Forsterkere Vil krisen i Ukraina kunne påvirke eksporten av russiske rør ?

Dig_it_all

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.09.2007
Innlegg
91
Antall liker
15
En kan spørre seg i disse tider om det er nok NOS rør til alle. Hvor stor er sannsynlighetsgraden for at leverandører av NOS rør kan dekke den totale etterspørselen ?

Jeg vil referere til en ytring en kjent skribent som av og til frekventerer dette forum har brukt om at Russer-rørene kan gi en ganske "allright" lyd. Jeg er enig i det utsagnet, og mener samtidig at de i mange applikasjoner kan gi riktig så god lyd. Men det er i overskriften det ligger det jeg lurte på: Vil krisen i Ukrainia kunne påvirke eksporten av russiske rør ? Noen som kan svare på det ?


Mener å ha hørt at denne "Reflektor" fabrikken i Russland som bl.a produserer new production Tungsol har amerikanske deleiere. Noen her som kan bekrefte det ?



Dig_it_all
 
Sist redigert:

Focal

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2007
Innlegg
2.190
Antall liker
4.678
Torget vurderinger
1
Hei.
Utfra alle sanksjonene som er innført ovenfor Russland kommer det ikke en flis ut derfra nå og det vil vel ta lang tid før disse fjernes.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.338
Sted
Smurfeland
Er det andre produsenter av rør enn Russland og Kina i dag, egentlig? Ingen av dem er vel regimer man har så lyst til å støtte. Blir enten NOS rør fra vesten på meg, eller transistor heretter.
 
P

parafinoksen

Gjest
Var innom en kiosk i går (i Polen), og han før meg skulle kjøpe vodka. To flasker Russian Standard. Det føltes spesielt, tatt i betraktning de nåværende hendelser.
 

BerntJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
1.403
Antall liker
187
Torget vurderinger
1
Ut fra det jeg har hørt la sjefen i Russland ned rørproduksjonen ved Svetlanafabrikken i 2012. Han ville bygge krigsmateriell ved fabrikken.
Dette var den beste rørfabrikken i Russland. Det er fortsatt mulig å få tak i de gamle 6H30 rørene ( med 2 stempler ), men prisen er ekstrem.
6N30P-DR / 6H30n-DP (tubeampdoctor.com)

BJ.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.686
Antall liker
17.779
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Uten stor bekymring, men...
New Sensor Corp vil nok ikke ha mulighet til å eksportere rør til USA og Europa på lang tid, men - de kan jo komme inn til disse markedene via 3de land.

Et annet spørsmål er jo hvordan Mike Matthew ser på sitt eierskap av fabrikken i Saratov om dagen..
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
8.773
Antall liker
22.341
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Det finnes Ebay selgere i Romania, Bulgaria og andre, som har russiske NOS-rør i mengder.
Om du absolutt vil ha de, er det inget problem.
 

Jazzmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.02.2012
Innlegg
100
Antall liker
228
Torget vurderinger
3
Jeg håper virkelig at det IKKE blir mulig å eksportere ett eneste rør eller noe annet fra Russland i laaaaaaang tid fremover.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.689
Antall liker
9.067
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
^ Mao - du håper på en vedvarende konflikt. Jeg håper på det motsatte ;)
Ingen håper vel på det.
Men den gale mannen må stoppes og fjernes fra all makt.
Så må også det landet bygges opp til å bli ett demokratisk godt fungerende land.
Før det bør all handel med de stoppes. Mannen må tvinges i kne, men det går selvfølgelig ut over mange.
Også oss i vesten, men det tror jeg vi kan leve med.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.981
Antall liker
8.767
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Det finnes Ebay selgere i Romania, Bulgaria og andre, som har russiske NOS-rør i mengder.

