Takk for svar, @Pær. Jeg hadde ikke fått med meg at det er to ulike DACer som diskuteres i denne tråden.
NeppeEr det noen som har bygget ProtoDac med PuriPi og RPi4 inn i ett kabinett ?
Jeg har noenHei
Er det noen som har en ekstra Protodac-pcb-er liggende? Kjøper gjerne.
Mulig en synder her? Det ser ut som jordplan til preamp er koblet direkt til chassis. Forsøk å isolere dette festet, evt koble en liten kondesator i pico-størrelse mellom jordplan og chassis.Det merkelige var at støyen ble forsterket når jeg tok på kabinettet;
Bruker en eldre NAD tuner som kabinett og beholdt AV 230 inn uten jord… kanskje en dårlig ide. Den går til en 15-0-15 trafo og inn til pre’en.Er dette dedikert strømforsyning til DAC? Om så er tilfelle har du forsøkt koble ground fra denne til felles punkt med strømforsyning til preamp?
Vis vedlegget 1110765
Mulig en synder her? Det ser ut som jordplan til preamp er koblet direkt til chassis. Forsøk å isolere dette festet, evt koble en liten kondesator i pico-størrelse mellom jordplan og chassis.
Vis vedlegget 1110766
Og litt viktig info; det er ingen forskjell om alt er koblet opp før dac’en; digital inn og strøm, eller om alt er koblet ut og dac’en står «alene» foran pre’en.Bruker en eldre NAD tuner som kabinett og beholdt AV 230 inn uten jord… kanskje en dårlig ide. Den går til en 15-0-15 trafo og inn til pre’en.
DAC’en har egen strøm, en så lenge. Det er ingen kontinuitet mellom jord på PCB ene, eller strøm til kabinett. Lurer på å sette plastføtter for å isolere alt mot kabinett… men rart det bare er på venstre kanal og når jeg kobler ut dac’en så er det helt stille. Alt funket før jeg puttet det inn i en «metallboks», men det er jo dette som er læring
![]()
Men er det kontinuitet mellom jord, signal eller strøm på PCB og chassis?Det er ingen kontinuitet mellom jord på PCB ene