Uttrykket "Nøytralt" husker jeg veldig godt fra 80 og 90 tallet, alt som var gromt på den tiden ble jo beskrevet på denne måten fikk ihvertfall jeg følelsen av
Men hører dere ikke på musikk eller? Hjelper lite med frekvenskurver og målinger om "nøytralitet" når komponenter og rom m.m. kan kombineres i uendelige antall som gir forskjellige resultater uansett?? Er det helt uaktuellt å benytte ørene som instrument om dagen eller ??? For all del, bruker romkorreksjon på sub og i hjemmekinoen selv, men når det kommer til stykket er det det totale lydbildet som avgjør for min del. Hva er målet med denne topicen egentlig(jeg er strengt tatt ikke veldig kompetent på frekvensgang og definisjonen på nøytralitet!), å kunne bevise god lyd med målinger og tall? Spørsmålet er seriøst ment, og jeg undres stadig over denne måletrangen som skrives om på sentralen. Måler vinylsnurrere bra, og har de rett frekvensgang?(eier selv kun cd plater og spiller, samt bluray, og vet ikke svaret på spørsmålet jeg stiller) Jeg får en følelse av at det må være noe jeg har gått glipp av siste tiden, men heldigvis har jeg likevel i mine ører stadig bedre lyd i eget anlegg i det minste
Og dette med små og store endringer og tweaks av ymse art.. Merkelig