Skulle skrive det samme. For ikke å snakke om titusener av rør i Ukraina, som forhåpentligvis igjen blir tilgjengelige når Gollums styrker har blitt beseiret.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.686
Antall liker
17.779
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
^ Det er jo først og fremst de som produserer rørforsterkere og primært har basert seg på New Sensor Corp som OE-leverandør, som nå må vurdere andre leveransekilder.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.352
Torget vurderinger
1
Helt ærlig..Med det Putin nå har på gang i mente, fortjener Russlands lederskap all den motstand og problemer de kan få. For et velfungerende demokrati ville aldri dette engang vært i tankene. Poenget nå er å sikre verdensfreden😡🤬 Legg merke til at jeg IKKE legger russisk- /ukrainsk SIVILBEFOLKNING dette til last. Putin ønsker - som jeg ser det - et nytt CCCP. Sammensatt under russisk overherredømme - av Russland, Ukraina, Hviterussland og diverse andre republikker som i en eller annen sammenheng er helt og fullstendig avhengige av Moskva for sin stabilitet og fremgang. Ukraina er IKKE avhengige av russerne, men noe annet er det med Sasha Lukashenko i Minsk eller president Alijev i Baku..Donetsk og Luhansk er og vil alltid være deler av Ukraina. Samme hvor mye Vladimirovitsj anerkjenner dem som egne republikker. Verden som helhet godtar ALDRI den pågående invasjonen, og Jens får forhåpentlig stoppa galskapen før han tiltrer ny stilling. Ganske utrolig at noen russiske ledere aldri lærer. Det er noe i Dagsavisens overskrift fra forrige uke: Russland frykter ikke våpen. Kreml er redd for freden..
 
Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.534
Antall liker
9.980
Hva er problemet? Russland produserer ikke NOS-rør. NOS-rør får man tak i overalt, må bare lete litt, eller litt mer enn litt.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.647
Antall liker
10.036
Torget vurderinger
2
På tide å hamstre AR4 Sovtek ( Tungsol og andre navn brukes) likeretter…og KT88-120-150 Tungsol fra Russland.
 

Dig_it_all

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.09.2007
Innlegg
91
Antall liker
15
Uten stor bekymring, men...
New Sensor Corp vil nok ikke ha mulighet til å eksportere rør til USA og Europa på lang tid, men - de kan jo komme inn til disse markedene via 3de land.

Et annet spørsmål er jo hvordan Mike Matthew ser på sitt eierskap av fabrikken i Saratov om dagen..

Der kom svaret på det jeg spurte om. Takk for det. Det er altså amerikaneren Mike Matthews som eier Reflektor fabrikken i Russland.
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: ptb

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.684
Antall liker
12.190
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Jeg har kjøpt flere russiske NOS rør via eBay. Tilfeldighetene ville det slik at alle rør ble kjøpt via ukrainske ebayselgere.
 

Dig_it_all

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.09.2007
Innlegg
91
Antall liker
15
Hva er problemet? Russland produserer ikke NOS-rør. NOS-rør får man tak i overalt, må bare lete litt, eller litt mer enn litt.

NOS = New Old Stock dvs. ubrukte rør fra tidligere produksjon som det ennå finnes restlager av.
 
Sist redigert:

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
8.214
Antall liker
9.075
Sted
Oslo
NOS = New Old Stock dvs. ubrukte rør fra den tiden da rør var enerådende, og som det ennå finnes restlager av.
Ser det selges rør fra både 80 og 90 tallet, som NOS. Oftest fra nedlagte fabrikker.
Er det noen bransjestandard for hva som kan kalles NOS?
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.981
Antall liker
8.767
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Niks. Det er mye som "vintage" for andre saker og ting. Uregulert og brukes som man vil.

Jeg kjøpte en jakke for mange år siden som ble beskrevet som NOS. Den var to kolleksjoner gammel, eller ca. tre år.
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.987
Antall liker
10.995
Sted
Interiore Simplicitate
Vil ikke en evt. boikott først og fremst ramme forhandlere som er så uheldig å ha et utvalg russisk rør på lager? Og hva er alternativet bortsett fra Kina, bortsett fra NOS?

Rørmarkedet kan neppe være stort nok til å påvirke hverken russisk eller kinesisk økonomi i nevneverdig grad, hadde ikke bekymret meg for akkurat dette.
 

Drossel

Æresmedlem
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
10.396
Antall liker
3.484
Dette er den tristeste tråden jeg har sett på HFS noensinne !!!

#Bare jeg får god lyd !!!!!!!!!



:sick:
Og det siger temmelig t mye. Synes selv det går ugevis mellem der sker noget interessant her. På elektronik sider på facebook sker der meget spændende.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Og det siger temmelig t mye. Synes selv det går ugevis mellem der sker noget interessant her. På elektronik sider på facebook sker der meget spændende.
#25 er vel egentlig spørsmålet her? Å kjøpe noe fra Russland pr nå er uaktuelt vil jeg tro. Bare å håpe at krigen får en snarlig stopp.
 
Topp Bunn