Høyttalere Verdt å kjøpe nye høyttalere!?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Eirik44

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2025
    Antall liker
    47
    Sted
    Kristiansund
    selv hadde jeg ikke kjøpt smale høye søyler uten horn nedover etc til rock n roll..

tilsvarende cornwall til under halve prisen med større mellomtone som går 200hz lengre ned, lavere Fs og større slaglengde.
    jetcarrier leverer til norge.
    Sikkert rå høyttalere, men de der blir nok ikke ønsket velkommen på stuen her, måtte hatt de i et eget lytte rom tror jeg 😅

Eirik44

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2025
    Antall liker
    47
    Sted
    Kristiansund
    Høyttalere til rock, ingen har nevnt Triangle ennå? Se gjerne på de Esprit antal ez som Lydglede har demo tilbud på. De kan kanskje stille kjøpekløen for en stund. Kan selges videre når oppgraderings "behovet" melder seg igjen. :cool:
    Takk for tips.. Blir jo ekstremt mange forskjellige høyttalere å se på ( gøy det ), men gjør jo ikke valget noe enklere for min del..😅

Eirik44

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2025
    Antall liker
    47
    Sted
    Kristiansund
    Har jo selv sett på ett par Sonus faber sonetto Viii med ekstremt høy WAF her i gården! Men er redd de spiller litt tamt, eller er det bra med trykk i dem også?🤔
    Noen som vet?

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    1.228
    Sikkert rå høyttalere, men de der blir nok ikke ønsket velkommen på stuen her, måtte hatt de i et eget lytte rom tror jeg 😅
    skjønner den, men om utseende er avgjørende så er det ikke vits å spørre om type høyttalere for rock heller. ingen søte små passive stilker blir samme opplevelse uansett :)

Eirik44

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2025
    Antall liker
    47
    Sted
    Kristiansund
    skjønner den, men om utseende er avgjørende så er det ikke vits å spørre om type høyttalere for rock heller. ingen søte små passive stilker blir samme opplevelse uansett :)
    Skjønner jo at slike høyttalere har mye mer «punch» enn tårn høyttalere noen gang vil ha, men jeg er ute etter en høyttaler som duger til det meste.. Jeg spiller jo stort sett ikke så mye hardrock, men av og til syns jeg det er kjekt og dra på med litt Metallica eller Ac/dc, og det er da jeg ønsker at det er nok kraft i høyttaleren 😎

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.484
    Sted
    Oslo
    Har jo selv sett på ett par Sonus faber sonetto Viii med ekstremt høy WAF her i gården! Men er redd de spiller litt tamt, eller er det bra med trykk i dem også?🤔
    Noen som vet?
    Nei, jeg ville nok ikke anbefalt dem. Låter nok litt for pent og bedagelig for rock. PMC er mye for pengene og trøkker godt til. Er de for frempå for rock for deg siden du synes Klipsch er i det meste laget? Kanskje? Jeg ville uansett har satset på dem fremfor ProAc. Fyne er mer rockete, men de er er absolutt ikke nøytrale om det betyr noe. Ikke blant de mest detaljerte og åpne. Ikke heng deg opp i antall elementer, små eller store. PMC går lavere i bassen i forhold til størrelsen pga bass systemet deres. Så lenge forsterkeren din ikke er frempå så kan det jo gå riktig så bra. Bryston er vel temmelig nøytral? Ø, Fyne eller PMC er gode valg tror jeg. Hvordan bassen fungerer i ditt rom vet du egentlig bare ved å prøve, det kan funger fint i ubehandlet rom stor som lite. Men noen er jo mer pertentlig til bass enn andre.

KMR

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2012
    Antall liker
    228
    Sted
    Fyresdal
    Torget vurderinger
    0
    Jbl studio 590 kan være eit veldig godt alternativ, kanskje waf ikke er bra nok men 🤔

Eirik44

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2025
    Antall liker
    47
    Sted
    Kristiansund
    Nei, jeg ville nok ikke anbefalt dem. Låter nok litt for pent og bedagelig for rock. PMC er mye for pengene og trøkker godt til. Er de for frempå for rock for deg siden du synes Klipsch er i det meste laget? Kanskje? Jeg ville uansett har satset på dem fremfor ProAc. Fyne er mer rockete, men de er er absolutt ikke nøytrale om det betyr noe. Ikke blant de mest detaljerte og åpne. Ikke heng deg opp i antall elementer, små eller store. PMC går lavere i bassen i forhold til størrelsen pga bass systemet deres. Så lenge forsterkeren din ikke er frempå så kan det jo gå riktig så bra. Bryston er vel temmelig nøytral? Ø, Fyne eller PMC er gode valg tror jeg. Hvordan bassen fungerer i ditt rom vet du egentlig bare ved å prøve, det kan funger fint i ubehandlet rom stor som lite. Men noen er jo mer pertentlig til bass enn andre.
    Ok, da er de nok litt som jeg har klart å lese meg fram til også..🙄
    Har fått litt lyst til å teste PMC, Ø Audio og kanskje Fyne også.. 😅

