Vil ha ny platespiller, men hva?

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
1
Ok, har da solgt min rega p25 (ja, jeg kjenner jeg angrer på salget, men livet går videre).


Mitt utgangspunkt for salg var oppgradering på vinylfronten. Kanskje burde jeg ha bytta pick up, kanskje burde jeg ha gjort mye som jeg ikke har gjort, og vice versa, men altså.


Spillern er solgt, og jeg er på synsestadiet hva ny vinylsnurrer gjelder.


Jeg har hørt vyger, jeg har hørt einstein med pick-up til en god del krons over det jeg vil gå.

Rent hypotetisk, om jeg legger meg rundt 15k, da brukt. Hva bør jeg se etter?
Riaa er trichord dino med +psu.

Spillern kan gjerne være mer high-tech av utseende enn regaen. INTET galt sagt om denne, men skal man først legge i en del krons kan det jo se litt fancy ut :)
Vygern til johna/emotikon er jo bare helt rå også når det gjelder utseende.

Har ellers ikke veldig mye tid til testing, og vil derfor flittig benytte sentralen for tipslesning.

Syns ivei!
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hva med transrotor,med regaarm hos hifistasjonen,kanskje du får ett påsketilbud?

vpi scout som jeg selv har,.....du får nok en pakke med pu av lyric for rundt din pris,kan oppgraderes utover,med mye snacks...se www.vpiindustries.com
 
K

kbwh

Gjest
Er set noen usolgte SOTAer på børsen nå? Vanvittig fine spillere hvis du liker klassisk grammofonutseende og også lydmessig supre, og oppgraderbare.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Med riaaen du har, ville jeg i alle fall sjekket ut pickupelementene til Dynavector. Dyna og Trichord er en helt fantastisk match. Personlig har jeg aldri hatt en mer symbiotisk kombinasjon i hus enn XX2/Trichord Delphini, og den ble anskaffet etter instendige anbefalinger fra folk med svært lang fartstid. Jeg angrer i alle fall ikke!
På spillerfronten er det lett å si seg enig med Espen som nevner VPI Scout. Utrolig mye for pengene, en usedvanlig god arm (som også elsker Dynavectors elementer!), lett å sette opp, store muligheter for oppgradering osv. Det er mulig du blåser budsjettet ditt litt, men du vil sitte med en fantastisk spiller som man skal et godt stykke opp for å parkere. På vinylfronten er det viktigere med produkter som sympatiserer med hverandre enn noe annet styed i kjeden, IMHO. Trichord/Dyna (DV20?)/Scout er virkelig en "Match made in heaven". Dynamisk, oppløst, sporer som pokker, fantastisk bass, innsikt og klangfarger. Det går sikkert an å tyne enda mer ut av vinylen, men da må du ha et hus å pantsette.... ;)

Uansett hva du velger, lykke til!
 

tRMD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Innlegg
238
Antall liker
0
Det er en Strøken LUXMAN PD 441 på Ebay.

Oldschool, men spiller sinnsykt bra. Og så ser den snasen ut og er en fryd å bruke også.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Det overrasker vel ingen at jeg kan bekrefte at klassiske Luxmanspillere er i stand til å få kritiske vinyljunkies til å sleppe ned haka...... :D
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
impulse skrev:
Det overrasker vel ingen at jeg kan bekrefte at klassiske Luxmanspillere er i stand til å få kritiske vinyljunkies til å sleppe ned haka...... :D
Spillers din er jo flott den,skikkelig laget,men det hører med til at jeg ikke har hørt de siste oppgrederingene,som ikke akkurat er små ;D ;)Trond...

Når det kommer til vpi,så koster jo entry line ca 14k,hakket over vel 22k er det vel,så aries 3 til rundt 30-40 ettersom....alle 3 er flotte spillere,men ariesen var det virkelig vondt å gå fra hos lyric,spesiellt når han kom med ett godt tilbud på kjøp (som en flink selger som Tor alltid gjør)....men fornuften tok overhånd,med en scout under ett år gammel,hadde dette blitt galskap,....sparer nå fremover til en ny dynavector xx-2mk2

;D ;D ;D ;D ;D

Legger ut ett bilde av en flott aries..
 

Vedlegg

Topp Bunn