VGs test....

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Jeg synes den gir mye for pengene(399,-)
Kanskje ikke den jeg lytter til jazz og slikt med, men er sjekk og ha til andre ting..hører jo stort sett ikke på noe av den musikken jeg spiller på annlegget med dem.. De har en litt for stor bass gain kanskje.. men kjører man nøytralt med poden så funker det fint=)

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Koss Porta Pro er oppskrytt. Det er hodetelefonenes Cerwin-Vega. ;)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.771
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Koss Porta Pro er oppskrytt. Det er hodetelefonenes Cerwin-Vega. ;)
sant.
men de tåler en støyt, er behagelige, og ingen har bedre lyd i prisklassen.
så jeg er enig med vg's hifi-eksperter her ;D

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Jeg hadde en gang et par, de smuldret hen. Nå hviler de på Grønnmo. :D

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Antall liker
1
sant.
kjøpte meg Sony ørepropper til 2-300 kr.. (MRD EX-71)
De var langt bedre lydmessig... Eneste er at de krever at de tetter øregangen bra for at du skal få bass..

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hører på koss porta pro veldig mye jeg, og synes de er bra... God å ha på, sånne propper inni ørene får man bare vondt i ørene av.
Bruker de både på mp3-spiller og til å høre cd/nettradio på PC på jobb. Mer enn god nok for meg i alle fall, men det sier vel ikke så mye kanskje...

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
Det er ikke bare deg miata :)

Det finnes kandidater i den prisklassen jeg mener låter mye bedre!

K

aksnes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2002
Antall liker
0
Hvilke er det da?
Jeg synes også at Porta Pro er et greit kompromiss... Ørepropper er dessuten ikke særlig gunstig for sarte hifi-ører. :)

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
Beyerdynamic DT231
Sennheiser PX100
Jeg synes til og med Sennheiser MX500 er bedre, mangler endel bass men håndterer resten.
For å nevne noen...

Selv vurderer jeg AKG-81 nå, til 590kr. Ikke hørt den, og kan ikke si noe om lyd, men jeg blir skuffet om den ikke låter mye bedre enn PortaPro.

K

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Prøvde å koble PortaPro'en til anlegget. Huff, det var dårlig lyd det! Men, da ble de jo sammenliknet med Helicon 800, så det var nok litt urettferdig ::). Nå blir det uansett Stax istedet :D.

Larsemann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.07.2003
Antall liker
0
Jeg hadde en gang et par, de smuldret hen. Nå hviler de på Grønnmo. :D
Har de ikke 25års garanti mot alt (inkludert selvpåførte skader)?

Synes selv PortaPro er et bra kompromiss mellom god lyd og portabilitet. Kanskje litt mye bass på noen typer musikk, men synes ikke det er riktig å kalle dem øretelefonenes Cervin Vega. Synes da at de også har en god oppløsning i øvre frekvenser sammenlignet med mye annet opp mot 400,-.

Legger til at det jeg bruker de til er bærbar CD-spiller av ok kvalitet og bærbar PC. Sitter ikke og lytter kritisk, som hjemme, men for å ha "musikk til arbeid"

-LE

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Har de ikke 25års garanti mot alt (inkludert selvpåførte skader)?

Synes selv PortaPro er et bra kompromiss mellom god lyd og portabilitet. Kanskje litt mye bass på noen typer musikk, men synes ikke det er riktig å kalle dem øretelefonenes Cervin Vega. Synes da at de også har en god oppløsning i øvre frekvenser sammenlignet med mye annet opp mot 400,-.

Legger til at det jeg bruker de til er bærbar CD-spiller av ok kvalitet og bærbar PC. Sitter ikke og lytter kritisk, som hjemme, men for å ha "musikk til arbeid"

-LE
Jeg fikk med livstidsgaranti på min :p
Men de tåler ganske mye..har tråkket på dem ol...skjer ingenting med de. De er lagd slik at selve øretelefonene detter av i steden for å knekke. Skal nok en del til å ødelegge de..

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Antall liker
0
sant.
Til rundt 100 lappen får du hodetelefoner med bedre lyd enn porta pro (åpne hodetelefoner). Husker den gangen jeg hadde noe kjempebillige utvendige sony øreklokker, til rundt 100 kroner, og forventet en forbedring når jeg testet porta pro i butikken på min discman, og til min forskrekkelse, opplevde lyden langt værre.

Porta pro var grøtete i lyden, og hadde alt for mye bass..

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Til rundt 100 lappen får du hodetelefoner med bedre lyd enn porta pro (åpne hodetelefoner). Husker den gangen jeg hadde noe kjempebillige utvendige sony øreklokker, til rundt 100 kroner, og forventet en forbedring når jeg testet porta pro i butikken på min discman, og til min forskrekkelse, opplevde lyden langt værre.

Porta pro var grøtete i lyden, og hadde alt for mye bass..
Dårlig signalkilde = dårlig resultat ;D

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Antall liker
0
Dårlig signalkilde = dårlig resultat ;D
Jeg tror signalkilden var tilstrekkelig, var discman til nesten 2.5 tusen, riktignok mange år siden, til slutt kjøpte jeg noen koss pro hodetelefoner, som låt enda bedre enn grado, men jeg husker ikke betegnelsen på disse, men det var toppmodellen til koss da, digre, og åpne, var i en helt annen klasse enn porta pro, de lå på ca. 1500, de låt bedre på discman enn alt av AKG, osv, på grunn av at de hadde svært høy følsomhet, mens AKG Gold f.eks knapt gikk an å drive. Grunnen til at porta pro for bra omtaler, må være at mange har sansen for den ekstra bassen, noen tror nok også at det er slik det egentlig låter..

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Prøvde å koble PortaPro'en til anlegget. Huff, det var dårlig lyd det! Men, da ble de jo sammenliknet med Helicon 800, så det var nok litt urettferdig  ::). Nå blir det uansett Stax istedet  :D.
Har du prøvd å henge Heliconene mot ørene? ;D

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
442
Sted
Bergen
Har porta pro og er fornøyd med dem til bruken. God til dårlig lyd, helt greit til mps og bærbar pc. Prøvde dem på en skikkelig utgang på anlegget og det ble fælt. Bassen svømte rundt og maskerte den ellers forbedrete oppløsningen. Men det er jo ikke det de er ment for heller, til anlegget bruker jeg forøvrig Stax Lambda signatur og har noen gamle Seinheisser til den stasjonære pcen.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Har du prøvd å henge Heliconene mot ørene? ;D
Det snakkes mye om lyttetretthet når det gjelder hodetelefoner. Tror dette ville fått en ny dimensjon med 82 kg Helicon på hodet ;).

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Jeg ble faktisk overasket over lyden en gang da jeg koblet Porta proene til høretelefonutgangen på den eldre DVD spilleren min DVP s-7700...:\

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Jeg ble faktisk overasket over lyden en gang da jeg koblet Porta proene til høretelefonutgangen på den eldre DVD spilleren min DVP s-7700...:\
Ja, over hvor dårlig det var......?? ::) ;D

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Ja, over hvor dårlig det var......??   ::)  ;D
Jeg vet ikke hvor lyttetrett, eller hvor ødelagt hørsel du har fått av de heliconene du har på hodet ::) ;D Men hos meg var det en positiv erfaring;) Og jeg er ikke hjernevasket av en EC, Bryston, Dali combo ;)

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Antall liker
0
Jeg vet ikke hvor lyttetrett, eller hvor ødelagt hørsel du har fått av de heliconene du har på hodet ::)  ;D Men hos meg var det en positiv erfaring;)  Og jeg er ikke hjernevasket av en EC, Bryston, Dali combo ;)
Porta pro er spilleglade, det skal de ha, det er bare for mye bass..

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Kanskje på tide å skille mellom bruksområder...:
1. Bruke dem til å lytte på musikk
2. Bruke dem når du forflytter deg fra plass A til B
Da hører jeg definitivt til nr.2.. Da jeg aldri kunne brukt dem for å lytte til musikk...Det er nettopp når man går at det er fint med litt bass..rytme man kan gå til... :)

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
MP3 lytter jeg på ute med Porta Pro og er kjempefornøyd. Hjemme lytter jeg selvfølgelig aldri på MP3. Ærlig talt gutter..... :)

Mvh

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Kanskje på tide å skille mellom bruksområder...:
1. Bruke dem til å lytte på musikk
2. Bruke dem når du forflytter deg fra plass A til B
Da hører jeg definitivt til nr.2.. Da jeg aldri kunne brukt dem for å lytte til musikk...Det er nettopp når man går at det er fint med litt bass..rytme man kan gå til... :)
Ettersom du ikke benytter dem til pkt 1, hva hører du på da? Eller bruker du dem som ørevarmere? Det er de ikke spesielt gode til, de er for små. Kanskje hører du på lyden av dine egne skritt, så du kan gå i takt med deg selv? Eller har du rett og slett lyden av en metronom på øret, så du besørger nøyaktig skrittfrekvens? Hvilket avvik tolererer du?
Kontrollfrik!! :D:D

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg bruker de til å høre på musikk, og det fungerer helt utmerket. Jeg har, i motsetning til mange her, et avslappet forhold til å høre på musikk/lydkvalitet, og tror faktisk jeg også har mer glede av det. Det er musikken som betyr noe, om man kan høre en masse detaljer som ikke har med musikken å gjøre, vel sikkert koselig det, men det er ikke det som betyr mest for folk flest. Og disse er for folk flest, de koster bare litt over 200 kr, og til den prisen tror jeg ikke man får så mye som er bedre.

A

Affa

Gjest
Jeg bruker de til å høre på musikk, og det fungerer helt utmerket. Jeg har, i motsetning til mange her, et avslappet forhold til å høre på musikk/lydkvalitet, og tror faktisk jeg også har mer glede av det. Det er musikken som betyr noe, om man kan høre en masse detaljer som ikke har med musikken å gjøre, vel sikkert koselig det, men det er ikke det som betyr mest for folk flest. Og disse er for folk flest, de koster bare litt over 200 kr, og til den prisen tror jeg ikke man får så mye som er bedre.
1. setning: Dem lille frue. Ikke de.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Hun er fra vestlandet, tror jeg, Affa.
Dei prade løye der bårte! Dei kan sidda på trappå heile veien, uden å flytta seg ei tomme!

Hånkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hun er fra vestlandet, tror jeg, Affa.
Dei prade løye der bårte! Dei kan sidda på trappå heile veien, uden å flytta seg ei tomme!

Hånkey
Det der er vel mer sørlandsk vil jeg tro.
Eg snakker ikkje sånn som det der i alle fall.
Men mange eg kjenner ligger i ovnen og sitter på kaffien... ;D

Man sier da ikke dem, det høres så formelt ut... Sier du ham og da??

A

Affa

Gjest
Takk for informasjonen min Herre. Den lille frue er unnskyldt.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Det der er vel mer sørlandsk vil jeg tro.
Eg snakker ikkje sånn som det der i alle fall.
Men mange eg kjenner ligger i ovnen og sitter på kaffien...   ;D

Man sier da ikke dem, det høres så formelt ut... Sier du ham og da??
Stavanger er vel nesten sørlandet, men ikke helt!
Din litla drolt!
:)

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Stavanger er vel nesten sørlandet, men ikke helt!
Din litla drolt!
:)

Honkey
Ja men eg kommer no ikkje fra Stavanger eg då... dessuten begynner sørlandet der for min del...
Ditt ålehovve... ;D

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
Sennheiser PX100 er vel så bra som PortaPro, og i samme prisklasse. De ser dessuten bedre ut, er lettere og har bedre komfort.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hm... :)

Lurer på hva som er de beste høyttalerne jeg. Og hva som er den beste forsterkeren, og den beste cd-spilleren. Hadde vært greit om dere som kan slikt kunne hjulpet litt til med dette, så kunne jeg ha sagt det til en jeg kjenner, og så hadde han sluppet å bruke så mye tid på å prøve å finne ut av dette på egenhånd.
Så kunne han fått hørt litt mer på musikk, og lest litt mindre i hi-fi-blad og sånn ;)...

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Siden du spør, så...

CD: Audio Note drivverk CDT 3 med DAC 5, ca 1 million
Forsterkere: Halcro DM 10 Pre / DM 88 Power til noen hundre tusen
Høyttalere: Wilson Audio er det ikke ca 700 000,-
Kabler: Nordost Valhalla til noen hundre tusen.

Kjøp dette til ham, Komponenten, og jeg lover deg det blir fred om temaet.

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Siden du spør, så...

CD: Audio Note drivverk CDT 3 med DAC 5, ca 1 million
Forsterkere: Halcro DM 10 Pre / DM 88 Power til noen hundre tusen
Høyttalere: Wilson Audio er det ikke ca 700 000,-
Kabler: Nordost Valhalla til noen hundre tusen.

Kjøp dette til ham, Komponenten, og jeg lover deg det blir fred om temaet.

Honkey

Å, så dyrest er best nå ?
Nei, det er ikke så lett, for det er ikke sikkert at det "matcher". Sist han trodde at lyden skulle bli bedre, ble det bare verre, for da passet ikke høyttalerne med forsterkeren.... Eller har du prøvd ut dette og går god for kombinasjonen? Får tippe lotto til helgen da i så fall. ;)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.756
Visste du ikke at tallene med fet skrift i en brosjyre er karakterer? Jo høyere jo bedre.
Ikke si du trodde det tallet var prisen? ;D Disse sleipe hifi pusherene bare ganger karakteren med 1 for å sette en pris :eek:

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Visste du ikke at tallene med fet skrift i en brosjyre er karakterer? Jo høyere jo bedre.
Ikke si du trodde det tallet var prisen? ;D Disse sleipe hifi pusherene bare ganger karakteren med 1 for å sette en pris :eek:
Å... nei dette ante jeg ikke, men jeg er selvsagt veldig glad for at du informerer meg om dette...
Ikke rart porta pro er så dårlig da, de blir jo bare billigere og billigere, snart er det vel bare å hive de.
Men jeg kjøpte mine den gang de kostet ca 800, hjelper det på lyden mon tro..?

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Nei, det er ikke så lett, for det er ikke sikkert at det "matcher".  Sist han trodde at lyden skulle bli bedre, ble det bare verre, for da passet ikke høyttalerne med forsterkeren....  Eller har du prøvd ut dette og går god for kombinasjonen? Får tippe lotto til helgen da i så fall.  ;)
På en måte. For om du kjøper ham dette, så tør han ikke klage. Det heter anvendt psykologi. Kan godt være at det låter helt ræva for alt jeg veit, men en ekte hifi-nevrotiker villle aldri tørre å innrømme det!

Honkey

Topp Bunn