Hensikten med en forvaringsdom er vel å beskytte samfunnet, det er vel ikke tenkt som noen kur.Og kuren er?
|
Hensikten med en forvaringsdom er vel å beskytte samfunnet, det er vel ikke tenkt som noen kur.Og kuren er?
Vært på frifot i 10år uten mere alvorlige lovbrudd enn å grumse litt på PCen.Hensikten med en forvaringsdom er vel å beskytte samfunnet, det er vel ikke tenkt som noen kur.
To sjeler, én tanke.Vært på frifot i 10år uten mere alvorlige lovbrudd enn å grumse litt på PCen.
Hverken aktorat eller fagdommerne gikk for forvaring, kun legdommerne, her tror jeg Høyesterett lander på et annet synspunkt
Folkedomstolen kan være ganske nådeløs, det er derfor vi har et lovverk og profesjonelle til å håndtere det.Siden han ikke har begått overgrep etter løslatelsen i 2015, er vel ikke faren akkurat umiddelbar. Fagdommerne tok derfor dissens, og det er vel svært sannsynlig at høyesterett opphever en følelsesbasert forvaringsdom.
Det er nok å forvente at Høyesterett konkluderer annerledes ja. Jeg har ikek fulgt saken, og har ingen sterke synspunkter. Jeg påpekte bare at forvaring ikke er ment som kur eller behandling, det er vel heller i tilfeller hvor det anses lite sannsynlig med noen varig bedring at forvaring vurderes.Vært på frifot i 10år uten mere alvorlige lovbrudd enn å grumse litt på PCen.
Hverken aktorat eller fagdommerne gikk for forvaring, kun legdommerne, her tror jeg Høyesterett lander på et annet synspunkt
Komfort hadde en kur, eventuelt forvaringsdom. Artig å få vite hva den kuren er selv jeg har en mistanke om hva det er.Hensikten med en forvaringsdom er vel å beskytte samfunnet, det er vel ikke tenkt som noen kur.
På LANKEN?? Du er da så alt for snill!Heldigvis er ikke alle pedofile seksuelt aktive og heldigvis er det også et stykke fra seksuelt aktiv pedofili til tilfellet Andersen.
Jeg skulle som tidligere nevnt gjerne sett juksemakerne på påtalesiden i den opprinnelige rettssaken få en rettslig smekk på lanken.
Den mistanken har jeg også. Men selv om jeg er prinsippiell motstander av dødsstraff så finnes det tilfeller der jeg kjemper hardt for å holde fast ved mine prinsipper!Komfort hadde en kur, eventuelt forvaringsdom. Artig å få vite hva den kuren er selv jeg har en mistanke om hva det er.
Greit nok med linjal, men for min del skal du gjerne få slå den mellom stortærne!Med linjal.
Komfort hadde en kur, eventuelt forvaringsdom. Artig å få vite hva den kuren er selv jeg har en mistanke om hva det er.
Kuren er selfølgelig dødsstraff. Denne saken inneholder:Den mistanken har jeg også. Men selv om jeg er prinsippiell motstander av dødsstraff så finnes det tilfeller der jeg kjemper hardt for å holde fast ved mine prinsipper!
Nå kan man jo snu det hele litt "på hodet" også. Så lenge han sitter innafor er han sånn noenlunde trygg, hva som kan skje ute i samfunnet kan muligens være litt vanskeligere å beskytte ham mot. Bare en tanke.
Slike som denne karen vil ofte sone i relativ åpen soning. Grunnen er ganske grei. Slike soningsanstalter huser storte sett hvitsnippforbrytere, fyllekjørere og for fortkjørere. "MC gutter" som passerer Dovre i 320kmt er jeg litt usikker på hvor soner? Men uansett vil han gjerne blir plassert sammen med folk som ikke er voldelige.
Erfaring som Kriminalomsorgen har gjort er at pedofile, barnemordere og slike gjernen får bank hver eneste dag de sitter i vanlige fengsel. Skattesnytere og fyllekjørere er ikke så voldelige av seg. Men selv blandt voldsmenn finner vi fedre som har holdninger mot slike pedofile som deles friskt her inne.
Og nøyaktig det samme sa mange om VK.Kuren er selfølgelig dødsstraff. Denne saken inneholder:
-Voldtekt av barn
-Drap og tortur av barn
-Diagnosert pedofil
Rehabilitering er ikke mulig. En av de mest soleklare dødsstraff sakene jeg kan huske.
Det vil nok ikke være den siste saken som gjør at man angrer på mangel av dødsstraff.
Dette har vært oppe før i denne tråden tror jeg men lurer likevel, hvordan skulle vi som samfunn i dag håndtert et gitt tilfelle der vi hadde henrettet VK dengang tidlig på 2000 tallet samtidig som vi sitter med de fakta vi nå har i saken? Har du noen fornuftige forslag/svar?Kuren er selfølgelig dødsstraff. Denne saken inneholder:
-Voldtekt av barn
-Drap og tortur av barn
-Diagnosert pedofil
Rehabilitering er ikke mulig. En av de mest soleklare dødsstraff sakene jeg kan huske.
Det vil nok ikke være den siste saken som gjør at man angrer på mangel av dødsstraff.
dersom det hadde skjedd hadde aldri saken blitt gjenopptatt, det er vk + hjelpere som har kjempet i årtier for å få det resultatet vi ser i dagDette har vært oppe før i denne tråden tror jeg men lurer likevel, hvordan skulle vi som samfunn i dag håndtert et gitt tilfelle der vi hadde henrettet VK dengang tidlig på 2000 tallet samtidig som vi sitter med de fakta vi nå har i saken? Har du noen fornuftige forslag/svar?
Vakker logikk, med dødsstraff så hadde vi sluppet å bli minnet om et pinlig justismorddersom det hadde skjedd hadde aldri saken blitt gjenopptatt, det er vk + hjelpere som har kjempet i årtier for å få det resultatet vi ser i dag
Les nå hva jeg skriver, det blir hypotetisk men hva hadde vi gjort hvis vi hadde alle fakta som vi har i dag?dersom det hadde skjedd hadde aldri saken blitt gjenopptatt, det er vk + hjelpere som har kjempet i årtier for å få det resultatet vi ser i dag
Vel, vi må håndtere masse drap i Norge pga feilslått politikk. Ser ikke at dette hadde vært anderledes.Dette har vært oppe før i denne tråden tror jeg men lurer likevel, hvordan skulle vi som samfunn i dag håndtert et gitt tilfelle der vi hadde henrettet VK dengang tidlig på 2000 tallet samtidig som vi sitter med de fakta vi nå har i saken? Har du noen fornuftige forslag/svar?
Det var et skikkelig dårlig forsøk, har du lyst til å prøve en gang til?Vel, vi må håndtere masse drap i Norge pga feilslått politikk. Ser ikke at dette hadde vært anderledes.
Det er ikke gitt at utfallet hadde blitt dødsstraff uansett i denne saken. Presset på JHA hadde vært mye høyere mtp dødsstraff jokeren. Kanskje de kunne presset han til sanneheten den gangen, i bytte mot 21 år forvaring. Det søte da hadde vært at VK kunne vært frikjent da og ikke nå....
Det var et kristent felttog mot katarene på 1200tallet, en abbed ble spurt om hvordan skille katarer fra katolikker og svarte: Drep alle, Gud kjenner sineDet var et skikkelig dårlig forsøk, har du lyst til å prøve en gang til?
Vi har ikkje eit lovverk bygd på common law (og dimed «plea bargain») her i landet.Kanskje de kunne presset han til sanneheten den gangen, i bytte mot 21 år forvaring
Kanskje vi kan innføre det sammen med dødsstraff?!Vi har ikkje eit lovverk bygd på common law (og dimed «plea bargain») her i landet.
Det er sannsynligvis det som hadde skjedd dessverre.Vakker logikk, med dødsstraff så hadde vi sluppet å bli minnet om et pinlig justismord
Slik at vi får det som i USA, der dødsstraff er den absolutt dyreste straffe metoden, og der en mengde uskyldige er henrettet?Kanskje vi kan innføre det sammen med dødsstraff?!
Hypotetisk..Les nå hva jeg skriver, det blir hypotetisk men hva hadde vi gjort hvis vi hadde alle fakta som vi har i dag?
Kan noe slikt være et argument i en diskusjon om dødssraff tror du? Det at det er en fare for å henrette uskyldige personer?Hypotetisk..
Hvordan kan man rette opp å ha drept noen..
Jeg kan tenke noen beklagelser og kanskje litt penger til de etterlatte.
Dessverre
Hvis politikerne hadde brydd seg om dette ville de hørt på Karl I Hagen mtp innvandringspolitikk.Kan noe slikt være et argument i en diskusjon om dødssraff tror du? Det at det er en fare for å henrette uskyldige personer?
Man visste uskyldige kom til å bli drept, men kjørte bare på uansett. Spørsmålet er om det totalt sett kommer til å bli mindre vold og drap? Jeg tror det, hva tror du? (Uten å spørre Gud)gudbedre....
Og hvor mange drap skyldes innvandringspolitikken? Du er vel en av de som trodde tomme busseter var burkakledde kvinner.Hvis politikerne hadde brydd seg om dette ville de hørt på Karl I Hagen mtp innvandringspolitikk.
Hvor tar du det fra?Man visste uskyldige kom til å bli drept, men kjørte bare på uansett. Spørsmålet er om det totalt sett kommer til å bli mindre vold og drap? Jeg tror det, hva tror du? (Uten å spørre Gud)
Vel, så å si et hvert annet land må håndtere mange flere drap enn Norge pr. capita, og da spesielt de som har dødsstraff.Vel, vi må håndtere masse drap i Norge pga feilslått politikk. Ser ikke at dette hadde vært anderledes.
Det er ikke gitt at utfallet hadde blitt dødsstraff uansett i denne saken. Presset på JHA hadde vært mye høyere mtp dødsstraff jokeren. Kanskje de kunne presset han til sanneheten den gangen, i bytte mot 21 år forvaring. Det søte da hadde vært at VK kunne vært frikjent da og ikke nå....
Hvorfor henger du ut meg, jeg har vel ikke snakket om dødsstraff.Kan noe slikt være et argument i en diskusjon om dødssraff tror du? Det at det er en fare for å henrette uskyldige personer?
Jeg har ikke hengt ut deg jeg. Hvis du føler deg støtt så beklager jeg det. Men ser jo at du klarer det helt fint selv.Hvorfor henger du ut meg, jeg har vel ikke snakket om dødsstraff.
Når det er sagt så kan jeg godt snakke om dødsstraff.
Drap av kvinner og barn burde straffes hardt og i de tilfellene der det ikke er noe tvil (feks tilståelse, film etc) så gjør det meg ikke noe om vedkommende henges på torvet til spott og spe for alle.
Verden blir et bedre sted uten personer som er istand til å gjøre noe slikt
Jeg sa jo hvor jeg tok det fra: Karl I. H. sine advarsler og påstander. Du skal være naiv uten sidestykke hvis du trodde det skulle bli noe anderledes enn Karl sa. Jeg skjønner ikke logikken din? Siden vi har rikelig med råtne egg i eget land er det lurt og doble/triple??Hvor tar du det fra?
Med Carl I Hagens innvandringspolitikk hadde vi ikke hatt Baneheia saken, Jonas saken, Bålpanne saken eller han som nettopp ble dømt for 2 drap i Telemark?
Betyr det at der det er tvil så er det greitr med f.eks. forvaring?Drap av kvinner og barn burde straffes hardt og i de tilfellene der det ikke er noe tvil (feks tilståelse, film etc) så gjør det meg ikke noe om vedkommende henges på torvet til spott og spe for alle.