VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    10.783
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Har sine fordeler å ikke ha sett snurten av verken kone eller bil.
    Masse tid til å nerde er sjelden vare og tas imot med kyshånd, for å si det på @HasseBasse - språk (sprog). :)
    Ytterligere litt opp med VTA og nå er armen synlig ute av vater med vanlig boblevater, men ser for meg bra ut i mikroskopet og ikke minst: det låter flott!
    Prøvde enda et par millimeter til høyere, men da ble det plutselig litt anemisk. Nå er det (fortsatt) futt, fart og sprett, uten å miste pondus. Minimal forskjell fra forrige justering, men kanskje enda et hår mer snertent.

Da er det bare å snurre litt Kari og Patricia B. To damer som låter avsørende mørkt, overvarmt og dølt om ikke VTA sitter.

VTA 23 des 24.jpeg

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^^ Og lydkvaliteten på den da - kontra den du kasserte?

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    5.797
    Torget vurderinger
    1
    1734995739752.png

Ønskes til deg å dine. Nytt jule tiden med masse god mat å noe i glasset. 😊 🍻🍻🍻

• Love
    Reaksjoner: vim

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    10.783
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Endelig et avbrekk i matlagingen og tid til en liten tur ut. Første jul uten min far, men til gjengjeld et par onkelbarn som ville feire med oss, så det ble litt flere kjeler å holde styr på enn vanlig 🥰
    IMG_0626.jpeg

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    10.783
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Et år har snart gått, og et begivenhetsrikt et sådan!

Ser det er 12,5 måneder og 1700 innlegg i denne tråden siden NA Hyperspace kom i hus, og vinylgalskapen for alvor gjorde et helhjertet og glupsk comeback.
    Siden har det blitt ny arm (2 forsøk som endte med Anna), ny PU (to forsøk der også, som endte med Umami Blue i tillegg til EMT), ny RIIA i PS-1000 fra Gold Note, nye signalkabler i Inakustik NF-2405, koblet armkabel om til XLR, et par hundre LPér, litt nye føtter, en Bladelius REN, ny base for Hyper´n, ny lyttestol, ferdigstilt akustikkbehandling, ny USB kabel fra streamer til DAC i form av Supra Excalibur og byttet streamer til Eversolo A8 m/dobbel LPS. Føler det meste er gjort av vesentlige løft nå og 2025 blir det primært vinylkjøp.
    Og nei - det betyr ikke at det er på tide med en DD spiller gutter! 😅

Fra nyttår skal jeg nyte å bare ha én avdeling å lede på jobb også, så mer fritid påregnes til å nyte musikk. Mitt år som (museums-)togdirektør er over og jeg kan stolt si at vi holdt rutetabellen betydelig bedre i sommer enn VY & co., så da gir jeg meg på topp :ROFLMAO:
    Men faren med mer hjemmetid er jo den søte kløe etter nytt utstyr, så kanskje man bør dra på seg litt merarbeid først som sist…

Nå er huset tømt for »unger» og gjester, og natta byr på mye musikk, litt whisky og ribbegulping :sick:.
    Starter med denne godbiten.
    image.jpg

Sist redigert:

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    10.783
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Og halvveis i sesongen ser det akkurat så lovende ut som det pleier 🤩:unsure:
    Leeds skal nok klare å rote det til med opprykk igjen, men da haster det litt å komme igang med nullpoengerne…
    MOT
    1735252073967.png

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.841
    Sted
    Bartistan
    Et år har snart gått, og et begivenhetsrikt et sådan!
    Ser det er 12,5 måneder og 1700 innlegg i denne tråden siden NA Hyperspace kom i hus, og vinylgalskapen for alvor gjorde et helhjertet og glupsk comeback.
    GUL edit gjør muligens tittelen passende?
    20241226_234019758 (3).JPG

:p

• Haha
    Reaksjoner: vim

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    10.783
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Siste verset på batch 72 flaska med Aberlour a’ bunadh. På tide å få inn en batch 90 flaske før det går tomt. Er jo gøy å sammenligne. Spesielt siden disse varierer en del opp og ned mellom batchene.
    IMG_0641.jpeg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.659
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    For en dame:love::love::love: Beth Hart ass..Sist jeg var på konsert med henne.........
    Jeg har sett henne 5-6 ganger, men det er ei stund sida nå. Det har alltid vært mye trøkk og god energi. Aller best var det første gang vi så henne, på vesle John Dee. Da var vi ikke helt forberedt på hva som kom, så vi ble nokså overraska over hvor direkte, energisk, hudløs og tøff hun framstod. Hun har roet seg adskillig med åra, men jeg er ganske sikker på at hun fremdeles leverer gode konserter.

Jeg kan anbefale 'Live at Paradiso Amsterdam " fra 2004. Det var omtrent da jeg så henne første gang, og hun hadde såvidt begynt å få litt skikk på seg sjøl og fart på karrieren. Hun er likevel ikke akkurat tam.

Finnes både som film /dvd og på rene musikkformat. Mulig man må gå for brukt.

0099923964193.jpg

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    10.783
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har sett henne 5-6 ganger, men det er ei stund sida nå. Det har alltid vært mye trøkk og god energi. Aller best var det første gang vi så henne, på vesle John Dee. Da var vi ikke helt forberedt på hva som kom, så vi ble nokså overraska over hvor direkte, energisk, hudløs og tøff hun framstod. Hun har roet seg adskillig med åra, men jeg er ganske sikker på at hun fremdeles leverer gode konserter.

Jeg kan anbefale 'Live at Paradiso Amsterdam " fra 2004. Det var omtrent da jeg så henne første gang, og hun hadde såvidt begynt å få litt skikk på seg sjøl og fart på karrieren. Hun er likevel ikke akkurat tam.

Finnes både som film /dvd og på rene musikkformat. Mulig man må gå for brukt.

Vis vedlegget 1085379

Artig å se og høre en artist som ikke akkurat levde på havregryn i noen år prestere så bra som sistealbumet. Kanskje det beste studioalbum etter min mening.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn