Selvsagt er det sånn. Personlig er jeg totalt uinteressert i de fleste idretter. Men da jeg var tenåring digga jeg Formel 1, og jeg kan fortsatt se det subtile i denne idretten.
Å mestre disse ekstreme bilene i nærmere 2 timer sammenhengende (mens kroppen, nakken spesielt, hele tiden får stor belastning, og man faktisk svetter mellom 3 og 4 liter pga temperaturer på rundt 30 grader i cockpiten, samtidig som man bare får inntatt ca 1,5 liter væske, krever sitt, og det er svært få i verden som noensinne får adgang til å i det hele tatt sitte i en sånn bil.
Men samtidig forstår jeg kritikerne, som mener at dette er et latterlig pengesirkus helt ute av proporsjoner. Men jeg ser virkelig heller på rally og Formel 1 fremfor en gørrkjedelig fotballkamp. En annen "tilgivelig" ting med Formel 1 er at dette skjer én gang hver 14. dag, mens fotball sendes hele tia - opptil to kamper i slengen, og ikke nok med det, men med PANELDEBATT før og etter kampen!!! Skjønner ikke at noen i det hele tatt kan ta dette så seriøst, om det ikke nettopp er PENGENE som gjør det.