Dette var et bomskudd Hagto....
bamsemann..
allways look on the bright side of life!
Vis profil | Send melding til dette medlem
Re: Hi-End markedet...
« Svar #94 Legg inn: I dag klokken 00:05 » Meld fra til admin | Svar med quote
--------------------------------------------------------------------------------
Det finns ikke et hi fi produkt i verden som er verdt 100 000kr eller mer ...
Hvis noen virkelig tror det ... juba juba..
Det er et lydmessig tak for alt, og legger du rundt ca 20-25 000 kr pr komponent er du så oppunder taket at bruk av mer penger er som å kaste penger ut av vinduet, skyte spurv med kanoner, kjøpe to nr for store sko o.s.v.
Og her mener jeg lydgjengivelse, ikke byggekvalitet, eierglede e.l.
Det er lov å bruke hjernekassa...
bamsemann..
Logget
--------------------------------------------------------------------------------
Stereo: Dynaudio Focus 110-Creek classic 5350se-Musical Fidelity A3,2 CD-Target R4.
Audioquest midnight 2+-wireworld gold eclipse- Sennheiser HD 650 - Luxmann 441 med Rega 300arm- Grado prestige gold
Et typisk eksempel på hva JEG PERSONLIG henviser til.
Lurer på hvilken bakrunn du har for å kunne hevde dette? Har selv mye omgang med både dyrt og rimelig utstyr. (Har for øyeblikket selv utstyr mer i den prisklassen du referer til). Selv opplever jeg oftest meget store forskjeller på de to prisklasser du refererer til og tenker inni meg selv(unnskyld uttrykket) forbanna urutinerte bedrevitere. Vet ikke hvilke uheldige matcher eller lytterom du har vært utsatt for men tror nok du har gått glipp av noen spennende opplevelser. Hvis jman for eksempel kopler det dyre Burmesteranlegget i bildetråden min om Highend på sørlandet bare på et par billige Dalihøyttalere til under 10000 kroner er det sjokkforskjell og mitt utstyr er en blek skygge. Det spiller med en autoritet, ro og besnærende tyngde som 20000 kroners komponenter jeg har hørt ikke er i nærheten av, og jeg har hørt mange.
Kanskje VidarP også irriterer seg når han har timevis med lyttetrening bak seg på forskjellige Spendormodeller i ulike anlegg og noen som da har hørt et par timer på en modell trekker hans erfaringer i tvil.
Selv holder jeg meg litt i bakgrunnen hvis jeg er usikker. og føler med dette innlegget at jeg har trått over en grense jeg hadde bestemt meg for ikke å trå over. Men blir litt oppgitt når vi skal miste slike kunnskapsrike mennesker som VidarP.