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.924
    Torget vurderinger
    2
    Som vanlig utarter slike tråder til å bli en orgie i av hva folk angrer på at de ikke kjøpte selv. Stakkars trådstarter 🤪.

massevis av interessante høyttalere anbefalt sammen med ting jeg aldri i verden ville hatt. Rykk tilbake til Start!

Eirik44

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2025
    Antall liker
    47
    Sted
    Kristiansund
    Som vanlig utarter slike tråder til å bli en orgie i av hva folk angrer på at de ikke kjøpte selv. Stakkars trådstarter 🤪.

massevis av interessante høyttalere anbefalt sammen med ting jeg aldri i verden ville hatt. Rykk tilbake til Start!
    Hehe, jo litt mer forvirra er jeg nok..🤪
    Neida, jeg ser det at flere her inne er litt på de samme høyttalerne jeg allerede hadde tenkt på selv, og så har jeg også fått på ett par merker til jeg skal vurdere 😅👌🏻

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    28.181
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjøpte mitt første par Sonus faber i 1998. Innen 1999 var over hadde jeg en halvmeter strykekvsrtetter lagt til CD-samlingen.
    Mine 50 øre: Rockerevne er sekundært. Mine sf spilte AC/DC utmerket.
    Men klart: Dersom rock er ensbetydende med øreblødnig fra øvre mellomtone/nedre diskant velger du ikke Sf fra sent nittitall.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.745
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel slike man "angrer" på som de ikke fikk lov til å ha hjemme selv av kjærringa? :cry:

Eirik44

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2025
    Antall liker
    47
    Sted
    Kristiansund
    Jeg kjøpte mitt første par Sonus faber i 1998. Innen 1999 var over hadde jeg en halvmeter strykekvsrtetter lagt til CD-samlingen.
    Men klart: Dersom rock er ensbetydende med øreblødnig fra øvre mellomtone/nedre diskant velger du ikke Sf fra sent nittitall.
    Må nok ærlig innrømme at jeg hører til den lettere varianten av rock stort sett.. Hører jo mye på Midnight choir, Minor Majority, Madrugada ( Mon tror om jeg har en fetisj for Norske band som begynner på «M»!?🤔 ), så kan godt være at en Sf hadde passet utmerket inn her på stua.. I tillegg så hadde jeg kanskje fått plusspoeng fra min bedre halvdel også..😅

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.745
    Torget vurderinger
    1
    Når høyttalerne høres bra ut på klassisk eller jazz, så høres de også bra ut på metall.
    Gode høyttalere er gode høyttalere og musikk art er sekundært etter min mening. Kjøper man høyttalere som bare høres bra ut på bare to tre sanger og noen få musikk arter, så er de jo ikke så gode allikevel tenker nå jeg.

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.484
    Sted
    Oslo
    Gode høyttalere er gode høyttalere og musikk art er sekundært etter min mening.
    Gode ja, men best? Vel, min erfaring går i mot det du sier. Og jeg hører på et stort spekter av musikk. Mine Sonus faber spiller også metal bra. De spiller alt bra. Men best på alt? Best på metal? Nei. Så det handler jo om hva vi legger idet. De aller fleste høyttalere har fordeler og ulemper. De færreste er perfekte for alle innspillinger.

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    1.177
    Jeg var Klipsch-fan i årevis. Det er det merket jeg har hatt lengst. Satt med RF7 i mange mange år. En dag tenkte jeg "fuck it", nå ville jeg prøve noe nytt.
    Jeg hadde hørt mye høyttalere rundtom, og et merke jeg ikke hadde hørt i "moderne tid" var Infinity utover SM155 i ungdomsårene. Så jeg begynte der. Med et par Kappa 9.2i. Disse likte jeg virkelig godt. Det trøkker som klipsch, bare hundre ganger bedre. Bruktprisen er virkelig ikke verst. De krever imidlertid stor forsterker, men det har du jo, så du kan få de til å blomstre.
    Nå har jeg Infinity IRS Epsilon - De blir!

Ellers er jeg veldig fan av PBN Montana. Disse har ekstrem byggekvalitet, flott lyd og kan trykke til skikkelig om man ønsker. Det er ikke solgt mange par av disse i Norge, da de var fryktelig dyre, men det dukker opp på brukten innimellom.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.745
    Torget vurderinger
    1
    Gode ja, men best? Vel, min erfaring går i mot det du sier. Og jeg hører på et stort spekter av musikk. Mine Sonus faber spiller også metal bra. De spiller alt bra. Men best på alt? Best på metal? Nei. Så det handler jo om hva vi legger idet. De aller fleste høyttalere har fordeler og ulemper. De færreste er perfekte for alle innspillinger.
    Det ga lite mening..
    De mangler kapasitet da mao, men helt greie ellers sikkert?

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    9.343
    Sted
    Holmestrand
    Min erfaring er at gode høytalere klarer det meste.

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.484
    Sted
    Oslo
    Min erfaring er at gode høytalere klarer det meste.
    Det er jeg helt enig i, men det var ikke poenget mitt. Det er denne setningen jeg er uenig i ...." og musikk art er sekundært etter min mening". Hva slags sjanger man eventuelt ønsker å prioritere er viktig for valg av høyttalere etter min erfaring. Noe av det første jeg vil spørre noen som søker råd er hvilken musikk de spiller. Selv har jeg faktisk aldri prioritert rock selv om jeg spiller mest rock. Litt pussig egentlig. I min ideelle verden skulle jeg ha hatt tre anlegg. Et for rock hvor man kan spille så høyt man vil, ett for klassisk og akustisk og ett til som har vært kompromissløst for de beste opplevelse av de beste innspillingene.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    9.343
    Sted
    Holmestrand
    Det er jeg helt enig i, men det var ikke poenget mitt. Det er denne setningen jeg er uenig i ...." og musikk art er sekundært etter min mening". Hva slags sjanger man eventuelt ønsker å prioritere er viktig for valg av høyttalere etter min erfaring. Noe av det første jeg vil spørre noen som søker råd er hvilken musikk de spiller. Selv har jeg faktisk aldri prioritert rock selv om jeg spiller mest rock. Litt pussig egentlig. I min ideelle verden skulle jeg ha hatt tre anlegg. Et for rock hvor man kan spille så høyt man vil, ett for klassisk og akustisk og ett til som har vært kompromissløst for de beste opplevelse av de beste innspillingene.
    Langt på vei enig i din tankerekke.
    Selv er jeg egentlig mest opptatt av akustisk musikk, og opplever stort sett at de høytalerne som leverer godt på jazz og klassisk også gjør det med den rockemusikken jeg også spiller.

Spør noen om råd, så er også min første innskytelse å spørre om musikkpreferanser.
    Det er som du sier viktig.

Jeg har en bror som sort sett spiller rock.
    Høyt, på Cervin Vega som vel burde være riktig for hans bruk, og han er veldig fornøyd.
    Men jeg synes de ikke spiller verken rock eller noe annet spesielt bra.

Som vanlig: Mine tanker om temaet.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.745
    Torget vurderinger
    1
    Om rap er preferansen, kjøp så dårlige høyttalere som mulig med mest mulig kasse resonanser. En sjanger jeg uansett unngår!

Ellers, så spiller alt bra på gode høyttalere. At mange innspillinger er dårlige, er hverken elektronikk eller høyttalere sin skyld og heller ikke noe man får gjort veldig mye med og kanskje greit å skille imellom akkurat det og utstyr. Om man ikke er fornøyd allikevel med høyttalerne, så kan det jo rett og slett bare være så enkelt som at det er best å bytte høyttalere og bare bli ferdig med det.
    Jeg har hatt samme høyttalere i over 10 år i stereoen, og har heller ingen tanker om å bytte ut de med det første heller. Jeg synes dagens marked, både på brukt og nytt er ufattelige kjedelige og triste greier og oftest mest latterlig enn noe annet...
    Go figure.

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.484
    Sted
    Oslo
    Jeg har hatt samme høyttalere i over 10 år i stereoen, og har heller ingen tanker om å bytte ut de med det første heller.
    Dali Epicon 6 har etter min mening en veldig fin balanse mellom musikalitet og analytisk tilnærming. Litt på den varme siden, men bare litt. Skjønner godt at du vil beholde dem og synes de passer godt til alle sjangre. Jeg har snust på dem selv.

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.709
    Torget vurderinger
    49
    Smaken er som baken, det å få råd fra andre om hva en bør kjøpe vil sprike i alle retninger.
    På en hifimesse var min bror og jeg veldig uenige om lyden på ca halvparten av rommene.
    Han har spilt gitar i hardrock band og lyttet etter andre ting enn meg.
    I Klipsch rommet digget jeg lyden, han hatet det.
    Dette var lenge før jeg hadde Klipsch, så det var ikke grunnen😉
    Nå har han faktisk Klipsch selv, The Fives(😂), men han er ferdig med hifi dilla, og sluttet med og bare spille låter med god lyd.
    Uansett hva man ender opp med vil ganske mange mislike det, men det betyr nada hvis du liker det selv.

samiboy

Medlem
    Ble medlem
    27.04.2014
    Antall liker
    14
    Sted
    Kristiansund
    Hadde vært kjedelig om alle var samstemt om hva som er riktig lyd og😅 de fleste har vel mest å gå på med tanke på rom, og akustikk fremfor å skifte forsterkere, og høyttalere, men i stuer så er ikke det alltid like enkelt. DSP er vel kansje enkleste veien til å få tilpasset lyd kurven til rom, og egne ører😊

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.652
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Skal en høyttaler virkelig låte godt på rock metall elektronika osv.. så bør minstekravet være at det har en skikkelig midbass driver, og det minste vi kan akseptere der er 8", det bør kombineres med horn, som gjerne kan gå langt ned, men da ryker nok waffen din.
    Når jeg sier midbass, så er det i min verden underforstått med PA, noe som kan være med på og gi skikkelig smekk, og ikke minst få el gitarer til virkelig og vise hva dem er for noe.... Ellers så er det dessverre slik at areal er veien og sjølve livet.

6,5" blir aldri tøfft om det kommer ifra kjøpehøyttalere.

Bonus

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.09.2024
    Antall liker
    241
    Sted
    Trondheim
    Smaken er som baken, det å få råd fra andre om hva en bør kjøpe vil sprike i alle retninger.
    Nettopp, spør 100 personer om lydopplevelse og du får 70 ulike svar. Det finnes «eksperter» på dette forumet som opplever lyden fra samme anlegg helt forskjellig. Det sier mye om hvor uforutsigbar denne galskapen er.

Min mening, det er dessverre ikke så enkelt at man stiller et spørsmål og svaret står klart frem. Du må gå den tunge veien dersom du ønsker optimal ytelse.
    Med tanke på det du opplever som slitsomt, i prioritert rekkefølge er mine erfaringer;

Lytterom-høyttalere-effektforsterker har nok krefter til å drive høyttalerne, dog ikke mer-preamp-Dac- kilde der dac’en er viktigst.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    9.343
    Sted
    Holmestrand

6,5" blir aldri tøfft om det kommer ifra kjøpehøyttalere.
    Aldri er et stort ord som sjelden stemmer. Heller ikke her.
    Nå er det selvsagt mange «hvis» og «om» på toppen av personlige preferanser som avgjør hva som er tøft.
    For meg så spiller mine 2x6,5 mer en tøft nok. Hele tiden.
    🤗

PS! Nå spiller jeg «aldri» metall eller elektronika …

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.745
    Torget vurderinger
    1
    Dali Epicon 6 har etter min mening en veldig fin balanse mellom musikalitet og analytisk tilnærming. Litt på den varme siden, men bare litt. Skjønner godt at du vil beholde dem og synes de passer godt til alle sjangre. Jeg har snust på dem selv.
    Varm? Vil ikke si det. De er vel nøytrale som få og responderer veldig til hva man kobler til av elektronikk er min erfaring, og kalibrering med Dirac er nesten bortkastet tid på klasse D.
    Det eneste er at de mangler litt kapasitet, og veldig kresne på innspillinger om man øker lyden fra kose lytting til party. Subber i bunnen hjelper jo litt mtp. Kapasitet.
    De er godt vektet på WAF og lydkvalitet. På normale lytte nivåer så vet jeg faktisk ikke om noen bedre kjøpe høyttaler.
    De er sikkert ikke for alle, men akkurat det bryr meg ikke all verden og det er ikke høyttalere jeg nødvendigvis vil anbefale til alle heller.
    Meninger spriker i alle retninger og folk som bytter høyttalere oftest er vel de som ligger irundt 20-50K klassen og bytter heller bortover enn oppover? Høyttalere med gode drivere er jo da en sjeldenhet, og kasseresonanser dessverre det vanlige.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.745
    Torget vurderinger
    1
    Virker stigmatiserende. Kan du grunngi svaret ditt skikkelig?
    Fysikk er ikke stigmatiserende, eller kanskje den er det?
    6,5" klarer aldri å gjengi bass ordentlig, da må man innom minst 15". 6,5" er best irundt mid/high, store elementer beamer på høyere frekvenser så man må ha en flerdeling grunnet dette og domer og AMTer har mindre masse så de er best på høyere frekvenser og helst så lav frekvens som mulig mtp. Forvrengning.
    Bass og 6,5" er mye forvrengning, man må over 80-120Hz basert på konstruksjon sammen med gode drivere.

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.228
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg er langt på vei enig med Deng1.
    De fleste nye moderne høyttalere i dag
    mangler den "nerven" som typisk "midbass smekk" gir.
    Det er flere grunner til dette. Det krever eks. riktig type driver for
    nevnte type frekvens område, og en viss bredde på
    høyttaler for å fungere optimalt.
    Og dette samsvarer ikke med en typisk smal høyttaler, som igjen
    begrenser seg til små drivere, som IKKE egner seg for den typiske
    midbass smekken...som er nødvendig for engasjement i eks. rock, metal osv.
    ..mange vet ikke hva dette egentlig betyr, fordi dem aldri har hørt det.
    Men NÅR du har hørt det, er det ingen vei tilbake.
    Iallefall for min del.

🤭:devilish:

Det finnes få slike talere på dagens marked.
    JBL, Klipsch har vel enkelte egnede modeller.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    31.980
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hva med feks. disse? Dette er vel ikke så kjempelangt fra deg og hvis du skulle bli misfornøyd så taper man ikke stort penger når man kjøper brukt. Jeg har ikke hørt dem, men ser for meg at dette er gøyalt hvis man vil trøkke på litt. Så er det mange som skryter av RF-63, men da er man nede på 6,5" elementer i stedet for 8" :)

IMG_1493.png
    IMG_1494.png

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.371
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Tidligere hadde jeg PMC twenty5.24. Dette var høyttalere som var særdeles pent bygget med god finish. De hadde diskant og 6,5 tommer bass. I stua mi på 45 kvadrat fungerte det bra på normale lyttenivå, men de falt fort sammen når det ble spilt litt høyere. Nå spiller jeg på en høyttaler utviklet av en kamerat. Jeg har totalt betalt drøye 100k. Men de kan ikke sammenlignes lydmessig eller kapasitetsmessig med PMC.

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.566
    Torget vurderinger
    0
    Nå spiller jeg på en høyttaler utviklet av en kamerat.
    Jeg har totalt betalt drøye 100k.
    Men de kan ikke sammenlignes lydmessig eller kapasitetsmessig med PMC.
    Du mener dine DIY faller helt gjennom sammenlignet med PMC ? :unsure:

• Haha
    Reaksjoner: KMR

Eirik44

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2025
    Antall liker
    47
    Sted
    Kristiansund
    Hva med feks. disse? Dette er vel ikke så kjempelangt fra deg og hvis du skulle bli misfornøyd så taper man ikke stort penger når man kjøper brukt. Jeg har ikke hørt dem, men ser for meg at dette er gøyalt hvis man vil trøkke på litt. Så er det mange som skryter av RF-63, men da er man nede på 6,5" elementer i stedet for 8" :)

Vis vedlegget 1113708 Vis vedlegget 1113709
    Takk for tips! Du har rett, de på Averøya er ikke så langt unna meg, men tror ikke jeg ønsker å kjøpe omtrent like høyttalere nå..😅

Kunne dog sikkert vært morsomt å høre hvordan disse spiller da..🤔👍🏻

Eirik44

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2025
    Antall liker
    47
    Sted
    Kristiansund
    Tidligere hadde jeg PMC twenty5.24. Dette var høyttalere som var særdeles pent bygget med god finish. De hadde diskant og 6,5 tommer bass. I stua mi på 45 kvadrat fungerte det bra på normale lyttenivå, men de falt fort sammen når det ble spilt litt høyere. Nå spiller jeg på en høyttaler utviklet av en kamerat. Jeg har totalt betalt drøye 100k. Men de kan ikke sammenlignes lydmessig eller kapasitetsmessig med PMC.
    Har sett litt på PMC etter flere som har nevnt disse. Så du mener at Twenty 5-24i ikke har nok «punch» til å fylle en stue på 45kvm? Jeg har ca 30kvm, men det er også kanskje for stort rom å fylle!?😅🤔

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.652
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Virker stigmatiserende. Kan du grunngi svaret ditt skikkelig?
    Ja, jeg er stigmatiserende, men i min puslete 35 års erfaring innen dette med lydgjengivelse,
    så har jeg pådratt meg mye dårlig erfaring med elementer som må mer enn dem bør.
    TMM med 6,5" er ikke inærheten av og gi noe som helst realisme innen rock og høytspilling med stålkontroll.
    Man må ha headroom, og det går slike drivere tomt for rimelig fort.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn