Vidar P...

O

om.s

Gjest
Jeg tror jeg vet at du leser dette, logg deg inn og kom tilbake og gi oss av dine betraktninger over musikk og utstyr  ;) :D .....

mvh

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.579
Hva? ??? Er det skjedd noe, har vi mistet Vidar ? :'(
Vdar P, kom tilbake !!! KOM TILBAKE !!

O

om.s

Gjest
Hva? ??? Er det skjedd noe, har vi mistet Vidar ?  :'(
Vdar P, kom tilbake !!! KOM TILBAKE !!
Dessverre, tror han bestemte seg for å ta en ubestemt lang pause...

mvh

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.579
Dette er jo ytterst beklagelig. Vidars innlegg er av de jeg med størst interesse leser. Der har du gutten med substans i det han sier, og hans innlegg ang. engelsk HiFi og musikk generelt er absolutt "first rate".

Jeg har alltid identifisert meg med Vidars lydpreferanser. Vi hører veldig likt.

O

om.s

Gjest
Dette er jo ytterst beklagelig. Vidars innlegg er av de jeg med størst interesse leser. Der har du gutten med substans i det han sier, og hans innlegg ang. engelsk HiFi og musikk generelt er absolutt "first rate".

Jeg har alltid identifisert meg med Vidars lydpreferanser. Vi hører veldig likt.

Mye enig! la oss håpe han leser dette og bestemmer seg for å tre frem igjen...

mvh

R

Rojoh

Gjest
Ja, vi har nok av folk som kan: Stille mange rare spørsmål, umulige spørsmål, diskutere politikk/ religion/ fluefiskestenger/ bildekkgummiblandinger/ potteplantevekstvilkår, som behersker sin matematikk/fysikk/kjemi/elektronikk/elektroakustikk og som er flinke til å dytte inn en smiley eller to.

Det er litt færre som tar seg tid til å fortelle om sine erfaringer med spesifikt utstyr (med mer enn to setninger), som har noe konstruktivt å si når det gjelder matching og sammensetting av et anlegg og som har vært borti såpass mye forskjellig.

Det er selvsagt flere med god og bred erfaring, og som har funnet sin måte å gjøre tingene på. Likevel er det fint at hifisentralen har sine representanter for disse ulike "veiene" mot målet. VidarP har sin måte å gjøre det på, og lar seg ikke så lett erstatte når det gjelder den "veien" han har fulgt i mange år.

Hifisentralen blir fattig hvis det er kun rør som gjelder. Eller kun ICE-power. Eller kun sub/sat/aktiv deling.

Mvh. Johan

P

Parelius

Gjest
Du er ikke alene om å mene dette!

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0

Jeg slenger meg på denne jeg også. Hva som enn er grunnen håper jeg han revurderer sin beslutning nøye.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.241
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Vidar P bygger lysthus! Jobber stort sett med huset hver gang jeg kjører forbi...
Han kommer sikkert tilbake!

Kabeldragern

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.772
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
vidar kommer nok tilbake.
han er jo en audioentusiast, debattglad og retorisk sterk type, og hfs er tross alt den beste hi-fi-tumleplassen med norsk web-adresse.
samtidig er det nok greit for mange av oss å ta en pause innimellom, og bruke tid og hode på andre ting.
jeg stempler nok ut snart jeg også, men er plutselig tilbake.

A

Affa

Gjest
Vidar kommer nok tilbake! Mye dritt har han fått, men han tåler det!

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.335
Sted
Østfold
Han tåler nok det og sist jeg snakket med ham var det ingen ting som tydet på at han hadde planer om å trekke seg tilbake selv om en del av de sitatene jeg fikk av ham nok ville ført til at en del hadde forlatt HFS for godt. Det er simpelt hen desverre ganske mange som ikke eier folkeskikk her på forumet, og omkring halvparten av de PM jeg får av ulike medlemmer dreier seg om akkurat det.

Heldig vis er det mange taktfulle og hyggelige mennesker her som både skriver saklig ut fra kunnskap og ydmykhet, og som også har gode resonerende evner, og Vidar P er absolutt en av dem.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Godt sagt. Han har en fin evne til å forklare, samtidig som han bygger sine meninger på erfaring og ikke synsing. Håper virkelig han kommer tilbake, noe jeg er temmelig sikker på. Tror ikke han klarer å la være å engasjere seg for lenge av gangen :D

Ja, vi har nok av folk som kan: Stille mange rare spørsmål, umulige spørsmål, diskutere politikk/ religion/ fluefiskestenger/ bildekkgummiblandinger/ potteplantevekstvilkår, som behersker sin matematikk/fysikk/kjemi/elektronikk/elektroakustikk og som er flinke til å dytte inn en smiley eller to.

