O
om.s
Gjest
Jeg tror jeg vet at du leser dette, logg deg inn og kom tilbake og gi oss av dine betraktninger over musikk og utstyr
.....
mvh
mvh
Dessverre, tror han bestemte seg for å ta en ubestemt lang pause...Hva? ??? Er det skjedd noe, har vi mistet Vidar ? :'(
Vdar P, kom tilbake !!! KOM TILBAKE !!
Dette er jo ytterst beklagelig. Vidars innlegg er av de jeg med størst interesse leser. Der har du gutten med substans i det han sier, og hans innlegg ang. engelsk HiFi og musikk generelt er absolutt "first rate".
Jeg har alltid identifisert meg med Vidars lydpreferanser. Vi hører veldig likt.
??? har nok trykt på feil knapp...
mvh
Du er ikke alene om å mene dette!Dette er jo ytterst beklagelig. Vidars innlegg er av de jeg med størst interesse leser. Der har du gutten med substans i det han sier, og hans innlegg ang. engelsk HiFi og musikk generelt er absolutt "first rate".
Jeg slenger meg på denne jeg også. Hva som enn er grunnen håper jeg han revurderer sin beslutning nøye.Dette er jo ytterst beklagelig. Vidars innlegg er av de jeg med størst interesse leser. Der har du gutten med substans i det han sier, og hans innlegg ang. engelsk HiFi og musikk generelt er absolutt "first rate".
Jeg har alltid identifisert meg med Vidars lydpreferanser. Vi hører veldig likt.
Ka e et lysthus for noe? ...e det det vi på godt nordnorsk kalle horehus ? :Vidar P bygger lysthus!
Du mener campingvogn? :Ka e et lysthus for noe? ...e det det vi på godt nordnorsk kalle horehus ? :![]()
Ja, vi har nok av folk som kan: Stille mange rare spørsmål, umulige spørsmål, diskutere politikk/ religion/ fluefiskestenger/ bildekkgummiblandinger/ potteplantevekstvilkår, som behersker sin matematikk/fysikk/kjemi/elektronikk/elektroakustikk og som er flinke til å dytte inn en smiley eller to.
Det er litt færre som tar seg tid til å fortelle om sine erfaringer med spesifikt utstyr (med mer enn to setninger), som har noe konstruktivt å si når det gjelder matching og sammensetting av et anlegg og som har vært borti såpass mye forskjellig.
Det er selvsagt flere med god og bred erfaring, og som har funnet sin måte å gjøre tingene på. Likevel er det fint at hifisentralen har sine representanter for disse ulike "veiene" mot målet. VidarP har sin måte å gjøre det på, og lar seg ikke så lett erstatte når det gjelder den "veien" han har fulgt i mange år.
Hifisentralen blir fattig hvis det er kun rør som gjelder. Eller kun ICE-power. Eller kun sub/sat/aktiv deling.
Mvh. Johan
Vi får sende en delegasjon til Kr.sund, som på vegne av HFS bønnfaller om Hans deltagelse. Kanskje også medbringende en dertil egnet gave, en god Malt, Cognac eller hva det måtte være, som plaster på såret.Godt sagt. Han har en fin evne til å forklare, samtidig som han bygger sine meninger på erfaring og ikke synsing. Håper virkelig han kommer tilbake, noe jeg er temmelig sikker på. Tror ikke han klarer å la være å engasjere seg for lenge av gangen![]()
Vidar sa det.Men hvordan vet vi at Vidar er Vidar?
;DLett å kjenne igjen:
![]()
Vi projekterer jo drømmer her, så det er nok på sin plass.Det ser for meg ut til at du burde ha mer glede av et projektorforum enn et hififorum ;D
Lysthus er veldig viktig! Knut Vadseth har også eit fint,og Vidar P har kanskje same behova?Vidar P bygger lysthus! Jobber stort sett med huset hver gang jeg kjører forbi...
Han kommer sikkert tilbake!
Kabeldragern
Kan vel av og til være smart å holde litt lav profil i noen tråder hvor man egentlig ikke har peiling?Ok, så HiFi sentralen er bare for erfarne bedrevitere?
Dette var et bomskudd Hagto....Kan vel av og til være smart å holde litt lav profil i noen tråder hvor man egentlig ikke har peiling?
Thule er stikk motsatt, litt varm og mørk og etter hva jeg husker ikke særlig raffinert og detaljert.
Ikke gå for Monitor Audio om du liker stram og heller beskjeden bass.
Hegel ER kald og litt klinisk/metallisk i klangen.
Thule har ikke glimrende mellomtone!
Unngå Hegel om du ikke liker kjølig og metallisk lyd.
Og i tillegg svarer frekt og freidig til personer som forsøker å moderere dette noe, og forklare at alle saker har mer enn en side, da er det et meget godt tips og holde en noe lavere profil.Jmlab er veldig analytiske og krevende høyttaler
Jepp, både Hagto og cpc har rett :Nei! Hagto har helt rett.
Når man kommer inn som en storm med kommentarer som:
Og i tillegg svarer frekt og freidig til personer som forsøker å moderere dette noe, og forklare at alle saker har mer enn en side, da er det et meget godt tips og holde en noe lavere profil.
Nei! Hagto har helt rett.
Når man kommer inn som en storm med kommentarer som:
Ja, klar tale.. Jeg lyver ikke og står for dem nå også...
Og i tillegg svarer frekt og freidig til personer som forsøker å moderere dette noe, og forklare at alle saker har mer enn en side, da er det et meget godt tips og holde en noe lavere profil.
Hvem mener du egentlig? Så vidt jeg kan huske er det bare Vidar P jeg har sendt en freidig kommentar til og hvorfor har jeg forklart flere ganger.
Og en til Viking fordi han var så sint på mange tidligere...
jeg taler klart og tydelig.. missliker urettferdighet sterkt og er rolig og sjenert utad men sier i fra når noen tråkker på andre.. -å tråkke på noen som tråkker på andre er ganske fornøyelig til tider..
Eksemplarisk oppførsel som ung sjenert stille gutt (likte det ikke..) men nå står jeg tryggere på beina og tør å stå opp... for gode saker
Thats me....
Å kritisere produker, alså livløse ting har jeg ikke dårlig samvittighet for..
Enig.Jeg skjønner ikke at dere kan diskutere såvidt kraftig om lyd og lydoppfattelse som om det var eksakt vitenskap. I forhold til hva en lytter hører, så er det ikke det! Begreper som smak og behag har en så stor ukjent verdi opp i det hele, at det er umulig å være skråsikker på hva som låter slik og hva som låter sånn. I så måte spiller det ingen rolle om en er erfaren eller fersk. En må få lov å sette egne ord på egen smak og behag uten å bli sablet ned...
K.
Nettopp!Jeg skjønner ikke at dere kan diskutere såvidt kraftig om lyd og lydoppfattelse som om det var eksakt vitenskap. I forhold til hva en lytter hører, så er det ikke det! Begreper som smak og behag har en så stor ukjent verdi opp i det hele, at det er umulig å være skråsikker på hva som låter slik og hva som låter sånn. I så måte spiller det ingen rolle om en er erfaren eller fersk. En må få lov å sette egne ord på egen smak og behag uten å bli sablet ned...
K.