Ville du kjøpt mine kabler?

Ville du kjøpt kablene mine?

• Ja

Stemmer: 6 7.4%
  • Nei

Stemmer: 75 92.6%

• Totalt antall stemmer
    81

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.469
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Det husker jeg faktisk ikke..... men - husker forresten en norskprodusert signalkabel med lederne i klar plastslange med noe blå guffe i.... men navn...
også superkabelen over alle fra den tida, samme konstruksjon med plastslangen, men - hold på hatten - fylt med TUNGTVANN !!!!
Hvis dette er et problem er det bare å rette spørsmål til bransjeaktør Roald Mikkelsen i Bergen. Han produserer disse kablene. Må være en idiot, siden han blir nevnt her..?

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.738
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Det husker jeg faktisk ikke..... men - husker forresten en norskprodusert signalkabel med lederne i klar plastslange med noe blå guffe i.... men navn...
også superkabelen over alle fra den tida, samme konstruksjon med plastslangen, men - hold på hatten - fylt med TUNGTVANN !!!!
Hvis dette er et problem er det bare å rette spørsmål til bransjeaktør Roald Mikkelsen i Bergen. Han produserer disse kablene. Må være en idiot, siden han blir nevnt her..?
Når det gjelder den kabelen som ble dissekert av high fidelity, var det IKKE Roald Mikkelsen. Gud bedre!

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.018
Torget vurderinger
9
Kablene du omtaler her er med den "Blå guffa" er Renaissance kabler produsert i Bergen. Er ikke noe "hokus pokus" med de kablene. Solidcore sølv der kabelen ligger i olje for å motvirke vibrasjoner. Har selv brukt disse kablene i 16år og er storfornøyd. Har også testet disse kablene mot et uttall andre kabler, dyrere og billigere, men Renaissance kablene er fortsatt i anlegget....
Det er heldigvis valgfritt for den enkelte om en klarer å høre forskjeller på kabler, og jeg skal ikke prøve å komme med teorier på hvorfor....

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.469
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Når det gjelder den kabelen som ble dissekert av high fidelity, var det IKKE Roald Mikkelsen. Gud bedre!
Nei, for det var Raymond Celsius sin. Men han har jo aldri bidratt til kunnskap innen denne hobbyen, har han vel?

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.738
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Nei, for det var Raymond Celsius sin. Men han har jo aldri bidratt til kunnskap innen denne hobbyen, har han vel?
Etternavnet er Celius.

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.469
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Trykker på tlf.. Og navnet er rett Steinar. Vært på besøk der et par ganger.

Joppe

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.06.2003
Antall liker
705
Sted
Sydpolen
Torget vurderinger
2
Lurer du på egne eller andres vegne?
Er du kompetent til å produsere kabler?
Er du kompetent til å drive butikk? Hvis dette blir business.
Kabler er 90% konfeksjon inkl mye håndarbeid.
Snakk med noen av de som er i bransjen. Svarene du får vil være mye mer nyttige enn det du får ut av en tråd her på HFS.
jeg lurer på generell basis, inkludert for egen del. skrev tidligere at det er 5 % sannsynlig at jeg gjennomfører et prosjekt som dette. det skal forsvare tiden som går med til dette også, og det blir mye arbeid. etablere selskap, lage budsjetter og prognoser, sikre finansiering, gjøre markedsanalyser, skaffe og forhandle med leverandører, lage avtaler, sikre prosjektet juridisk, utforme markedsføringsmateriell, velge forretningsmodell ift. direktesalg med kundeservice, eller forsøke å skape forhandlernettverk osv osv osv. selve kabelproduksjonen er jo bare kjernevirksomheten. blir masse rundt.

ja, er kompetent til å lage kabler rent teknisk og praktisk. i juridisk forståelse av ordet kompetent, så er det noe som må undersøkes før man eventuelt kommersialiserer. alt ville selvfølgelig vært på det rene før man solgte noe som helst.

ja, er kompetent ift. det forretningsmessige aspektet.

bransjen er, i alle fall fra min side, hjertlig velkommen til å delta i tråden. jeg synes ikke at det ene skal utelukke det andre og vil høre fra så mange parter som mulig. i denne tråden håper jeg på at folk sier hva de tenker.

hadde jeg vært utenfostående, så ville jeg kanskje sagt at dette aldri kom til å gå bra, av grunner tt nevnte tidligere. det blir kanskje vanskelig å selge inn produkter uten å bruke store ord, når konkurrentene dine gjør det, men hvem vet.

Hva er tanken bak verstingmodellen til 200.000,- og hva skal disse bestå av?
det må nesten nærmere markedsanalyser bestemme, men siden det stort sett bare vil være noe de i det øvre samfunnssjikte vil ta seg råd til, og disse er glad i ekslusive materialer og arbeidsintensive og/eller presisjonsbaserte luksusgoder, så vil jeg tro vi snakker om en mix av dette, men my guess is as good as the next chap's.

rent hypotetisk og under forutsetning av at man har kapital og likviditet til å dra den videre, så trenger man ikke sette limit på 200k heller. om du investerer 200k i materialer, maskintimer og bearbeiding og igjen kan selge sluttproduktet for 2m til en søkkrik milliardær i asia, hvorfor begrense seg?

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
13.204
Sted
Ytterst i havgapet...
Tror ikke jeg sa noe stygt om blåkablene fra Bergen.... kom bare på de som et eksempel. Tungtvannskablene mener jeg var noe amerikanske greier.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Du kan jo fylle de med beste motorolje til bil?:p

Jeg har undersøkt det for noen år siden som gikk over mange telefonsamtaler til Hydro Texaco og andre direktører og til slutt en oljeprofessor på Oslo kanten.
Beste olje er Castrol GTX 3

Forventer 15% av overskudd hvis idene blir brukt :)

M

MusicBear

Gjest
Da denne galskapen tok av på 80-tallet, husker jeg gode, gamle "High Fidelity" ( før de også ble bare annonser og svada) hadde noe lignende til test. Boksene ble gjennomlyst på et sykehus ( tror jeg det var). Inni var det ................. ingenting........

Sikker? Jeg husker saken. Og at noe skjedde med den, fra produsenten sin side og i hans favør, om jeg ikke husker aldeles feil.

Joppe

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.06.2003
Antall liker
705
Sted
Sydpolen
Torget vurderinger
2
Jeg kjøper NordOst helt til du kan dokumentere at du lager bedre kabler til en rimeligere pris.
vil subjektive kundeomtaler på verdensveven kvalifisere som dokumentasjon?

Gir du meg penger hvis jeg forteller til alle at jeg bruker kablene dine og at de er råbra?
nei, markedsstrategien vil nok være en historie rundt råvarenes opphav, eventuell dokumentasjon rundt validiteten på slike utsagn, f.eks. gruven der sølvet er hentet fra, samt trivia rundt dette. videre krydret med objektive mål på det som måles kan, i kombinasjon med hovedfokus på subjektive opplevelser (uten å trekke objektive slutninger som ikke er valide mot objektive egenskaper), siden det i høy grad ser ut til å være det viktigste for de som handler denne typen produkter.

man kunne jo håpet på å få sendt noen par rundt omkring til en haug av folk på sentralen for å få tilbakemeldinger på disse i all offentlighet, og så brukt disse tilbakemeldingene i markedsføringsmaterialet, for eksempel.

Well, denne tråden rekrutterer nok mange til interesseområdet hi-fi :)
jeg har selv skrevet at jeg synes kabelfokuset til nisjemagasinene nok ikke virker rekrutterende for hobbyen, så jeg forstår på en måte hvor du kommer fra.

men hva mener du er galt med den? helt oppriktig spurt.

dette ville jo blitt et kabelmerke som ikke hypet seg selv utover hvordan det ble mottatt rent subjektivt. du ville aldri funnet pseudovitenskap eller neologismer i markedsføringsmaterialet. alt som ble presentert som objektive fakta, skulle hatt solid vitenskapelig fundament, men hovedfokus ville ligget på word of mouth, byggekvalitet og materialenes ekslusivitet.

Ville jeg kjøpt dine kabler slik du legger det frem her? Nei......
hvorfor ikke? hva mangler?

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
13.204
Sted
Ytterst i havgapet...
Mulig det var flere slike tester i gamle HF. Husker helt sikkert den med ingenting inni, for den var nokså unik. Har dessverre kvittet meg med arkivet fra dengang da. Hadde HF helt fra 70-tallet og fram til ca 2000, eller da det ble slutt på CD vedlegget... Platene har jeg ennå.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.647
Torget vurderinger
23
Finn deg en koprofil eller to, så får du garantert solgt "kablene" dine :cool: Går det for tregt får du spe på med en koprofag eller to.

Joppe

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.06.2003
Antall liker
705
Sted
Sydpolen
Torget vurderinger
2
Finn deg en koprofil eller to, så får du garantert solgt "kablene" dine :cool: Går det for tregt får du spe på med en koprofag eller to.
jeg tør ikke spørre deg hvordan du først fant ut hva koprofil og koprofag betyr. ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.647
Torget vurderinger
23
jeg tør ikke spørre deg hvordan du først fant ut hva koprofil og koprofag betyr. image: http://www.hifisentralen.no/forumet/images/smilies/grin.gif
Enkelt - skolelære faktisk. Ikke noe mer spennende enn det. Det gikk nesten sport i å finne syke filier - det er helt utrolig mye rart der ute...

Dendrofili er foreløpig favoritten! He's a Lumberjack and he's okay...

BTW, jeg kunne utmerket godt ha kjøpt kablene dine hvis det ikke var for egenproduksjonen.

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.018
Torget vurderinger
9
vil subjektive kundeomtaler på verdensveven kvalifisere som dokumentasjon?

Virker som du vil selge meg en simpel kobberstump i Biltema kvalitet til 200.000.- Det vil jeg ikke kjøpe:cool:

nei, markedsstrategien vil nok være en historie rundt råvarenes opphav, eventuell dokumentasjon rundt validiteten på slike utsagn, f.eks. gruven der sølvet er hentet fra, samt trivia rundt dette. videre krydret med objektive mål på det som måles kan, i kombinasjon med hovedfokus på subjektive opplevelser (uten å trekke objektive slutninger som ikke er valide mot objektive egenskaper), siden det i høy grad ser ut til å være det viktigste for de som handler denne typen produkter.

man kunne jo håpet på å få sendt noen par rundt omkring til en haug av folk på sentralen for å få tilbakemeldinger på disse i all offentlighet, og så brukt disse tilbakemeldingene i markedsføringsmaterialet, for eksempel.

jeg har selv skrevet at jeg synes kabelfokuset til nisjemagasinene nok ikke virker rekrutterende for hobbyen, så jeg forstår på en måte hvor du kommer fra.

men hva mener du er galt med den? helt oppriktig spurt.

dette ville jo blitt et kabelmerke som ikke hypet seg selv utover hvordan det ble mottatt rent subjektivt. du ville aldri funnet pseudovitenskap eller neologismer i markedsføringsmaterialet. alt som ble presentert som objektive fakta, skulle hatt solid vitenskapelig fundament, men hovedfokus ville ligget på word of mouth, byggekvalitet og materialenes ekslusivitet.

Ville jeg kjøpt dine kabler slik du legger det frem her? Nei......
hvorfor ikke? hva mangler?
Virker som du vil selge meg en simpel kobberstump i Biltema kvalitet til 200.000.- Det vil jeg ikke kjøpe:cool:

H

Hardingfele

Gjest
I forbindelse med et annet skandinavisk kabelmerke, ikke norsk, som selger til meget respektable priser, identifiserte man kabelkilden, helt grei kinesisk vare, til helt grei pris.

Elektroner har det med å reagere ganske forutsigbart i kretsene vi lager for dem, heldigvis. Det er mulig å slingre så det holder når det gjelder ledematerial og -konfigurasjon. Kanskje ikke hva man har lyst til å høre, men slik er det.

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.018
Torget vurderinger
9
I forbindelse med et annet skandinavisk kabelmerke, ikke norsk, som selger til meget respektable priser, identifiserte man kabelkilden, helt grei kinesisk vare, til helt grei pris.

Elektroner har det med å reagere ganske forutsigbart i kretsene vi lager for dem, heldigvis. Det er mulig å slingre så det holder når det gjelder ledematerial og -konfigurasjon. Kanskje ikke hva man har lyst til å høre, men slik er det.
Kjøpte 10m feit Kinesisk kabel for å lage DIY strømkabler til anlegget. Kjøpt fra en DIY audio butikk i Hong Kong. Kabelen så bra ut med stort tverrsnitt, skjerm og det hele. Lagde kabler og det gikk bra med kablene untatt en. Etter mye feilsøking ble kabelen målt og da ble det konstantert brudd en eller annen plass inni kabelen!
Tradisjonelt Kinamikk-makk......

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.121
ingen hemmelighet at man kan gjøre god butikk på kabler, og lurer litt på dette med å selge kabler. ;D

hvem som stemmer hva er ikke offentlig.

Hva, har du terminert kabler med noe man ikke får gratis?
Du er helt klart blandt de jeg ser på som top 5 her inne som misjonerer mot, tja, alt..

Og i den sammenheng åpenbarer det seg et spørsmål; hvorfor er du fan av høyttalerkabelen fra Clasern? Trodde den gemene hop var enig om at det ikke er forskjell på kabler?

Joppe

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.06.2003
Antall liker
705
Sted
Sydpolen
Torget vurderinger
2
mange bra innlegg her og mye å ta tak i, i morgen.

Du er helt klart blandt de jeg ser på som top 5 her inne som misjonerer mot, tja, alt..

Og i den sammenheng åpenbarer det seg et spørsmål; hvorfor er du fan av høyttalerkabelen fra Clasern? Trodde den gemene hop var enig om at det ikke er forskjell på kabler?
helt riktig at jeg har bestemte oppfatninger om hvor man bør legge kronene, og det kommer jeg heller ikke til å legge skjul på, verken nå eller i fremtiden. likevel er jo hva jeg mener irrelevant, siden jeg ikke er kjøper i dette markedet.

jeg er kanskje på top 5 i synlighet, men ikke evne (til debunking). føler også at jeg misjonerer for mer enn jeg misjonerer mot, men jeg har tatt feil av hvordan jeg opplever meg selv og hvordan andre opplever meg før. :)

jeg er stor fan av claes sin 6mm2, fordi den (1) er billig, (2) har svært rent kobber og derfor er lite utsatt for oksidering [tinning er et problem om du vil ha 6mm2 inn i speakon-connectorene] (3) gir minimalt signaltap pga lav motstand pga høyt tverrsnitt, selv ved lange strekk, (4) fordi jeg snart tipper 150 meter med høyttalerkabel i det helaktive oppsettet mitt (en kabel per driver med andre ord, og frontrekka mi består i skrivende stund av 14 drivere, så det blir mye kabel når avstanden til elektronikken er litt lang for å holde den ute av lytterommet. i tillegg er dette diy og ting er mer eller mindre i endring støtt.

jeg tror ikke det er noen forskjell på digitale kabler, men for analoge signalkabler og høyttalerkabler så kan man få en forskjell pga seriemotstand hvis impedanseforholdet er dårlig matchet, både ved høy utgangsimpedanse fra amp mot htt, og mellom kilde->amp. signalkabler bør også ha god skjerming for å unngå støy. i prinsippet tror jeg altså at løsningen er høy dempningsfaktor over hele audiobåndet i kombinasjon med lav seriemotstand (som innebærer høyt tverrsnitt, viktigere desto lenger strekk) for å få transparent gjengivelse. det er den rasjonelle slutningen jeg har trukket, og derfor går det også i kobberkabler med høyt tverrsnitt hos meg personlig. sølv ville vært marginalt bedre, men ekstremt mye dyrere. de pengene la jeg heller i en svært god 16-kanals ad/da.

sist gang da jeg drev subjektivt med kabler for endel år siden, så vant blue jeans sine rca over noe billig skvip jeg hadde kjøpt på ebay. grunnen var hovedsaklig pga mindre støy pga bedre skjerming. et tiår før det igjen, så gikk nordost blue heaven i skuff til fordel for noe billig greier, siden nordost så ut til å filtrere bort en hel haug bottom end for å høres mer oppløst ut.

personlig overbevisning i et nøtteskall; aktiv drift, så gode drivere som mulig, så mange drivere som mulig, så steile delinger som mulig, så gode amper som mulig, så lav utgangsimpedanse fra amp som mulig, så høy inngangsimpedanse som mulig, og så lav utgangsimpedanse fra kilde som mulig, godt skjermede signalkabler, tykke httkabler; *puste*, dsp og akustiske tiltak i kombinasjon med måling og lytting. uheldigvis så er jeg ikke rik nok til å velge på øverste hylle, og må derfor ta til takke med en haug av kompromisser. totalpris jeg har betalt for anlegget er rundt 150k en plass + mange timer med kos ifb. med selvinnsats. retail er det nok en del mer på mye. totalt for alt av kabler vil jeg tro ligger i landet rundt 10k, med plugger og hele sulamitten.

for å korrigere for tonal balanse, så bruker jeg dsp.

sorry for langt svar.

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
9.914
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Hutsefruts.
Største feilen du har gjort er att du har fortalt om dine planer.
Du skulle bare kommet som en overraskelse på neste Hortenmesse.
Men fin dress og nesa høyt i været, men det er sånn det er med oss ærlige mennesker.
men da sover vi vel godt om natta.

Steinar.

Joppe

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.06.2003
Antall liker
705
Sted
Sydpolen
Torget vurderinger
2
Hutsefruts.
Største feilen du har gjort er att du har fortalt om dine planer.
Du skulle bare kommet som en overraskelse på neste Hortenmesse.
Men fin dress og nesa høyt i været, men det er sånn det er med oss ærlige mennesker.
men da sover vi vel godt om natta.

Steinar.
da hadde jeg bare sett ut som en kopi av mannen som allerede står der, litt differensiering må til. kanskje hvit labfrakk, bustete hår, digert glis og tykke briller hadde gjort susen. mangler bare frakken! ;D

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
9.914
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Synes du skal gjøre det.
Hadde blitt moro å sett reaksjonene til de andre som kom på messa ;)

Steinar.

LA8PV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Antall liker
287
Lykke til! Om ikke annet så jobb i hvertfall litt med navnet, Hutsefruts kabler slår kanskje ikke helt an?

M

MusicBear

Gjest
Starte opp med produksjon av kabler?

Well, dersom jeg flytter til opp til selveste Kabelvåg...!

Nei, forresten, der det det så steikje fint at kabel vår være kabel :)

LA8PV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Antall liker
287
LOL ;) – OK jeg legger meg flat; jeg tok feil: "Hutsefruts kabler" ruler

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
13.204
Sted
Ytterst i havgapet...
Jeg har et par hvite lab.frakker til overs, siden vi slutta å bruke slike for mange år siden.... er kanskje noen flekker av jernklorid på den ene, men litt patina gjør vel bare susen...

Joppe

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.06.2003
Antall liker
705
Sted
Sydpolen
Torget vurderinger
2
likte slagordet og deer in headlight-looken. ;D

har vurdert noen, blant annet

tongpong audio cables

enkelt å si og huske for asiatere, og en subtil erkjennelse av målgruppen man ønsker å nå.

toppmodell kan hete f.eks.

wanyomonee

--

tongpong audio cables wanyomonee

;D

hugo25

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2010
Antall liker
13
Torget vurderinger
3
mange bra innlegg her og mye å ta tak i, i morgen.

helt riktig at jeg har bestemte oppfatninger om hvor man bør legge kronene, og det kommer jeg heller ikke til å legge skjul på, verken nå eller i fremtiden. likevel er jo hva jeg mener irrelevant, siden jeg ikke er kjøper i dette markedet.

jeg er kanskje på top 5 i synlighet, men ikke evne (til debunking). føler også at jeg misjonerer for mer enn jeg misjonerer mot, men jeg har tatt feil av hvordan jeg opplever meg selv og hvordan andre opplever meg før. :)

jeg er stor fan av claes sin 6mm2, fordi den (1) er billig, (2) har svært rent kobber og derfor er lite utsatt for oksidering [tinning er et problem om du vil ha 6mm2 inn i speakon-connectorene] (3) gir minimalt signaltap pga lav motstand pga høyt tverrsnitt, selv ved lange strekk, (4) fordi jeg snart tipper 150 meter med høyttalerkabel i det helaktive oppsettet mitt (en kabel per driver med andre ord, og frontrekka mi består i skrivende stund av 14 drivere, så det blir mye kabel når avstanden til elektronikken er litt lang for å holde den ute av lytterommet. i tillegg er dette diy og ting er mer eller mindre i endring støtt.

jeg tror ikke det er noen forskjell på digitale kabler, men for analoge signalkabler og høyttalerkabler så kan man få en forskjell pga seriemotstand hvis impedanseforholdet er dårlig matchet, både ved høy utgangsimpedanse fra amp mot htt, og mellom kilde->amp. signalkabler bør også ha god skjerming for å unngå støy. i prinsippet tror jeg altså at løsningen er høy dempningsfaktor over hele audiobåndet i kombinasjon med lav seriemotstand (som innebærer høyt tverrsnitt, viktigere desto lenger strekk) for å få transparent gjengivelse. det er den rasjonelle slutningen jeg har trukket, og derfor går det også i kobberkabler med høyt tverrsnitt hos meg personlig. sølv ville vært marginalt bedre, men ekstremt mye dyrere. de pengene la jeg heller i en svært god 16-kanals ad/da.

sist gang da jeg drev subjektivt med kabler for endel år siden, så vant blue jeans sine rca over noe billig skvip jeg hadde kjøpt på ebay. grunnen var hovedsaklig pga mindre støy pga bedre skjerming. et tiår før det igjen, så gikk nordost blue heaven i skuff til fordel for noe billig greier, siden nordost så ut til å filtrere bort en hel haug bottom end for å høres mer oppløst ut.

personlig overbevisning i et nøtteskall; aktiv drift, så gode drivere som mulig, så mange drivere som mulig, så steile delinger som mulig, så gode amper som mulig, så lav utgangsimpedanse fra amp som mulig, så høy inngangsimpedanse som mulig, og så lav utgangsimpedanse fra kilde som mulig, godt skjermede signalkabler, tykke httkabler; *puste*, dsp og akustiske tiltak i kombinasjon med måling og lytting. uheldigvis så er jeg ikke rik nok til å velge på øverste hylle, og må derfor ta til takke med en haug av kompromisser. totalpris jeg har betalt for anlegget er rundt 150k en plass + mange timer med kos ifb. med selvinnsats. retail er det nok en del mer på mye. totalt for alt av kabler vil jeg tro ligger i landet rundt 10k, med plugger og hele sulamitten.

for å korrigere for tonal balanse, så bruker jeg dsp.

sorry for langt svar.
det er nok forskjell på digital kabler,spesielt usb som jeg bruker.du hører godt forskjell på sølv og kobber av samme merke.
den dyreste usb jeg har med batteridrift(upower)(10t)er faktisk verd pengene.det mente 6moons.com også.tenkte for moro skyld å bestille usb fra kina(35kr)fraktfritt.
var glad søppelbøtta var i nærheten.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.328
Torget vurderinger
96
Nå nærmer vi oss høysesong for agurker -:)
dette er blodig alvor. det er dønn viktig at alt jeg skriver her blir tatt helt seriøst, og at man stemmer ut fra hva som kjennes riktig ut fra informasjonen.

jeg synes altfor stort fokus legges på kabler, grunnen til at det er slik er sannsynligvis fordi det er lønnsomt. går det ann å operere lønnsomt uten å bryte med personlige moralske barriérer som man har, ut fra å ha et standpunkt om at dette er feil plassering av ressurser?

de fleste som dedikerer seg en smule til å skaffe råvarer og legge litt håndverk i det, vil kunne lage solide og flotte kabler i ekslusive materialer. vil det være mulig å selge disse med høy markup uten å ty til pseudo science?

det lurer jeg på.
De som ville kjøpt en kabel av deg for 200k er beyond rescue uansett, så moralske skrupler bør du ikke ha. Men, jeg tror du skal slite litt hvis du ikke vil lyve eller komme med bullshit ala Nordost. Greit at kabeltroende er lettlurte, men de vil ha valuta for lureriet. Det betyr at du helst må ha en vitenskapelig tilnærming som ingen andre har. Dette er nok et must for kabler over en viss sum. Da tror saueflokken at her er det nytt og grønt gress, og har lettere for å kaste pengene sine på deg.

Topp Bunn