VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.889
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Du kan vel kjøre litt før og etter målinger for å vise oss litt nysgjerrige hvor i bassen disse utgjør de største forskjellene?
    Spent på hvordan - og om - det gir utslag i målinger. Ingen tvil om at dette låter annerledes enn Inakustik, men nå må jeg gi det tid til å synke inn over noen dager og så blir det bytting frem og tilbake.
    Det jeg med 100% sikkerhet kan si, er at dette ikke er flere hundre tusen annerledes i hvert fall.
    Men som sagt, er jeg veldig usikker på om dette er Ali-ost eller Nord-ost.
    Det finner jeg vel ut om jeg ikke sender dem tilbake til avsender på et par år :)

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    42.947
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Spent på hvordan - og om - det gir utslag i målinger. Ingen tvil om at dette låter annerledes enn Inakustik, men nå må jeg gi det tid til å synke inn over noen dager og så blir det bytting frem og tilbake.
    Det jeg med 100% sikkerhet kan si, er at dette ikke er flere hundre tusen annerledes i hvert fall.
    Men som sagt, er jeg veldig usikker på om dette er Ali-ost eller Nord-ost.
    Det finner jeg vel ut om jeg ikke sender dem tilbake til avsender på et par år :)
    Om du ikke ser noe på frekvensresponsen, kan du jo forsøke med filtrert impulsrespons feks. Et annet svar kan være at den filtrerer toppen som følgelig får bassen til å virke mer fremtredende.

For oss med DSP vil jo slike effekter være likegyldige, da vi bare justerer båndet opp og ned, alt ettersom.

• Liker
    Reaksjoner: vim

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.889
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Ser ikke de pluggene litt uggende ut?🤔😁
    De virker som WBT eller WBT lookalikes ja, og dermed er nok svaret gitt og som jeg antok med 70% sikkerhet at min gode morroklump av en ekskollega har moret seg litt på min bekostning :devilish: 🥴
    Til gjengjeld betyr jo det at jeg akkurat har fått meg et par kabler som jeg nok ikke behøver å returnere.
    Da får lyden avgjøre hva det blir til med bruken over tid.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.573
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kult!

Kjør på og test. Har sagt det før, men jeg hadde ikke sagt nei takk til top of the line kabler fra Transparent Audio om noen skulle lagt de utenfor dørstokken min🤗

• Liker

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.889
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Det var overraskende. Min generelle erfaring med Nordost er mer i retning «fart og spenning».
    Hvor lange er de? Kina eller ikke, jeg vil også prøve!
    2 meter.
    Det med bassen var bare førsteinntrykket 😊
    Det er mer her, men jeg må bruke mer enn en sliten time for å samle inntrykk. Låne skal vi få til 👍🏻

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.889
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Rolig start på hjemmekontoret.
    Kona serverte kaffe og pelsdott (4-bent ja) på senga, @Lagga har servert pelsdotter på sitt vis i sin tråd, og mellom Teamsmøtene skal det handles lutefisk. Da er det hælj på gang 👏🏻👏🏻👏🏻

Og i morgen blir det jammen endelig tid til en tur på daghjemmet @Hifi&Vinyl . Blir bra det her!

IMG_0471.jpeg

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.889
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    DÅ JÄVLAR, er det helg!

En kokko arbeidsuke er endelig slutt og for første gang på det som føles som lenge, blir det litt tid foran anlegget!
    Full dag med Teamsmøter er overstått, PJ RIAAEN er solgt og postet, Clapton spiller opp, jeg har bevist min elendige simultankapasitet med et par rare HFS-poster, lutefisken til i morgen er innkjøpt og whiskybeholdningen roper mitt navn i det fjerne! Kan bare blir genialt dette!
    Kanskje starte med å teste litt Ali-dost Valhalla2 kabler opp mot mine Inakustik LS-2404 Air da…
    IMG_0257.jpeg

