Inspirasjonen kommer fra panegyriske anmeldelser av Tekton i diverse fora/magasiner samt en tråd i Audio Science Review hvor prinsippene er nøye utredet. Her pekes det også videre til en tråd i diyaudio, - og litt Tekton Impact Monitor lese-stoff "rundt forbi" som de sier i fløde-land.
Dette er mer et eksperiment for meg for å gjøre meg kjent med dens opptreden og oppdragelse.
I korthet går dette ut på at diskantene avlastes trappevis oppover og lav masse i forhold til magnetkraft og areal sikrer transienter nedover deres register.
Diskanten i midten spiller hele registeret, så kommer de i første og 3.etasje til litt lengre ned og til slutt stemmer de 4 på fløyene med i det 3. lavere området.
Altså full kobling i overgangen mot bassene. Her spiller avstand mellom tweetere inn som du antydet ovenfor.
Ifølge Tekton skal dette sikre grei spredning og gi god transientgjengivelse. De skriver mye annet rart også, men det siler jeg ut som reklame. De som eier slike konstruksjoner forteller om spilleglede og punch.Vi får se.
Jeg har tidligere hatt Troels'C17 Mk-IV og deler den oppfatning som flere her har mht C17's kvaliteter (og begrensinger).
C17 er modifisert med ekstra magneter og filt under støvhetten, noe Troels har drodlet om.
Kanskje driter jeg på draget når jeg kombinerer mitt delvis guesswork-filter med diskant-arrayet i MTM med C17 ala Troels / Impulse big-refleks, kanskje ikke.