T
Tittentei
Gjest
Hvorfor gjelder dette kastrerte (han)katter spesifikt?
Takk for svar. Ja, han får et dertil egnet tørrfôr. Som kos har han gjerne fått tunfisk i ny og ne, men det bør vi altså slutte med. Point takenJa. Det kan bekreftes. For å forhindre utfelling av krystaller, bør urinen være svakt sur, altså ikke basisk. Dette oppnås best ved å gi den et for for kastrerte katter. Mye fisk i dietten begunstiger basisk urin og utfelling av krystaller.Jeg har hørt fra vanligvis kompetent hold at kastrerte katter helst ikke skal ha fisk, pga fare for nyrestein. Jeg har selv hatt nyrestein, og det vil jeg ikke at pus skal få. Ikke podagra heller. Jeg har prøvd det og, jeg.
Er dette noe I Lærde her inde kan bekrefte?
Som et kuriosum kan jeg også fortelle at hyppigheten av FUS (Felint urinært syndrom, dvs urinveisforstoppelse) har gått kraftig ned etter at folk ble flinkere til å gi kastratene sine spesialfor.
Har hatt nyrestein jeg også, og det var ingen hyggelig opplevelse.
mvh
Har de bare en testikkel? I og med att det står i entall på tegninga.1) Jeg er ikke sikker på hvorfor kastrasjon øker hyppigheten av urinstein på katt, men statistisk er det helt sikkert at det er tilfelle.Hvorfor gjelder dette kastrerte (han)katter spesifikt?
2) Hannkatter har mye lengre, trangere og mer krokete urinrør fra blæren og ut enn hunnkatter.
Vis vedlegget 301029
mvh
Dette må være et av de ytterst få områder der hankjønn er mer komplisert enn hunkjønn.1) Jeg er ikke sikker på hvorfor kastrasjon øker hyppigheten av urinstein på katt, men statistisk er det helt sikkert at det er tilfelle.Hvorfor gjelder dette kastrerte (han)katter spesifikt?
2) Hannkatter har mye lengre, trangere og mer krokete urinrør fra blæren og ut enn hunnkatter.
Vis vedlegget 301029
mvh
Det står også bare "ovary" der, men jeg ser nå to.Dette må være et av de ytterst få områder der hankjønn er mer komplisert enn hunkjønn.1) Jeg er ikke sikker på hvorfor kastrasjon øker hyppigheten av urinstein på katt, men statistisk er det helt sikkert at det er tilfelle.Hvorfor gjelder dette kastrerte (han)katter spesifikt?
Vis vedlegget 301029
mvh
Her er veldig lett, han liker ikke fisk, pålegg, godis eller noe annet enn tørfor! Han våkner dog når han kan lukte vanille yoghurt, da må han smake litt. Merkelig vane....Jeg har hørt fra vanligvis kompetent hold at kastrerte katter helst ikke skal ha fisk, pga fare for nyrestein. Jeg har selv hatt nyrestein, og det vil jeg ikke at pus skal få. Ikke podagra heller. Jeg har prøvd det og, jeg.
Ha, ha - Podagra, Urinsyregikt også kalt Kaptein Vom,s sykdom.Jeg har hørt fra vanligvis kompetent hold at kastrerte katter helst ikke skal ha fisk, pga fare for nyrestein. Jeg har selv hatt nyrestein, og det vil jeg ikke at pus skal få. Ikke podagra heller. Jeg har prøvd det og, jeg.
Steike, for en fin katt! Denne tåler vi flere bilder av!To gode venner!
Vis vedlegget 301021
I dag dumpet denne ned i postkassen. Det er en gedigen sak på ti sider i A5-format, som får Vinmonopolets prisliste til å se ut som et ettbinds leksikon. Et yderst interessant hefte. Det er jeg sikker på.Eldstedatteren er en snik, og nevnte snik har tipset meg om følgende bok:
Vis vedlegget 301288
Nå føler jeg liksom at jeg ikke kan leve uten, og som straff skal jeg bestille en til henne også.
Et bilde til hvis dere tåler det.Steike, for en fin katt! Denne tåler vi flere bilder av!To gode venner!
Vis vedlegget 301021
Min kjære Nala ble idag påkjørt og overlevde dessverre ikke. Hun ble litt over 3 år.
Vis vedlegget 326779
Vis vedlegget 326780
Det var leit å høre!Min kjære Nala ble idag påkjørt og overlevde dessverre ikke. Hun ble litt over 3 år.
Vis vedlegget 326779
Vis vedlegget 326780
Det er veldig trist, man blir jo så glad i de.Trist å høre at du mistet katten din. :'(
Vår første ble også påkjørt. De har dessverre ikke helt forståelse for trafikkens farer.
Fin pus det der, og ja det gjør mer vondt en man tror.Min katt døde i april, den måtte avlives etter 19år... Plutselig begynte hun å bli veldig svak, sluttet og spise å gjemte seg bort, så jeg forstod egentlig at nå begynte slutten å nærme seg. Så når jeg kom hjem fra jobb så jeg matskålen var borte og da forstod jeg at pus var blitt avlivet...
Hadde ikke trodd det skulle bli så trist
Hunder og katter man har som kjæledyr blir på en måte en del av familien de også, så jeg syns ikke den sammenligningen er helt borti natta. Ikke helt det samme naturligvis, men som du sier selv, nært beslektet.Mer vondt enn man skulle tro, ja.
Man skal passe seg for å sammenligne, men... Det er veldig nært beslektet med å miste venner og familie, samme slags følelse, om enn en god del lettere utgave tross alt.
Takk! Ja jeg syntes det var en veldig fin katt. Holder på å finne en ny, men er vanskelig å finne en som er like fin i pelsen...Fin pus det der, og ja det gjør mer vondt en man tror.Min katt døde i april, den måtte avlives etter 19år... Plutselig begynte hun å bli veldig svak, sluttet og spise å gjemte seg bort, så jeg forstod egentlig at nå begynte slutten å nærme seg. Så når jeg kom hjem fra jobb så jeg matskålen var borte og da forstod jeg at pus var blitt avlivet...
Hadde ikke trodd det skulle bli så trist