Det er litt færre som tar seg tid til å fortelle om sine erfaringer med spesifikt utstyr (med mer enn to setninger), som har noe konstruktivt å si når det gjelder matching og sammensetting av et anlegg og som har vært borti såpass mye forskjellig.

Det er selvsagt flere med god og bred erfaring, og som har funnet sin måte å gjøre tingene på. Likevel er det fint at hifisentralen har sine representanter for disse ulike "veiene" mot målet. VidarP har sin måte å gjøre det på, og lar seg ikke så lett erstatte når det gjelder den "veien" han har fulgt i mange år.

Hifisentralen blir fattig hvis det er kun rør som gjelder. Eller kun ICE-power. Eller kun sub/sat/aktiv deling.

Mvh. Johan

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Godt sagt. Han har en fin evne til å forklare, samtidig som han bygger sine meninger på erfaring og ikke synsing. Håper virkelig han kommer tilbake, noe jeg er temmelig sikker på. Tror ikke han klarer å la være å engasjere seg for lenge av gangen :D
Vi får sende en delegasjon til Kr.sund, som på vegne av HFS bønnfaller om Hans deltagelse. Kanskje også medbringende en dertil egnet gave, en god Malt, Cognac eller hva det måtte være, som plaster på såret.

;D ;D ;D

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
117
Vidar P og erfaringene/kunnskapene hans er savnet, ja. Han kommer nok sterkere tilbake, tenker jeg.

Lf

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.579
Har vært i kontakt med Vidar. For de som skal på Hortenmessa, så kan jeg opplyse at Vidar høyst sannsynlig vil være tilstede der.

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.964
Torget vurderinger
4
Lett å kjenne igjen:

;D

Håper, og tror, Vidar P kommer tilbake. Fått mye bra informasjon fra den karen ja!

Jeg er forøvrig også ganske lett å kjenne igjen! Jeg refererer selvfølgelig til den hvite flosshatten... ;)

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.335
Sted
Østfold
Det ser for meg ut til at du burde ha mer glede av et projektorforum enn et hififorum ;D

P

Parelius

Gjest
Det ser for meg ut til at du burde ha mer glede av et projektorforum enn et hififorum ;D
Vi projekterer jo drømmer her, så det er nok på sin plass. :)

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Antall liker
1.318
Torget vurderinger
4
Slenger meg på her, VidarP får ikke lov til å forlate oss!

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Vidar er lei av litt for mange uerfarne bedrevitere som har innvadert forumet i senere tid. Han har også fått endel sjofle pm. Han har ingen planer om å komme tilbake med det første. Vi er flere som savner ham.

A

Antonx

Gjest
Ok, så HiFi sentralen er bare for erfarne bedrevitere?

Jeg ønsker Vidar P tilbake jeg selv om en av de negative PM´ene han fikk var fra meg (som ble såret av hans kritikk mot meg som "uerfaren bedreviter som burde holde seg vekk"). Ja da ble jeg sint ja og sendte en spontan PM. Sett i etterkant, sikkert for krass.

Jeg hadde inntil da lagt merke til Vidars gode innlegg så jeg ble ganske så forbauset over et slikt innlegg fra han.

Men er det slik at sentralen er for bare for erfarne og at de litt uerfarnes erfaringer ikke skal postes? For min del har jeg bare sagt hvilke erfaringer jeg har gjort meg og ikke lagt skjul på at jeg ikke har testet alt mulig. Jeg mener det kan ha interesse for en hel del men sikkert ikke for de mest aktive her inne som tydeligvis jobber i bransjen. Vidar P likte ikke spørsmål på om han jobbet i bransjen. Det var ikke så rart det kom opp etter å ha kjøpt en pall Spendor høyttalere slik han skrev. Tror dette kan være noe av grunnen til hans reaksjon på "kritikk" av Spendor.

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Ok, så HiFi sentralen er bare for erfarne bedrevitere?
Kan vel av og til være smart å holde litt lav profil i noen tråder hvor man egentlig ikke har peiling?

B

bamsemann

Gjest
Kan vel av og til være smart å holde litt lav profil i noen tråder hvor man egentlig ikke har peiling?
Dette var et bomskudd Hagto....

bamsemann.. :)

C

cpc

Gjest
Nei! Hagto har helt rett.

Når man kommer inn som en storm med kommentarer som:
Thule er stikk motsatt, litt varm og mørk og etter hva jeg husker ikke særlig raffinert og detaljert.
Ikke gå for Monitor Audio om du liker stram og heller beskjeden bass.
Hegel ER kald og litt klinisk/metallisk i klangen.
Thule har ikke glimrende mellomtone!
Unngå Hegel om du ikke liker kjølig og metallisk lyd.
Jmlab er veldig analytiske og krevende høyttaler
Og i tillegg svarer frekt og freidig til personer som forsøker å moderere dette noe, og forklare at alle saker har mer enn en side, da er det et meget godt tips og holde en noe lavere profil.

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4

Og i tillegg svarer frekt og freidig til personer som forsøker å moderere dette noe, og forklare at alle saker har mer enn en side, da er det et meget godt tips og holde en noe lavere profil.
Jepp, både Hagto og cpc har rett ::)

A

Antonx

Gjest

Ja, klar tale.. Jeg lyver ikke og står for dem nå også...

Hvem mener du egentlig? Så vidt jeg kan huske er det bare Vidar P jeg har sendt en freidig kommentar til og hvorfor har jeg forklart flere ganger.
Og en til Viking fordi han var så sint på mange tidligere...

jeg taler klart og tydelig.. missliker urettferdighet sterkt og er rolig og sjenert utad men sier i fra når noen tråkker på andre.. -å tråkke på noen som tråkker på andre er ganske fornøyelig til tider..
Eksemplarisk oppførsel som ung sjenert stille gutt (likte det ikke..) men nå står jeg tryggere på beina og tør å stå opp... for gode saker

Thats me....

Å kritisere produker, alså livløse ting har jeg ikke dårlig samvittighet for..

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.241
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Jeg skjønner ikke at dere kan diskutere såvidt kraftig om lyd og lydoppfattelse som om det var eksakt vitenskap. I forhold til hva en lytter hører, så er det ikke det! Begreper som smak og behag har en så stor ukjent verdi opp i det hele, at det er umulig å være skråsikker på hva som låter slik og hva som låter sånn. I så måte spiller det ingen rolle om en er erfaren eller fersk. En må få lov å sette egne ord på egen smak og behag uten å bli sablet ned...

K.

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
117
Jeg skjønner ikke at dere kan diskutere såvidt kraftig om lyd og lydoppfattelse som om det var eksakt vitenskap. I forhold til hva en lytter hører, så er det ikke det! Begreper som smak og behag har en så stor ukjent verdi opp i det hele, at det er umulig å være skråsikker på hva som låter slik og hva som låter sånn. I så måte spiller det ingen rolle om en er erfaren eller fersk. En må få lov å sette egne ord på egen smak og behag uten å bli sablet ned...

K.
Enig.
Lf

O

om.s

Gjest
Denne tråden var en personlig oppfordring fra undertegnede til Vidar P om å gjennoppta sitt engasjement på HFS, og siden tråden bærer hans personlige navn er/var det ett lite ønske å ikke trekke andre spekulasjoner/temaer inn i denne tråden, det kan fort bare bli fryktelig feil ifht intensjonene med tråden fra starten av... :-/ ;) ;D .....

mvh

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1

K.
Nettopp!

Dette med å dra personlige erfaringer innenfor musikk og lyd, bør være hovedpoenget med hobbyen vår. :)

Men samtidig ha evnen til å ta til seg råd fra ressurspersoner som sitter inne med viten om den tekniske biten, er også viktig for å kanskje kunne få det beste ut av det oppsettet man har.

Jeg tror litt av problemet til de fleste av oss, er at det er knyttet mye føleser til de tanker, tid og penger man bruker på dette.
Da er det viktig at man er overbærende og mest mulig nøytral ovenfor hverandre.
Om man er uenig, kan man gjerne si fra om det, men det er MÅTEN ting bli "sagt" på, som ofte blir feil når man sitter forran pc`n.

Husk at det er vanskelig å lese mellom linjene.
Vær heller tydelig på en fin måte.
Bruk gjerne "smilisene" en gang for mye, enn å ikke bruke dem i det hele tatt. ;)

Topp Bunn