problemet er at de ikke greier å la være å starte nye kamper når de er ferdige. Det er det som er det fine med seriefotball. Når hvert lag skal spille to kamper mot hvert av de andre lagene, blir det fryktelig mange kamper som skal spilles. Skal man rekke å bli ferdig i løpet av en sesong, må de stå på og spille nærmest kontinuerlig.

En annen fin ting med seriefotball, er at det finnes så mange forskjellige serier man kan følge med i.

Og hvis ikke det er nok, ja da har man cup. Og Champions League. EM-kvalifisering, EM....Snart er det VM-kvalifisering også....Joda, nok å følge med på.

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
wotg skrev:
En del her inne som avskyr fotball ser jeg; det er vel ikke tilfeldigvis de samme som ble valgt sist når fotballagene skulle deles opp i friminuttene på skolen?

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
nescafe skrev:
wotg skrev:
En del her inne som avskyr fotball ser jeg; det er vel ikke tilfeldigvis de samme som ble valgt sist når fotballagene skulle deles opp i friminuttene på skolen?
DET MÅ jo være den ENESTE muligheten for at mennesker ikke liker fotball :p

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Gjestemedlem skrev:
Rugby er da morro det. En sport for menn og ikke pusetryner.

Amerikansk fotball derimot er bare tull. Et animert sjakkspill med speedete astronauter. 15 sekunders spill og 10 minutters planlegging og oppstilling. Ikke rart det er god tid til reklamepauser.
Faktisk en meget korrekt beskrivelse av amerikansk fotball. Men av en eller annen grunn synes jeg det er morsom å gjette hvor ballen havner...
Sleiven

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
128
Åh, stemmer, det. Det finnes noe som heter SPORT, ja! Det hadde jeg nesten glemt - har levd så avsondret fra denslags etter at jeg monterte mitt nye "hjernefilter". Takk, nå gav dere meg et flashback å flire av:)

Siste jeg så som kan minne om "sport" var en musikkvideo der Hammerfall (det svenske sminkepus-med-langt-hår-bandet) spiller mot det svenske damelandslaget i curling. Morsom video om to ubrukelige ting: Hammerfall og curling! :)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.425
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
nescafe skrev:
wotg skrev:
Eit viktig moment, det også. "Avskyr" er alt for sterkt sagt. Mitt syn er at fotball også kan vere både inkluderande og stimulerande både sosialt, fysisk og intelektuelt (som barneidrett på dei minste klassetrinn), men når ein kjem dit at laga spissar seg (slik det skjer i friminutt på store skular), tek det til å skalle av, og det dannar seg elitetendensar. Dei som ikkje lukkast på bana, vil då normalt finne seg andre aktivitetar, men når ein som i mi heimbygd har overfokus på fotball, der 4/5 av all barneaktivitet, basardrift og dugnadsinnsats er innretta på dette, går det sterkt ut over det som normalt hadde vore der som alternativ, spesielt innan barnekulturen.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.998
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
C._Alshus skrev:
?

Og nummeret på tissen.
Nå kan jeg lite om dette.....men det er vel slik at ved inntak av....."god frokost" så trener man de musklene som skal utvikles.
Rart at de ikke trener........vel, det er vel ikke anatomisk riktig kanskje...... :-\ ;D

Nå skal jeg ikke påstå hårdnakket at disse personene på bildet, direkte kan beskyldes for slikt inntak.......

S

slowmotion

Gjest
IMHO er fotball ..... bare kjedelig. En fin lek for barn,
men at det skal være så viktig for folk over pubertetsalder?
Nei, det forstår jeg ikke.

Men jeg vill ikke kalle fotball for teit,
det er jo den mest utbredte sporten i verden vil jeg tro,
så det må jo være noe med den sporten som fasinerer .... selv om jeg ikke forstår det.

Må også si meg enig med Arves betraktninger når det gjelder fotball "som kultur" på mindre steder ...