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.889
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Ble det gode greier? 🤔

mvh
    Låter ikke gæernt, men jeg har ikke fått byttet tilbake og egentlig sammenlignet ordentlig. Håper å få noen timer nå, men kom på at bikkja må ut en tur i tåka først :)
    Sånn ved to timers førsteinntrykk, handler det om flott dynamikk, veldig solid bass og stort lydbilde. Jeg må bytte tilbake for å si noe mer. Lurer bl.a. på om det er litt avrundet i toppen og derfor oppleves mer basstungt. Kanskje er også detaljer og lydbilde egentlig bare resultat av at jeg konsentrer meg mer for å høre forskjeller. Vrient å teste kabler synes jeg.
    Men gøy er det :)

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.889
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Morroklumpen som sendte kablene kunne for øvrig bekrefte at dette er kinagreier til rundt 3000,- og at han selv har byttet fra originale Valhalla 2 til disse fra Ali for å få råd til nye Wilson Watt/Puppy, så han er det ikke synd på!
    Bare for å være helt tydelig på det: Jeg kommer IKKE til å selge disse videre uten å minimum merke treklossene permanent på et vis. De skal aldri havne på markedet som noe annet enn det de er.

Peter

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    749
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    DÅ JÄVLAR, er det helg!

En kokko arbeidsuke er endelig slutt og for første gang på det som føles som lenge, blir det litt tid foran anlegget!
    Full dag med Teamsmøter er overstått, PJ RIAAEN er solgt og postet, Clapton spiller opp, jeg har bevist min elendige simultankapasitet med et par rare HFS-poster, lutefisken til i morgen er innkjøpt og whiskybeholdningen roper mitt navn i det fjerne! Kan bare blir genialt dette!
    Kanskje starte med å teste litt Ali-dost Valhalla2 kabler opp mot mine Inakustik LS-2404 Air da…
    Står lutefisk på menyen i morgen her i Bergen også. Husk at fisk skal svømme, aller helst i livets vann…

• Liker

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.889
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Særdeles fin dag i Ski, kjempers fødeby, i dag!
    Et par timer på daghjemmet hos @jorwed_ og @Stigjazz, med litt snacks med hjem under armen og et hyggelig gjensyn med opptil flere kjernekarer lina opp i salongen. Ikke minst et veldig hyggelig gjensyn med en nær barndomsvenn jeg ikke har hatt kontakt med siden den gang. Hvem trenger Tore på sporet når man har @Hifi&Vinyl sier jeg!
    Avsluttet dagen med lutefiskmiddag hos min gamle mor, så da er julebordsesongen offisielt i gang også 🎅
    Nå blir det headbanging i Bøttekottet resten av kvelden og en liten singlemalt eller tre.
    Og forresten, ja - kameraet i iPad Air er litt dårligere enn rævva :rolleyes:
    IMG_0258.jpeg
    IMG_0476.jpeg
    image.jpg

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.889
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Asså, for en dag!
    Med @Høvdingen sin stødige hjelp, fikk jeg konvertert til mitt gamle nick og er ikke lenger verken et null eller en ener. Bare vim. Passer mitt nøkterne og ydmyke image 😎
    Og med fokuset jeg har på vinylriggen for tiden, er det jo fint å bli kvitt nuller og ett-tall…

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    31.508
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Og forresten, ja - kameraet i iPad Air er litt dårligere enn rævva :rolleyes:
    Ha ha, jeg har også en utgammel iPad Air, det er funksjoner på den som ikke lar seg oppdatere lenger,
    så funksjonaliteten tilsier at det må et innkjøp av noe nyere til, og ja - kameraet suger.

Apropos det siste, det eneste den funker godt til, er å hente inn og behandle fredagspikene våre... 😇

/Morten

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.889
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Ha ha, jeg har også en utgammel iPad Air, det er funksjoner på den som ikke lar seg oppdatere lenger,
    så funksjonaliteten tilsier at det må et innkjøp av noe nyere til, og ja - kameraet suger.

Apropos det siste, det eneste den funker godt til, er å hente inn og behandle fredagspikene våre... 😇

/Morten
    Det siste er jo strengt tatt mer enn man kan si om oss aldrende menn i hvert fall 😂

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn