Vidar med Burmester og Adyton i stua

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.993
    Antall liker
    10.652
    Sted
    Skien
    Hei Vidar
    Gratulerer med de nye kablene, gleder meg som en liten unge til å komme hjem til deg og få hørt dette fantastiske systemet ditt igjen. Flyr opp til Trondheim igjen på mandagen så vis det passer så kommer jeg en tur til uken (ringer deg) Skal bli spennende og høre Odin direkte mot en mer "normal" kabel. Virker som mange av de som har hørt Odin "har sett lyset" ;D så dette gleder jeg meg til. Henning på Oslo Hifisenter kommer muligens ned tur til meg neste fredag jeg ba han ta med en Odin kabel så jeg for hørt det i min egen stue :)
    Mvh: Espen L
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    ou812rh skrev:
    Utrolig flott anlegg! Får skikkelig craving når man ser tråden din. Du sitter vel å "hører" på de nye strømkabelene nå :)

    OU812
    Hei og takk for god tilbakemelding!

    Ja, det blir en del lytting nå. Jeg har fått langt mer "kropp" i den tonale balansen, med mer trøkk i bunnen og bedre oppløsning og dermed også bedre presisjon. I sum den mest totale oppgraderingen jeg har gjort da den påvirker alle kriteria for lydkvalitet. Spesielt må jeg si at bassområdet har fått betydelig mer autoritet, og da skjer det jo noe med hele det rytmiske drivet i musikken. Og det passer jo utmerket nå når kveldene blir mørkere og utetemperaturen tilpasses pingviner.

    mvh
    Vidar
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.993
    Antall liker
    10.652
    Sted
    Skien
    Hei
    Da fikk undertegnede og Jonas + Arnt Åge en lytt hos Vidar på Byåsen i Trondheim. Vidar har hele tiden jobbet målrettet med sitt system med både komponenter og rommet som har blitt målt flere ganger underveis. Personlig var jeg veldig spent på hvordan han har fått til spesielt bassen med B80, de kan fort gi en imponator bass vis ikke man for stillt de opp på riktig måte og har et rom som er jobbet med. Jeg er allergisk mot imponator bass (gøy kun noen timer) da jeg vet hvordan det blir å lytte til over tid! Men her må jeg si at Vidar virkelig har fått det til:) bassen var stram, ikke noe imponator fakter gikk relativt dypt og opplevdes for mine ører som meget hurtig.Det at du har et eget rom Vidar hvor du kan ta høyttallerene langt fra frontvegg bidrar til at du for B80 til å spille så bra og ikke minst at du har jobbet så mye med rommet. Det var også et spesielt stort lydbildet hvor fru Bremnes sto som ei "påla" mitt i lydbildet, synes også det hele tonale lydbildet var klart bedre en sist jeg var hos deg og det var merkbart mer "kropp" i hele lydbildet. Dette var veldig gøy og en fin opplevelse for oss alle tre som var på besøk.
    Gratulere med et flott oppsett Vidar som koster "Dynamitt" men spiller deretter også etter mine ører :)

    Her er noen bilder fra seansen
    014.jpg


    004.jpg


    Jonas koser seg under seansen :)
    015.jpg


    006.jpg

    Vidar har en del akustiske tilltak i rommet, glemte å ta bilder av alt men han har også akustikk plater i tak + en del bak lytteposisjon.
    007.jpg


    007.jpg


    Jonas + Vidar + Arnt Åge i dyp konsentrasjon :)
    019.jpg


    012.jpg


    011.jpg


    017.jpg


    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Takk for hyggelig omtale og takk for besøket.
    Målet er å være underveis. Forske på ting og tang som kan ha positiv effekt og heldigvis har jeg eget rom der det er jeg som bestemmer hva som er pent.

    Burmester og Adyton trenger vel ingen nærmere presentasjon. Men at jeg har brukt betydelige ressurser på strøm og resonansdemping, trenger kanskje nærmere omtale.

    Resonans:
    Jeg bruker Solid Tech rack fra PM Audio. Dette er Rack og Silence med Feet og Silence som isolasjonsanordning. Dette funker som bare det men effekten er spesielt gunstig sammen med Nordost sine Sort Cones. Høyttalerne har Sort Fut som også bidrar. Det blir vesentlig mer ro i lydbildet med flere detaljer, større dybde og en mer organisk lydsignatur.

    Strøm:
    Her har jeg brukt betydelig ressurser. Siste skudd på stammen er Supertitan fra Isotek. Jeg kan vel ikke få presisert nok hvor viktig det er å optimalisere strømmen. Og jeg har vel brukt vel 300 tusen bare på det. All strøm tas fra Supertitanen. Adyton tar sin strøm direkte fra denne mens strøm til CD-spiller går gjennom QB 8 med 6 stk QV2 for deretter å gå via Burmesters 948. Siste steg med Odin strømkabel. Men juvelen i strømkjeden er Supertitan, bare så det er presisert. Virkningen er såpass gjennomgripende og fundamental i mitt oppsett at det aldri var tvil om anskaffelsen. Se for øvrig egen tråd under vennetrådene.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.527
    Antall liker
    15.544
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Lekkert og skikkelig gjennomført Vidar. Har du noen gang vurdert Adyton høyttalere?

    OU812
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Takk for en flott lytteopplevelse Vidar:)
    Var en svært hyggelig opplevelse å stifte bekjentskap både med deg og ditt anlegg. Stiller meg 100% bak Espen's oppsummering av besøket og lydopplevelsene.( dog hadde ikke jeg hørt ditt anlegg tidligere)
    Gleder meg til å høre igjen ved en senere anledning.
    mvh Jonas
     

    Burregutten

    Medlem
    Ble medlem
    27.12.2014
    Innlegg
    7
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    9
    Jeg kjøpte disse 2012-modellene som har tilhørt Vidar. Jeg kjører B80mk2, Adyton Cordis, 2.0 Signature, en Burmester 089 m/ USB og Blootooth-modul til 15, Isotek Sigmas Evo 3, komplett Kimber KS 3033 og KS 1130XLR.
    Pluss alle strømkabler, USB og optisk er fra Kimber øverste sortimang. Sett opp i et Solid Teck Hybrid på komplett Short Cones i Bronse. Sammen med en egen 20A- kurs og 2x6mm kabel rett til sikringsskapet 9,5m unda. Har endelig fått et anlegg sommer impo imponerer meg.
    Ååååå gir meg gåsehud og tårer tett og ofte.
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Mange hyggelige tilbakemeldinger i tråden min....som beklageligvis er til de grader forsømt av meg. Mye har skjedd siden sist jeg skrev. Rekkehuset er solgt, musikkrommet er historie og sivilstand er endret. Inn i toroms leilighet for vel ett år siden. Farvel til B 80, kort intermesso med Adyton 1.6 Silver før jeg nå har nedskalert for å imøtekomme de nye realitetene. Nettfilter B948 er solgt og Isotek Supertitan ligger ute for salg. Årsaken er plassmangel og at lytterommet også skal fungere i det daglige som stue.

    Men endringer gir nye muligheter. Jeg har akkurat rukket å spille inn mine nye Gryphon Mojo stativhøyttalere. Livet er deilig og jeg kan ikke forstå hvorfor jeg ikke har testet ut stativhøyttalere før. Jeg driver med eksperimentering og synes jeg får veldig mye ut av disse høyttalerne. Elektronikken jeg har, har aldri vært en begrensning. Adyton 1.8. Signatur og Burmester 089 er fortsatt i toppklasse. Mer om dette senere men nå en liten teaser av et bilde :)

    image.jpg





     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.993
    Antall liker
    10.652
    Sted
    Skien
    Mange hyggelige tilbakemeldinger i tråden min....som beklageligvis er til de grader forsømt av meg. Mye har skjedd siden sist jeg skrev. Rekkehuset er solgt, musikkrommet er historie og sivilstand er endret. Inn i toroms leilighet for vel ett år siden. Farvel til B 80, kort intermesso med Adyton 1.6 Silver før jeg nå har nedskalert for å imøtekomme de nye realitetene. Nettfilter B948 er solgt og Isotek Supertitan ligger ute for salg. Årsaken er plassmangel og at lytterommet også skal fungere i det daglige som stue.

    Men endringer gir nye muligheter. Jeg har akkurat rukket å spille inn mine nye Gryphon Mojo stativhøyttalere. Livet er deilig og jeg kan ikke forstå hvorfor jeg ikke har testet ut stativhøyttalere før. Jeg driver med eksperimentering og synes jeg får veldig mye ut av disse høyttalerne. Elektronikken jeg har, har aldri vært en begrensning. Adyton 1.8. Signatur og Burmester 089 er fortsatt i toppklasse. Mer om dette senere men nå en liten teaser av et bilde :)

    Vis vedlegget 376526




    Et knallfint oppsett Vidar :)
    Stativ høytallere passer godt inn i stuen din med tanke på størrelse.
    Gleder meg til å få lyttet på dette, gi meg et "pip" når det passer Vidar.



    Mvh: Espen L
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Da er det på tide med en oppdatering. Det er meget interessant å konstatere at Mojo er en svært god høyttaler. Enkel å plassere og ikke så dominerende i stua. Jeg har aldri greid å få mine tidligere høyttalere til å spille såpass bra som Mojo gjør det. Uanstrengt, naturlig, presist, musikalsk... Den gjengir stemmer med en troverdighet og varme jeg tidligere ikke har hørt. Nå er det mange gode konkurrenter i prissegmentet rund 200 tusen. For all del, og min smak trenger ikke være "riktig" for andre enn meg. Men så lenge jeg skal bo her jeg bor skal det mye til før det skal nye høyttalere inn her i stua.

    Nå skal det jo sies at Mojo har fått gode arbeidsvilkår. Det er ikke mye galt med elektronikken jeg benytter og rommet er sånn passe dempet for førsterefleksjoner. Racket er tunet og resonanser så og si eliminert. Og så har det seg slik at jeg fikk mulighet til å oppgradere med et par Odin-kabler nylig. Fra før hadde jeg en Odin strømkabel, supplert med Valhalla strøm, høyttaler og signalkabel. Inn i oppsettet med en stk Odin XLR og en stykk Odin strømkabel. Så nå er det to Odin strømkabler, en til hver komponent og signalkabel av samme type mellom de to. Inntil videre får mine Valhalla høyttalerkabler greie seg.

    Den forbedringen Odin representerer må nesten oppleves. Jeg er vel kjent med den grenseløse kabeldebatten i hi-fi-miljøet men kan ikke annet enn å stole på egne ører. Den forbedringen jeg opplever er på alle de områdene vi musikkelskere søker å forbedre. Alt blir bedre, entydig og tydelig. Det er ikke snakk om små nyanser. Resultatet er musikk så gnistrende og full av sjel at tiden foran anlegget blir ren mentalhygiene. Man blir jo betenkt når man konstaterer at Odin 2 er kommet på markedet...til veiledende priser som ikke kan karakteriseres som annet enn latterlige. Latterlig helt til man får muligheten til å høre forskjellen under kontrollerte forhold, slik jeg nå har opplevt forskjellen på Valhalla og Odin.

    Nedskaleringen har virkelig vært vellykket. Hi-end er moro og min tilnærming er fortsatt: Færrest mulig komponenter til høyest mulig kvalitet.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.993
    Antall liker
    10.652
    Sted
    Skien
    Da er det på tide med en oppdatering. Det er meget interessant å konstatere at Mojo er en svært god høyttaler. Enkel å plassere og ikke så dominerende i stua. Jeg har aldri greid å få mine tidligere høyttalere til å spille såpass bra som Mojo gjør det. Uanstrengt, naturlig, presist, musikalsk... Den gjengir stemmer med en troverdighet og varme jeg tidligere ikke har hørt. Nå er det mange gode konkurrenter i prissegmentet rund 200 tusen. For all del, og min smak trenger ikke være "riktig" for andre enn meg. Men så lenge jeg skal bo her jeg bor skal det mye til før det skal nye høyttalere inn her i stua.

    Nå skal det jo sies at Mojo har fått gode arbeidsvilkår. Det er ikke mye galt med elektronikken jeg benytter og rommet er sånn passe dempet for førsterefleksjoner. Racket er tunet og resonanser så og si eliminert. Og så har det seg slik at jeg fikk mulighet til å oppgradere med et par Odin-kabler nylig. Fra før hadde jeg en Odin strømkabel, supplert med Valhalla strøm, høyttaler og signalkabel. Inn i oppsettet med en stk Odin XLR og en stykk Odin strømkabel. Så nå er det to Odin strømkabler, en til hver komponent og signalkabel av samme type mellom de to. Inntil videre får mine Valhalla høyttalerkabler greie seg.

    Den forbedringen Odin representerer må nesten oppleves. Jeg er vel kjent med den grenseløse kabeldebatten i hi-fi-miljøet men kan ikke annet enn å stole på egne ører. Den forbedringen jeg opplever er på alle de områdene vi musikkelskere søker å forbedre. Alt blir bedre, entydig og tydelig. Det er ikke snakk om små nyanser. Resultatet er musikk så gnistrende og full av sjel at tiden foran anlegget blir ren mentalhygiene. Man blir jo betenkt når man konstaterer at Odin 2 er kommet på markedet...til veiledende priser som ikke kan karakteriseres som annet enn latterlige. Latterlig helt til man får muligheten til å høre forskjellen under kontrollerte forhold, slik jeg nå har opplevt forskjellen på Valhalla og Odin.

    Nedskaleringen har virkelig vært vellykket. Hi-end er moro og min tilnærming er fortsatt: Færrest mulig komponenter til høyest mulig kvalitet.
    Flott å lese at du er så fornøyd Vidar11.
    Som du selv skriver så er det hva dine ører mener uavhengig av kabeldebatter og annet snikk snakk.
    Vi gleder oss til å besøke deg i dag så her er det bare å kjøre i gang kaffepressa til vi kommer :)

    Mvh: Espen L
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Flott oppsett du har her. Basert på egen opplevelse av Burmester, adyton og kablene du har, så vil jeg tro dette spiller svært bra. Jeg vil tippe dette har en ekstrem følelse av å være tilstede med musikerene. Jeg har alltid likt stativhøytalere når det gjelder 3dimensjonalitet og gjengivelse i øvre sjikte. Kjenner ikke høytalerene du har valgt, men håper de også har litt av fysikken fra gulvstående løsninger. Ellers er det jo alltids mulig å supplere med en sub av god kaliber for å få den delen på plass også.
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.013
    Antall liker
    395
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Da er det på tide med en oppdatering. Det er meget interessant å konstatere at Mojo er en svært god høyttaler. Enkel å plassere og ikke så dominerende i stua. Jeg har aldri greid å få mine tidligere høyttalere til å spille såpass bra som Mojo gjør det. Uanstrengt, naturlig, presist, musikalsk... Den gjengir stemmer med en troverdighet og varme jeg tidligere ikke har hørt. Nå er det mange gode konkurrenter i prissegmentet rund 200 tusen. For all del, og min smak trenger ikke være "riktig" for andre enn meg. Men så lenge jeg skal bo her jeg bor skal det mye til før det skal nye høyttalere inn her i stua.

    Nå skal det jo sies at Mojo har fått gode arbeidsvilkår. Det er ikke mye galt med elektronikken jeg benytter og rommet er sånn passe dempet for førsterefleksjoner. Racket er tunet og resonanser så og si eliminert. Og så har det seg slik at jeg fikk mulighet til å oppgradere med et par Odin-kabler nylig. Fra før hadde jeg en Odin strømkabel, supplert med Valhalla strøm, høyttaler og signalkabel. Inn i oppsettet med en stk Odin XLR og en stykk Odin strømkabel. Så nå er det to Odin strømkabler, en til hver komponent og signalkabel av samme type mellom de to. Inntil videre får mine Valhalla høyttalerkabler greie seg.

    Den forbedringen Odin representerer må nesten oppleves. Jeg er vel kjent med den grenseløse kabeldebatten i hi-fi-miljøet men kan ikke annet enn å stole på egne ører. Den forbedringen jeg opplever er på alle de områdene vi musikkelskere søker å forbedre. Alt blir bedre, entydig og tydelig. Det er ikke snakk om små nyanser. Resultatet er musikk så gnistrende og full av sjel at tiden foran anlegget blir ren mentalhygiene. Man blir jo betenkt når man konstaterer at Odin 2 er kommet på markedet...til veiledende priser som ikke kan karakteriseres som annet enn latterlige. Latterlig helt til man får muligheten til å høre forskjellen under kontrollerte forhold, slik jeg nå har opplevt forskjellen på Valhalla og Odin.

    Nedskaleringen har virkelig vært vellykket. Hi-end er moro og min tilnærming er fortsatt: Færrest mulig komponenter til høyest mulig kvalitet.
    Regnet med at du ville få en kraftig oppgradering med Odin signalkabel, ja.
    Nå er det vel ingen vei utenom Odin høyttalerkabel vil jeg tro??

    mvh
    Knut
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    En forsømt tråd men hobbyen holdes i live:cool:

    Siden sist:
    Komplett Odin 1 i strømveien og Burmester 032 som kraftverk. Det er mange veier til god musikalsk lyd og Odin strømkabler bidrar svært positivt. Futt, fart og vesentlig laver støygulv. Mer energi og flere mikrodetaljer. Hmmm...det virker som om disse strømkablene virker som nettfiltre.

    B032 er integrert og med preamp tas det ut synergier kontra det å bruke B089 sin ellers utmerkede variable utgang. Det kan tenkes at det hele kompletteres med et par Odin 1 ht-kabler slik at kabelnemda blir fornøyd...for da er det kun Odin i mitt oppsett. Har troen på at det kan bli smått magisk. Vi får se :)

    Til slutt må jeg bare få berømme mine Mojo`s. De er helt fenomenale og de trenger ikke et superkraftverk for å låte fint. Musikken nytes...livet er godt!
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    En forsømt tråd men hobbyen holdes i live:cool:

    Siden sist:
    Komplett Odin 1 i strømveien og Burmester 032 som kraftverk. Det er mange veier til god musikalsk lyd og Odin strømkabler bidrar svært positivt. Futt, fart og vesentlig laver støygulv. Mer energi og flere mikrodetaljer. Hmmm...det virker som om disse strømkablene virker som nettfiltre.

    B032 er integrert og med preamp tas det ut synergier kontra det å bruke B089 sin ellers utmerkede variable utgang. Det kan tenkes at det hele kompletteres med et par Odin 1 ht-kabler slik at kabelnemda blir fornøyd...for da er det kun Odin i mitt oppsett. Har troen på at det kan bli smått magisk. Vi får se :)

    Til slutt må jeg bare få berømme mine Mojo`s. De er helt fenomenale og de trenger ikke et superkraftverk for å låte fint. Musikken nytes...livet er godt!
    Godt høre at anlegget nytes! Det er ofte slik at anlegget nytes når det skrives lite! Må si Trøndere er overrepresentert på komplett Odin statestikken ;-)
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Odin I ht-kabler på vei. Siste leddet i Odin-loopen. Spent.

    Erfaringen med Odin så langt er at det blir forbedringer etterhvert som man tilfører nye Odin-elementer. Det blir interessant å høre om ht-kabler løfter det ytterligere, spesielt ettersom Nordost selv anbefaler at Ht-kabler er siste leddet som bør prioriteres i Odin-rekkefølgen. Odin-kablene vil erstatte Valhalla I som også er meget gode kabler og som fungerer meget godt i mitt oppsett.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.993
    Antall liker
    10.652
    Sted
    Skien
    Odin I ht-kabler på vei. Siste leddet i Odin-loopen. Spent.

    Erfaringen med Odin så langt er at det blir forbedringer etterhvert som man tilfører nye Odin-elementer. Det blir interessant å høre om ht-kabler løfter det ytterligere, spesielt ettersom Nordost selv anbefaler at Ht-kabler er siste leddet som bør prioriteres i Odin-rekkefølgen. Odin-kablene vil erstatte Valhalla I som også er meget gode kabler og som fungerer meget godt i mitt oppsett.
    Ja se det ja Vidar11 :)
    Grattis med Odin hele veien!

    Tar snart en tur igjen på besøk når det måtte passe :)



    Mvh: Espen L
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Denne tråden er en smule utdatert. Tittelen er misvisende da det ikke er noen Adyton i stua lenger. Den ble byttet ut med Burmester 032 integrerte forsterker ved årsskiftet. Og så har det over tid lykkes meg å kable opp systemet med bare Nordost Odin. I sum har det blitt det beste resultatet siden jeg ble smittet av hi-fi sjuka i 1995.

    Jeg vet at kabeltemaet er kontroversielt. Jeg skal ikke helle mer bensin på det bålet men jeg må bare si at Odin-oppgraderingen har en så gjennomgripende effekt at jeg er en smule alterert. Siste brikken i det puslespillet var høyttalerkablene og jeg hadde Valhalla fra før. Dette er jo de små nyansers idrett men det skal sies at jeg ikke har hørt større forskjell på høyttalerkabler. Og nå hadde jeg muligheten til A-B testing. Lyden blir mer avslappet, mer organisk. Sortere bakgrunn og vesentlig bedre oppløsning. Luftigere diskant og bassen går merkbart dypere. Forbedring på alle kjente parametre.

    Gryphon Mojo fortjener egen omtale. Jeg trodde det kanskje ble i knappeste laget i bassen. Jeg liker det artikulert og stramt uten peak og dip av betydning. I det rommet jeg spiller i nå oppnår jeg akkurat det. Frekvensgangen er fin og flat uten hørbare og plagsomme resonanser. Faktum er at jeg ikke savner sub. Disse høyttalerne låter veldig homogent, åpent, luftig og harmonisk. Jeg kan bare anbefale dem på det varmeste.

    Jeg legger ved et bilde som sier mer enn tusen ord.
     

    Vedlegg

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.401
    Antall liker
    63.566
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med gjennomført og stilrent oppsett! Kult at du velger å dele din glede, selv om du vet at noe av dette er som en rød klut for enkelte her inne :)
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Herlig å se et så gjennomført anlegg :). Her kan man tilbringe mye kvalitetstid!
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med gjennomført og stilrent oppsett! Kult at du velger å dele din glede, selv om du vet at noe av dette er som en rød klut for enkelte her inne :)
    Takk for det.

    At noen blir hissige av at noen av oss finner det hensiktsmessig med kabler av høy kvalitet får så være. Nå er jo veiledende pris på Odin rimelig hinsides. I og med at dette er utgående modell er det nå mulig å gjøre gode dealer.
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Da er det nesten ett år siden siste oppdatering. Ting har skjedd.

    Først ble det en isotrafo fra Insight Audio, d.v.s. Geir Fredriksen fra Inderøya i Trøndelag. Det er et produkt jeg kan anbefale på det varmeste. I mitt anlegg ble det først og fremst en mer sprudlende og spenstig musikk. Brutt ned i detaljer handler det om mer dynamikk på et lavere støygulv. Dypere bass og mer luftig diskant uten spisse kanter.

    Så var jeg på besøk hos Espen L i sommer. Da ble jeg så inspirert at jeg endte opp med å kjøpe hans gamle høyttalere. Kharma Db9S fungerer helt enkelt fabelaktig sammen med Burmester og Odin. Meget organisk, mektig, stram, dyp bass og helt uten skarpe kanter av noe slag. Meget fornøyd nå....
     