;)

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
787
Torget vurderinger
5
Audiophile-Arve skrev:
nescafe skrev:
wotg skrev:
Eit viktig moment, det også. "Avskyr" er alt for sterkt sagt. Mitt syn er at fotball også kan vere både inkluderande og stimulerande både sosialt, fysisk og intelektuelt (som barneidrett på dei minste klassetrinn), men når ein kjem dit at laga spissar seg (slik det skjer i friminutt på store skular), tek det til å skalle av, og det dannar seg elitetendensar. Dei som ikkje lukkast på bana, vil då normalt finne seg andre aktivitetar, men når ein som i mi heimbygd har overfokus på fotball, der 4/5 av all barneaktivitet, basardrift og dugnadsinnsats er innretta på dette, går det sterkt ut over det som normalt hadde vore der som alternativ, spesielt innan barnekulturen.
Litt som på alle andre områder her i verden.
For å ta et barneeksempel, hvem tror du synger i sølvguttene? Neppe de mest tonedøve av de alle eller?

J

Jurassic

Gjest
Jeg holder en knapp på golf som verdens teiteste sport.

Som om det ikke er dumt nok å slå ballen mellom ulike hull så må man i tillegg kle seg ut som en klovn.

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
39.113
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
johna skrev:
C._Alshus skrev:
?

Og nummeret på tissen.
Nå kan jeg lite om dette.....men det er vel slik at ved inntak av....."god frokost" så trener man de musklene som skal utvikles.
Rart at de ikke trener........vel, det er vel ikke anatomisk riktig kanskje...... :-\ ;D

Nå skal jeg ikke påstå hårdnakket at disse personene på bildet, direkte kan beskyldes for slikt inntak.......

Dette minner mer om et freakshow enn idrett, likheten med en Belgian Blue er slående:

Eller hva med en Whippet på hormoner :

Tror de gutta der spiser mer enn fiber til frokost.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.247
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Hopp!

Seieren vipper alltid mellom noen få hoppere som er mye bedre enn resten, og den som er mest heldig med vinden vinner.

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.424
Torget vurderinger
2
jonas skrev:
Hopp!

Seieren vipper alltid mellom noen få hoppere som er mye bedre enn resten, og den som er mest heldig med vinden vinner.
Ja, er det ikke rart ? Og plutselig er det sammen hopperen som er heldigst i fire renn på rad....

Verdens teiteste sport kan være å sitte og irritere seg over idrett man åpenbart ikke har innsikt i.
Jeg tilbrakte en gang en lang ettermiddag i London, foran TVen med tre ihuga cricketfans. Cricket var da meningfult og spennende.

Selv kan jeg sitte og irritere meg over alle avarter av motorsport, kanskje med "Offshoreracing" avholdt innaskjærs i Oslos havnebasseng som irritasjonsobjekt nummer 1.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.425
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Holmium skrev:
Audiophile-Arve skrev:
nescafe skrev:
wotg skrev:
Litt som på alle andre områder her i verden.
For å ta et barneeksempel, hvem tror du synger i sølvguttene? Neppe de mest tonedøve av de alle eller?
"Sølvguttene" er eit interessant tema. Her må ein så og hauste i ein forrykande fart for å vere ute før småpøbelen når stemmeskiftet.
Men ein vesentleg skilnad mellom idrett type fotball, og t.d. korpsmusikk, er at sistnemnde er langt meir inkluderande. Eit korps har bruk for alle, og eg har sett både ADHD-folk og relativt tonedøve (om enn ikkje arytmiske) fikse korpsdeltaking skikkeleg godt. I studiedagane vart eg kjend med ein mongoloid trommis som var langt over gjennomsnittet flink.
Fotball er segrerande i sitt vesen, og når lagspissingsprosessane tek til, er det lite bruk for dei andre til andre oppgåver enn loddsal og basarhjelp med tanke på eliten.
Det er noko feil med grunnhaldninga innan fotball og eliteidrett, slik eg ser det.

Topp Bunn