om.s skrev:
erato skrev:
Intet kan verfifiseres uten egen prøving, og hva skal vi med HiFipresse da....
Meget enig her, rapporter om lytteinntrykk er veldig vage indikatorer på noe konkret, og ja, det er ofte kun av underholdende verdi, om man da ikke har en viss kjennskap til preferanser og referanser til den som rapporterer, da får det imo, en viss nytteverdi. Men igjen er det som du også påpeker, egen prøving og testing som er A & O
.
Hifi pressen er for undertegnede en underholdende, og i visse tilfeller, apetitt vekker på ting man blir nysgjerrig på å ville sjekke ut selv.
mvh
Litt på siden av tråden. (Men denne tråden har vi jo sett utallige ganger før..
)
Som en som skriver omtaler kjenner jeg jo litt på dette.
At jeg skriver "ren underholdning" håper jeg ikke er gjengs oppfatning.
Mine omtaler prøver jeg å gjøre mest mulig beskrivende og sammenlignende slik at den som leser kan gjøre seg opp ett inntrykk av
hvordan komponenten låter.
Men ja, jeg bare lytter. Noen ganger blindt, noen ganger måler jeg (høyttalere), men mest lager jeg mine inntrykk basert på hva jeg hører fra referanseanlegget med en fremmed komponent innkoblet.
Det blir tydeligere her på HFS at mange uttaler seg om virkelig dyre komponenters egenskaper og verdi uten å ha hørt de. Det er min sterke mening at veldig mange ville endret mening om de hadde fått høre et virkelig godt anlegg basert på slike komponenter.
Mvh
Rolf