    Vedlegg

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer! Ser ut som en meget flott og vellydende kombo!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.401
    Antall liker
    63.566
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Flott oppsett! Strålende når noen «tør» å dele sin glede, ubekymret over hva en del andre måtte mene på dette forumet :)

    Morsomt; etter at jeg hadde skrevet dette; scrollet jeg opp og så at jeg hadde skrevet mer eller mindre det samme for vel et år siden :D

    Virker som om Odin gjør noe med alle, inkludert meg. Kos deg med et flott oppsett :)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.917
    Antall liker
    38.887
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Det var et meget potent oppsett du har fått deg :) nydelige talere

    mvh
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.993
    Antall liker
    10.652
    Sted
    Skien
    Da er det nesten ett år siden siste oppdatering. Ting har skjedd.

    Først ble det en isotrafo fra Insight Audio, d.v.s. Geir Fredriksen fra Inderøya i Trøndelag. Det er et produkt jeg kan anbefale på det varmeste. I mitt anlegg ble det først og fremst en mer sprudlende og spenstig musikk. Brutt ned i detaljer handler det om mer dynamikk på et lavere støygulv. Dypere bass og mer luftig diskant uten spisse kanter.

    Så var jeg på besøk hos Espen L i sommer. Da ble jeg så inspirert at jeg endte opp med å kjøpe hans gamle høyttalere. Kharma Db9S fungerer helt enkelt fabelaktig sammen med Burmester og Odin. Meget organisk, mektig, stram, dyp bass og helt uten skarpe kanter av noe slag. Meget fornøyd nå....
    Gratulere Vidar med et flott system :) Kharma passet perfekt inn i stuen din både lydmessig og det visuelle!
    Burmester og Kharma fungerer strålende sammen!
    Ser frem til å ta turen snart igjen å få enda mer godlyd og en god kopp kaffe!
    Ha en strålende lørdag Vidar :)

    Mvh: Espen L
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Takk for gode tilbakemeldinger karer!
    Jeg lurte jo på om B032 var kraftig nok til å håndtere Db9S. Det viste seg å være ubegrunnet. Den har stor strømforsyning og får aldri pusteproblemer med disse høyttalerne. Uanstrengt, er vel kanskje den beste måten å beskrive dette på.

    Så måtte jeg kjøpe nye jumpere på høyttalerkablene da Kharma kun terminerer spader. Disse ankom uten å være innbrent og det låt ikke i det hele tatt sammenlignet med Kharmas egne høyttalerkabler. Boomy og svulstig bass var nedtur big time mens det satt som ei kule med Kharmakablene. Som natt og dag.

    Så jumperne fikk ei uke med innbrenning i min lille Blue Horizon. Og da satt det! Om mulig enda bedre enn Kharmas egne kabler som for øvrig er meget gode til prisen.

    Så her har musikksamlingen fått en ny vår på tidlighøsten. Og snart skal jeg eksperimenter med Sort-Fut. Spent på om disse kan bidra til forbedring.
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    En oppdatering....

    Sort Fut fungerer veldig bra under Kharma Db9S. Jeg opplever jevnere frekvensgang, altså bedre total balanse, spesielt i bassen.

    Så endte jeg opp med å kjøpe Burmester 069. Brukt og med ekstern strømforsyning. Fikk solgt min 089 og var spent på hvor stor denne oppgraderingen ble rent lydmessig. Jeg må bare si at jeg på forhånd ikke trodde forskjellen var så stor. Den er betydelig og gjennomgripende,- total. Tydelige forbedringer kanskje spesielt når det gjelder rekkevidden nedover og holografi.

    CD spilleren ble terminert tradisjonelt gjennom preampen i 032 med godt resultat. Men vesentlig bedre ble det da jeg benyttet den variable utgangen fra 069 og bypasset preampen på 032.

    Og da ble plutselig spørsmålet om anlegget trenger en bedre forsterker. Ikke at 032 på noen måte har pusteproblemer eller på annet vis kommer til kort. Men det å ha en integrert forsterker uten å benytte preampen virket plutselig litt meningsløst. Så da startet prosessen med å finne ut hvilke alternativer som kunne fungere. Og akkurat for ca en time siden tok jeg beslutningen. Jeg har en strøken Burmester 032 til salgs...kanskje en av de aller beste integrerte forsterkerne som lages. Den selger jeg nå mens jeg venter på erstatteren. Så bare gi lyd hvis det kunne friste...:)

    Så hva er nå på vei inn? Beslutningen er tatt, bestilling lagt inn... Følg med. Oppdatering kommer, rikelig dokumentert med bilder når leveransen kommer...
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.993
    Antall liker
    10.652
    Sted
    Skien
    En oppdatering....

    Sort Fut fungerer veldig bra under Kharma Db9S. Jeg opplever jevnere frekvensgang, altså bedre total balanse, spesielt i bassen.

    Så endte jeg opp med å kjøpe Burmester 069. Brukt og med ekstern strømforsyning. Fikk solgt min 089 og var spent på hvor stor denne oppgraderingen ble rent lydmessig. Jeg må bare si at jeg på forhånd ikke trodde forskjellen var så stor. Den er betydelig og gjennomgripende,- total. Tydelige forbedringer kanskje spesielt når det gjelder rekkevidden nedover og holografi.

    CD spilleren ble terminert tradisjonelt gjennom preampen i 032 med godt resultat. Men vesentlig bedre ble det da jeg benyttet den variable utgangen fra 069 og bypasset preampen på 032.

    Og da ble plutselig spørsmålet om anlegget trenger en bedre forsterker. Ikke at 032 på noen måte har pusteproblemer eller på annet vis kommer til kort. Men det å ha en integrert forsterker uten å benytte preampen virket plutselig litt meningsløst. Så da startet prosessen med å finne ut hvilke alternativer som kunne fungere. Og akkurat for ca en time siden tok jeg beslutningen. Jeg har en strøken Burmester 032 til salgs...kanskje en av de aller beste integrerte forsterkerne som lages. Den selger jeg nå mens jeg venter på erstatteren. Så bare gi lyd hvis det kunne friste...:)

    Så hva er nå på vei inn? Beslutningen er tatt, bestilling lagt inn... Følg med. Oppdatering kommer, rikelig dokumentert med bilder når leveransen kommer...
    Gratulerer Vidar11 :)
    Et flott system du har og nå er det ytterligere oppgraderinger på vei!
    Spennende å se hva som nå kommer inn.
    Venter i spenning på bilder :)


    Mvh: Espen L
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Oioioi så spennende Vidar..
    Låt veldig bra på lytten hos deg nå sist også :)
    Gleder meg å følge med hva som dukker opp av bilder her nå fremover.
    Holder en liten knapp på BM jeg :rolleyes:

    Jonas
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Da er ny Burmester 911 kommet i hus. Et naturlig valg av ulike årsaker.

    -Velprøvd forsterker som stadig er blitt oppgradert og forbedret
    -Rask, kraftig og med typisk Burmester-lyd
    -Synergieffekter med min Burmester 069

    Jeg bruker den variable utgangen fra 069 og direkte i 911. Dette fungerer utmerket. Fra før hadde jeg Burmester 032 og jeg bypasset forforsterkeren i denne med meget godt resultat. Med 911 ble det bare bedre på alle parametre.

    -Større lydbilde
    -Dypere lydbilde
    -Bedre oppløst
    -Mer auroitet, futt og fart i bassen
    -Mer dynamikk i hele lydbildet
    -Enda bedre total balanse

    Så langt virker det som dette er en meget vellykket oppgradering.
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Så skal det presiseres at Burmester fungerer svært godt sammen med min Kharma Db 9s. Jeg har hatt høyttalere fra Infinity, Focal, Dali, Burmester, Adyton og Gryphon. Etter min mening er det ingen som spiller så musikalsk, organisk og med like god total balanse som Kharma. Jeg kan bare anbefale Kharma på det varmeste.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn