Og her sitter man da, 5 timer søvn, 6 kopper kaffe og en halv arbeidsdag senere, og får lide for natterangling med testing av strømfilter og -kabler

Imponert nok over forskjellene til å sette i gang med ommøblering av hyller og kabelstrekk kl. 00:30 og engasjert nok i finlytting til å skvise enda et par timer ut av natten.
Kort sammenfattet etter de første timene:
1) Hører litt (ikke dramatisk, men udiskutabelt tydelig) forbedring med bare Puritan PSM 156 strømfilter. Bedre separasjon og dybde. Ikke så merkbart i toppen - verken mer eller mindre. I tillegg blir jeg mindre stresset når det lyner og tordner, og jeg nyter tanken på at alle dråper er presset ut av det anlegget jeg nennsomt har bygget opp.
2) Marginal forbedring med Puritan Ultimate kabel vs. Supra LoRad 2.5 Ikke noe jeg isolert sett ville betalt rundt 6000,- mer per kabel for, men i sum verdt det og fordi den er sinnsykt myk og lett å koble i mitt trange hyllesystem blir det et kjøp.
3) Ingen lydmessig forskjell å spore overhodet mellom Puritan og den knallgode Inakustik AC-2404, men fordi Puritankabelen er så lett å få plass til i trange hyller og fordi jeg gjerne vil ha alle strømkabler og filter fra samme produsent, havner Inakustikkabelen på brukten.
4) Groundmaster City - "virtuell" jording av chassis på strømfilteret og Bladelius Ask: Skummelt stor forskjell (kanskje ikke dramatisk, men svært hørbart og så til de grader verdt et par tusenlapper) forskjell til det bedre, med mer luft og detaljer i toppen. Romklang, pustlyder fra messingblåsere, bedre definert kasse på alt fra kontrabass til piano og akustiske gitarer. Mer overtoner gir mer marginalt bedre følelse av dybde i lydbildet. Minst like stor forskjell mellom før og etter Groundmaster, som med og uten filter - til 10% av prisen.
Ergo: Beholder både filter, 2x Ultimate kabel og Groundmaster og ser meg ikke tilbake.
Placebo? Lytte med øyne og lommebok? Sikkert litt, men dette hadde til og med min mor hørt forskjell på