M
Mr-T
Gjest
Dansbandbassister kan TRE grep, men de kan de i nesten alle tonearter, siden de jo ofte må modulere en halv eller heltone opp, som regel flere ganger i løpet av en låt.
Vart tuppin du Arrogant usaklighet fra øverste hylle.ArtDeco skrev:Du har selvfølgelig helt rett. Jeg er takknemmelig for å bli bedømt av en som deg, som har så mye flotte greier i signaturen din. Jeg blir så imponert. Du vet sikkert mye bedre. Å takk og takk!Trondmeg skrev:Steely Dan? Da har du neppe hørt myeArtDeco skrev:Jeg trodde Steely Dan var verst, men det var før Kristian Valen. Helt enig, Han er verst.Pink_Panther skrev:Kristian Valen. Noen burde fortelle ham at han ikke burde gi ut musikk.
Den har god konkurranse av denne:På tide å sparke liv i denne tråden! Er dette tidenes treigeste sang?
Bassister bruker som regel ikke grep.Dansbandbassister kan TRE grep, men de kan de i nesten alle tonearter, siden de jo ofte må modulere en halv eller heltone opp, som regel flere ganger i løpet av en låt.
Up Where We Belong er antagelig det eneste av Cocker jeg klarer å høre på. Den har litt samme 80-tallsfølelse som den sangen Ebony and Ivory av de to andre karene.Den har god konkurranse av denne:På tide å sparke liv i denne tråden! Er dette tidenes treigeste sang?
...
...
Et skikkelig mageplask av gammelrebellen Joe Cocker. Han var vel blakk.
Det er vel ikke noe i veien for å bruke grep på en bass, men det stemmer kanskje ikke med jobbeskrivelsen til en dansebandbassist?Bassister bruker som regel ikke grep.Dansbandbassister kan TRE grep, men de kan de i nesten alle tonearter, siden de jo ofte må modulere en halv eller heltone opp, som regel flere ganger i løpet av en låt.
Legenden vil ha det til at Townes Van Zandt lærte seg å spille gitar som femtenåring. Når han hadde fylt tjueèn lærte han seg sin andre akkord. Det er definitivt ikke antallet som er vesentlig.The Ramones brukte 2 grep i løpet av en sang, og det låter meget bra
Les Claypool bruker 256 grep i løpet av en låt og det låter jo ganske........
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzDisse er jeg fristet til å legge her;
[video=youtube;PWDVGeS-QVM]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PWDVGeS-QVM[/video]
Vokalisten, en barndomsvenn - kommer til å sette seg på meg om han få se dette.....